Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Mijn wifi verbinding valt uit wanneer ik veel netwerkverkeer heb, bijvoorbeeld een download van veel kleine bestandjes met TransIP stack of bijv al bij herhaalde Speedtest.net testen.

Situatie:
Windows 10 op een Desktop met intel Core2Quad Q8300
Internet is geregeld via een USB stick op wifi netwerk.

Oude situatie maakte ik gebruik van 2.4Ghz met een Belkin netwerk adapter (6 jaar oud, trage wifi (max 20/10 down/up).
Ik wilde meer snelheid en maak nu gebruik van 5Ghz netwerk. Ik heb voor dit doel een Mediatek USB dongle aangeschaft. Omdat deze steeds uitviel en het toch een goedkope dongle was, had ik geen vertrouwen in de dongle, daarna heb ik een nieuwe Sitecom dongle aangeschaft.
Helaas bleek ook deze hetzelfde gedrag te vertonen. (bevat blijkbaar ook een mediatek chip, waar ik later achter kwam)..
De oude Belkin blijft op 2.4Ghz wel werken.

Uitgangssituatie:
Na opstarten van PC is er een goede internetverbinding met het netwerk. Ontvangst is super (vol bereik), verbinding met internet (speedtest): 9ms 45down / 65up (bedraad zou dit op 50/70 uitkomen)

Internetten, pagina's opvragen, youtube, VPN, Remote Desktop, alles werkt prima.

Wat zijn de symptomen:
Zodra ik de Speedtest vaker uitvoer of bijv het synchronisatie programma Stack uitvoer en deze begint op volle snelheid te uploaden en downloaden dan knalt de USB adapter eruit. Effect is er binnen 1 minuut na herhaaldelijk maixmaal hoge up of download.

Te zien is in Device Manager dat de usb adapter een uitroepteken krijgt.
Bij meldingen staat het volgende:
"This device cannot start. (Code 10)

{Operation Failed}
The requested operation was unsuccessful."
  • Disable/Enable in Device Manager levert niks op, blijft een uitroepteken.
  • De USB dongle eruit en erin verhelpt het issue.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Alle voorgaande drivers via Apps en features gedeinstalleerd
- Alle slaapmodus zaken uitgeschakel in powermenu en op devicemanager niveau
- Driver opnieuw geinstalleerd
- Nieuwste driver zoeken bij Sitecom (is er niet)
- Andere usb poorten (zowel voorop als achterop)

Tevens geconstateerd dat netwerkverkeer op andere apparaten (Laptop, telefoon, tablet) wel blijft werken. Tevens zelfde scenario (herhaaldelijk speedtest) blijft ook alles werken.

Mijn vraag is nu, wie heeft er nog suggesties die het disconnecten verhelpen.

Mijn laatste oplossing zou zijn om de adapter maar weer retour te sturen en weer op zoek te gaan naar een nieuwe die wel werkt...., maar de kans is groot dat ik het ergens in de driversfeer of windows moet zoeken en dat een nieuwe adapter wederom het zelfde probleem gaat geven.

Beste antwoord (via Get!em op 19-11-2016 18:19)

• Nox
  • Laatst online: 27-06 17:16

Nox

Noxiuz

Ik weet niet of je hier veel tijd in wilt investeren, sitecom is wel de nr1 oorzaak van problemen in thuisnetwerken :')

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 23:28
Als de symptomen hetzelfde zijn als de vorige adapter en deze heeft dezelfde chip dan lijkt het me beter om ook deze retour te doen. (als ik aan Sitecom denk dan denk ik trouwens niet per direct aan kwaliteit) maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Je zou nog even een mailtje naar sitecom kunnen sturen met de vraag of zij een nieuwere driver hebben ze reageren wel goed :)

Wat is de reden dat je voor een usb adapter kiest en niet voor een pci of pci express kaartje? voorbeeld van een wifi ac inbouw kaart. pricewatch: Gigabyte WB867D-I en ook meteen van een degelijk merk :)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Get!em schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:53:
...Te zien is in Device Manager dat de usb adapter een uitroepteken krijgt.
Bij meldingen staat het volgende:
"This device cannot start. (Code 10)

{Operation Failed}
The requested operation was unsuccessful."
...
Ja, maar dit is de logging, nadat de driver al gecrasht is.
Staat er geen gebeurtenis van daarvoor? Of een entry in je system eventlog over waarom de driver gecrasht is?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
The network interface "WiFi USB adapter AC580" has begun resetting. There will be a momentary disruption in network connectivity while the hardware resets.
Reason: The network driver did not respond to an OID request in a timely fashion.
This network interface has reset 1 time(s) since it was last initialized.

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-NDIS" Guid="{CDEAD503-17F5-4A3E-B7AE-DF8CC2902EB9}" />
<EventID>10400</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x2000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2016-11-18T19:56:52.798027300Z" />
<EventRecordID>1945</EventRecordID>
<Correlation ActivityID="{A2B19F16-81B4-48AB-9CDA-A4DE27232CD5}" />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8272" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-VVE4RQ3</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data Name="IfGuid">{A2B19F16-81B4-48AB-9CDA-A4DE27232CD5}</Data>
<Data Name="IfIndex">16</Data>
<Data Name="IfLuid">19985273186156544</Data>
<Data Name="AdapterName">WiFi USB adapter AC580</Data>
<Data Name="ResetReason">1</Data>
<Data Name="ResetCount">1</Data>
</EventData>
</Event>

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 27-06 17:16

Nox

Noxiuz

Ik weet niet of je hier veel tijd in wilt investeren, sitecom is wel de nr1 oorzaak van problemen in thuisnetwerken :')

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Gezien de tijd die ik al in uitzoeken heb gestopt en de suggesties van jullie, ga ik dat inderdaad maar doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 19-11-2016 18:19 ]

Pagina: 1