Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09-2022
Ik heb een aantal jaren een Onkyo TX-NR414. Sinds een aantal dagen reageert de receiver niet meer op enige stekker die er wordt ingestoken. Hij gaat wel aan. Ik kan zowel op de kast als via de afst.bediening de source kiezen. Maar als ik b.v. USB kies ziet ie niet meer dat er een disk (die ik al heel lang gebruik) aan hangt. Verder is er geen internet meer. Internet is aangesloten via een kabel. Maar de receiver zit ineens niet meer in de netwerkomgeving. Ook de setup gaat maar van item 1 t/m 10, terwijl de setup voor het netwerk nummer 11 is. Ik heb al een reset gedaan, maar dat helpt niet. Kent iemand het euvel dat op één of andere manier input van stekkers niet meer wordt gezien? Bedankt. groet, Rob

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
Laat ik zelf de eerste zijn die reageert :-) Ik vind zojuist op de Onkyo site een verhaal over problemen met receivers gemaakt tussen 2009 en 2012 die problemen hebben zoals verlies van internet, geluid (en wellicht valt USB hier ook onder). Apparaten kunnen worden aangeboden ter reparatie. Er is een verlengde garantie termijn tot december 2018. Zie: http://www.nl.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Falende Onkyo's zijn helaas een bekend probleem. Éen van de onderdelen die het meest defect raakt is het HDMI-board en veelal lees je dan ook dat beeld en/of geluid wat via HDMI aan wordt geboden weg valt. Netwerk ben ik eigenlijk nog niet vaak tegengekomen. Als je het HDMI-board van een TX-NR414 ziet dan zit netwerk wel op hetzelfde board wat dat zou kunnen verklaren. Of Front USB samenhangt met hetzelfde board durf ik niet te zeggen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvanr99
Ik heb mijn Onkyo aangemeld voor de (stille) terugroepactie. Op grond van het serienummer komt mijn apparaat in aanmerking voor reparatie. Inmiddels heb ik verzendlabel en -instructies binnen. Apparaat gaat (op kosten van Onkyo) via UPS naar Duitsland. Ik wacht het af en zal tzt het resultaat hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tx-NR414 ging vorige week ook...
Op dezelfde wijze reactie gekregen van Onkyo en afgelopen dinsdag kwamen ze hem netjes ophalen..

Ik heb hem teruggestuurd voor omruiling. Dan krijg ik voor een bijbetaling een nieuwere receiver.
Leek mij een betere optie omdat de kans groot is dat hij met een jaar weer kapot is. En ze geven maar 3maanden garantie na de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanr99
De receiver is gratis opgehaald en terug gebracht. Binnen 2 weken. En doet het weer prima. Sterker nog: hij doet het beter. Er heeft vanaf het begin een bromtoon in gezeten, die is nu weg. En de app bleef nog wel eens hangen bij bedienen van een USB disk. Ook verholpen. Dus vanaf het begin niet in orde geweest. Mijn fout dat ik daar dan niet meteen achteraan ga.... Enfin, ik ben voorlopig prima geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Mijn 707 hield er 2 weken terug ook mee op. GIsteren teruggekregen, ben benieuwd hoe het nu weer werkt.
Kwam ook toevallig achter de verlengde garantie.
Pagina: 1