[Windows 2000] NETBIOS gateway

Pagina: 1
Acties:

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 14:24
Is er iemand die weet hoe ik op m'n kleine netwerk toegang kan krijgen tot het grote LAN waar mijn server aan hangt.
Het gaat hierbij om filesharing. Alle clients en de server moeten dus via de server shares kunnen benaderen op het LAN.

De server is een Windows 2000 server die NAT van Routing and Remote Access draait.

Op internet heb ik wel iets gevonden, maar dat werkt met RAS en dus niet op een lokaal backend netwerk.

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Netbios kan helemaal niet over een gateway/router d8 ik...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• Rukapul
Op zaterdag 30 juni 2001 11:02 schreef packman het volgende:
Netbios kan helemaal niet over een gateway/router d8 ik...
Dat daar het probleem ligt was al bekend anders vraag ik niet naar gateway software.

Ik ben op zoek naar gateway software die clients toegang geeft tot het LAN. Het is hierbij niet de bedoeling om NETBIOS verkeer te gaan routeren met port forwards oid (dan kun je maar 1 client tegelijk toegang geven).

De oplossing moet in de buurt van VPNs gezocht worden. Echter niet standaard VPNs want ik heb maar 1 public IP.
Het volgende artikel lijkt ongeveer aan te geven wat ik wil:
http://is-it-true.org/nt/registry/rtips181.shtml

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar staat toch ook dat het standaard enabled is?
NETBIOS over TCP/IP is dat als ik me niet vergis..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rukapul
Op zaterdag 30 juni 2001 13:45 schreef BackSlash32 het volgende:
Daar staat toch ook dat het standaard enabled is?
NETBIOS over TCP/IP is dat als ik me niet vergis..
Idd! :)
Wel als beperking dat shares via \\ipnr benaderd moeten worden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan geef je het LAN ip toch op?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rukapul
Wat bedoel je?
code:
1
2
3
4
5
cl1----
     \
cl2-----server---- LAN
     /
cl3----

cl1 t/m cl3 kunnen nu machines van het LAN benaderen. Is er een mogelijkheid dat broadcasts van het LAN naar de clients doorgestuurd worden? Of is er een andere mogelijkheid dat de clients \\naam ipv \\ipnr kunnen gebruiken.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zaterdag 30 juni 2001 14:22 schreef Rukapul het volgende:
Wat bedoel je?
code:
1
2
3
4
5
cl1----
     \
cl2-----server---- LAN
     /
cl3----

cl1 t/m cl3 kunnen nu machines van het LAN benaderen. Is er een mogelijkheid dat broadcasts van het LAN naar de clients doorgestuurd worden? Of is er een andere mogelijkheid dat de clients \\naam ipv \\ipnr kunnen gebruiken.
Als er op het lan een winsserver beschikbaar is dan kan je deze als winserver configureren op jouw clients.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Pagina: 1