Windows 7 herstart elke keer maar wordt afgebroken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 21:12
Ik heb mijn desktop geupgraded. Heb een moederbord van gigabyte GA-B85M-HD3 R4 geinstalleerd en een niewue corsair 450 M voeding. Bij het starten lees ik even opstarten windwos . Maar dan even een flits met een blauw biosscherm en dan begint ie van voren af aan.

Ik start op van een samsung evo ssd 500. Dat deed ik met de oude configuratie ook en zonder problemen. Heb alles geprobeerd, andere sata poorten alle andere sata aansluitingen los gemaakt maar het helpt niets.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

En dit komt ook voor in veilige modus? Je hebt een vrij essentieel onderdeel vervangen, namelijk het moederbord. En jouw 'blauwe BIOS scherm' doet mij denken aan een BSoD.

Edit: De kans is groot dat je oude configuratie IDE werd gebruikt ipv AHCI of omgedraaid. Dit is een optie welke je kan vinden bij de storage settings in je BIOS. Deze even omschakelen is een poging waard.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 19-11-2016 01:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
In Safe Mode booten en oude drivers deinstalleren zoals beschreven in http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=8&t=42051 . Het is geschreven voor XP maar kan goed van pas komen om moederboard en andere drivers van je oude moederboard te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
Ok bedankt. Ik ga het proberen. Ik begrijp alleen niet waarom het OS nu problemen maakt. Het is al 2 keer gekloond van hdd naar ssd 250 en van daaruit weer naar ssd 500. Heeft ook daarna probleemloos gefunctioneerd. Maar wel op het oude moederbord. Die is van een HP Pavillion m8000.

[ Voor 13% gewijzigd door robbosma op 19-11-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

robbosma schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:28:
Ok bedankt. Ik ga het proberen. Ik begrijp alleen niet waarom het OS nu problemen maakt. Het is al 2 keer gekloond van hdd naar ssd 250 en van daaruit weer naar ssd 500. Heeft ook daarna probleemloos gefunctioneerd. Maar wel op het oude moederbord. Die is van een HP Pavillion m8000.
Irrelevant, systeem a, b en c zijn anders en zullen er ook anders op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
D4NG3R schreef op Saturday 19 November 2016 @ 01:11:
En dit komt ook voor in veilige modus? Je hebt een vrij essentieel onderdeel vervangen, namelijk het moederbord. En jouw 'blauwe BIOS scherm' doet mij denken aan een BSoD.

Edit: De kans is groot dat je oude configuratie IDE werd gebruikt ipv AHCI of omgedraaid. Dit is een optie welke je kan vinden bij de storage settings in je BIOS. Deze even omschakelen is een poging waard.
Dit klinkt inderdaad wel als een mogelijkheid. Heb dit zelf ook wel eens gehad, moederbord vervangen (of disk in andere pc).
robbosma schreef op Saturday 19 November 2016 @ 10:28:
Heeft niets met het OS te maken, maar met de BIOS. Windows kan (als er IDE drivers in gebruik zijn) niet booten op de AHCI manier (of omgedraait). Booten in veilige modus en dan het issue fixen (zoals al eerder beschreven), of in de BIOS even kijken of je kunt wisselen tussen IDE/AHCI of zoiets..
Ik denk dat de reactie van D4NG3R ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
OK, heb gebeld met de helpdesk van Alternate. Moest de hele set, ( moederbord met pentium I3 ) terugsturen want er is een rebootloop betekent volgens hun dat er een hardware beschadiging is. Tja......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
robbosma schreef op Saturday 19 November 2016 @ 18:08:
OK, heb gebeld met de helpdesk van Alternate. Moest de hele set, ( moederbord met pentium I3 ) terugsturen want er is een rebootloop betekent volgens hun dat er een hardware beschadiging is. Tja......
Ik zou eerst even kijken of je in de BIOS iets kunt vinden m.b.t. IDE/AHCI (/SATA) en ze dan alle 3 even langslopen...scheelt een retourzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
Toch maar eens gestart met uitschakelen van opstarten na storing. Kon nu de tekst lezen. Moet checken op virussen (dat gaat nu niet lukken) Verwijderen nieuw geïnstalleerde hard drives (maar dan is er geen OS) of hard drives controllers, Rn CHKDSK/F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
robbosma schreef op Saturday 19 November 2016 @ 18:22:
Toch maar eens gestart met uitschakelen van opstarten na storing. Kon nu de tekst lezen. Moet checken op virussen (dat gaat nu niet lukken) Verwijderen nieuw geïnstalleerde hard drives (maar dan is er geen OS) of hard drives controllers, Rn CHKDSK/F
Kun je ook een foto maken van de error en die hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
Even kijken hoe ik die kan invoegen. Schijn niet genoeg Karma te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
Heb de foto gemaild naar je tweakers mailadres. Kreeg de foto niet in het bericht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9yZagz1brGBh506mX4H6nu0h/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 19-11-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
robbosma schreef op Saturday 19 November 2016 @ 18:42:
Heb de foto gemaild naar je tweakers mailadres. Kreeg de foto niet in het bericht

[afbeelding]
Heb je nu al in de BIOS gekeken of je iets met betrekking tot IDE/AHCI etc kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
Sata config staat op integrated sata controller enabeld en sata mode op IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Alle opties even langslopen in de bios. Wat ik begrijp is dat je een backup hebt van je C drive. Installeer eens een compleet nieuwe installatie van windows. Als dat werkt, weet je in ieder geval of de hardware goed is.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
Silasje schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:02:
Alle opties even langslopen in de bios. Wat ik begrijp is dat je een backup hebt van je C drive. Installeer eens een compleet nieuwe installatie van windows. Als dat werkt, weet je in ieder geval of de hardware goed is.
Ik heb windows alleen op de ssd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Welke stappen heb je nu doorlopen?
Heb je die Paragon OS adjust tool gebruikt?
Test anders eerst eens met een schone installatie van windows 7/10 voordat je dingen gaat terugsturen?
Sata met AHCI optie aanzetten ja.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
OK ik moet eerst zien dat ik die DVD kan branden met Paragon OS. Had geen opstartschijf van Windows 7. Was overigens een aangekochte versie van Vista die een upgrade naar 7 heeft gehad via Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je met windows 7 gaat zitten, dan weet je pas zeker of het allemaal goed werkt als alle updates binnen zijn. Daar ben je dus wel even mee bezig.

Ik zou even windows 10 proberen, gewoon even downloaden op een usb stick, de instalatie ervan zal in 15 minuten wel klaar zijn. Dan weet je zeker of er hardware kapot is, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
robbosma schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:08:
OK ik moet eerst zien dat ik die DVD kan branden met Paragon OS.
Kan ook op een USB stick natuurlijk.
Daar zijn diverse tools voor o.a RUFUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
The_Doman schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:14:
[...]

Kan ook op een USB stick natuurlijk.
Daar zijn diverse tools voor o.a RUFUS
Of je gebruikt die van Microsoft zelf:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
(Dit is windows 10)

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
OK. Ik heb het huis omgekeerd een een windows7 schijf gevonden. Was ooit aangeschaft bij slim.nl. En hij gaat gelijk goed. Nu even de de kwestie installeren op de SSD of op de HDD. Kreeg dus het installatie startscherm te zien maar nu vraag ik me af of ik die oude hdd moet gebruiken of de veel snellere ssd. Heb wel allles gebackupd van de ssd.

[ Voor 31% gewijzigd door robbosma op 19-11-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Waarom dan nog een ouderwetse HDD gebruiken en je SSD niet benutten? die gebackupte bestanden kun je later toch wel terughalen van je HDD naar je SSD?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
robbosma schreef op Saturday 19 November 2016 @ 19:29:
OK. Ik heb het huis omgekeerd een een windows7 schijf gevonden. Was ooit aangeschaft bij slim.nl. En hij gaat gelijk goed. Nu even de de kwestie installeren op de SSD of op de HDD. Kreeg dus het installatie startscherm te zien maar nu vraag ik me af of ik die oude hdd moet gebruiken of de veel snellere ssd. Heb wel allles gebackupd van de ssd.
Ik zou de HDD even loskoppelen voordat je Windows gaat installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

robbosma schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:01:
Sata config staat op integrated sata controller enabeld en sata mode op IDE
Heb je die ondertussen al eens op AHCI gezet..? De code die je geeft (0x00000007B ofwel INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) kan daar prima door worden veroorzaakt.

Sowieso, als je aan een schone installatie begint is AHCI wel aan te raden, al helemaal bij SSD's.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 20-11-2016 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbosma
Ok alles draait nu op de SSD. HDD laat ik er werkloos in zitten. Prima pc nu
Pagina: 1