Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik ben van plan binnekort Overwatch aan te schaffen, en wou dus gebruik maken van dit weekend om het spel een beetje te leren kennen, maar ik kan niet eens 1 potje spelen waar ik met normale fps kan spelen.

Ik jheb het spel op de allerlaagste settings gezet, en het ging nog steeds net aan maar veels te vaak dik onder de 20 en zelfs 10 fps, totaal niet te spelen...

Ik heb crossfire uitgezet en 1 kaart uitgezet in device manager, uiteiendelijk kon ik dan een normaal potje spelen met ongeveer 40-60 fps op medium op de resolutie van 2560x1080.

Ik vroeg me dus af hoe ik met redelijke fps dit spel kan spelen waarbij allebei de kaarten goed worden benut want ik las al op meerdere site dat Overwatch wel goed gebruik zou maken van Crossfire en SLI...

de rest van mijn systeem :
AMD A10-6790K (bijna nooit 100% benut)
Cooler Master GM G750M (speciaal voor deze kaart gekocht)
Cooler Master Seidon 120V V2
Corsair DDR3 2X4GB 1333Mhz (nooit meer als 7 GB gebruikt)
Gigabyte F2A88XM-HD3

edit: Nog maar een poging gedaan, en het viel me ook op hoeveel texture fouten er waren, als ik met Tracer speelde bijvoorbeeld haar wapen pas tevoorschijn kwam als ik schoot....

[ Voor 8% gewijzigd door Zipperman op 18-11-2016 21:34 ]

Beste antwoord (via Zipperman op 21-11-2016 15:10)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het is een kaarten serie van straks zeven jaar oud, in een sector waar eigenlijk de meeste verandering heeft plaatsgevonden van waar dan ook. Voor AMD zelf is de kaart al deprecated, ik kan het Blizzard eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze er niet actief voor ontwikkelen, al helemaal niet voor de (complexe) niche die SLI/Crossfire heet... en een niche is het...

Het klinkt lullig, maar "eens is het op"... maar prijs jezelf gelukkig: een kaart van €140 loopt rondjes om je huidige kaart (met een fractie van het gebruik), en zal waarschijnlijk gewoon werken in je PC.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Enkel gaat je kaart het niet redden.

Als je de minimum en recommended specs bekijkt op http://www.systemrequirem...uirements/overwatch/12955 dan zie je dat een enkele 6000 serie van de radeon al niet voldoende is.

In Crossfire zou je wel betere specs moeten krijgen, maar dan nog niet op een resolutie van 2560 x 1080.

Ik zou eens een crossfire optie testen op Full HD (1920 x 1080). Kijk eens of dat al beter gaat.
Volgens deze test moet je het namelijk met Crossfire wel kunnen redden, al dan net over de grens: http://www.game-debate.co...n%20HD%206870%20Crossfire

Verder is te lezen dat AMD de 6000 serie al als Legacy beschouwd en dat deze niet meer voorzien worden door nieuwe updates: https://community.amd.com/thread/203086

Dus ik zou adviseren om of je kaart te upgraden als je echt hoge FPS wilt of op een lagere resolutie proberen te spelen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Een tijdje terug nog Overwatch gespeeld op een 6950 en dat was prima speelbaar met meestal meer dan 60fps, mits ik de resolutie niet hoger zette dan 1920x1080 en vrijwel alle details op low.

2560x1440 was totaal niet te spelen want de fps zakte bij mij ook onder 20fps. Daar is de kaart blijkbaar echt niet voor gemaakt.

Dat issue met een wapen wat nog niet geladen was, had ik trouwens ook.

Crossfire heb ik niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Wylana schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:59:
Enkel gaat je kaart het niet redden.

Als je de minimum en recommended specs bekijkt op http://www.systemrequirem...uirements/overwatch/12955 dan zie je dat een enkele 6000 serie van de radeon al niet voldoende is.

In Crossfire zou je wel betere specs moeten krijgen, maar dan nog niet op een resolutie van 2560 x 1080.

Ik zou eens een crossfire optie testen op Full HD (1920 x 1080). Kijk eens of dat al beter gaat.
Volgens deze test moet je het namelijk met Crossfire wel kunnen redden, al dan net over de grens: http://www.game-debate.co...n%20HD%206870%20Crossfire

Verder is te lezen dat AMD de 6000 serie al als Legacy beschouwd en dat deze niet meer voorzien worden door nieuwe updates: https://community.amd.com/thread/203086

Dus ik zou adviseren om of je kaart te upgraden als je echt hoge FPS wilt of op een lagere resolutie proberen te spelen.
Ik dacht in principe dat mijn kaart nuet genoeg kracht had, maar als ik 1 kaart ui zet kan ik het spel dus wel gewoon spelen. Lang verhaal kort, met 1 kaart, wel te spelen, crossfire aan, en daar gaat de hoger fps.

Ik vermoed dat Blizzard geen support heeft in overwatch voor oudere kaarten met crossfire, maar zelfs met een ticket aanmaken krijg ik niks nuttigs.

Het gratis weekend is inmiddels voorbij, en ik zie het om eerlijk te zijn ook totaal niet meer zitten om dit spel uberhaupt aan te schaffen, jammer want juist dit spel leek me zo geweldig en weinigeisend.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het is een kaarten serie van straks zeven jaar oud, in een sector waar eigenlijk de meeste verandering heeft plaatsgevonden van waar dan ook. Voor AMD zelf is de kaart al deprecated, ik kan het Blizzard eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze er niet actief voor ontwikkelen, al helemaal niet voor de (complexe) niche die SLI/Crossfire heet... en een niche is het...

Het klinkt lullig, maar "eens is het op"... maar prijs jezelf gelukkig: een kaart van €140 loopt rondjes om je huidige kaart (met een fractie van het gebruik), en zal waarschijnlijk gewoon werken in je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Umbrah schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:58:

Ik begrijp het ook zeker wel, zeer jammer wel. Zo lang ik mijn andere spelletjes nog rustig kan spelrn vind ik het nog geen tijd om te upgraden, tenzij ik ineens een 780ti hier om de hoek voor weinig zou kunnen hebben :P

Bedankt voor de hulp allemaal, het lijkt erop dat ik mijn antwoord heb.
Pagina: 1