Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:01
Mijn dochter heeft nu een oude galaxy ace2 met cyanogenmod. Deze is echter te langzaam dus van de Sint krijgt ze een nieuwe.

Wensen:
Prijs 200 tot 250 euro
Niet te groot maximaal 5" liever nog 4,5"
Niet te kwetsbaar
Vlot werkend out of the box, dus geen ingewikkelde tweaks nodig.
Moet een paar jaar meekunnen dus ook volgend jaar in de brugklas met magister etc.
Ze wil denk ik vooral whatsappen, spelletjes spelen en youtube filmpjes bekijken en waarschijnlijk ook regelmatig foto's en filmpjes maken.

Opties tot nu toe:
Wileyfox swift 2 plus (ze is al gewend aan cyanogenmod)
Moto g4 play
Moto g3 16 Gb (die heeft haar broer ook)
LG Nexus 5X 16 Gb met defect scherm van haar oom overnemen en laten repareren, kost wel ca 160€ en eigenlijk is deze phone te groot
Samsung galaxy A3

Alle advies is welkom.

Alle reacties

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We kunnen je advies geven, maar dan verwachten we wel specifieke vragen, het is niet de bedoeling dat wij voor je gaan beslissen. Graag dus iets meer info over je overwegingen en vragen, zoals ook door de template gevraagd.

• wlmpie
Mijn probleem is nou juist dat ik niet goed weet welke telefoon voor een brugklasmeisje voldoet en zelf weet ze dat ook nog niet.
In eerste instantie dacht ik aan de wileyfox swift 2 plus, maar volgens enkele reviews valt die telefoon tegen, slechte camera en de moto g4 geeft meer waar voor je geld, maar die is te groot, de g4 play is kleiner maar ook trager en met uitgeklede specificaties. De galaxy A3 kan ik niet goed inschatten hoe die presteert tov de swift 2 plus of de moto g4 play.
Bij prestaties gaat het dan vooral om een vlot reagerend toestel waarmee je ook wat leuke foto's en video's kunt maken en spelletjes spelen (geen idee welke)
Ik vond de galaxy ace 2 indertijd erg tegenvallen, werd al snel erg traag dus ik aarzel bij de samsung galaxy a3.
Kortom ik ben op zoek naar argumenten waarmee ik een beslissing kan maken of een suggestie voor een mooi snel en goedkoop 4,5" toestel dat wel android 6 draait en nog een tijdje updates krijgt.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Tweedehands iPhone 5S geen optie? Qua prijs en kwaliteit ligt dat toch het beste dan de hierboven genoemde toestellen.

hi!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12
RWK__ schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 00:58:
Tweedehands iPhone 5S geen optie? Qua prijs en kwaliteit ligt dat toch het beste dan de hierboven genoemde toestellen.
Met €250,- en wat mazzel moet je ook wel een iPhone6 kunnen scoren.*

*geen aandeel in de verkoop

• wlmpie
Mijn vrouw heeft een iphone 5s en daar is de vingerafdrukscanner van defect en verkoper is failliet, ik vind de kwaliteit van apple niet in verhouding met de prijs. Maar misschien moet mijn vrouw gaan voor een nieuwe iphone en dan de 5s naar mijn dochter. Bij tweedehands iphones ben ik bang dat de accu gaar is.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2016) Zwart
pricewatch: Huawei P8 Lite Zwart
pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart
pricewatch: Motorola Moto G Play (2016) Zwart

Je kunt er altijd een stevig hoesje omheen doen. Als je ze nieuw koopt heb je wel de garantie erbij, plus een toestel zonder krassen en defecten.

[ Voor 7% gewijzigd door John Rambo op 19-11-2016 09:19 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:47
Moeilijk budget zeker voor een meisje die naar de brugklas gaat. Sowieso is 2Gb ram de minimum zeker als je 2 jaar met het toestel wil doen. Ik zou inderdaad kijken voor een IPhone 5S tweede hands. Anders is Huawei een leuk alternatief.

Verwijderd

Mijn kinderen hebben allebei een Xiaomi. Top!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:50

mb1

Huawei p8 lite heeft mijn dochter en die is (met een extra glass protector en een hoesje) voeldoende stevig gebleken voor kinderen in deze leeftijd, ze heeft hem sinds klas 1 voortgezet onderwijs en zit nu in klas 2.
de standaard 16 GB intern geheugen en 2GB werk geheugen is wel goed en het minimale wat je moet willen denk ik.
Ik zie veel kids met een 8/1GB telefoon en dat gaat echt irriteren.
De prijs valt ruim onder het budget pricewatch: Huawei P8 Lite Zwart

Voor €14 meer dan je budget maakt ze helemaal de blits! pricewatch: Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Wit

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 07:56
mb1 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 10:12:
Huawei p8 lite heeft mijn dochter en die is (met een extra glass protector en een hoesje) voeldoende stevig gebleken voor kinderen in deze leeftijd, ze heeft hem sinds klas 1 voortgezet onderwijs en zit nu in klas 2.
de standaard 16 GB intern geheugen en 2GB werk geheugen is wel goed en het minimale wat je moet willen denk ik.
Ik zie veel kids met een 8/1GB telefoon en dat gaat echt irriteren.
De prijs valt ruim onder het budget pricewatch: Huawei P8 Lite Zwart

Voor €14 meer dan je budget maakt ze helemaal de blits! pricewatch: Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Wit
Dit zou ik persoonlijk doen, ziet er strak uit en presteert voldoende. Daarnaast is een middelbare school niet de beste plek voor dure telefoons, ik zie dagelijks kapotte schermen en leerlingen die per ongeluk een mobieltje laten vallen. Nu zit ik op een basis/kader school, dat verschilt qua voorzichtigheid wel van bv havo/vwo.

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Bij Hollandse Nieuwe heb je de mogelijkheid een iPhone 5s in één keer te betalen (€ 240) en dan betaal je nog een tientje per maand voor 1000 Min/SMS/MB. Volgens mij is dat de beste deal op dit moment. Waarbij ik moet zeggen dat ik een "walled garden" voor mij persoonlijk ongewenst maar voor een groep 8/brugpieper helemaal niet verkeerd vindt. De kans dat je troep op je mobiel krijgt is bij Android nu eenmaal groter dan bij iPhone.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

[advocaat-van-de-duivel-modus] Niemand die het klaarblijkelijk raar vind dat er 250 euro uitgegeven wilt worden aan een meisje uit groep 8.[/advocaat-van-de-duivel-modus]

Welke telefoon je zoekt? Mijn inziens toch vooral eentje die een lange batterijduur heeft met standby tijd zodat je je dochter ten alle tijden kan bereiken (En zij vindt dat ook leuk, want kan ze langer appen/gamen)

Daarnaast zou ik in een nog lagere prijsklasse kijken. Mijn huidige mobiel, inmiddels toch ook al een 2tal jaren oud, een Alcatel Onetouch, kon ik krijgen voor 90 euro met alles erop en eraan. Quadcore Cortex A7, 1 GB ram Android 4.2 (Destijds dan he) en 5 inch scherm: http://www.devicespecifications.com/en/model-cpu/eb6e29d1

Enige nadeel is de lage resolutie van het scherm, maar voor de rest voldoed deze prima. Helaas geen Android 4.4 ondersteuning, dus er komt wel een tijd dat deze de deur uit moet, maar rond de 100/175 euro is er genoeg moois te vinden. Tweakers had daar ook een aantal reviews over maar lijken daar mee te zijn gestopt.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 07:56
Uit het aanbiedingentopic:
funk80 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:10:
Bij Mobiel.nl krijg je enkele telefoons gratis bij een 1 jarig Telfort sim only abonnement vanaf €9 per maand,
De totaalprijs incl. aansluitkosten en bezorging komt hiermee op €144.

https://www.mobiel.nl/sma...aar--2/5778-0-0-9779-2167 Samsung A3 (2016)

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor Samsung J5 (2016)

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor Huawei P8 lite

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor Sony Xperia E5

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor LG G4s

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor Motorola Moto G 3rd Gen

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor Lenovo K6 Dual sim

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor Honor 5X

https://www.mobiel.nl/sma...#with-subscription-anchor Wileyfox Swift 2

[mbr](Mogelijke) referral uit Galaxy A5 aanbieding gehaald.[/]

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat wil ze zelf?
Mij lijkt dat een jongedame die naar de brugklas gaat heel goed kan aangeven wat ze wel/niet zou willen.
Je kan de keus al inperken voor haar (zoals je het probleem ook voorspiegelt aan ons). In hoeverre is het voor de sint onwenselijk dat ze het een paar weekjes eerder weet dat er vervanging aankomt?

Ik zou persoonlijk de nexus 5x (2e hands) laten schieten, het risico op teleurstelling / geen garantie is voor een tiener ongewenst, kan d'r zo een half jaar++ zakgeld kosten als hij toch nog de geest geeft.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12
Redneckerz schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:07:
[advocaat-van-de-duivel-modus] Niemand die het klaarblijkelijk raar vind dat er 250 euro uitgegeven wilt worden aan een meisje uit groep 8.[/advocaat-van-de-duivel-modus]
Nee hoor, rondje kleding en een winterjas ben je zo €250,- verder. "Dat meisje uit groep 8" is zijn dochter trouwens ;) .

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Erwin schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:21:
[...]
Nee hoor, rondje kleding en een winterjas ben je zo €250,- verder.
Nog erger als je dergelijke bedragen gaat goedpraten ;) We zijn bijzonder verwend als consument.

Neemt uiteraard (Hoewel ik dat niet hoef te melden, maar je zal maar net zien dat het je wordt aangerekend) niet weg dat eenieder vrij staat om uit te geven wat ze willen, maar laten we aub niet doen alsof dergelijke bedrag bijzonder ''normaal'' zijn. Dat zijn ze niet, het is echter vooral door de consumerende maatschappij dat we dit ''normaal'' zijn gaan vinden.

Allemaal niet relevant aan dit topic natuurlijk ;)
Erwin schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:21:
[...]
"Dat meisje uit groep 8" is zijn dochter trouwens ;) .
Als je mijn reactie nog eens leest, dan zul je lezen dat ik het ook over een ''dochter'' heb. O+

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 07:30
Je kan ook kijken naar een iPhone 5c refurbished. Heb je voor +\- €200, is in leuke kleuren te krijgen en is helemaal gereviseerd met 1 of 2 jaar garantie.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 12:43

Shaggy

Misantroop pur sang

Mijn advies, koop gewoon lekker een toestel van 100-150 euro voor een groep acht/eerste klas. Je zal versteld staan hoeveel telefoons ze op deze leeftijd kunnen verslijten/vernietigen...

Mijn dochter ( 2e klas havo) verslijt minimaal 1-2 telefoons per schooljaar. Natuurlijk zullen er zijn die er "superzuinig" mee zijn, maar het gros van die pubers gooien en smijten ermee omdat het net zo normaal is als een geodriehoek.
Dus tenzij geld geen probleem is lekker kopen wat je wil, en anders, koop iets wat makkelijk te vervangen is, en hebben ze met regelmaat een "nieuwe" wat bij die kids ook belangrijk is..

Making an ass of myself since the 70's

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:50

mb1

Onze dochter is in groep 8 ook begonnen met mijn oude S3, daar heeft ze eerst eens mee leren omgaan en deze heeft idd na een 3/4 jaar (de telefoon was op dat moment 3 jaar oud) een barst in het scherm opgelopen.
Hier baalde ze gelukkig nog meer van dan ik zelf.
Na een ruim jaar de S3 is ze beloond met de P8 lite met de toezegging dat ze van een up to date toestel blijft voorzien zolang ze niet gaat roken of aan andere verslavende zooi begint!
Zij weet ook dat zo'n toestel niet uit de lucht komt vallen en normaal gesproken 2 jaar mee moet....
Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ze er netjes mee om gaat, ze is inmiddels wel aan de 2e glass protector toe, maar die kosten maar €3 dus dat is niet zo'n ramp.

Het buurmeisje kreeg van haar papa een 6S afgelopen september, haar papa heeft een eigen bedrijf dus lekker voordelig bij een zakelijke aansluiting (gekregen).
Helaas behandeld ze hem ook alsof deze niets heeft gekost...
Na een maand was het display aan barrels en as we speak ligt de Iphone bij de reparateur want het scherm doet het weer niet!

Ik denk ook dat het is hoe ga je er mee om.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 11:50

Barrycade

Through the...

Wat een moraalridders hier. Waarom je dochter opschepen met een prul als het budget er gewoon is.

Maar Lenovo K6 ziet er veelbelovend uit. Mooie specs, hopelijk niet de software hickups van zijn voorganger.
Of wellicht de Alcatel Shine, lijkt qua specs op die van die Lenovo.

Beide 200 euro.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Barrycade schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:35:
Wat een moraalridders hier. Waarom je dochter opschepen met een prul als het budget er gewoon is.
Dus eigenlijk zeg je dat je er zelf ook een belang bij hebt als je kind met een dure mobiel rondloopt ;) (Dat zou ook gelijk de ''Kijk eens naar een tweedehands Iphone 5s/c'' reacties verklaren, want Iphone = hip en dan tel je mee)

Er is niks moraalridder aan om erop te wijzen dat een budget van 250 euro voor iemand uit groep 8 nogal veel is. Zeker op die leeftijd wordt er nog wat minder voorzichtig met die dingen omgegaan en is het YOLO all day every day (in beperkte mate dan he..)

Die ''prullen'' van 150 euro en lager doen precies dezelfde dingen als die o zo hippe Galaxy of Iphone tweedehands.

250 euro is gewoon veel geld. Als je dat als sint cadeautje wilt uitgeven aan je dochter staat je dat natuurlijk vrij om te doen (Daar is de Sint immers voor) maar laten we niet doen alsof dit ''normaal'' moeten wezen.

Gezien de vele reacties die zelfs Iphones voorstellen en roepen ''stelletje moraalridders!'' lijkt het erop dat het wel ''normaal'' wordt gevonden. Dat vind ik kwalijk.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
P8 lite voldoet volgens mij prima voor een brugpieper.

👉🏻 Blog 👈🏻

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Redneckerz schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:10:
[....................]

250 euro is gewoon veel geld. Als je dat als sint cadeautje wilt uitgeven aan je dochter staat je dat natuurlijk vrij om te doen (Daar is de Sint immers voor) maar laten we niet doen alsof dit ''normaal'' moeten wezen.

Gezien de vele reacties die zelfs Iphones voorstellen en roepen ''stelletje moraalridders!'' lijkt het erop dat het wel ''normaal'' wordt gevonden. Dat vind ik kwalijk.
In mijn reactie heb ik niets gezegd over het budget omdat het simpelweg in de vraag als budget genoemd wordt. Wie ben ik of jij om daarover te oordelen?
Ik heb wel aangegeven waarom ik voor een groep 8/brugpieper zelf een voorkeur voor iPhone heb. Dat mag jij uiteraard geen enkel probleem vinden maar waarom zou jij dat voor mij bepalen?

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

synoniem schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:18:
[...]
In mijn reactie heb ik niets gezegd over het budget omdat het simpelweg in de vraag als budget genoemd wordt. Wie ben ik of jij om daarover te oordelen?
Ik sprak in zijn algemeenheid, dacht dat dit wel duidelijk was :)

Verwijderd

Redneckerz schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:10:
[...]

Dus eigenlijk zeg je dat je er zelf ook een belang bij hebt als je kind met een dure mobiel rondloopt ;) (Dat zou ook gelijk de ''Kijk eens naar een tweedehands Iphone 5s/c'' reacties verklaren, want Iphone = hip en dan tel je mee)

Er is niks moraalridder aan om erop te wijzen dat een budget van 250 euro voor iemand uit groep 8 nogal veel is. Zeker op die leeftijd wordt er nog wat minder voorzichtig met die dingen omgegaan en is het YOLO all day every day (in beperkte mate dan he..)

Die ''prullen'' van 150 euro en lager doen precies dezelfde dingen als die o zo hippe Galaxy of Iphone tweedehands.

Helemaal mee eens! En dan vinden ze het gek dat veel kinderen van die vervelende verwende nesten zijn. Als je op die leeftijd al met dat soort spul rondloopt, waar ben je dan straks nog tevreden mee. Leven de moraalridders die grenzen stellen! _/-\o_

• Jeroen_Galjaard
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-11 20:51
Als ik weer de brugklas zou doormaken, zou ik gaan voor een xiaomi redmi mi note 4 prime of een redmi note 3 pro wanneer je meer developer ondersteuning op het xda Forum wilt hebben. Je kan via aliexpress nu betalen met ideal, en hebt dekking via aliexpress/alibaba. Deze telefoons hebben qua specs zeker voor een brugklasser voldoende prestaties, magister kan je op bijna elke telefoon draaien, en anders openen in een browser (dit hebben ze eindelijk geoptimaliseerd). En daarnaast zijn ze zeer bruikbaar om Facebook en dergelijke te draaien, en games draaien ze ook prima.

Verwijderd

Barrycade schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:35:

Maar Lenovo K6 ziet er veelbelovend uit. Mooie specs, hopelijk niet de software hickups van zijn voorganger.
Of wellicht de Alcatel Shine, lijkt qua specs op die van die Lenovo.

Beide 200 euro.
Een prul? Ik lach iedereen uit met een Xiaomi Redmi Note 2 en 3 voor €150,-. Nee lekker mee doen met de de zielige club, als je geen Iphone hebt hoor je er niet bij. Gelukkig hebben mijn kinderen totaal lak aan dat opgeschoten volk (terwijl wij daar echt wel budget voor hebben). En is hij kapot na 1 of 2 jaar, koop je voor dat geld een nieuwe.

Verwijderd

synoniem schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:17:
Bij Hollandse Nieuwe heb je de mogelijkheid een iPhone 5s in één keer te betalen (€ 240) en dan betaal je nog een tientje per maand voor 1000 Min/SMS/MB. Volgens mij is dat de beste deal op dit moment. Waarbij ik moet zeggen dat ik een "walled garden" voor mij persoonlijk ongewenst maar voor een groep 8/brugpieper helemaal niet verkeerd vindt. De kans dat je troep op je mobiel krijgt is bij Android nu eenmaal groter dan bij iPhone.
Apple is nooit, maar dan ook nooit de beste deal. Altijd overpriced, want het is wel een Apple. Kuddevolk wat zich gek laat maken door reclame en hun omgeving.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

shaggy8675 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:07:
Mijn advies, koop gewoon lekker een toestel van 100-150 euro voor een groep acht/eerste klas. Je zal versteld staan hoeveel telefoons ze op deze leeftijd kunnen verslijten/vernietigen...

Mijn dochter ( 2e klas havo) verslijt minimaal 1-2 telefoons per schooljaar. Natuurlijk zullen er zijn die er "superzuinig" mee zijn, maar het gros van die pubers gooien en smijten ermee omdat het net zo normaal is als een geodriehoek.
Dus tenzij geld geen probleem is lekker kopen wat je wil, en anders, koop iets wat makkelijk te vervangen is, en hebben ze met regelmaat een "nieuwe" wat bij die kids ook belangrijk is..
Als je kinderen zo telefoons verslijten, dan lijkt het me handig om ze die zelf te laten gaan kopen. Leren ze misschien ook nog eens omgaan met spullen...

(1-2 telefoons per jaar. Volledig van de wereld los is dat. 1 telefoon per jaar vervangen vind ik al redelijk absurd, maar goed, als je de oude dan nog lekker kan verkopen, prima. Maar 1-2 telefoons per jaar gewoon slijten? Dat doe je alleen zolang een ander betaalt. En mocht je echt een kluns zijn, dan heeft CAT nog wel wat leuke modellen in de aanbieding)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, ik heb nog steeds geen specifieke vragen gelezen, dus ik stel voor dat de TS de genoemde toestellen eerst even voor zichzelf vergelijkt en dan terugkomt als er nog specifieke vragen zijn. Dit gaat namelijk nergens meer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.