Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ van Holland
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-02-2021
Mijn vraag
Binnenkort mag ik een week voor een cursus naar Duitsland. Ik overnacht daar in een hotel. Mijn leaseauto gebruik ik alleen zakelijk. Het is de bedoeling dat ik met deze leaseauto naar DL ga. Ik ga er vanuit dat dit zakelijke kilometers zijn. Wanneer ik na een dagje cursus de auto gebruik, wordt dat dan gezien als zakelijke of privé kilometers??

Bedankt voor de reactIes!
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Wat ga je na de cursus met de auto doen? Als je dan bijvoorbeeld naar een dierentuin gaat is dit prive.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QvTzKwCi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-09 21:52
Als je thuis je prive auto gebruikt, moet je deze dus eigenlijk ook daar gebruiken. Maar dat lukt dus niet, ofwel wordt je gedwongen door omstandigheden te behelpen. Dan lijkt me het redelijk daar waar alternatieven redelijkerwijs niet zijn (OV) je de auto kunt gebruiken.

Maar van de praktische kant, belastingdienst kan deze buitenlandse kilometers niet beoordelen. Is het uitstapje naar een andere stad een zakelijke rit met collega's in sfeer van het werk? Dat is op afstand niet te zien. Dat in tegenstelling tot Nederland, waar ze kentekenregistraties kunnen matchen met jouw kilometeradministratie. Gegevens uit het buitenland zullen ze moeten geloven op basis van je eigen aangeleverde administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ritten tussen je huis, de cursuslocatie en je hotel zijn zakelijk.

Andere ritten zijn privé. Met een beetje creatief boekhouden kun je er een aantal wegpoetsen, en in Duitsland zou ik niet vrezen voor ANPR controles. Netter is om een enkele privérit op je 500 toegestane privékilometers per jaar te boeken. Of een taxi te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:23
Dit valt bij mij in het kader van "hoever wil je gaan", of "hoe het jezelf moeilijk maken".
Je gaat die avonden ook uit eten. Thuis moet je echter ook eten. Kan je dan dat eten wel als zakelijk opvoeren?

Zoals hierboven genoemd, taxi nemen. Declareer je die dan wel? Is toch exact hetzelfde dan als prive rijden? alleen dan via een omweg.
Soms denk ik weleens dat mensen echt problemen zoeken (no offence!)