Toon posts:

Speakers onder de 100 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik zoek de beste speakers voor onder de 100 euro

Ik ben de laatste 2 dagen aan het zoeken voor een mooie speakerset,
het enige wat ik heb gevonden zijn de 2.0 boxjes voor deze prijs maar ik ben bang dat ik me bass ga missen.
Dus ik dacht ik vraag de tweaker community om wat hulp

Deze heb ik gevonden

Bose companion 2 series III

Creative T30

Edifier R1280t

persoonlijk denk ik dat de ediufer de meeste bass heeft maar denk ik dat de bose het meest zuivere geluid heeft wat denken julie?

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-11-2016 12:31)

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:14
Nou, voor onder de 100 euries ga je niet snel iets vinden waar je dan versteld van gaat staan én veel bas heeft. De Z506 is een 5.1 set, maar ook de 2.1 setjes van de meeste merken zijn niet veel soeps. Zie bijvoorbeeld dit artikel van de buren (of moeten we die verwijzing gaan aanpassen naar de onder- of bovenburen binnenkort :P).

Mijn persoonlijke keuze zou op de pricewatch: Edifier R1280T (Bruin) vallen. Maar grote kans dat je bij jouw muziekstijlen de bas teveel gaat missen. Dan zal je moeten doorsparen voor een nette subwoofer erbij of naar zoiets als de pricewatch: Edifier C3X.

Conclusie: "upgraden" naar een 2.1 setje onder de 100 Euro zit er eigenlijk niet in.

Ik heb zelf een pricewatch: M-Audio AV42 (Zwart) in gebruik, maar ook ik miste wat oempf, en via Marktplaats voor twee tientjes een Jamo SW1008 sub aangeschaft (beetje aan de grote kant voor onder je bureau kan ik uit ervaring zeggen) en dat heeft de luisterervaring wel behoorlijk positief beinvloed. Dit is ook een optie als je bijvoorbeeld de Edifier 1280T besluit te kopen, je kan eerst kijken hoe goed je dat vind en dan kan je altijd er nog een sub aanknopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Micktator op 19-11-2016 12:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Harman Kardon Sound Sticks, heb je ook wat aparts.

je hebt het over geluidssystemen voor je pc btw, volgens mij verkeerde sectie van het forum

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 19-11-2016 11:18 . Reden: sectie ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OOOH oops zou best kunnen ik ben echt een kluns als het gaat om forums

mijn excuses.

btw the harman zien er zeker apart uit maar het is niet mijn stijl zeg maar, + hij heeft geen 3.5mm jack wat ik wel heel graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
Wat voor speaker we je kunnen aanraden is het wel wenselijke wat je ermee gaat doen? Veel actiefilms kijken? Luister je veel house/techno/hardere stijlen of wordt je helemaal gelukkig van een goede basline in een jaren '70 rocknummer? Of wil je genieten van prachtig pianospel? Samengevat:

- Wat is je voornaamste gebruiksdoel? (Muziek, films/series, gamen, all-round)
- Indien Muziek: welke stijlen?
- Indien Series/films: wat voor genres?

Zo weten wij ook weer wat meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn voornaamste doel is om het te gebruiken voor films en muziek, De films die ik luister zijn meestal actie films en de meeste muziek die ik luister is rap en hip hop. ik hou van een redelijke bass dit is mijn oude set: pricewatch: Logitech Z506, alleen die heeft veel te veel kabels en dan word alles rommelig. Wat ik wel fijn vond is dat ik de bass in kon stellen zoals ik wil.

Ik hoop dat dit voldoende informatie geeft?

Dus persoonlijk zou ik iets soort gelijks willen maar als het iets minder bass is vind ik het ook best.

voor de rest wil ik gewoon speaker boxjes die een jaar of 3-4 mee gaan

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
Nou, voor onder de 100 euries ga je niet snel iets vinden waar je dan versteld van gaat staan én veel bas heeft. De Z506 is een 5.1 set, maar ook de 2.1 setjes van de meeste merken zijn niet veel soeps. Zie bijvoorbeeld dit artikel van de buren (of moeten we die verwijzing gaan aanpassen naar de onder- of bovenburen binnenkort :P).

Mijn persoonlijke keuze zou op de pricewatch: Edifier R1280T (Bruin) vallen. Maar grote kans dat je bij jouw muziekstijlen de bas teveel gaat missen. Dan zal je moeten doorsparen voor een nette subwoofer erbij of naar zoiets als de pricewatch: Edifier C3X.

Conclusie: "upgraden" naar een 2.1 setje onder de 100 Euro zit er eigenlijk niet in.

Ik heb zelf een pricewatch: M-Audio AV42 (Zwart) in gebruik, maar ook ik miste wat oempf, en via Marktplaats voor twee tientjes een Jamo SW1008 sub aangeschaft (beetje aan de grote kant voor onder je bureau kan ik uit ervaring zeggen) en dat heeft de luisterervaring wel behoorlijk positief beinvloed. Dit is ook een optie als je bijvoorbeeld de Edifier 1280T besluit te kopen, je kan eerst kijken hoe goed je dat vind en dan kan je altijd er nog een sub aanknopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Micktator op 19-11-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik inderdaad voor de edifier gaat die zit er ook strak uit.

alleen is dat moeilijk om er een externe bass op aan te sluiten? zou ik bijvoorbeeld van mijn z506 de bass kunnen pakken en die samen kunnen voegen met de edifier? zoja heb ik nog iets extras nodig wil ik dat doen?

Ps. Heel erg bedankt voor uw tijd en moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
Een externe subwoofer koppelen aan zo'n setje is meestal wel een tikkie ingewikkeld. Ik had het geluk dat mijn subwoofer het signaal kan doorkoppelen, dat gaat de subwoofer van de Z506 niet doen.
Een optie die overblijft is om het via de PC aan te sturen. Daarvoor hebben we dan wel weer informatie over de PC nodig. Realtek heeft sinds jaar en dag de mogelijkheid om de microfooningang bijvoorbeeld om te zetten naar een subwooferuitgang. Zo ziet dat er bij mij uit als ik bij mijn Realtekdriver de configuratie op 5.1 zet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LBR7NckMDtiGanlLH2gFlD9v/full.png

Maar dit hangt dus af van het moederbord in je PC of dit kan. Heb je daar toevallig info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de asrock z77 extreme4 zegt dit u genoeg of wilt u meer weten?

ik denk dat die geen realtek heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de asrock z77 extreme4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
Je hebt nu een Logitech Z506 begrijp ik, maar je wilt van het surround gedeelte af? Als je tevreden bent met het geluid, kun je de surround en center speaker dan niet afkoppelen en de set zo blijven gebruiken? Voor onder de 100 euro ga je nieuw niet heel veel vooruit als je persé een subwoofer wilt blijven hebben.

Als je echt vooruit wilt gaan raad ik aan op marktplaats op zoek te gaan naar een versterker + stereo speakers voor dat geld. Je zit dan wel met gebruikte apparatuur maar daarna wil je nooit meer naar logitech speakertjes luisteren.

Mocht je perse nieuw willen lijkt me die eerder genoemde edifier set de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
Die heeft zeer zeker een Realtek Geluidschip, de Realtek ALC898 wel te verstaan. Aangezien ik een moederbord heb met de lager gepositioneerde Realtek ALC887 neem ik aan dat jouw moederbord de opties ook ondersteund. Er zijn in ieder geval genoeg jackpluggen op de achterkant van het moederbord ;)

Zie je onderin je taakbalk (ik ga maar gewoon even uit van Windows) niet een luidsprekericoontje (niet die standaard van Windows, maar een andere). Dat is namelijk het Realtek programma waarmee dit zou moeten kunnen. En anders even op de site van je moederbordfabrikant zoeken naar de drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt gijs voor je antwoord idd als mijn z506 het gewoon goed zouden doen had ik het inderdaad af kunnen koppelen maar all de andere 3 speakers zijn kapot ik heb alleen nog de bass en mijn rechter speaker dus dat is geen optie :P ik denk dat ik zometeen gewoon naar de bcc rij en die edifier ophaal

bdankt voor uw tijd gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@micktator ooh dat is mooi dan haal ik die boxjes en dan ga ik morgen proberen f het me lukt om de oude bass te combineren met de edifier HEEL ERG BEDANKT voor de moeite en ik wens jullie allen een fijne zaterdag middag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
Hoho, nooit over 1 nacht ijs gaan en al helemaal niet op het advies van maar 1 persoon. Want wat @gijsiej ook al opperde, Marktplaats staat vol met leuke dingen. En ik zou eerst uitzoeken of je de subwoofer aangesloten gaat krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou mick omdat ik er al 3 dagen mee bezig ben en ongeduldig + ik me echt irriteer aan me huidige set up ga ik er gewoon voor.

ik zou best op marktplaats willen kijken maar zelf heb ik weinig verstand van audio wil gewoon dat het mooi klinkt dus ik ga op me fietsje naar de bcc zometeen en dan kan ik het daar even beluisteren vind ik het niks dan haal ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik zou de Bose Companion 2 nemen. Krijgen goede reviews: kleine speakers waarbij de lage tonen verrassend goed tot hun recht komen. Bose kennende gaan die kwalitatief zeker veel langer mee dan die 4 jaar.

Shoppen loont: op Amazon.de zijn ze nu een stuk goedkoper.

[ Voor 23% gewijzigd door CR2032 op 19-11-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben gisteren dus naar de BCC gegaan en daar hadden ze de edifier staan en de bose companion.

Dus ik heb ze allebij getest en in mijn mening vond ik de edifier het volste geluid hebben dus ben ik voor de edifier gegaan.

Nu even bijsparen voor een mooie bass denk ik die bij het setje past :P

bedankt voor de hulp mannen
Pagina: 1