PC Xbox App Nat Type: Strikt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik game op de pc met een xbox app. mijn nat type staat continue op strikt. ik heb de poorten geopend en verder gegoogled op de site van microsoft. maar ik vind de termen ingewikkeld en ik snap eerlijk gezegd niet wat ze ermee bedoelen zoals 'Teredo' ?

ik gebruik avast internet security. ik heb deze compleet uit gezet. maar helaas geen resultaat..

kan iemand mij de weg wijzen ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/7k2cf1npg2efk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/uzdusvgrii3q2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 19-11-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
niemand ? ik zal de topic even omhoog schieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 03-10 13:45
Je zult ff je router of modem in moeten en UPNP opzoeken. Vink dit aan en ff opnieuw opstarten en het zou moeten werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

UPnP vind ik eerlijk gezegd gevaarlijk, juist voor de doelgroep ervan die niet 100% weet wat ze doen.

Je zult verkeer naar die poorten moeten doorsturen vanuit je router naar het IP van de PC (en dan op de PC de firewall toestemming geven die poorten open te zetten). Dat eerste (portmappen) zie ik niet in je topicstart.

Geen idee overigens of individuele spellen vervolgens ook eigen poorten gebruiken, dat zal je in de handleiding per spel wel zien.

offtopic:
Niet binnen 24uur je topic omhoog schoppen ajb.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
F_J_K schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:52:
UPnP vind ik eerlijk gezegd gevaarlijk, juist voor de doelgroep ervan die niet 100% weet wat ze doen.
In mijn ervaring raden vrij veel multiplayer games aan om UPnP aan te zetten. Is het echt zo gevaarlijk?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moeten we aannemen dat de One een static IP heeft en dat de poortmappings daardoor werkend te krijgen zijn? Want in beide screenshots mis ik net voldoende info voor enige stappen in troubleshooting

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teredo kan je erg veel mee vinden, dit heeft soms te maken met een setting in je router die zulke requests blocked.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
upnp openzetten heeft ook niet geholpen helaas...

voor de duidelijkheid: ik heb geen xbox. ik game op windows 10. ik probeer wat met teredo te doen via cmd. hier staat upnp op 'no' terwijl hij wel aan staat in mijn modem. ik krijg dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yju2fs84xg8jo.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door Farabi op 19-11-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ah, zet IPv6 eens uit op je netwerkkaart en herstart de PC eens.

Blijft dezelfde vraag staan; heb je alles wel static IPs vanwege goede/consequente portforwards?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

g0tanks schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:54:
In mijn ervaring raden vrij veel multiplayer games aan om UPnP aan te zetten. Is het echt zo gevaarlijk?
De defacto beveiliging van dat je zelf bewust moet kiezen een bepaalden poort open te zetten voor een bepaalde applicatie op een bepaalde machine, ben je dan kwijt. Men roept IMHO vooral UPnP zodat er geen verdere uitleg nodig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:51:
Ah, zet IPv6 eens uit op je netwerkkaart en herstart de PC eens.

Blijft dezelfde vraag staan; heb je alles wel static IPs vanwege goede/consequente portforwards?
met ipv6 uitschakelen bedoel je uitvinken bij de eigenschappen van mijn netwerkadapter neem ik aan ? en ik snap niet wat je met de 2e bedoelt ? kun je het uitleggen hoe dat gaat ?

update:

ik heb ipv6 uitgeschakeld daarna kreeg ik de melding bij de nat type: teredo kan niet gekwalificeerd/gedeteceerd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 20-11-2016 11:02 ]

Pagina: 1