Kun je tulp/rca stekker knippen en opnieuw monteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 21.606 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
Hoi,

Ik wil mijn subwoofer naar de andere kant van de kamer verplaatsen. Nu heb ik daar een loze leiding naar toe liggen, maar de stekker van de rca/tulp kabel is te dik. Die past er net niet doorheen.

Kan ik die stekker eraf knippen, de draad erdoorheen trekken en dan opnieuw de stekker monteren? Bijvoorbeeld met een kroonsteentje? In hoeverre gaat er dan geluidskwaliteit verloren?

Van Google word ik niet echt wijzer, dus hopelijk weet iemand hier het antwoord.

Weet niet of het belangrijk is, maar gaat om een Mirage S8 subwoofer en een Pioneer VSX D511 versterker.

Groet, Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
volgens mij moet het wel kunnen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to make your own RCA Cable

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:32
Goede tip. Helaas heb ik nog nooit gesoldeerd. Zou het ook kunnen zonder te solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Bard1982 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:18:
Goede tip. Helaas heb ik nog nooit gesoldeerd. Zou het ook kunnen zonder te solderen?
Voor alles is een eerste keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 17:02
Bard1982 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:18:
Ongetwijfeld vloeken in de kerk, maar een kroonsteentje werkt natuurlijk ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net solderen en goede stekkers is natuurlijk het alle mooiste... Misschien iets minder chique, maar wel een makkelijke oplossing: http://www.allekabels.nl/...JXUm_nItNACFQsR0wodWV8KyQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:52
Ik denk dat er nauwelijks koper in zo'n rca kabeltje zit (om vast te kunnen schroeven in je kroonsteentje)
3 keer het snoer optillen om te kunnen schoonmaken en het is afgebroken.
Je zou de las moeten ontlasten van trekspanning en buigen.
Dus een soort lus maken, vasttapen oid en zorgen dat de las in die lus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 17:02
Denk dat de oplossing van wolly_a eigenlijk best wel prima is, met die schroefstekkers, en dan evt. nieuwe (dikke) kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abelroov
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb een box met deze aansluiting (zie hieronder) ik wil er tulp van maken en ik heb al een tulp stekkertje maar ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten, weet iemand dat?

Groet Abel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/409IzBr3KGMH7RbvPr0QiFK1Rtk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aNcR1GxrBcQ6FRhccQd3Oofa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Abelroov schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:57:
Ik heb een box met deze aansluiting (zie hieronder) ik wil er tulp van maken en ik heb al een tulp stekkertje maar ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten, weet iemand dat?
Hoe bepaal je wat '+' en '-' is bij dat draad? Of zit er een ribbel/plat stuk op een van de 2?
Je hebt dit soort tulp plugen als je niet wilt solderen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyvVpOoCA20aXpyMtN2brooGe50=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mCtdYJZ6fK8i8JtDkm8BQLqQ.jpg?f=user_large
https://www.benselectroni...r-schroefaansluiting.html

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 27-11-2023 16:07 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Daar zal waarschijnlijk nog een versterker tussen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Abelroov schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:57:

Groet Abel

[Afbeelding]
Dat hangt er van af wat voor stekker je hebt en hoe de andere kant aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:11

FeaR

In GoT we trust

@Abelroov
Voor eigen problemen zijn eigen topics. Topics kicken om te kapen is niet de bedoeling. Tevens verwachten we op Tweakers enige vorm van eigen inzet en het leveren van informatie. Dumpvragen zijn niet toegestaan.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 04-12-2023 11:53 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.