Toon posts:

Is de Macbook Pro Retina 13 2015 geschikt voor Programming?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey beste mensen,

Ik vroeg me af of ik de Macbook Pro Retina 13 2015 zou aanschaffen voor mijn ICT opleiding. Ik weet niet zeker welke laptop ik precies wil, maar vooral ééntje die zijn taken kan vervullen en er mooi uit ziet. De Macbook ziet er prachtig uit, maar ik weet niet of ik voor deze prijs een betere laptop zou moeten halen. Uiteraard zal ik deze aanschaffen als het geschikt kan zijn, maar heb toch liever nog jullie ervaringen hierover. Wellicht zou ik graag een alternatief willen horen qua laptops die ik anders kan halen.

Mn budget ligt trouwens rond de 1000 - 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb je wel eens gewerkt op macOS (OSX)? Zo ja, dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij als je het ook nog prettig vind werken. Als je niet op macOS gewerkt heb, raad ik je eerst aan om even bij kennissen/vrienden/familie te ervaren bij diegene die een Mac gebruiken.

Als je voor Windows gaat, dan is een XPS 13 zeker geen verkeerde keus. Een laptop kopen alleen voor de looks ga je op een gegeven moment toch spijt van krijgen als je er niet mee kan werken of je vindt het niet prettig werken.

Of het geschikt is voor programmeren, ja dat is een Mac zeker wel.

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 19-11-2016 02:48 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Welke software moet je gebruiken van school? En draait die ook op OS X?

Let wel dat 1500 euro als budget wisselgeld is in de wereld van Apple. :P Je koopt dan echt een instap laptop bij ze. Indien je een Windows laptop koopt kan je voor 1500 euro een behoorlijk fraaie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
CMD-Snake schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:29:
Welke software moet je gebruiken van school? En draait die ook op OS X?

Let wel dat 1500 euro als budget wisselgeld is in de wereld van Apple. :P Je koopt dan echt een instap laptop bij ze. Indien je een Windows laptop koopt kan je voor 1500 euro een behoorlijk fraaie kopen.
Het voordeel van een Mac is natuurlijk dat je ook Windows op het ding kunt draaien. Zo draai ik op mijn Mac Visual Studio en SQL server in Windows, maar volgend semester leren we Java en Swift. Hiervoor heb je geen Windows nodig.
Het verkooppraatje waarom je voor een Mac zou moeten gaan vind je wel op de website van Apple, maar voor mij is het vanuit softwareperspectief gezien de meest veelzijdige oplossing en gewoon een erg goeie computer.

Voor (iets meer dan) 1500 euro heb je een prima MacBook Pro en aangezien je ook nog studentenkorting krijgt heb je zeker geen trage zooi die je in huis haalt. Collega van me heeft nu de nieuwe MacBook Pro gehaald waar hij bovenstaand scenario reeds al gebruikt.