Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:49
gisteren weer eens een nieuwe MagSafe (2.0) 45W lader moeten kopen omdat van de vorige lader de kabel aan het einde (dus net achter de MagSafe) weer eens was gescheurd.

iemand een leuk maar ook mooi idee/tip hoe een nieuwe kabel zo te beschermen dat dit deze keer wellicht niet gaat gebeuren? Ik denk aan een soort krimkous oid (maar die krijg je er weer niet omheen).

typisch apple weer om niet gewoon de mogelijkheid te geven alleen een snoertje + magsafe te maken die je in je lader kunt stoppen (en dus kunt vervangen)

[ Voor 28% gewijzigd door monsieurpinot op 19-11-2016 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:35
Waarom is dat typisch Apple? Elke fabrikant doet dat zo. Beetje een nutteloze rant.

Je kunt hem intapen met vulkaniserende tape. Of netjes en niet te strak oprollen. Want daar gaan ze vaak van kapot.

[ Voor 7% gewijzigd door .Maarten op 19-11-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Bij mij zijn ze nog nooit kapot gegaan. Kwestie van netjes opruimen denk ik. Verder kun je de draad wel degelijk vervangen. China is your friend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15
monsieurpinot schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 01:22:
gisteren weer eens een nieuwe MagSafe (2.0) 45W lader moeten kopen omdat van de vorige lader de kabel aan het einde (dus net achter de MagSafe) weer eens was gescheurd.

iemand een leuk maar ook mooi idee/tip hoe een nieuwe kabel zo te beschermen dat dit deze keer wellicht niet gaat gebeuren? Ik denk aan een soort krimkous oid (maar die krijg je er weer niet omheen).

typisch apple weer om niet gewoon de mogelijkheid te geven alleen een snoertje + magsafe te maken die je in je lader kunt stoppen (en dus kunt vervangen)
Veer uit een pen er omheen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
kijk dat is nu een mooie tip, veel dank!

[ Voor 74% gewijzigd door monsieurpinot op 19-11-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
rvanpruissen schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:32:
Bij mij zijn ze nog nooit kapot gegaan. Kwestie van netjes opruimen denk ik. Verder kun je de draad wel degelijk vervangen. China is your friend.
heeft niet zoveel te maken met het opruimen, maar juist met het moment waarop ie aangesloten zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-06 15:15
Als ie achter de magsafe adapter kapot gaat dan ligt dit toch wel degelijk een klein beetje aan jezelf helaas. Probeer hem met het verwijderen aan het metaal vast te pakken en niet aan de kabel raggen. Die van mij gaat al dik een jaar mee en wordt iedere dag opgehost en meegenomen. Zit nog geen vlekje oid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
.Maarten schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 08:46:
Waarom is dat typisch Apple? Elke fabrikant doet dat zo. Beetje een nutteloze rant.

Je kunt hem intapen met vulkaniserende tape. Of netjes en niet te strak oprollen. Want daar gaan ze vaak van kapot.
denk aan de niet vervangbaarheid van batterijen, schermen, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
rvanpruissen schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:32:
been there done that, maar het soldeer op de puntjes van de aansluiting liet bij mij op een of andere manier niet los :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
supersnathan94 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:31:
Als ie achter de magsafe adapter kapot gaat dan ligt dit toch wel degelijk een klein beetje aan jezelf helaas. Probeer hem met het verwijderen aan het metaal vast te pakken en niet aan de kabel raggen. Die van mij gaat al dik een jaar mee en wordt iedere dag opgehost en meegenomen. Zit nog geen vlekje oid op.
dit filmpje is 800.000+ bekeken, zegt toch wel iets m.i.
YouTube: How to repair an Apple MacBook power supply (MagSafe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Dat zegt nog steeds helemaal niks over het toedoen van het defect.

Iphone display reparatie is ook miljoenen keren opgezoht. Betekent niet dat het niet de schuld is van de gebruiker.

Ik weet dat het materiaal fragiel is, en dat betekent niet dat je maar kan verwachten dat het allemaal heel blijft als je aan de kabel trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
supersnathan94 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:38:
[...]

Dat zegt nog steeds helemaal niks over het toedoen van het defect.

Iphone display reparatie is ook miljoenen keren opgezoht. Betekent niet dat het niet de schuld is van de gebruiker.

Ik weet dat het materiaal fragiel is, en dat betekent niet dat je maar kan verwachten dat het allemaal heel blijft als je aan de kabel trekt.
jij vergelijkt ook een beetje appels en peren:
iphone scherm -> erg kwetsbaar vanwege vallen of een andere impact etc. Dus logisch dat daar veel naar wordt gezocht. Je scherm gaat niet stuk van een beetje bellen of touchen (wat het doel is van je scherm)
MagSafe connector: zou je van mogen verwachten dat het een duurzaam product is. De connector gaat mijns inziens wel te snel stuk bij normaal gebruik, dat is connecten met je MacBook (wat het doel is van je connector). Het feit dat jij aangeeft dat het materiaal fragiel is zegt al genoeg ;) . Dit materiaal zou helemaal niet fragiel mogen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door monsieurpinot op 19-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:41
monsieurpinot schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:42:
[...]

jij vergelijkt ook een beetje appels en peren:
iphone scherm -> erg kwetsbaar vanwege vallen of een andere impact etc. Dus logisch dat daar veel naar wordt gezocht. Je scherm gaat niet stuk van een beetje bellen of touchen (wat het doel is van je scherm)
MagSafe connector: zou je van mogen verwachten dat het een duurzaam product is. De connector gaat mijns inziens wel te snel stuk bij normaal gebruik, dat is connecten met je MacBook (wat het doel is van je connector)
De connector gaat enkel snel stuk wanneer je de kabel laat trekken aan de connector. Als je bijvoorbeeld de kabel over de rand van de tafel laat hangen, en daardoor de kabel vlak bij de connector laat buigen. Ja, dan gaan ze relatief snel kapot. Als je dat voorkomt, gaan ze jaren mee. Idem dito voor de iPhone kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
ThomasG schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:45:
[...]
De connector gaat enkel snel stuk wanneer je de kabel laat trekken aan de connector. Als je bijvoorbeeld de kabel over de rand van de tafel laat hangen, en daardoor de kabel vlak bij de connector laat buigen. Ja, dan gaan ze relatief snel kapot. Als je dat voorkomt, gaan ze jaren mee. Idem dito voor de iPhone kabels.
Precies dat is wat ik dus ook zei in mijn eerste post. Als hij direct na de connector kapot is dan doe je hele gekke dingen met de kabel en is de kans groot dat je met het verwijderen aan de kabel trekt ipv de connector. Dat zie ik met de iPhone kabels ook gebeuren en dan houden ze het niet zo lang vol nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
supersnathan94 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:48:
[...]

Precies dat is wat ik dus ook zei in mijn eerste post. Als hij direct na de connector kapot is dan doe je hele gekke dingen met de kabel en is de kans groot dat je met het verwijderen aan de kabel trekt ipv de connector. Dat zie ik met de iPhone kabels ook gebeuren en dan houden ze het niet zo lang vol nee.
zou best kunnen dat ik de connector via de draad verwijder (zal er eens op letten) maar hele gekke dingen wat versta jij daar onder??:
1. zal de gebruikshandleiding er eens op na slaan (ligt nog op m'n werk) of hier iets over instaat
2. ik vind dat je van een product van € 82,99 (!) mag verwachten dat het enigszins deugdelijk is, en daarbij hoort m.i. verwijderen dmv trekken aan de kabel. (maar de handleiding zal wellicht uitsluitsel geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kabel een 180 graden bocht laten maken en op de lader vastplakken? Als-ie dan breekt kan je hem simpelweg weer solderen.
Ik sloopt laptopadapters met kabelbreuk altijd open, kabeltje inkorten, vastsolderen, adapter weer dichtplakken (lijm + tape), en het kan weer jaren mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ThomasG schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:45:
[...]
Dat klopt, het natuurlijk voor alle kabels op dat de krachten die erop werken invloed hebben op de structuur. Het zou wel mooi zijn als het ding zo ontworpen zou zijn dat het minder uit zou maken hoe de kabel hangt (of dat hij vanzelf beter hangt), dat je hem 'gewoon kan gebruiken'. (Maar dat gaat natuurlijk ook weer ten koste van andere eigenschappen.) Andere fabrikanten krijgen dat wel eens (ook wel eens niet) voor elkaar.

Je hoeft in iedergeval geen 'hele gekke dingen' te doen om last te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 19-11-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
monsieurpinot schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:52:
[...]

zou best kunnen dat ik de connector via de draad verwijder (zal er eens op letten) maar hele gekke dingen wat versta jij daar onder??:
1. zal de gebruikshandleiding er eens op na slaan (ligt nog op m'n werk) of hier iets over instaat
2. ik vind dat je van een product van € 82,99 (!) mag verwachten dat het enigszins deugdelijk is, en daarbij hoort m.i. verwijderen dmv trekken aan de kabel. (maar de handleiding zal wellicht uitsluitsel geven)
Het idee van de magsafe connector is dat deze heel goed vast zit behalve als hij er scheef wordt afgerukt zodat je toestel niet op de grond flikkert.

Trek je hem recht naar achter dan zit hij wel goed vast. Een magsafe connector haal je los door simoelweg met een vinger of duim de connector omhoog te vouwen. Bij de L shaped connector deed je dat door de connector naar links te duwen/trekken.

Doe je dat dan houd die kabel het jaren vol hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
supersnathan94 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:09:
[...]

Het idee van de magsafe connector is dat deze heel goed vast zit behalve als hij er scheef wordt afgerukt zodat je toestel niet op de grond flikkert.

Trek je hem recht naar achter dan zit hij wel goed vast. Een magsafe connector haal je los door simoelweg met een vinger of duim de connector omhoog te vouwen. Bij de L shaped connector deed je dat door de connector naar links te duwen/trekken.

Doe je dat dan houd die kabel het jaren vol hoor.
ik wacht even af wat de manual zegt ;) (en dan nog mag ik trouwens mijn twijfels hebben aan de duurzaamheid van dit product 8) )

[ Voor 6% gewijzigd door monsieurpinot op 19-11-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 13:58

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:53:
Kabel een 180 graden bocht laten maken en op de lader vastplakken? Als-ie dan breekt kan je hem simpelweg weer solderen.
Ik sloopt laptopadapters met kabelbreuk altijd open, kabeltje inkorten, vastsolderen, adapter weer dichtplakken (lijm + tape), en het kan weer jaren mee.
Is dat eigenlijk een beetje te doen? Ik dacht dat die adapters allemaal dichtgelijmd zaten?

[ontopic]
Ik heb de oude versie van de MagSafe connector, maar die zit er nog steeds goed op na 7 jaar, terwijl ik 'm niet per se netjes behandel. Ik trek vaak aan de kabel, gooi 'm in m'n tas zonder netjes op te rollen en trek gewoon de kabel aan als 'ie weer ergens achter vast zit.
Ik weet dat dit slecht is, maar wat ik ermee wil zeggen is dat de mijne nog zo goed als nieuw is terwijl 'ie al behoorlijk wat "abuse" heeft mogen meemaken.
Ligt het dan aan het nieuwe type connector of doet de TS onbewust iets waar de kabel slecht tegen kan?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
AdoraBelle schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:16:
[...]

Is dat eigenlijk een beetje te doen? Ik dacht dat die adapters allemaal dichtgelijmd zaten?

[ontopic]
Ik heb de oude versie van de MagSafe connector, maar die zit er nog steeds goed op na 7 jaar, terwijl ik 'm niet per se netjes behandel. Ik trek vaak aan de kabel, gooi 'm in m'n tas zonder netjes op te rollen en trek gewoon de kabel aan als 'ie weer ergens achter vast zit.
Ik weet dat dit slecht is, maar wat ik ermee wil zeggen is dat de mijne nog zo goed als nieuw is terwijl 'ie al behoorlijk wat "abuse" heeft mogen meemaken.
Ligt het dan aan het nieuwe type connector of doet de TS onbewust iets waar de kabel slecht tegen kan?
mijn eerste macbook kocht ik in 2007, ook met de oude versie die bij mij ook een keer stuk is gegaan (maar zal wel aan mij liggen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

[ontopic]
Volgens mij is het grootste probleem (voor elke kabel) het verdraaien van de kabel. Een connector heeft er geen probleem mee om 180 graden, 360 graden, of 360000 graden gedraaid te worden, maar een kabel kan daar natuurlijk niet tegen. Dus als je keer op keer de kabel 'tegen zijn wil' draait, en dus torsie op de kabel zet, gaat het een keer mis.

Dat je zo veel problemen tegenkomt met de magsafe adapters komt gewoon omdat dat 1 model is wat honderden miljoenen keren verkocht is.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2016 12:25 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
fsfikke schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:23:
[...]

Volgens mij is het grootste probleem (voor elke kabel) het verdraaien van de kabel. Een connector heeft er geen probleem mee om 180 graden, 360 graden, of 360000 graden gedraaid te worden, maar een kabel kan daar natuurlijk niet tegen. Dus als je elke keer de kabel 'tegen zijn wil' draait, en dus torsie op de kabel zet, gaat het een keer mis.

Dat je zo veel problemen tegenkomt met de magsafe adapters komt gewoon omdat dat 1 model is wat honderden miljoenen keren verkocht is.
ik neem aan dat mijn probleem niet alleen door draaien, maar ook door buigen ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

monsieurpinot schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:25:
[...]

ik neem aan dat mijn probleem niet alleen door draaien, maar ook door buigen ontstaat?
Draaien en buigen zal uiteindelijk elke kabel kapot krijgen. Maar ik heb geen foto's gezien van jouw probleem dus ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Er zit altijd een gleufje in het midden. Stanleymes/ijzerzaag, licht geweld en wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
monsieurpinot schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:32:
[...]

denk aan de niet vervangbaarheid van batterijen, schermen, etc etc
Dat zeg ik. Waarom is dat typisch Apple? De meeste fabrikanten doen het ook.

Dit is een stukje over het gebruik van de Magsafe aansluiting:
https://support.apple.com/nl-nl/HT202451

Haal je de kabel er altijd zo uit of trek je aan de kabel? Magsafe zit een stuk beter vast dan de meeste jacks van andere laptops. En van schuin aan de kabel trekken gaan ze snel kapot op de overgang tussen het harde en het zachte stuk. En daar heeft vooral Apple last van omdat je die er wel schuin uit kunt trekken. Dit lukt je met een Asus niet omdat de aansluiting daar in de laptop zelf zit en je die er dus wel recht uit moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 13:39
.Maarten schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:36:
[...]

Haal je de kabel er altijd zo uit of trek je aan de kabel? Magsafe zit een stuk beter vast dan de meeste jacks van andere laptops. En van schuin aan de kabel trekken gaan ze snel kapot op de overgang tussen het harde en het zachte stuk. En daar heeft vooral Apple last van omdat je die er wel schuin uit kunt trekken. Dit lukt je met een Asus niet omdat de aansluiting daar in de laptop zelf zit en je die er dus wel recht uit moet trekken.
En ik heb in mijn loopbaan al meer Asus DC Jacks moeten vervangen dan MagSafe adapters

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
okeetjes okeetjes het ligt aan mij,
maar nu serieus, die handleiding waar .Maarten naar linkt van apple schept wel duidelijkheid.
laten we ergens in het midden eindigen: apple laders zijn duur en ze hadden beter naar de constructie kunnen kijken, ik moet er beter op letten hoe ik mijn MacSafe ontkoppel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
SpoekGTi schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:44:
[...]

En ik heb in mijn loopbaan al meer Asus DC Jacks moeten vervangen dan MagSafe adapters
die zijn dan wel ietsje goedkoper dan een hele MacSafe adapter lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:41
.Maarten schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:36:
[...]

Een handigheidje om de MagSafe gemakkelijk los te krijgen, is door je vinger onder de connector/kabel te stoppen, en hem omhoog te wippen. Dat is de meest makkelijke manier, kost totaal geen moeite, en 'beschadigd' de kabel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 13:39
monsieurpinot schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:50:
[...]

die zijn dan wel ietsje goedkoper dan een hele MacSafe adapter lijkt me?
Het part ja, de hel van de laptop openmaken en desolderen en weer solderen dus qua tijd denk ik dat die MagSafe in totaal zelfs goedkoper is

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
SpoekGTi schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:09:
[...]

Het part ja, de hel van de laptop openmaken en desolderen en weer solderen dus qua tijd denk ik dat die MagSafe in totaal zelfs goedkoper is
Onderdeel zelf kost een paar euro. Maar bij sommige modellen kun je de Jack maar een paar keer vervangen omdat het zo fragiel vast zit. En dat is ook de reden de magsafe zojuist zo goed is. Je sloopt een makkelijk en snel te vervangen adapter in plaats van een onderdeel wat tijdrovend is om te vervangen of zelfs duur is om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53
Bij mij ging de magsafe adapter juist stuk aan de kant van de trafo. In de tas krijgt dat stukje kabel het zwaar te verduren en was na een jaar gebruik geknakt. Ik heb bij mijn nieuwe adapter een protector gekocht die er voor zorgt dat de kabel die uit de trafo komt niet kan knikken. Nu na 3 jaar gebuik ziet de kabel er nog als nieuw uit.

De protector is trouwens hier te koop: http://pythoncords.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 11:23
De kabel aan de kant van de magsafe connector is trouwens wel in te korten...
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8748/17055840181_aabd7eae09_b.jpg

Ik heb er toen ook gelijk een extra stukje krimpkous om gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
monsieurpinot schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:33:
[...]

been there done that, maar het soldeer op de puntjes van de aansluiting liet bij mij op een of andere manier niet los :'(
Dat doe je als volgt. Eerst moet je bout goed heet zijn natuurlijk. Dan leg je hem plat op het padje en voegt een beetje tin toe. De warmte geleiding is dan op zijn best. Als het goed is dan wordt het tin om de pen (van de DC kabel) vloeibaar en kun je hem er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik denk dat de meeste schade aan de magsafe adapter komen door verkeerd oprollen en lostrekken aan de kabel. Bij verkeerd oprollen heb je mantel onder spanning in opslag, en dat is slecht.
Goed oprollen, de kabel draaien, is beter.

Je kunt ook nog last van huidvet hebben welke de siliconen aantasten, maar dan wordt de kabel eerder kleverig ipv droog en breekbaar. Langdurig in de zon laten liggen is overigen ook fout, evenals voor PVC.

Ter vergelijking, een adapter van Dell heeft ook last van kabelbreuk. De plug is molded, en de bezuizing ultrasoon gelast. Net zo slecht te repareren.

Hoewel ik de adapter zijde een keer heb gerepareerd, zag de adapter er daarna niet meer fraai uit doordat ik er met de dremel op los ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

jeroen3 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:04:
...
Hoewel ik de adapter zijde een keer heb gerepareerd, zag de adapter er daarna niet meer fraai uit doordat ik er met de dremel op los ben gegaan.
Misschien al genoemd, maar het openen van een MagSafe adapter kan prima door de bek van een tang in de opening van de 'clips' te steken en voorzichtig de tang open te trekken. Je ziet het wel achteraf, maar prima bruikbaar en veilig als je hem weer netjes dichtmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:04:
Ik denk dat de meeste schade aan de magsafe adapter komen door verkeerd oprollen en lostrekken aan de kabel. Bij verkeerd oprollen heb je mantel onder spanning in opslag, en dat is slecht.
Goed oprollen, de kabel draaien, is beter.

Je kunt ook nog last van huidvet hebben welke de siliconen aantasten, maar dan wordt de kabel eerder kleverig ipv droog en breekbaar. Langdurig in de zon laten liggen is overigen ook fout, evenals voor PVC.

Ter vergelijking, een adapter van Dell heeft ook last van kabelbreuk. De plug is molded, en de bezuizing ultrasoon gelast. Net zo slecht te repareren.

Inderdaad, verkeerd oprollen/opbergen. Ik heb sinds kort een nieuwe maar de vorige Macbook heeft het sinds 2012 met dezelfde adapter prima volgehouden als je maar netjes oprolt/opbergt.
Pagina: 1