Acties:
  • 0 Henk 'm!

• six-shooter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 19:44
Lees eerst dit even, zodat je de vraag beter snapt:
http://www.nu.nl/buitenla...ij-elkaar-aardbeving.html

Ik vraag me af wat de invloed op iemands navigatie of gps/google maps is.
Moeten de maps zelf verschoven worden door Google, Apple, Bing etc?

Met de time-stamps zelf veranderd niets (lat. long. alt. -itudes blijven hetzelfde) neem ik aan.

Dus:
1) Wat is de invloed op iemands navigatie of gps/google maps?
2) Is twee meter genoeg om dit bij te werken ? (lijkt me wel relevant imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:19

Onbekend

...

Er staat helaas niet bij hoeveel welk eiland is opgeschoven, alleen de verhouding tot elkaar.
De wegen op de eilanden zelf blijven op de zelfde afstand van elkaar, dus relatief heb je geen afwijking. Ook de snelheidsmeting blijft gewoon correct werken. Op de GPS heb je wel een absolute afwijking, en jouw navigatiesysteem zal er steeds een vaste afstand naast zitten. Afhankelijk van het merk, weet het navigatiesysteem gewoon dat je een bepaalde weg volgt en dat je niet een meter daarnaast in het weiland rijdt. Hoogstens zegt hij dat je 2 meter voor jouw eindbestemming dat je die al hebt bereikt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:30
Over de hele wereld zijn constant veranderingen, zoals hier door aardbevingen, of in Nederland door bodemdaling. Maar (lands)grenzen kunnen ook worden aangepast (beleid). Dit alles wordt voortdurend in kaart gebracht, oa vanuit de ruimte (satellieten) maar ook vanaf het land (door bijv landmeters, die mensen die je vaak met een driepoot bij werkzaamheden ziet staan).
Al deze aanpassingen vinden uiteindelijk hun weg naar kaartmakers, dus die komen ook bij Google Maps op die manier.