Ik ben op zoek naar een goede oplossing om media van een server te streamen. Op dit moment gebruik ik op de server SFTP en op de Linux clients MPV, maar dan kan ik niet vanaf Windows en Android clients streamen, ook kan ik het dan niet vanaf mijn TV streamen. Aan de TV kan ik een Raspberry Pi B+ hangen. Ik zoek dus een opensource client, eventueel met benodigde server die geen encoding mag doen, die de media (in allerlei formaten) kan streamen vanaf de server. Het gebruikte protocol moet over SSH lopen. Op de TV wil ik ook graag YouTube, TuneIn, Soundcloud en het liefst ook Netflix kunnen streamen. Wat is de handigste oplossing voor dit probleem?
Wil je dingen nu vanaf Windowsclients, Androidclients en je tv streamen, of juist náár die apparaten? Ik vermoed dat je op die apparaten wilt kunnen zien wat op je server staat. Heb je al eens naar de mogelijkheden van Kodi gekeken? Kodi kan overweg met veel verschillende besturingssystemen en protocollen en is instaat om de meeste soorten media af te spelen.
Zie o.a.
http://kodi.tv
http://kodi.wiki/view/First_time_user
Zie o.a.
Your Friendly Neighborhood Moderator
DLNA servers cq clients is wat je zoekt.
De SSH vereiste snap ik niet helemaal, maar wellicht wil je gewoon een beveiligde verbinding tussen server en client. In je eigen LAN zie ik daar de meerwaarde niet van; mocht de server extern staan dan kun je natuurlijk ook gewoon een VPN tunnel opzetten
De SSH vereiste snap ik niet helemaal, maar wellicht wil je gewoon een beveiligde verbinding tussen server en client. In je eigen LAN zie ik daar de meerwaarde niet van; mocht de server extern staan dan kun je natuurlijk ook gewoon een VPN tunnel opzetten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Op de server staat de media en op de Linux clients, Windows clients, Android clients en de TV wil ik de media kunnen beluisteren/bekijken. Toen ik Kodi op Windows probeerde, werkte de SFTP ondersteuning voor geen meter. En welke Kodi distro (OSMC, LibreELEC, etc) zou ik moeten gebruiken op mijn Pi? En dan kan ik toch een Android app als afstandsbediening voor Kodi gebruiken?Jorgen schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:50:
Wil je dingen nu vanaf Windowsclients, Androidclients en je tv streamen, of juist náár die apparaten? Ik vermoed dat je op die apparaten wilt kunnen zien wat op je server staat. Heb je al eens naar de mogelijkheden van Kodi gekeken? Kodi kan overweg met veel verschillende besturingssystemen en protocollen en is instaat om de meeste soorten media af te spelen.
Zie o.a.
De server staat gewoon in mijn LAN, maar ik wil ook buiten mijn LAN de media kunnen beluisteren/bekijken. Ook wil ik geen VPN tunnel opzetten en ik kan van buitenaf die server al bereiken via SSH. En hoe moet ik dat DLNA opzetten of is Kodi met "gewoon" SFTP dan de betere optie?The Eagle schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:58:
DLNA servers cq clients is wat je zoekt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 22:49 ]
Ik denk dat je de vragen over de Kodi distro's het beste in het Kodi-topic zelf kunt stellen. Er zijn veel mensen in dat topic die OpenElec e.d. draaien. Je kunt Kodi inderdaad met een Android app besturen. Wat je ook kunt doen is een kleine mediaspeler kopen en via de officiele app stores de Kodi app installeren op die mediaplayer. Dan kan je hem over het algemeen gewoon met een (evt. universele) afstandsbediening bedienen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
SFTP kan gewoon via VLC en die kan je als "interne player" voor Kodi configureren.
Desondanks vind ik je vraag/eisen wel vreemd; SFTP is een relatief "star" protocol waar je maar op 1 manier gebruik van kan maken. Waarom installeer je op de source-machine geen Plex-service en transcode je over het internet zoals wel een VPN.
En gezien je kennis/vraagstelling; waarom zet je niet op je interne netwerk een pfSense-achtige oplossing neer? 2 netwerkkaarten in een machine; eentje met een SSH-tunnel naar buiten en eentje voor intern verkeer. Niks "SFTP" per client maar gewoon 1 machine inzetten die de hele "vertaling" al doet zodat je "gewoon" SMB over je tunnel kan praten; dat snappen 99% van alle clients waarschijnlijk wel.
Desondanks vind ik je vraag/eisen wel vreemd; SFTP is een relatief "star" protocol waar je maar op 1 manier gebruik van kan maken. Waarom installeer je op de source-machine geen Plex-service en transcode je over het internet zoals wel een VPN.
En gezien je kennis/vraagstelling; waarom zet je niet op je interne netwerk een pfSense-achtige oplossing neer? 2 netwerkkaarten in een machine; eentje met een SSH-tunnel naar buiten en eentje voor intern verkeer. Niks "SFTP" per client maar gewoon 1 machine inzetten die de hele "vertaling" al doet zodat je "gewoon" SMB over je tunnel kan praten; dat snappen 99% van alle clients waarschijnlijk wel.
[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 19-11-2016 23:29 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb nooit gezegt dat ik SFTP wil gebruiken, maar alleen dat het over SSH moet kunnen gaan zodat ik media ook buiten mijn LAN kan beluisteren/bekijken, dus via een SSH tunnel kan ook. Kan ik in Windows, Linux en Android dan een SMB share via een SSH tunnel bereiken? Zo ja, hoe moet ik dat instellen?MAX3400 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:27:
SFTP kan gewoon via VLC en die kan je als "interne player" voor Kodi configureren.
Ik wil geen Plex gebruiken, omdat Plex niet opensource is en omdat mijn server geen transcoden aankan, maar mijn clients kunnen de media prima afspelen met MPV als het daar lokaal opstaat.
Ook gebruik ik geen VLC, omdat VLC niet werkt op die clients: 99% van het scherm is altijd bruin-achtig.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2016 08:16 ]
Als Plex geen optie is omdat het closed source is, is Emby dan misschien geen oplossing?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Als de client het rechtstreeks kan afspelen, dan is plex slim genoeg om het niet te transcoden. Dan werkt die gewoon als een "file"server. Emby trouwens ook. Hier tijdje plex op rpi gedraaid (server)' ging gewoon zonder problemen. (Zolang die niet moest transcodenVerwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 08:13:
[...]
Ik wil geen Plex gebruiken, omdat Plex niet opensource is en omdat mijn server geen transcoden aankan, maar mijn clients kunnen de media prima afspelen met MPV als het daar lokaal opstaat.
Ook gebruik ik geen VLC, omdat VLC niet werkt op die clients: 99% van het scherm is altijd bruin-achtig.
Andere oplossing is openvpn installeren en dan kan je zo gewoon verbinden met thuis. Maak je deel uit van je netwerk en kan je "lokaal" streamen?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Maar Plex was al afgevallen omdat het niet opensource is…azz_kikr schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:54:
[...]
Als de client het rechtstreeks kan afspelen, dan is plex slim genoeg om het niet te transcoden. Dan werkt die gewoon als een "file"server. Emby trouwens ook. Hier tijdje plex op rpi gedraaid (server)' ging gewoon zonder problemen. (Zolang die niet moest transcoden)
Andere oplossing is openvpn installeren en dan kan je zo gewoon verbinden met thuis. Maak je deel uit van je netwerk en kan je "lokaal" streamen?
Emby ziet er goed uit! Heeft Emby alleen ondersteuning voor video of ook voor audio? En kan ik in Emby transcoding helemaal uitzetten? En werkt Emby ook via een SSH-tunnel?
Ik ga geen VPN instellen, omdat ik al SSH heb en ik wil niet voor nog een service de poorten forwarden.
Edit: Ik zie net dat je voor Emby's volledige functionaliteit Emby Premiere moet kopen, dat is niet echt de bedoeling…
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2016 13:21 ]
Als je openvpn gebruikt heb je je ssh tunnel niet meer nodig en kan die lekker toeVerwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:53:
[...]
Maar Plex was al afgevallen omdat het niet opensource is…
Emby ziet er goed uit! Heeft Emby alleen ondersteuning voor video of ook voor audio? En kan ik in Emby transcoding helemaal uitzetten? En werkt Emby ook via een SSH-tunnel?
Ik ga geen VPN instellen, omdat ik al SSH heb en ik wil niet voor nog een service de poorten forwarden.
Edit: Ik zie net dat je voor Emby's volledige functionaliteit Emby Premiere moet kopen, dat is niet echt de bedoeling…
Trancoding kan je nooit uitzetten, zoals gezegd, het is de client die bepaald of er transcoding nodig is niet de server.
Wat is dan het voordeel van een VPN ten opzichte van SSH?azz_kikr schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:15:
[...]
Als je openvpn gebruikt heb je je ssh tunnel niet meer nodig en kan die lekker toe![]()
Trancoding kan je nooit uitzetten, zoals gezegd, het is de client die bepaald of er transcoding nodig is niet de server.
Waarom kan de server niet gewoon "lekker pech" zeggen als een client wil dat de server de media transcodeert?
Bij SSH maak je gebruik van een secure tunnel, waar je al je apps door stuurt. Moet je elke app wijsmaken dat die moet gebruik maken van die tunnel en moet je vaak elke app gaan apart gaan instellen (als die het al ondersteund). (=> poor man's VPN)Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:24:
[...]
Wat is dan het voordeel van een VPN ten opzichte van SSH?
Waarom kan de server niet gewoon "lekker pech" zeggen als een client wil dat de server de media transcodeert?
Bij VPN, maak je ook gebruik van een secure tunnel, maar hier wordt het volledige apparaat een deel van het netwerk alsof die letterlijk in je eigen routertje thuis is ingeplugd. Je kan zonder instellingen wijzigen, gewoon op je thuisshares, je netwerk printer, de computer van moeder de vrouw,...zonder iets van instellingen te wijzigen.
Voor mij is ssh een manier om remote server te beheren of om es proxy's te omzeilen op plaat waar ik geen admin rechten heb.
VPN is de "propere" oplossing. Als het thuis werkt, dan zal het door vpn ook wel werken.
Op je vraag, waarom je dat nu niet kan uitschakelen. Dat is nu de gehele opzet van plex/emby. "Probleemloos" overal en op alle apparaten je content spelen. Je wil niet op de trein zitten en dan melding krijgen "formaat kan niet afgespeeld worden", of je device te traag. JE server doet al het werk en je devices zijn maar domme clients.
Bij kodi, heb je geen centrale server nodig en verleg je het werk naar de clients. DTS-HD, sorry, geen geluid. HEVC, sorry geen native support; choppy playback.
Kodi is geweldig voor een (krachtige) HTPC, plex/emby is prachtig voor mobiel/overal/alles te kunnen kijken.
Ik wil dus een "domme" server, zoals ik nu hebt met SFTP. Met SFTP heb ik geen media browser, maar moet ik de hele URL uit mijn hoofd weten, wat ik irritant vind. Ook kan ik alleen die SFTP server bereiken met Linux, omdat er geen werkende Windows en Android media players met SFTP ondersteuning voor zijn.azz_kikr schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:25:
[...]
Bij SSH maak je gebruik van een secure tunnel, waar je al je apps door stuurt. Moet je elke app wijsmaken dat die moet gebruik maken van die tunnel en moet je vaak elke app gaan apart gaan instellen (als die het al ondersteund). (=> poor man's VPN)
Bij VPN, maak je ook gebruik van een secure tunnel, maar hier wordt het volledige apparaat een deel van het netwerk alsof die letterlijk in je eigen routertje thuis is ingeplugd. Je kan zonder instellingen wijzigen, gewoon op je thuisshares, je netwerk printer, de computer van moeder de vrouw,...zonder iets van instellingen te wijzigen.
Voor mij is ssh een manier om remote server te beheren of om es proxy's te omzeilen op plaat waar ik geen admin rechten heb.
VPN is de "propere" oplossing. Als het thuis werkt, dan zal het door vpn ook wel werken.
Op je vraag, waarom je dat nu niet kan uitschakelen. Dat is nu de gehele opzet van plex/emby. "Probleemloos" overal en op alle apparaten je content spelen. Je wil niet op de trein zitten en dan melding krijgen "formaat kan niet afgespeeld worden", of je device te traag. JE server doet al het werk en je devices zijn maar domme clients.
Bij kodi, heb je geen centrale server nodig en verleg je het werk naar de clients. DTS-HD, sorry, geen geluid. HEVC, sorry geen native support; choppy playback.
Kodi is geweldig voor een (krachtige) HTPC, plex/emby is prachtig voor mobiel/overal/alles te kunnen kijken.
Als je een domme server wil, ben je al klaar en is dit topic overbodig.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:31:
[...]
Ik wil dus een "domme" server, zoals ik nu hebt met SFTP. Met SFTP heb ik geen media browser, maar moet ik de hele URL uit mijn hoofd weten, wat ik irritant vind. Ook kan ik alleen die SFTP server bereiken met Linux, omdat er geen werkende Windows en Android media players met SFTP ondersteuning voor zijn.
De opties die we geven zijn allemaal redelijk valide maar OF je wil niet testen/kijken of het werkt OF het voldoet niet aan alle eisen die je stelt.
Denk dat e.e.a. komt omdat je je blindstaart op 1 universele oplossing. Die bestaat amper anders waren er nooit problemen/discussies ovet welke van de 3 OS'en handiger/beter werkt.
Kun je dan niet beter een Plex Media Server inrichten? Die doet exact wat je wil, heb ik zo het idee, zelfs op de smart TV.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:53:
Ik ben op zoek naar een goede oplossing om media van een server te streamen. Op dit moment gebruik ik op de server SFTP en op de Linux clients MPV, maar dan kan ik niet vanaf Windows en Android clients streamen, ook kan ik het dan niet vanaf mijn TV streamen. Aan de TV kan ik een Raspberry Pi B+ hangen. Ik zoek dus een opensource client, eventueel met benodigde server die geen encoding mag doen, die de media (in allerlei formaten) kan streamen vanaf de server. Het gebruikte protocol moet over SSH lopen. Op de TV wil ik ook graag YouTube, TuneIn, Soundcloud en het liefst ook Netflix kunnen streamen. Wat is de handigste oplossing voor dit probleem?
Emby kan het geloof ik ook, maar dat gebruik ik niet. Is voor zowel client (ook Android, iOS e.d.) als server multi OS.
Als je ook YouTube, Spotify, Netflix en noem maar op wil kunnen streamen, maar dat nu niet kan, kun je een Google Chromecast overwegen (waar Plex overigens ook ondersteuning voor heeft).
[ Voor 95% gewijzigd door CH4OS op 20-11-2016 22:36 ]
Moet open source zijnCH40S schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:28:
[...]
Kun je dan niet beter een Plex Media Server inrichten? Die doet exact wat je wil, heb ik zo het idee, zelfs op de smart TV.
Emby kan het geloof ik ook, maar dat gebruik ik niet. Is voor zowel client (ook Android, iOS e.d.) als server multi OS.Voor een boel smart TV's zit er standaard een app voor inbegrepen en anders is die vaak wel te installeren. LG's hebben het standaard aan boord, voor Samsung is het even installeren, maar is zo gepiept.
Als je ook YouTube, Spotify, Netflix en noem maar op wil kunnen streamen, maar dat nu niet kan, kun je een Google Chromecast overwegen (waar Plex overigens ook ondersteuning voor heeft).
Oh, wait, of toch niet.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:31:
[...]
Ik wil dus een "domme" server, zoals ik nu hebt met SFTP. Met SFTP heb ik geen media browser, maar moet ik de hele URL uit mijn hoofd weten, wat ik irritant vind. Ook kan ik alleen die SFTP server bereiken met Linux, omdat er geen werkende Windows en Android media players met SFTP ondersteuning voor zijn.
Draai gewoon op een rpi/NAS een plexserver, dan heb je geen transcoding. Als die probeert te transcoden merk je het wel
Plex is gedeeltelijk open source, maar dat zal dan niet voldoende zijn en valt het alsnog af. Jammer, want het is een heel goed product (imo) en past perfect bij de wensen van TS.azz_kikr schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:43:
Moet open source zijn
Als alleen de client open source moet zijn; Voor Kodi is er een plugin beschikbaar zodat je met Plex Media Servers kan verbinden.
Verschilt best enorm eigenlijk. Vooral bij NASjes, maar ik ga er even vanuit, dat je de apparaatjes van bijvoorbeeld Synology en QNAP e.d.Draai gewoon op een rpi/NAS een plexserver, dan heb je geen transcoding. Als die probeert te transcoden merk je het wel
[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 20-11-2016 22:52 ]
Ik geloof best dat Plex met zijn apps en Kodi addon goed is, maar daarbij kan de server transcoding doen, wat ik niet wil. Ook is Plex niet volledig opensource.CH40S schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:46:
[...]
Plex is gedeeltelijk open source, maar dat zal dan niet voldoende zijn en valt het alsnog af. Jammer, want het is een heel goed product (imo) en past perfect bij de wensen van TS.
Als alleen de client open source moet zijn; Voor Kodi is er een plugin beschikbaar zodat je met Plex Media Servers kan verbinden.
[...]
Verschilt best enorm eigenlijk. Vooral bij NASjes, maar ik ga er even vanuit, dat je de apparaatjes van bijvoorbeeld Synology en QNAP e.d.Maar het liefste wil je transcoding juist voorkomen.
Hoezo zou dit topic overbodig zijn? Wat ik nu heb werkt voor geen meter, dus ben ik gewoon op zoek naar een streaming oplossing…MAX3400 schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:26:
[...]
Als je een domme server wil, ben je al klaar en is dit topic overbodig.
De opties die we geven zijn allemaal redelijk valide maar OF je wil niet testen/kijken of het werkt OF het voldoet niet aan alle eisen die je stelt.
Denk dat e.e.a. komt omdat je je blindstaart op 1 universele oplossing. Die bestaat amper anders waren er nooit problemen/discussies ovet welke van de 3 OS'en handiger/beter werkt.
Ik staar me niet blind op 1 universele oplossing, als Plex over SSH werkte en een optie had om transcoding uit te zetten, dan had ik dat gewoon uitgetest.
Nee, je staart je wel blind:Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 06:55:
[...]
Hoezo zou dit topic overbodig zijn? Wat ik nu heb werkt voor geen meter, dus ben ik gewoon op zoek naar een streaming oplossing…
Ik staar me niet blind op 1 universele oplossing, als Plex over SSH werkte en een optie had om transcoding uit te zetten, dan had ik dat gewoon uitgetest.
- moet opensource voor alles
- mag op geen enkel moment transcoden
- geen idee/zin om te kijken hoe een VPN werkt en "dus" SFTP bij gebrek aan inzet
- moet op alle platforms werken
- moet overal bereikbaar zijn
Vergeet even niet dat transcoding aan je clients ligt en niet aan de server; er wordt pas een transcode uitgevoerd als je materiaal wil bekijken wat eigenlijk door de client niet verwerkt kan worden. Hiermee creeer je dus direct een bottleneck/crux aangezien je niet wil transcoden server-side maar geen idee hebt of al je clients dezelfde "compliancy" hebben waardoor Plex wel de oplossing voor je is. En daar direct tegenover staat dus het feit dat je bestanden op je externe server hebt staan waarvan je zelf al niet weet of je ze overal kan afspelen; dat is ook wel erg lastig een oplossing zoeken.
Ook lees ik bijvoorbeeld nergens de bandwidth-requirement. Je kan wel heel hard een oplossing voor altijd & overal willen hebben maar een gemiddeld hotel/camping geeft je nog geen 200Kbps bandbreedte wat amper voldoende is voor een SD-H264 serie of een FLAC-audio bestand. En als je wel met 200Kbps een SD-H264 wil kijken zal/moet je automagisch gaan transcoden om de bitrate omlaag te schroeven van de file die je wil zien.
[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 21-11-2016 07:33 ]
Het probleem met transcoden is ook dat mijn clients niet altijd weten dat ze een bepaald formaat prima kunnen verwerken, waardoor de server dus onnodig gaat transcoden.MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:30:
[...]
Nee, je staart je wel blind:
- moet opensource voor alles
- mag op geen enkel moment transcoden
- geen idee/zin om te kijken hoe een VPN werkt en "dus" SFTP bij gebrek aan inzet
- moet op alle platforms werken
- moet overal bereikbaar zijn
Vergeet even niet dat transcoding aan je clients ligt en niet aan de server; er wordt pas een transcode uitgevoerd als je materiaal wil bekijken wat eigenlijk door de client niet verwerkt kan worden. Hiermee creeer je dus direct een bottleneck/crux aangezien je niet wil transcoden server-side maar geen idee hebt of al je clients dezelfde "compliancy" hebben waardoor Plex wel de oplossing voor je is. En daar direct tegenover staat dus het feit dat je bestanden op je externe server hebt staan waarvan je zelf al niet weet of je ze overal kan afspelen; dat is ook wel erg lastig een oplossing zoeken.
Ook lees ik bijvoorbeeld nergens de bandwidth-requirement. Je kan wel heel hard een oplossing voor altijd & overal willen hebben maar een gemiddeld hotel/camping geeft je nog geen 200Kbps bandbreedte wat amper voldoende is voor een SD-H264 serie of een FLAC-audio bestand. En als je wel met 200Kbps een SD-H264 wil kijken zal/moet je automagisch gaan transcoden om de bitrate omlaag te schroeven van de file die je wil zien.
Ik heb overal minstens 1.5 MB/s, dus dat is als het goed is geen probleem. Ik ga eigenlijk ook nooit op vakantie, omdat dat eigenlijk altijd misgaat met mijn autisme.
Dan beschikt de client niet over de juiste / benodigde codecs. Overigens wordt h264 prima ondersteund door de Plex clients, zolang je dus de clients op orde hebt, minimaliseer je de kans op transcoding. Je maakt het jezelf echt te moeilijk met alle eisen die je stelt.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:41:
[...]
Het probleem met transcoden is ook dat mijn clients niet altijd weten dat ze een bepaald formaat prima kunnen verwerken, waardoor de server dus onnodig gaat transcoden.
Ik heb overal minstens 1.5 MB/s, dus dat is als het goed is geen probleem. Ik ga eigenlijk ook nooit op vakantie, omdat dat eigenlijk altijd misgaat met mijn autisme.
Emby is geloof ik wel open source, maar mist een boel clients, daar lees ik ook geen reactie op, maar kan aan mij liggen.
Waarom kan MPV op die clients het dan wel goed afspelen als ik de media daarop zet via een USB-stick? Ik wil gewoon absoluut geen server-side transcoding. Btw ik gebruik niet alleen H264, maar ook andere formaten…CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:16:
[...]
Dan beschikt de client niet over de juiste / benodigde codecs. Overigens wordt h264 prima ondersteund door de Plex clients, zolang je dus de clients op orde hebt, minimaliseer je de kans op transcoding. Je maakt het jezelf echt te moeilijk met alle eisen die je stelt.
Emby is geloof ik wel open source, maar mist een boel clients, daar lees ik ook geen reactie op, maar kan aan mij liggen.
Geen idee, maar zolang je officiele clients van Plex gebruikt, kunnen zij ook een boel native afspelen. Kun je dat niet, dan moet je wellicht zorgen dat je content in een ander formaat verkrijgt of er zelf naar omzet met bijvoorbeeld Handbrake.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:02:
Waarom kan MPV op die clients het dan wel goed afspelen als ik de media daarop zet via een USB-stick?
Over supported media in Plex, twee KB artikelen:
https://support.plex.tv/h...ia-formats-are-supported-
Als je dat niet wilt, moet je gewoon ervoor zorgen dat al de clients de content native kunnen afspelen. Iets wat je anders eigenlijk ook al doet, omdat de codecs vaak ingebakken zitten in de programma's. Sommige codecs zijn echter closed source of zelfs proprietair (of hoe je dat schrijft), dus helemaal open source kan het nooit worden.Ik wil gewoon absoluut geen server-side transcoding. Btw ik gebruik niet alleen H264, maar ook andere formaten…
Wat is overigens de reden dat je koste wat kost transcoding wil voorkomen? Soms wordt bijvoorbeeld de audio transcoded, omdat het mobile devive geen audio codec heeft, dan wordt alleen de audio transcoded en merk je ook bar weinig van de transcoding zelf.
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2016 11:07 ]
Ik had het niet specifiek over Plex, Plex heb ik nog niet uitgetest, omdat Plex niet over SSH werkt, voor zo ver ik dat kon vinden op het internet.CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:45:
[...]
Geen idee, maar zolang je officiele clients van Plex gebruikt, kunnen zij ook een boel native afspelen. Kun je dat niet, dan moet je wellicht zorgen dat je content in een ander formaat verkrijgt of er zelf naar omzet met bijvoorbeeld Handbrake.
Over supported media in Plex, twee KB artikelen:
[...]
Als je dat niet wilt, moet je gewoon ervoor zorgen dat al de clients de content native kunnen afspelen. Iets wat je anders eigenlijk ook al doet, omdat de codecs vaak ingebakken zitten in de programma's. Sommige codecs zijn echter closed source of zelfs proprietair (of hoe je dat schrijft), dus helemaal open source kan het nooit worden.
Wat is overigens de reden dat je koste wat kost transcoding wil voorkomen? Soms wordt bijvoorbeeld de audio transcoded, omdat het mobile devive geen audio codec heeft, dan wordt alleen de audio transcoded en merk je ook bar weinig van de transcoding zelf.
Ik wil video transcoding voorkomen, omdat dat voor te veel load op mijn server komt, audio transcoding is OK, maar misschien heb ik dat niet duidelijk gezegd.
Je weet dat je een beveiligde verbinding vanuit Plex kan forceren? Dan hoeft dat dus niet nog eens door een SSH-tunnel.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:04:
Ik had het niet specifiek over Plex, Plex heb ik nog niet uitgetest, omdat Plex niet over SSH werkt, voor zo ver ik dat kon vinden op het internet.
Tja, voorkomen kun je alleen door te zorgen dat de clients de content native af kunnen gaan spelen. Je zorgt nu immers toch ook dat de spelers de content af kunnen spelen? Anders krijg je namelijk een foutmelding.Ik wil video transcoding voorkomen, omdat dat voor te veel load op mijn server komt, audio transcoding is OK, maar misschien heb ik dat niet duidelijk gezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2016 14:39 ]
Kunnen de Plex apps dan een SOCKS proxy gebruiken?CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:35:
[...]
Je weet dat je een beveiligde verbinding vanuit Plex kan forceren? Dan hoeft dat dus niet nog eens door een SSH-tunnel.Zie daarvoor https://www.plex.tv/blog/...re-communication-arrives/ en https://support.plex.tv/h...Secure-Server-Connections. Wil je per se SSH gebruiken, dan weet je vast ook hoe je een dergelijke tunnel opzet.
[...]
Tja, voorkomen kun je alleen door te zorgen dat de clients de content native af kunnen gaan spelen. Je zorgt nu immers toch ook dat de spelers de content af kunnen spelen? Anders krijg je namelijk een foutmelding.
Waarom? Ik wil juist dat ik een foutmelding krijg als een client de video niet kan afspelen…
Moet ik dan echt zelf iets gaan maken?
Google even rond, met Plex en proxy vind ik in ieder geval een aantal topics. Of ze uitleggen wat je wilt of bedoeld, weet ik niet. De Plex Web App is dan natuurlijk afhankelijk van de instellingen in de browser. Ik weet niet of PMS zelf kan werken door een proxy, ik denk dat je dan sneller en beter af bent om even poort 32400 te forwarden. Of VPN gaan gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:50:
Kunnen de Plex apps dan een SOCKS proxy gebruiken?
Waarom? Ik wil juist dat ik een foutmelding krijg als een client de video niet kan afspelen…
Dan kan je het wel maken zoals je zelf wilt.Moet ik dan echt zelf iets gaan maken?
Als ik "Plex proxy" Duck, dan krijg ik alleen uitleg over hoe ik Plex kan instellen met een reverse proxy. Sowieso waren Plex en Emby al afgevallen, omdat ze niet 100% opensource zijn en ze aan transcoding doen.CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:55:
[...]
Google even rond, met Plex en proxy vind ik in ieder geval een aantal topics. Of ze uitleggen wat je wilt of bedoeld, weet ik niet. De Plex Web App is dan natuurlijk afhankelijk van de instellingen in de browser. Ik weet niet of PMS zelf kan werken door een proxy, ik denk dat je dan sneller en beter af bent om even poort 32400 te forwarden. Of VPN gaan gebruiken.
[...]
Dan kan je het wel maken zoals je zelf wilt.
Nee! Er is alleen transcoding omdat jouw clients "ruk" zijn en niet alles willen snappen. Plex en Emby gaan niet transocden als je een device hebt wat de correcte codecs praat!Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:15:
[...]
Als ik "Plex proxy" Duck, dan krijg ik alleen uitleg over hoe ik Plex kan instellen met een reverse proxy. Sowieso waren Plex en Emby al afgevallen, omdat ze niet 100% opensource zijn en ze aan transcoding doen.
Oftewel, we zijn op dezelfde plek als gister toen ik aangaf dat het topic de vuilnisbak in kan. Misschien moet je dan zelf maar een opensource mediaserver gaan schrijven en op de een of andere manier voor elkaar krijgen dat een non-DTS device wel DTS laat horen aan je. Of dat je 3 films tegelijk over 1.5MB/s kan afspelen; wat redelijk lastig wordt als sommige usenet-films als 1800Kbps aan geluid bevatten.
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 21-11-2016 19:52 ]
Duck geeft (imo) sowieso minder nuttige resultaten dan een zoekmachine als Google dat doet.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:15:
[...]
Als ik "Plex proxy" Duck, dan krijg ik alleen uitleg over hoe ik Plex kan instellen met een reverse proxy. Sowieso waren Plex en Emby al afgevallen, omdat ze niet 100% opensource zijn en ze aan transcoding doen.
Nee, de clients hebben altijd minstens 1.5MB/s, maar de server heeft altijd 6MB/s. En MB/s != Mb/s.MAX3400 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:51:
[...]
Nee! Er is alleen transcoding omdat jouw clients "ruk" zijn en niet alles willen snappen. Plex en Emby gaan niet transocden als je een device hebt wat de correcte codecs praat!
Oftewel, we zijn op dezelfde plek als gister toen ik aangaf dat het topic de vuilnisbak in kan. Misschien moet je dan zelf maar een opensource mediaserver gaan schrijven en op de een of andere manier voor elkaar krijgen dat een non-DTS device wel DTS laat horen aan je. Of dat je 3 films tegelijk over 1.5MB/s kan afspelen; wat redelijk lastig wordt als sommige usenet-films als 1800Kbps aan geluid bevatten.
Sowieso is DTS niet zo moeilijk om te software decoden, dus wat is je punt?
Daarom had ik het ook nog op Google opgezocht. Die codecs zijn inderdaad closed-source, maar er zijn opensource implementaties van die codecs, dus wat is daarmee het probleem?CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:28:
[...]
Duck geeft (imo) sowieso minder nuttige resultaten dan een zoekmachine als Google dat doet.Maar goed, jouw eisen zijn gewoon te specifiek, je zult dus wat eisen moeten laten varen of zelf aan de slag moeten. Je zit namelijk met closed source codecs (MP3 en X264/H264 zijn bijvoorbeeld closed source codecs). Dan kun je het meeste al niet eens meer afspelen, omdat de codecs / libraries closed source zijn.
Wat is er specifiek aan mijn eisen? Ik wil gewoon een Plex-achtig ding, maar dan opensource en zonder transcoding.
Dat audio met gemak dus de 1,5MB/sec (1500KBps) vol trekt, als het audio spoor 1800KBps is? 1800-1500=300 kbps wat je dus aan bandbreedte alleen al voor het geluid tekort komt. For the record; dan moet je transcoden om binnen de beperking te blijven.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:30:
Nee, de clients hebben altijd minstens 1.5MB/s, maar de server heeft altijd 6MB/s. En MB/s != Mb/s.
Aangezien dat implementaties zijn, zullen ze niet op het niveau zitten als de closed source dat wel is.Daarom had ik het ook nog op Google opgezocht. Die codecs zijn inderdaad closed-source, maar er zijn opensource implementaties van die codecs, dus wat is daarmee het probleem?
Uitgaande van je TS, wilde je in eerste instantie wat anders. En nogmaals; de transcoding forceer je zelf! Enerzijds door de lage bitrate die je per stream beschikbaar stelt, anderzijds doordat je clients dan niet de juiste programmatuur gebruiken, waardoor ze niet de content native kunnen afspelen, maar dit is al meermaals aangegeven hier in het topic.Wat is er specifiek aan mijn eisen? Ik wil gewoon een Plex-achtig ding, maar dan opensource en zonder transcoding.
Nee, jij zei 1.800Kb/s, dat is 1.800 : 8 = 225KB/s, wat makkelijk in 1,5MB/s pas, dus…CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:45:
[...]
Dat audio met gemak dus de 1,5MB/sec (1500KBps) vol trekt, als het audio spoor 1800KBps is? 1800-1500=300 kbps wat je dus aan bandbreedte alleen al voor het geluid tekort komt. For the record; dan moet je transcoden om binnen de beperking te blijven.
[...]
Aangezien dat implementaties zijn, zullen ze niet op het niveau zitten als de closed source dat wel is.
[...]
Uitgaande van je TS, wilde je in eerste instantie wat anders. En nogmaals; de transcoding forceer je zelf! Enerzijds door de lage bitrate die je per stream beschikbaar stelt, anderzijds doordat je clients dan niet de juiste programmatuur gebruiken, waardoor ze niet de content native kunnen afspelen, maar dit is al meermaals aangegeven hier in het topic.
En anders, hoe kan Netflix dan wel HD video streamen met 5Mb/s? Dat is dus 5 : 8 = 0,625MB/s, wat ook makkelijk in 1,5MB/s past…
Btw die opensource implementaties werken prima hoor…
Ook heb ik meermaals aangegeven dat ik geen server-side transcoding wil, dat het opensource moet zijn en dat het over SSH moet werken, maar jullie blijven bij jullie "heilige" Plex, waardoor dit topic steeds in herhaling valt…
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 22:12 ]
Neen. Mss op windows via Sockscap of whatever. Maar er zijn hier al TIG werkende oplossingen aangeboden en nooit goed. Je gaat liever voor elke transcode 40min klooien (ja want het is echt klooien wat je aan het doen bent. Als je gewoon VPN gebruikt kan je zelfs via VLC of windows media player je films afspelen en ben je zeker dat er geen transcoding is.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:30:
Kunnen de Plex apps dan een SOCKS proxy gebruiken?
Ah ja, wil je niet. Je hebt al SSH tunnel....

Als je decode, moet je het ook afspelen of encoden naar ander formaat. Of ga je 7 Wavjes van enkele GB tegelijk sturen naar je client.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:30:
[...]
Nee, de clients hebben altijd minstens 1.5MB/s, maar de server heeft altijd 6MB/s. En MB/s != Mb/s.
Als het niet bestaat, zelf maken of iemand ervoor betalen. Of tevreden zijn met wat er WEL beschikbaar is.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:30:
[...]
Wat is er specifiek aan mijn eisen? Ik wil gewoon een Plex-achtig ding, maar dan opensource en zonder transcoding.
/close topic please, dit gaat nergens heen

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 21-11-2016 22:17 ]
Los van dat ik niet degene was die de 1800KBps zei voor de audiostream (wat overigens wel klopt, vaak zit het zelfs hoger). Moet je nu niet zelf bits en bytes door elkaar gaan halen om je gelijk te krijgen. Bitrate voor Netflix op HD is idd 5MB/sec. 5000KBps dus, wat ruim 3x zoveel is dan jouw 1500KBps.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:05:
Nee, jij zei 1.800Kb/s, dat is 1.800 : 8 = 225KB/s, wat makkelijk in 1,5MB/s pas, dus…
En anders, hoe kan Netflix dan wel HD video streamen met 5Mb/s? Dat is dus 5 : 8 = 0,625MB/s, wat ook makkelijk in 1,5MB/s past…
Dan gebruik je die, prima.... Ik zeg bovendien ook nergens dat die slecht zouden zijn.Btw die opensource implementaties werken prima hoor…
De opties die er zijn, zijn gegeven. Die wil je niet, dan moet je zelf aan de slag of iemand ervoor inhuren.Ook heb ik meermaals aangegeven dat ik geen server-side transcoding wil, dat het opensource moet zijn en dat het over SSH moet werken, maar jullie blijven bij jullie "heilige" Plex, waardoor dit topic steeds in herhaling valt…
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2016 23:18 ]
Hoe kan ik dan VLC gebruiken? VLC kan niet eens lokale media afspelen, laat staan remote media…azz_kikr schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:17:
[...]
Neen. Mss op windows via Sockscap of whatever. Maar er zijn hier al TIG werkende oplossingen aangeboden en nooit goed. Je gaat liever voor elke transcode 40min klooien (ja want het is echt klooien wat je aan het doen bent. Als je gewoon VPN gebruikt kan je zelfs via VLC of windows media player je films afspelen en ben je zeker dat er geen transcoding is.
Ah ja, wil je niet. Je hebt al SSH tunnel....![]()
![]()
[...]
Als je decode, moet je het ook afspelen of encoden naar ander formaat. Of ga je 7 Wavjes van enkele GB tegelijk sturen naar je client.
[...]
Als het niet bestaat, zelf maken of iemand ervoor betalen. Of tevreden zijn met wat er WEL beschikbaar is.
/close topic please, dit gaat nergens heen
Met software decoden bedoel ik natuurlijk dat de client dat moet doen…
Nee, Netflix zegt 5Mb/s, niet 5MB/s, dat is een groot verschil…CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:25:
[...]
Los van dat ik niet degene was die de 1800KBps zei voor de audiostream (wat overigens wel klopt, vaak zit het zelfs hoger). Moet je nu niet zelf bits en bytes door elkaar gaan halen om je gelijk te krijgen. Bitrate voor Netflix op HD is idd 5MB/sec. 5000KBps dus, wat ruim 3x zoveel is dan jouw 1500KBps.
[...]
Dan gebruik je die, prima.... Ik zeg bovendien ook nergens dat die slecht zouden zijn.
[...]
De opties die er zijn, zijn gegeven. Die wil je niet, dan moet je zelf aan de slag of iemand ervoor inhuren.
Die gebruik ik al, op Linux met MPV…
Dat is niet helemaal waar, jullie hebben ook een keer DLNA gezegd, maar daar zijn jullie niet op ingegaan, ookal lijkt het mij misschien een goede oplossing. Kan die over een SSH tunnel (SOCKS proxy) werken? En welke server en welke clients kan ik dan het best gebruiken?
Nee, ik zei 1800Kbps per film aan audio. Daar hoort ook nog eens 12Mbps tot 20Mbps aan video bij. Laten we het afronden op 15Mbps per film. Dat is dus 2.5MB/s doorvoer per client. En op basis van de arbirtraire doch constant veranderende waarden in dit topic, is 2.5MB/s niet genoeg om een film te streamen van die kwaliteit! Niet per client en zeker niet in zijn totaliteit voor je server.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:05:
[...]
Nee, jij zei 1.800Kb/s, dat is 1.800 : 8 = 225KB/s, wat makkelijk in 1,5MB/s pas, dus…
Om het in de gekke te trekken; als je een BD-image wil streamen, zit je in het ergste geval al aan ~ 17Mbit audio-kanaal.
Euh nee; we geven alleen aan, nogmaals, dat er meerdere server-side mogelijkheden zijn die absoluut niet transcoden. Maar omdat jij jouw eigen clients aanbidt die gewoon niet optimaal functioneren, zal een server dus wel gaan transcoden. Maar wat je ook kan doen: testen of Plex werkt en ervoor zorgen dat de bestanden die je wil afspelen allemaal 100% door elke client ook native afgespeeld kunnen worden. Dan heb je dus geen transcoding.Ook heb ik meermaals aangegeven dat ik geen server-side transcoding wil, dat het opensource moet zijn en dat het over SSH moet werken, maar jullie blijven bij jullie "heilige" Plex, waardoor dit topic steeds in herhaling valt…
En ja, jij wil opensource, ik ken weinig pakketten die dat volledig zijn. Sterker nog, sommige audio-tracks zijn helemaal niet opensource en elk device wat dat wel kan afspelen (of transcoden for that matter) hebben gewoon een ingebouwde licentie. Maar ja, wij weten het blijkbaar allemaal niet.
Dat klopt maar zodra je software gaat gebruiken, tadadatata, moet je dus links (op je server) of rechts (op je client) software hebben die het omzet oftewel links transcoden of rechts decoden. Heb je rechts geen officiele licentie voor DTS-decoding op je device, dan gaat links automatisch transcoden. Of je moet ervoor kiezen om dan links het niet af te spelen want dan heb je dus geen transcoding.Sowieso is DTS niet zo moeilijk om te software decoden, dus wat is je punt?
Hoe kan ik dan VLC gebruiken? VLC kan niet eens lokale media afspelen, laat staan remote media…
He, je begint het licht te zien door ineens te vragen wat voor clients je nodig hebt? Maar nog steeds 0 inzet om te kijken/snappen hoe je wel/niet een tunnel kan opzetten en deze "transparent" over je hele netwerk leggen zodat er geen aanvullende configuratie nodig is per client.Kan die over een SSH tunnel (SOCKS proxy) werken? En welke server en welke clients kan ik dan het best gebruiken?
Het enige wat ik constant lees (en volgens mij anderen met mij ook); dit wil ik niet, dit wil ik niet, alles wat jullie zeggen is niet waar of heb ik geen zin in om uit te zoeken maar regel wel ff iets wat niet (?) bestaat.
[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2016 07:20 ]
Als ik in VLC iets probeert af te spelen, dan is het beeld altijd 99% bruin, ongeacht het formaat.MAX3400 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:12:
[...]
Nee, ik zei 1800Kbps per film aan audio. Daar hoort ook nog eens 12Mbps tot 20Mbps aan video bij. Laten we het afronden op 15Mbps per film. Dat is dus 2.5MB/s doorvoer per client. En op basis van de arbirtraire doch constant veranderende waarden in dit topic, is 2.5MB/s niet genoeg om een film te streamen van die kwaliteit! Niet per client en zeker niet in zijn totaliteit voor je server.
Om het in de gekke te trekken; als je een BD-image wil streamen, zit je in het ergste geval al aan ~ 17Mbit audio-kanaal.
[...]
Euh nee; we geven alleen aan, nogmaals, dat er meerdere server-side mogelijkheden zijn die absoluut niet transcoden. Maar omdat jij jouw eigen clients aanbidt die gewoon niet optimaal functioneren, zal een server dus wel gaan transcoden. Maar wat je ook kan doen: testen of Plex werkt en ervoor zorgen dat de bestanden die je wil afspelen allemaal 100% door elke client ook native afgespeeld kunnen worden. Dan heb je dus geen transcoding.
En ja, jij wil opensource, ik ken weinig pakketten die dat volledig zijn. Sterker nog, sommige audio-tracks zijn helemaal niet opensource en elk device wat dat wel kan afspelen (of transcoden for that matter) hebben gewoon een ingebouwde licentie. Maar ja, wij weten het blijkbaar allemaal niet.
[...]
Dat klopt maar zodra je software gaat gebruiken, tadadatata, moet je dus links (op je server) of rechts (op je client) software hebben die het omzet oftewel links transcoden of rechts decoden. Heb je rechts geen officiele licentie voor DTS-decoding op je device, dan gaat links automatisch transcoden. Of je moet ervoor kiezen om dan links het niet af te spelen want dan heb je dus geen transcoding.
[...]
![]()
Als je VLC al niet lokaal werkend krijgt...
[...]
He, je begint het licht te zien door ineens te vragen wat voor clients je nodig hebt? Maar nog steeds 0 inzet om te kijken/snappen hoe je wel/niet een tunnel kan opzetten en deze "transparent" over je hele netwerk leggen zodat er geen aanvullende configuratie nodig is per client.
Het enige wat ik constant lees (en volgens mij anderen met mij ook); dit wil ik niet, dit wil ik niet, alles wat jullie zeggen is niet waar of heb ik geen zin in om uit te zoeken maar regel wel ff iets wat niet (?) bestaat.
Ik kan geen tunnels transparant over een netwerk leggen, want die SSH tunnel is juist voor als ik niet thuis ben. Dus die client moet dan toch een SOCKS proxy aankunnen of is er nog een andere oplossing?
Als ik ergens ben met maar 1,5MB/s, dan kan ik alle media prima streamen via SFTP vanuit Linux met MPV, maar dat is geen goede oplossing, omdat ik dan de URLs uit mijn hoofd moet weten en omdat dat niet werkt op Windows.
Maar hoe zit het nou met DLNA?
Klopt, dat heet VPN, of, als alternatief, NAT en port forwarding.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 07:36:
Dus die client moet dan toch een SOCKS proxy aankunnen of is er nog een andere oplossing?
Accepteer dan de geboden opties eens en probeer die dan eens uit, want er is werkelijk niets wat exact past bij jouw eisen...Als ik ergens ben met maar 1,5MB/s, dan kan ik alle media prima streamen via SFTP vanuit Linux met MPV, maar dat is geen goede oplossing, omdat ik dan de URLs uit mijn hoofd moet weten en omdat dat niet werkt op Windows.

Begin eens met Duck of Google. Een VPN lijkt mij daar overigens het handigste voor ipv klooien met een SSH-tunnel...Maar hoe zit het nou met DLNA?
Oh, wacht, dit allemaal was zeker ook al (meer dan) eens gezegd?
[ Voor 140% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2016 09:47 ]
Ik heb Plex net een serieuze kans gegeven, maar ik kan geen video afspelen in de browser en het zit steeds te zeiken dat ik Plex Pass moet kopen.CH40S schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:58:
[...]
Klopt, dat heet VPN, of, als alternatief, NAT en port forwarding.
[...]
Accepteer dan de geboden opties eens en probeer die dan eens uit, want er is werkelijk niets wat exact past bij jouw eisen...
[...]
Begin eens met Duck of Google. Een VPN lijkt mij daar overigens het handigste voor ipv klooien met een SSH-tunnel...
Oh, wacht, dit allemaal was zeker ook al (meer dan) eens gezegd?
Ook heb ik DLNA uitgeprobeert, maar dat werkt echt voor geen meter.
En hoe draaide Plex icm een van de officiële apps? Dat Plex elke keer met de melding over Plex Pass komt: die verdwijnt als je ingelogd bent met jouw Plex.tv account, als je die hebt, is niet verplicht, maar dan krijg je die melding dus steeds.
[ Voor 66% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2016 16:55 ]
Is dat een nieuwe eis dat het een browsercliënt moet hebben?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Op Android werkte het prima!CH40S schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:52:
En hoe draaide Plex icm een van de officiële apps?
Nee, maar wel dat het werkt op Linux en Windows…Marzman schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:52:
Is dat een nieuwe eis dat het een browsercliënt moet hebben?
offtopic:
@TS: Je zou iets aardiger kunnen reageren op mensen die je proberen te helpen. Nu wek je de indruk dat je iets in je kop hebt en achterover leunt tot iemand de voor jou perfecte oplossing komt aandragen. Dat zal niet gebeuren.
@TS: Je zou iets aardiger kunnen reageren op mensen die je proberen te helpen. Nu wek je de indruk dat je iets in je kop hebt en achterover leunt tot iemand de voor jou perfecte oplossing komt aandragen. Dat zal niet gebeuren.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Lustucru schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:12:
offtopic:
offtopic:
Ik zal het proberen, ookal is dat lastig voor mij door mijn autisme. Het lijkt er inderdaad op dat er geen perfecte oplossing is…
Btw kan jij hier een vraagtopic van maken?
Ik zal het proberen, ookal is dat lastig voor mij door mijn autisme. Het lijkt er inderdaad op dat er geen perfecte oplossing is…
Btw kan jij hier een vraagtopic van maken?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 06:51 ]
Pagina: 1