Beste GPU upgrade voor mijn PC

Pagina: 1
Acties:

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 14:23
Hallo,

Ik wil mijn GPU upgraden maar ik heb geen flauw idee wat nu eigenlijk het beste is voor mijn budget.

Ik heb een PS4 en game daar eigenlijk altijd op maar mijn vrienden spelen maar een aantal multiplayer games op.
Zelf ben ik een gamer die eigenlijk van alles wel leuk vind om te spelen maar vind het zonde om elke keer 50 euro neer te leggen voor games die op PC 40 tot 30 euro zijn.

Het gaat om games zoals Fallout 4 en Skyrim remastered, en eventueel ook games zoals Battlefield 1.
Op dit moment kan ik Battlefield 1 op low 60fps spelen, uiteraard zou ik m op medium tot high willen spelen met 60fps of hoger.

Dit zijn mijn huidige specs:
Intel i5 6500
GTX 750ti
MSI H170M PRO-VDH
16GB DDR4 RAM
Samsung 840 evo 120GB SSD
1TB HDD

Mijn budget is ongeveer 200 euro, zelf heb ik een beetje zitten zoeken en mensen zeggen dat de 1060 het beste is voor mijn budget. Andere zeggen weer dat de AMD RX 380 of 480 beter is.
Ook zijn er zoveel verschillende merken dat ik geen keuze kan maken.

Zelf heb ik geen idee wat beter is en of deze uberhaupt goed zijn.

Alvast bedankt voor jullie advies

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 20:55
Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je de games speelt op 1920x1080?

Gezien je budget niet genoeg is voor een nieuwe 1060 of RX480 (je geeft 200 op, die kaarten hebben 300 nodig om en nabij) zou ik gaan kijken naar mooie 2e hands kaarten.
Kijk bijvoorbeeld naar de GTX970 series op vraag&aanbod

Is je budget wel 300, kan je redelijk vrij kiezen voor GTX1060 of RX480 en merk. Deze zullen beide prima 1080p de games kunnen spelen en het is persoonlijke voorkeur of je AMD/nVidia wil en welk merk/model.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
1060 of 480: daar is inderdaad niet makkelijk een keus uit te maken, en de verschillende adviezen daarover zullen blijven.

Beide zijn uitstekend en aanraders voor jouw PC. Je budget is niet genoeg echter.

Ik denk dat je (als je bij nieuwkoop blijft) een goede koop hebt aan deze:

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G

De MSI gaming X kaarten hebben erg goede en vooral stille koelers.
Kijk eerst eens of je een Nvidia 1050 wilt, of een Radeon 470. Want als je nieuw koopt zal het tussen die twee gaan.

Als je zelf je stroomrekening moet betalen moet je je realiseren dat een 970 per jaar zomaar enkele tientjes meer pakt dan de nieuwere 10xx reeks.

Verwijderd

Welke voeding heb je?

Een tweedehands GTX 970 is trouwens niet echt een optie tenzij je die voor zo'n 150 euro kan vinden met garantie. Op dit moment worden tweedehands GTX 970's zonder garantie vaak voor 200 euro aangeboden en dat is meer dan dat de kaart op dit moment nieuw waard zou zijn.

De MSI GTX 1050 Ti Gaming is trouwens ook een erg slechte koop voor 200 euro, daar mag flink wat van de prijs af voordat die kaart een goede keuze wordt.