Afgelopen week heeft een DDR2 reepje van mijn huidige computer (>5jaar oud) het begeven en het wordt wel eens tijd voor een geheel nieuwe computer. De laatste dagen wat onderzoek op deze site gedaan, best buy guides doorgenomen en andere topics bestudeerd. Volgens mij heb ik een redelijke lijst samengesteld, maar ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele kantoor/studie taken, netflix kijken, geluidsbewerking en misschien een paar online spelletjes door kinderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. 800,- inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het bewerken van geluid, en het opnemen van geluid lijkt het mij verstandig een aparte geluidskaart te hebben. Voor de rest denk ik dat de interne gpu van de i3 wel voldoende is voor wat basis spelletjes. Verder vind ik het prettig als de computer ook over bluetooth beschikt. Volgens mij heeft dit moederbord dit niet standaard dus vandaar dat ik een bluetooth dongle erbij heb gedaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Intel gezien de lagere energieconpsumptie. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet ook er ook netjes uitzien, dus vandaar gekozen voor een wat kleiner formaat.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kunnen jullie kijken of ik geen rare keuzes heb gemaakt en of er nog verbeteringen mogelijk zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Simpele kantoor/studie taken, netflix kijken, geluidsbewerking en misschien een paar online spelletjes door kinderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. 800,- inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het bewerken van geluid, en het opnemen van geluid lijkt het mij verstandig een aparte geluidskaart te hebben. Voor de rest denk ik dat de interne gpu van de i3 wel voldoende is voor wat basis spelletjes. Verder vind ik het prettig als de computer ook over bluetooth beschikt. Volgens mij heeft dit moederbord dit niet standaard dus vandaar dat ik een bluetooth dongle erbij heb gedaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Intel gezien de lagere energieconpsumptie. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet ook er ook netjes uitzien, dus vandaar gekozen voor een wat kleiner formaat.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Hopelijk kunnen jullie kijken of ik geen rare keuzes heb gemaakt en of er nog verbeteringen mogelijk zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 116,30 | € 116,30 |
| 1 | MSI H110M ECO | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Creative Sound Blaster Z (OEM) | € 62,94 | € 62,94 |
| 1 | Cooltek Coolcube Zilver | € 51,50 | € 51,50 |
| 1 | König Micro Bluetooth versie 4.0 dongle | € 11,95 | € 11,95 |
| 1 | AOC Professional Q2577PWQ Zilver, Zwart | € 293,22 | € 293,22 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,74 | € 19,74 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15D8/8 | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 73,99 | € 73,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 785,54 | |