Plex op High-end vps. (alleen streamen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy46
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-09 12:17
Mijn vraag
Kan ik Plex draaien op een high-end VPS?
VPS server:

CPU 2 Core E5-2680 V4
RAM 4GB DDR4
DISK 30GB SSD PCIe (Intel SSD DC P3600)
Connection Speed 2Gb/s
BANDWIDTH TRAFFIC UNLIMITED

Het is toegestaan om te transcode en te downloaden. :)

Wat ik dan eigenlijk wilde gaan doen is via VPN verbinden met mijn thuisnetwerk en dan de bestanden delen van mijn Nas aan mijn VPS. Weet iemand of dit mogelijk is?

Beste antwoord (via Roy46 op 18-11-2016 16:19)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is afhankelijk van hoe je de machine gaat inrichten en wat voor content je wilt gaan streamen, dus er is niet te zeggen hoe goed het gaat werken op deze manier.

Plex zelf heeft een lijst met een passmark score die benodigd is om streams te kunnen draaien, varierend van de content. Ga je de machine inzetten als ESXi-, Hyper-V of Xen host, dan kun je niet zomaar meer die lijst gebruiken, aangezien je dan (wellicht, ook weer afhankelijk van hoeveel VM's) de resources moet delen.

Zie kopje 'The Guidelines' van https://support.plex.tv/h...-do-I-need-for-my-Server-

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Je wilt dus vanaf je NAS Data naar een Hosted VPS je data laten transcoden om deze weer vervolgens naar je eigen TV/Mediacenter te streamen over VPN.
Theoretisch zou het mogelijk moeten zijn, maar ik denk dat je wel problemen gaat krijgen met je verbinding. Wat heb je thuis liggen? Glasvezel?
Ga je STS VPN opzetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Lanithro op 18-11-2016 15:34 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy46
Nee, Bundel informatie
Connect Max 200 Mbps en Play Complete

Download Snelheid 200 Mbit/s , Upload Snelheid 20 Mbit/s

zal dit niet genoeg zijn?, of kan ik beter direct een paar films naar server uploaden en dan daarna transcode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Ik denk dat je upload er voor gaat zorgen dat je flinke laadtijden zal krijgen. Uploaden naar server is denk ik ook niet echt een goede optie aangezien je maar 30 GB hebt.
Waarom draait je zelf thuis niet een klein servertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy46
Heb ik ook naar gekeken, toen zat ik te denken aan deze setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1Asus P10S-I€ 177,25€ 177,25
1Kingston ValueRAM KVR21E15D8/8HA€ 55,67€ 55,67
1be quiet! Pure Power L8 350W€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,82

Omdat ik dan ook meteen Esxi wil gaan draaien voor de leuk. ik heb ook nog 4x 1tb schijf liggen zijn alleen niet zo zuinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Ik lees het volgende op de site van Plex:
CPU requirements can vary dramatically, depending on how exactly you want to use Plex, which particular Plex apps you'll be using, properties of your media, how many people will be using Plex at the same time, and more.
As a minimum, we recommend:
Intel Core i3 (or equivalent) or faster

Hoeveel mensen wil je laten streamen? Alleen jezelf of ook Familie en/of vrienden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is wel een grote omweg op die manier om Plex te laten werken. Dan zou ik eerder op de NAS Plex installeren, of op een andere dedicated machine, afhankelijk van de content die je in de streams wil aanbieden.

Ik heb zelf ook een ESXi whitebox draaien, waarin ik een aparte Ubuntu-Plex combinatie in een VM heb draaien. Gaat super.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 18-11-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy46
ik wil alleen streamen voor mij zelf. ik heb een n40l maar die kan het niet aan. ik heb al geprobeerd met Handshake te werken maar dit is mij te veel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het alleen voor jezelf is, zou ik geeneens een VPS overwegen, gewoon lekker zelf draaien. Als de NAS niet capabel is, dan gewoon op een dedicated machine, zodat het in een VM of baremetal kan, afhankelijk hoe je de machine inricht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
dan zou ik voor datgene gaan wat Plex aanraadt. Dan kan desnoods nog iemand streamen vanaf jouw server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy46
oke bedank. dus ik kan het beste gewoon g4400 servertje maken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is afhankelijk van hoe je de machine gaat inrichten en wat voor content je wilt gaan streamen, dus er is niet te zeggen hoe goed het gaat werken op deze manier.

Plex zelf heeft een lijst met een passmark score die benodigd is om streams te kunnen draaien, varierend van de content. Ga je de machine inzetten als ESXi-, Hyper-V of Xen host, dan kun je niet zomaar meer die lijst gebruiken, aangezien je dan (wellicht, ook weer afhankelijk van hoeveel VM's) de resources moet delen.

Zie kopje 'The Guidelines' van https://support.plex.tv/h...-do-I-need-for-my-Server-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Denk dat je beter online lekker veel data opslag kan regelen met weinig rekenkracht. Daar een FTP op zetten en dan Kodi laten verbinden via FTP zodat je lekker kan streamen.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien het voor zichzelf is, zou ik het niet eens online zetten. Je moet dan immers steeds je content eerst uploaden om vervolgens wederom te downloaden omdat je het gaat bekijken, nadat je het zelf toch al gedownload hebt.

Voordeel van Plex is dat je over meerdere apparaten een stream kan bekijken en dan dus niet gelimiteerd bent aan bijvoorbeeld alleen de TV.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 18-11-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

CH40S schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:08:
Aangezien het voor zichzelf is, zou ik het niet eens online zetten. Je moet dan immers steeds je content eerst uploaden om vervolgens wederom te downloaden omdat je het gaat bekijken.

Voordeel van Plex is dat je over meerdere apparaten een stream kan bekijken en dan dus niet gelimiteerd bent aan bijvoorbeeld alleen de TV.
Bak met weinig rekenkracht, veel opslag, FTP server en Download programma? Torrents/Usenet lurker.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Hij heeft al een NAS. Opslag heeft hij dus al. Je kan inderdaad een ook een Raspberry kopen met Kodi er op en dan heb je geen server nodig. De Pi doet alles voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy46
Ik wil Plex gaan gebruiken omdat ik via mijn PlayStation 4 en mijn smart tv wil gaan afspelen. G4400 heeft een passmark van 3654. Dit zal toch wel genoeg zijn als ik Esxi met lichte vm's en plex wil gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Roy46 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:59:
Ik wil Plex gaan gebruiken omdat ik via mijn PlayStation 4 en mijn smart tv wil gaan afspelen. G4400 heeft een passmark van 3654. Dit zal toch wel genoeg zijn als ik Esxi met lichte vm's en plex wil gaan draaien.
Alles hangt af van de clients. De cpu kan "20" streams bedienen, zolang die niet moet transcoden.
Voor transcoden raden ze 2000 passmark aan per 720p transcode. Ik zou me dus geen zorgen maken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Heb jaren een server gehad met een Pentium G630T (Passmark 2125) hierop kon ik gewoon 1080P streamen als de server niet zoveel andere dingen aan het doen was.

Sinds vorige week een upgrade gedaan, zit nu een i3-6100T in (Passmark 4734) zowel 1080P streamen als downloaden, parren, uitpakken, mailen web server draait allemaal prima tegelijk.

Ik zou ook gewoon lekker het systeem met die G4400 gaan inzetten, die is snel zat als streamer.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1