Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo,

Ik ervaar problemen met mijn LG 49UH850V die net 1 maand oud is.
Tijdens voetbal wedstrijden is er duidelijk een vorm van banding/Dirty screen effect te zien.
Heb vanochtend contact gehad met de technische dienst van LG en deze adviseerde mij om een filmpje te maken van het probleem. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het alleen met blote oog waarneembaar is en niet via de slechte beeld kwaliteit van een camera.

Toch blijft LG erop hameren om een filmpje op te sturen voordat ze uberhaubt een monteur opsturen en dit alles binnen de garantie!

Moet ik er maar met leren leven of kan er zelf nog iets aan gedaan worden?

Ik vind het zelf nogal schandalig dat de schermen alleen maar slechter worden in plaats van beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:39

g0tanks

Moderator CSA
Leen een betere camera die wel goed beeldkwaliteit levert?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
wat zij de winkel waar je hem hebt gekocht? Zij moeten de garantie verlenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Misterbont schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 02:34:
Toch blijft LG erop hameren om een filmpje op te sturen voordat ze uberhaubt een monteur opsturen en dit alles binnen de garantie!
Het is nog maar de vraag of dit binnen de garantie van LG valt. DSE is inherent aan de techniek en een toestel geheel vrij van DSE is - in ieder geval voorlopig - onmogelijk. Vooral bij effen kleuren zoals het groene grasveld bij voetbal, kan DSE goed zichtbaar zijn.

Daarbij dien je voor garantie altijd bij de verkoper te zijn en niet bij de fabrikant. De verkoper dient een conform product te leveren en als de DSE daadwerkelijk zo ernstig aanwezig is dat dit gezien kan worden als een defect, dient de verkoper dit probleem op te lossen.
De fabrikant mag zelf voorwaarden stellen, wat kan betekenen dat een defect volgens de consumentengarantie, niet hoeft te vallen onder de fabrieksgarantie.
Moet ik er maar met leren leven of kan er zelf nog iets aan gedaan worden?
Met een kalibratie kun het zijn dat het DSE minder zichtbaar wordt, al zal het daarmee nooit verdwijnen.
Ik vind het zelf nogal schandalig dat de schermen alleen maar slechter worden in plaats van beter.
Dat is nogal wat om te zeggen, de panelen worden namelijk ook gewoon beter. Het nadeel van de betere kwaliteit panelen, is dat de probleem die voorheen minder goed zichtbaar waren, ineens wel goed te zien kunnen zijn.

DSE is een probleem dat altijd heeft bestaan. Echter door het hogere contrasten dat een paneel tegenwoordig weet te behalen, wordt het contrast tussen de uniformiteitsverschillen ook groter en kan DSE dus meer zichtbaar zijn.

Interessant is wel dat volgens de metingen van Rtings.com , televisies met een OLED en VA-paneel het over het algemeen beter doen dan toestellen met een IPS-paneel - terwijl het contrast van OLED en VA hoger is.

Dit zou kunnen betekenen dat IPS gevoeliger is voor uniformiteitsproblemen op Liquid Crystal niveau. Al zou het ook kunnen betekenen dat het productieproces van LG voor IPS-panelen minder goed is, daar een groot deel van de IPS-panelen van LG afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59

Bever!

3

Heel veel fabrikanten wijzen dse gewoon af voor garantie, want inherent aan de techniek. Dus ik zou zorgen dat je het via de winkelier speelt, dan heb je meer rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
probeer het eens door de televisie in de sport stand te zetten. die zou dit probleem moeten verminderen. Maar ik heb helaas zelf ook best veel DSE. het hoort er bij, helaas.
Pagina: 1