Goede webhosting?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een goede hosting pakket om of een vps of hosting af te nemen. Wil namelijk enkele simpele websites gaan hosten op basis van wordpress om te starten.

Ik ben opzoek naar iets waarbij meerdere websites op een pakket kunnen met meerdere losse wordpress beheer pagina's.

Heb inmiddels meerdere domeinnamen bij transip maar ben nog zoekende naar een goede ervaring met betrekking tot de diensten van hosting of vps.

Wat zouden jullie doen? Is met name beginnend voor mee te experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoeveel technische kennis heb je zelf? Ben je bijvoorbeeld in staat om een Linuxserver in te richten en te onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Hoeveel? Ik denk dat me een Linux server beheren (installeren en updaten) wel moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Zou zelf zoiets nemen in dit geval : https://www.strato.nl/vps-linux/ Misschien de goedkoopste, i.c.m. Plesk is het makkelijkste. Transip biedt dit ook aan, is alleen iets duurder: https://www.transip.nl/vps/plesk/ (let op dat de prijzen die je bij TransIP ziet alleen voor de 1e maand zijn)

[ Voor 38% gewijzigd door mrFoce op 19-11-2016 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zelf een Linuxserver gaan beheren, dan praat je al over colocation.
Er zijn zat providers die een shared Linuxserver aanbieden tbv webhosting.
Zij beheren dan de server zelf en jij krijgt alleen ruimte voor je bestanden en een connectie naar een databaseserver.

Ik zou zeggen Google erop: https://www.google.nl/#q=webhosts+vergelijken
en dan krijg je als 1e hit: https://www.hostingwijzer.nl/kieswijzer/

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is al 1000x gevraagd, antwoorden komen nagenoeg altijd op TansIP, Leaseweb en OVH uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
GoT schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 20:50:
Zelf een Linuxserver gaan beheren, dan praat je al over colocation.
Er zijn zat providers die een shared Linuxserver aanbieden tbv webhosting.
Zij beheren dan de server zelf en jij krijgt alleen ruimte voor je bestanden en een connectie naar een databaseserver.

Ik zou zeggen Google erop: https://www.google.nl/#q=webhosts+vergelijken
en dan krijg je als 1e hit: https://www.hostingwijzer.nl/kieswijzer/
Sinds wanneer praat je dan meteen over colocation? Je kunt gewoon een VPS of dedicated huren bij een provider zoals OVH, TransIP, Kimsufi of SoYouStart.
Heb je niet meteen een eigen server met colocation nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

MrChillax schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:52:
[...]
Sinds wanneer praat je dan meteen over colocation?
Omdat het dan al door de provider is ingericht.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
GoT schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:03:
[...]
Kan me vergissen, maar vziw doet een leeg rack zelf niks? En is er dan ook niks meer ingericht dan dat je x aantal U's krijgt?...
Moet je er zelf een server in hangen en alles daarop installeren en beheren...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
[...]
Nou volgens mij doen de meeste providers niks. Dan moet je een bepaalde dure provider uitkiezen. Wij hebben zelf 2 servers colocated en die moesten we zelf inrichten en beheren. Dat doen de meeste providers.

Tuurlijk kan je wel een managed dedicated server krijgen maar dat is vaak redelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:53
Ik ben van TransIP VPS naar Vimexx gegaan. Het draait prima en ze hebben veel tutorials om oa Wordpress te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De Dedicated Servers bij OVH, SoYouStart en IsGenoeg (kimsufi) zijn verre van reeds ingericht. De server wordt kaal opgeleverd en vanaf dat punt zul je zelf moeten kiezen waarmee het wordt geïnstalleerd. Kies je niets, heb je nog de mogelijkheid af te zien van de bestelling.... zodra je de installatie hebt uitgevoerd is het pech en de zichttermijn voorbij. Installeren van een OS kan snel en eenvoudig door middel van standaard templates waarbij je zelf ook nog eventueel kunt kiezen hoe de schijf/schijven worden ingedeeld (gepartitioneerd).

Via rescue kun je op de servers bij deze 3, ook diverse OS's installeren die niet standaard worden geleverd. Dit geldt niet voor alle OS's.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Dankjulliewel tot dusver! Ik neig gezien de kosten te gaan voor een vps. Dit lijkt me toch de goedkoopste oplossing als er meerdere websites gaan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Kartmaster93 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:10:
Dankjulliewel tot dusver! Ik neig gezien de kosten te gaan voor een vps. Dit lijkt me toch de goedkoopste oplossing als er meerdere websites gaan draaien
Wat is je budget dan?

https://www.scaleway.com/ al gezien? Sinds enkele weken ook servers in amsterdam!

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
NeHoX schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:15:
[...]

Wat is je budget dan?

https://www.scaleway.com/ al gezien? Sinds enkele weken ook servers in amsterdam!
Maximaal 10€ euro per maand nu in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Kartmaster93 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:21:
[...]

Dan zou ik gewoon de goedkoopste VPS van transip nemen, daarmee moet je prima uit de voeten kunnen om meerdere websites op te hosten. Opschalen kan altijd nog.

Je zou zelfs met shared hosting kunnen beginnen maar het lastige is dat dat vaak niet op te schalen is als je load hoger wordt. Dan kun je alsnog wel de boel verhuizen naar een VPS als dat nodig is, maar als je dat al aan ziet komen is het misschien een beetje zonde van de moeite voor die paar knaken.

[ Voor 31% gewijzigd door mcDavid op 21-11-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:25
Kartmaster93 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:21:
[...]

Kijk hier even rond: https://lowendbox.com/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Tot nu toe lijk ik te neigen naar strato, is dat wat? (VPS Linux V20)

https://www.strato.nl/vps-linux/

[ Voor 32% gewijzigd door Kartmaster93 op 21-11-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Ik heb zelf slechte ervaring met Strato. De support is slecht en voor elk extraatje moet je weer een smak geld uitgeven.
Neem ook in overweging wat voor latency je wilt. Alle servers van Strato zijn gehost in Duitsland.

• Kartmaster93
MrChillax schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:46:
Ik heb zelf slechte ervaring met Strato. De support is slecht en voor elk extraatje moet je weer een smak geld uitgeven.
Neem ook in overweging wat voor latency je wilt. Alle servers van Strato zijn gehost in Duitsland.
Hmm dan kan ik dat beter niet doen... Dus kan ik het beste voor transip gaan?

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:34
Kijk ook eens bij tilaa.com, je kunt dan in kleinere stapjes upgraden. Wel voor ssd kiezen ivm een betere io. Succes met je keuze.😊

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kartmaster93 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:26:
[...]

Hmm dan kan ik dat beter niet doen... Dus kan ik het beste voor transip gaan?
TransIP of Leaseweb dan denk ik :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Kartmaster93 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:46:
Tot nu toe lijk ik te neigen naar strato, is dat wat? (VPS Linux V20)

https://www.strato.nl/vps-linux/
Dat lijkt mij een heel slecht plan, kijk naar de betere hosters zoals Transip. Daar krijg je zoveel meer, meer uptime, alles meer. Automatische backups om de 4 uur etc etc.

Maar je kunt ook goedkoper gaan zitten maar de kans dat je uren moet stoppen in probleemoplossen is veel hoger aanwezig.

• Kartmaster93
ZeroCode schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:58:
[...]

Dat lijkt mij een heel slecht plan, kijk naar de betere hosters zoals Transip. Daar krijg je zoveel meer, meer uptime, alles meer. Automatische backups om de 4 uur etc etc.

Maar je kunt ook goedkoper gaan zitten maar de kans dat je uren moet stoppen in probleemoplossen is veel hoger aanwezig.
Ja dat realiseer ik me nu ook, dan kan ik beter voor leaseweb of transip gaan. Echter ben ik dan nog aan het dubbelen of ik er een control panel zoals plesk of directadmin erbij krijg.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Installeer eerst eens de server die je wilt in een virtualbox, configureer 'm en speel ermee. Vervolgens ga je naar Transip en zet je diezelfde server op, met behulp van de console en ssh. Een control panel kost extra geld, en is nergens voor nodig.

Voor 15 euro kun je twee maanden spelen. Let wel, de prijzen zijn exclusief BTW. Ik ben al jaren tevreden klant bij ze, en zelfs als er een keertje uitval is, word je uitermate goed op de hoogte gehouden. Uitval is echter een zeldzaamheid.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:36
Wij draaien nu bijna een jaar bij Spango en zeer tevreden. Goede support en razendsnelle servers (SSD). Ze strooien niet met hun prijzen, dus je zal een offerte op moeten vragen. Ook vrijwel storingsvrij. Sinds deze week op Ubuntu 16.04 met PHP7 en Postgres 9.5 en het draait fantastisch snel.

CloudVPS heeft ook snelle servers en met OpenStack super schaalbaar en inzichtelijk. Ik vond het platform alleen niet zo stabiel. Vaak storing gehad met storage. Ze beloven al jaren IPv6, maar dat gebeurt niet en hun versie van OpenStack loopt nogal achter.

Fuga.IO is ook openstack, stuk betrouwbaarder en stabieler dan CloudVPS, maar dat zie je ook terug in de prijs. Wel laatste versie en ze werken actief aan het platform. Support wel wat lastig te bereiken, maar wel heel behulpzaam.

Oxilion ook jaren gedraaid. Prima, stabiel. Ook niet goedkoop en redelijke support. Laatste tijd is hun response-tijd wat te hoog naar mijn zin, maar ik ben dan ook vrij kritisch.

Bij mijn laatste speurtocht viel mij nogal op dat de wat duurdere hosters niet meer hun prijzen publiceren. Gewoon een offerte opvragen dus!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChillax
Kartmaster93 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:03:
[...]

Ja dat realiseer ik me nu ook, dan kan ik beter voor leaseweb of transip gaan. Echter ben ik dan nog aan het dubbelen of ik er een control panel zoals plesk of directadmin erbij krijg.
Controle panel is weer een paar euro extra. Zoals gezegd wordt is dit niet echt nodig voor een paar sites.
Ga eens meer verdiepen in webhosting op linux (Apache, Nginx, PHP, FPM etc.) en probeer het lokaal.
Als je dan alsnog een panel wilt hebben, kijk dan eens naar ISPConfig; helemaal gratis en goed en simpel op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik zou idd gewoon Ubuntu of zo gebruiken. zo'n admin panel is meer een pleisteroplossing voor als je geen ssh-toegang hebt imo. Leuk om te resellen maar anders niet nodig.
TransIP heeft trouwens 50% korting op alles vandaag zie ik! ivm Black Friday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:09
mcDavid schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 07:38:
Ik zou idd gewoon Ubuntu of zo gebruiken. zo'n admin panel is meer een pleisteroplossing voor als je geen ssh-toegang hebt imo. Leuk om te resellen maar anders niet nodig.
TransIP heeft trouwens 50% korting op alles vandaag zie ik! ivm Black Friday!
Ik snap de Black Friday korting even niet 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LI8rCIyKXBw7lh5yQRQ3KudS/full.png

Ze geven 50% korting, maar is dat dan alleen maar de eerste maand? Of heel het jaar?

[ Voor 14% gewijzigd door Ryan_ op 25-11-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Voor het domein 12 mnd, voor de hosting 1mnd staat er, zal wel met de contractperiode te maken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
Bedankt voor al jullie hulp. Ik dacht in het begin dat Transip vergeleken met de diensten die ze aanboden prijzig waren. Ben er inmiddels uit dat ik eerst virtueel de server ga na bouwen alvorens ik hem configureer bij Transip. Ik wil gebruik gaan maken van wordpress, nginx, php7, mssql etc.. en wellicht in docker? Met Isp config als panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zoveelste opsomtopic.

Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.