• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Ik twijfel tussen de OnePlus 3T (440€) en de Samsung Galaxy S7 (die ik nieuw voor 450€ kan krijgen). Ik heb liever een kleiner scherm (5,5inch van de 3T lijkt mij te groot, 5,1inch lijkt me ideaal), maar aan de andere kant beschikt de 3T over dash-charging welke stukken beter is dan de fast-charging van Samsung en een grotere batterij. Heb nog nooit touchwiz gebruikt dus weet niet wat ik er van kan verwachten, heb liever stock/CM roms en OxygenOS vind ik een goede ROM (heb nu een OPX).

Belangrijk voor mij zijn:

- Goede batterij & snel opladen (3T wint)
- Scherp amoled scherm, liefst kleiner dan 5,5inch (S7 wint en heeft ook one-handed mode wat erg handig is)
- Root (vooral voor xposed) & custom-rom development (3T wint, bij S7 ben ik ook nog eens garantie kwijt als ik root?)
- Camera maakt niet veel uit voor mij

Moeilijke keuze

[ Voor 32% gewijzigd door dest1 op 19-11-2016 13:04 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:44
Hallo,

Beide toestellen gaan vrijwel gelijk op met ieder zijn kleine plus punten. Zo heeft de S7 wel een beter scherm maar op 5.5inch merk je het verschil niet tussen een 1440P scherm en een 1080P scherm enkel dat de batterij sneller leeg loopt. Daarnaast heeft Oneplus Dash Charge, Iets wat voor mij zeker ook heel handig was. Het gaat zo snel dat ik in principe niet meer hoef te denken om mijn telefoon op tijd op te laden. Daarnaast draait de Oneplus op een stock android terwijl de Samsung S7 er een laag over heen heeft die TouchWiz heet, ik heb er zelf geen ervaring mee maar er waren een paar topics op XDA dat de Oneplus toch een stukje sneller draait. De Oneplus heeft gigantisch veel developer support en je behoud je garantie gewoon bij het unlocken en installeren roms, kernals etc (BRON). Ik vind de Oneplus voor een 5,5 inch toestel toch fijn in de hand liggen, maar 5,1inch is inderdaad ideaal. Kortom de Oneplus 3T geeft ietjes meer waar voor je geld.

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Puddi Puddin schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:51:
Hallo,

Beide toestellen gaan vrijwel gelijk op met ieder zijn kleine plus punten. Zo heeft de S7 wel een beter scherm maar op 5.5inch merk je het verschil niet tussen een 1440P scherm en een 1080P scherm enkel dat de batterij sneller leeg loopt. Daarnaast heeft Oneplus Dash Charge, Iets wat voor mij zeker ook heel handig was. Het gaat zo snel dat ik in principe niet meer hoef te denken om mijn telefoon op tijd op te laden. Daarnaast draait de Oneplus op een stock android terwijl de Samsung S7 er een laag over heen heeft die TouchWiz heet, ik heb er zelf geen ervaring mee maar er waren een paar topics op XDA dat de Oneplus toch een stukje sneller draait. De Oneplus heeft gigantisch veel developer support en je behoud je garantie gewoon bij het unlocken en installeren roms, kernals etc (BRON). Ik vind de Oneplus voor een 5,5 inch toestel toch fijn in de hand liggen, maar 5,1inch is inderdaad ideaal. Kortom de Oneplus 3T geeft ietjes meer waar voor je geld.
Bedankt voor de reply. Denk dat ik gewoon wat reviews van de 3T zal afwachten en daarna beslissen

[ Voor 3% gewijzigd door dest1 op 19-11-2016 20:16 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:44
dest1 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:16:
[...]

Bedankt voor de reply. Denk dat ik gewoon wat reviews van de 3T zal afwachten en daarna beslissen
Mwja ik kan je al het een en ander verklappen. Precies zelfde toestel als de Oneplus 3. Met een paar kleine verandering:

- 16MP selfie camera ipv 8mp.
- 3400mAh batterij ipv 3000mAh
- Snapdragon 821 ipv Snapdragon 820
- Gun Metal kleur ipv Silver HTC achtig.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:21
Ga naar een telefoonwinkel en vergelijk het formaat van een iPhone Plus met de S7 en je hebt een goed idee in het verschil in formaat.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:55:
Ga naar een telefoonwinkel en vergelijk het formaat van een iPhone Plus met de S7 en je hebt een goed idee in het verschil in formaat.
Ehm, een 7 Plus is toch echt een stukje lomper dan een Oneplus 3 (T). Zie ook deze vergelijking: http://www.phonearena.com...S7/phones/9816,10313,9817

[ Voor 36% gewijzigd door S_Chief op 19-11-2016 23:00 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:21
S_Chief schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:00:
[...]
Ehm, een 7 Plus is toch echt een stukje lomper dan een Oneplus 3 (T). Zie ook deze vergelijking:
Ik zie het nu, is er een goed verkrijgbaar model wat wel goed vergelijkbaar is dan qua formaat?

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
S7 Edge scheelt volgens mij maar 2mm in breedte en hoogte.

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-01 02:43
Ligt eraan wat jij belangrijk vindt. Als jij wilt rooten, flashen etc., dan kan je beter een OnePlus nemen. Maak je veel foto's, wil je een fantastische scherm, en een goede klantenservice? Neem dan de S7.

Ik had in juni de OnePlus 3 gekocht. Fantastisch ding, hij was razend snel, rooten viel onder de garantie, een droom voor een tweaker. Toch miste ik een aantal dingen die ik wel had op m'n S6. De pentile 1080p amoled scherm was redelijk, camera had goede omstandigheden nodig om een goede foto te maken, de TouchWiz laag (het gebruik ervan is makkelijk, en enigszins efficienter) en de klantenservice was bagger. Daarnaast heeft de S7 extra's zoals draadloos opladen, IP68 certificaat en uitbreidbaar geheugen.

Oplaadtijden vallen wel mee, het verschil is niet een uur of twee. Mijn OnePlus 3 laadde in 1 uur en 10 minuten helemaal op, mijn huidige S7 doet er 20 minuten langer over. Batterijduur is is vergelijkbaar. De TouchWiz laag is sterk verminderd met Nougat, bijna alles is hetzelfde als stock Android.

Ik kan niet zeggen welke jij moet nemen. Ze hebben beide verschillende voordelen. Bekijk reviews, vooral gebruikerreviews (!). Succes! :)
Pagina: 1