Garagedeur (sectionaal) na-isoleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmit
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-03 22:48
Hallo, [EDIT ik dacht dit in het isolatietopic te plaatsen maar nu staat dit onder Domotica. Sorry als dit niet klopt, okee om te verplaatsen wat mij betreft]

[EDIT2 volgens Jaaap heeft dit zin, ik had alleen gehoopt op wat meer onderbouwing of tips. Om dit af te sluiten markeer ik zijn post als antwoord]

Ik heb een vraag die ik met uitgebreid zoeken op dit forum nog niet heb gevonden (misschien zoek ik niet goed, dus pointers ook welkom).

In onze aan de woning gekoppelde garage zit een sectionaaldeur van Hormann. Zoiets als deze:

http://www.bmnnijverdal.n...tionaal_garagedeur_gr.jpg

Volgens de sticker is de U-waarde 1.5. Zou het nut hebben om bijv. polystyreen platen op de delen van de garagedeur te bevestigen?

Zodanig natuurlijk dat de scharnierende delen er geen last van hebben. Ik realiseer mij dat dit al een flinke manke is, er moeten dus enkele stroken vrij blijven en ik zal ook niet helemaal tot de uiteinden kunnen gaan. Toch zou ik zo een flink oppervlak kunnen bedekken. Maar zal dit enig nuttig effect hebben?

De garage is niet verwarmd. Anderhalve muur staat in verbinding met de woning en er is een binnendeur, dit is de enige bron van enige warmte richting de garage.

Rc-waarde van de buitenmuur van de garage is 4.5 en van het garagedak 4.0 (zadeldak nokhoogte ongeveer 4 meter).

Hartelijk dank!
Remmit

[ Voor 12% gewijzigd door Remmit op 21-11-2016 22:53 . Reden: Zin gecorrigeerd en excuus plaatsing topic ]

Beste antwoord (via Remmit op 21-11-2016 22:54)

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat er nergens tochtgaten zijn?
Dan zou het wel zin hebben.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:53

Twarp

just grin...

Als je de garage niet wil verwarmen dan zou ik enige deur die naar die koudere ruimte toe gaat isoleren en de garagedeur gewoon met rust laten.

Of eventueel iets beter omschrijven wat het doel is van je vraag, met ondersteuning van bijvoorbeeld foto's en/of tekeningen.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmit
Dank je Twarp,

Met een eerdere zeer koude winter daalde de temp in de garage tot 0 graden. We slaan er wat etenswaren op en er staan een scooter+motor.

Doel zou zijn de temperatuur enkele graden boven het vriespunt te houden (dus geen enorm verschil in temp). En als daarbij iets minder warmte uit de woning weglekt zou mooi meegenomen zijn.

Tegen de binnendeur heb ik al polystyreen platen geplakt om iig enig warmteverlies te voorkomen. Maar bij de sectionaaldeur spelen de vragen (naast of het überhaupt zin heeft) of dit extra gewicht ok is en hoe dit best te bevestigen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat er nergens tochtgaten zijn?
Dan zou het wel zin hebben.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmit
Mega tochtgaten direct na de bouw geconstateerd. Spouw lag aan weerszijden garagedeur gewoon open. Da's verholpen. Garagedeur sluit ook goed aan op rubbers kozijn.

Verder twee ramen in de garage allebei HR++ (U 1.1) volgens mij.

Maar die garagedeur is wel een flink oppervlak dus, en minder isolerend dan die ramen...