Laptop sommige toetsenwerken niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 16:57
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuw moederbord in mijn laptop gezet (oude was kapot) het gaat om deze laptop: dell inspiron 17R SE 7720, alles werkt nu weer goed. behalve het toetsenbord sommige toetsen doen het niet.

Zoals: FN, G, H J, Enter. en de pijltjes toetsen.

Ik heb een ander intern toetsenbord geprobeerd en die heeft hetzelfde probleem.

Iemand die mij hier bij kan helpen?

Bedankt.

Update: bij het testen doormiddel van het tets programma van Dell (via FN)
geeft dit gelijk het volgende aan:

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/qxx9m0sh3/bba54ee9_d80d_4f7d_98b1_755ade60351c.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Thewisbone op 18-11-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Als het niet het bord zelf is en je ook de verbinding al hebt gewijzigd, dus geen slechte contacten of zo, zou ik denken dat het de driver is.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik heb zojuist bios geupdate, maar dat heeft het probleem ook niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Bios en driver zijn immers ook niet hetzelfde. Kijk even in apparatenbeheer of er mss een geel vraagteken bij je toetsenbord staat en of de info zegt dat de drivers up to date zijn.
En controleer dat het wel een origineel toetsenbord voor je Dell is en niet e.e.a. kloon.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 23:43
Aangezien hij aangeeft dat je de toetsenbordkabel moet controleren: weet je heel zeker dat de connector van de toetsenbordkabel goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
thomas_n schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:09:
Aangezien hij aangeeft dat je de toetsenbordkabel moet controleren: weet je heel zeker dat de connector van de toetsenbordkabel goed zit?
Ja, dit weet ik zeker. zou er stoff tussen kunnen zitten of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Als er al oxidatie op de contacten zit zal dat wel weg zijn door de paar keer dat je het contact gewisseld hebt. Anders probeer dat even uit door voorzichtig wat in de connector te bewegen (als je daarvoor ten minste niet je hele laptop hoeft te demonteren, want dan is de kans op andere defecten groter dan de kans dat je de toetsenbord klacht op deze manier oplost.
Maar hier zie ik nu dat dit een fluitje van een cent moet zijn: YouTube: Dell Inspiron 17R (5720 / 7720) Keyboard Replacement Video Tutorial
Deze contactjes schuren natuurlijk minder bij het aanbrengen, dus toch maar een beetje in het contact bewegen. Veel meer kun je niet doen.

De testsoftware zegt wel dat er iets met je toetsenbord is, maar het feit dat het bij 2 borden fout gaat geeft voor mij toch aan dat er wat meer aan de hand moet zijn.
Bv. dat dit toetsenbord niet bij je nieuwe mobo past. Al zou ik dat erg vreemd vinden, maar zoveel kennis heb ik hier ook niet van. Contactering zou toch het meest logische zijn.
Heb je in je apparatenbeheer (toetsenborddriver) al gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Veng7 schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:40:
Als er al oxidatie op de contacten zit zal dat wel weg zijn door de paar keer dat je het contact gewisseld hebt. Anders probeer dat even uit door voorzichtig wat in de connector te bewegen (als je daarvoor ten minste niet je hele laptop hoeft te demonteren, want dan is de kans op andere defecten groter dan de kans dat je de toetsenbord klacht op deze manier oplost.
Maar hier zie ik nu dat dit een fluitje van een cent moet zijn: YouTube: Dell Inspiron 17R (5720 / 7720) Keyboard Replacement Video Tutorial
Deze contactjes schuren natuurlijk minder bij het aanbrengen, dus toch maar een beetje in het contact bewegen. Veel meer kun je niet doen.

De testsoftware zegt wel dat er iets met je toetsenbord is, maar het feit dat het bij 2 borden fout gaat geeft voor mij toch aan dat er wat meer aan de hand moet zijn.
Bv. dat dit toetsenbord niet bij je nieuwe mobo past. Al zou ik dat erg vreemd vinden, maar zoveel kennis heb ik hier ook niet van. Contactering zou toch het meest logische zijn.
Heb je in je apparatenbeheer (toetsenborddriver) al gecontroleerd?
Ik heb apparatenbeheer zegt die dat het toetsenbord correct werkt, ik heb het toetsenbord nog een paar keer er uitgehaald en er opnieuw ingedaan maar het werkt nog steeds niet goed.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Iemand die kan helpen? anders stuur ik het moederbord terug. (helemaal naar hongkong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
Ik vrees dat ik in elk geval niet veel meer voor je kan betekenen. Helaas. Succes met je verdere acties. Mss hoor ik nog ooit wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik had ooit hetzelfde probleem.
Een extern toetsenbord werkt wel goed. Van Dell heb ik toen een nieuw toetsenbord gehad en dit loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
HerZon schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:08:
Ik had ooit hetzelfde probleem.
Een extern toetsenbord werkt wel goed. Van Dell heb ik toen een nieuw toetsenbord gehad en dit loste het probleem op.
Aah! dat is nog te proberen. maar wat als dat ook niet werkt? dan zit ik met te veel kosten.

• Thewisbone
Ik heb geen idee wat ik moet doen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je toetsenbord is stuk, vervangen die hap.

• Thewisbone
Maar hoe weet ik dit zeker? ik wil niet met meer kosten komen te zitten. zou ik ergens een toetsenbord kunnen bestellen en als het niet werkt terug kunnen sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veng7
Alles wat je in Nederland via het internet koopt (kopen op afstand) mag je zonder opgave van reden binnen 2 weken terugsturen.
De webshop moet je aankoop plus verzendkosten terugstorten (al doen veel webshops dat laatste blijkbaar niet: http://twinklemagazine.nl...sten-niet-terug/index.xml)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veng7
Hier nog wat links:
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
https://www.thuiswinkel.o...wetgeving-koop-op-afstand
Let even op: de bezorgkosten moeten vergoed worden, maar het terugzenden moet je blijkbaar zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Ik heb al één gevonden via marktplaats. die komt straks binnen. hopelijk werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Oké nieuw toetstenbord heeft ook niet geholpen. ik ben er wel klaar mee en stuur het moederbord terug naar china.
Pagina: 1