Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 22:24
Beste mede-tweakers!

Momenteel ben ik aan het oriënteren op de tv/internet-markt en overweeg ik over te stappen. De laatste twee jaar zit ik bij Ziggo en dat is eigenlijk altijd naar tevredenheid geweest. Ik neem internet & tv af bij deze provider. Ik kijk zelden tv en aan een stabiele internetverbinding voor Netflix en Xbox Live heb ik genoeg, dus het pakket is beperkt maar voldoende. Ik betaal €54,45 per maand.

Mijn mobiele abonnement loopt bij KPN en kost mij €20 per maand (Sim-Only). KPN benaderde mij met het onderstaande voorstel. De kosten voor TV & Internet zijn vrijwel gelijk aan Ziggo, maar daarbij zou ik minder gaan betalen voor mijn mobiele abonnement (€15 ipv 20) en krijg ik een verdubbeling van mijn bundel.

https://www.persoonlijkaa...64-4349-a99a-7dfabed75bcf

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn en of het handig is om over te stappen. Ik woon trouwens in regio Rotterdam, de verbinding is altijd in orde.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Ik zelf moet zeggen dat de overstap naar KPN goed is bevallen. Kundige en gratis monteur die alles binnen een uurtje heeft aangesloten. De verleende diensten zijn prima (60/6 glas abonnement maar ontvangen 60/30), service is geweldig en prijstechnisch inderdaad interessant omdat wij 3 mensen aangesloten hebben bij KPN mobiel i.c.m. KPN Compleet.

Kijk even op deze website naar de leverbare snelheid op jouw postcode. Als je met 20/2 uit de voeten kunt, prima, maar wellicht wil je in de toekomst toch nog over naar een hogere snelheid. Wellicht een puntje om rekening mee te houden. ;)

Onthou wel dat bij Ziggo de televisies aangesloten worden op COAX en bij KPN op UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Prima deal en zelf ook tevreden klant van KPN. De deal die je noemt (€5,- korting en verdubbeling van je data) is standaard bij KPN compleet (TV + internet + mobiel). Ook kun je hier kiezen uit meerdere zenderpakketten, zoals: FOX Sports. HBO pakket, Plus pakket en Kids pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:59
De internetsnelheid is wel fors lager (ik gok dat je 150mbit hebt).
Je kan ook kijken of je naar Ziggo kan overstappen met mobiel. Misschien is dat wel gunstiger?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat van die internetsnelheid wilde ik ook zeggen. Maar 20 Mbps down en 2 Mbps up? :?
Daar kan je op zich als je alleen bent genoeg aan hebben. Maar als er meerdere
mensen willen internetten dan zou dat wel eens krap kunnen zijn.

En je kunt ook nog kijken of bij de nieuwe combo Ziggo/ Vodafone wel iets beters mogelijk is
met mobiel er bij. Al zullen die vast nog moeten bedenken hoe hun combi pakketten er uit gaan zien. 8)
En daar zou je dan voor het vaste internet misschien een iets lagere snelheid kunnen nemen, 40/4 of zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:39
Hoewel je zelden TV kijkt, wil je wel een abonnement er op? Houd er dan rekening mee dat KPN iptv heeft en het dus niet via COAX gaat. Hoe het precies gaat (wifi, aparte vlan, of gewoon via lan kabel) weet ik niet, maar dat beviel mij bij Vodafone (aparte vlan) niet echt.

Daarnaast wat al gezegd is, bij Ziggo mobiel krijg je voor 15€ 500min en 1500MB. Misschien is dat het overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Bij KPN kan je tegenwoordig internet en TV zo aansluiten, en maakt het niet meer uit welke poort/vlan je gebruikt.

Bij Vodafone is dat wel het geval. Poort 3 en 4 worden gebruikt voor TV.

Als je weinig TV kijkt is DSL een prima alternatief. Als KPN in je omgeving al het netwerk heeft geupgraded, dan heb je 100/30Mb voor nog geen 30 euro per maand bij een provider als Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08

hellknight

Medieval Nerd

Ik weet niet waar "verdubbeling van je bundel" op uit komt, maar als je internet van Ziggo hebt, kan Ziggo Mobiel een optie zijn.
Dat kost dan voor 500 minuten / 1500MB ook €15,- per maand

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij beide providers een abonnement gehad. Ziggo was verschrikkelijk. KPN werkt altijd perfect. De klantensevice is ook dikke prima (met name de Webcare, telefonisch wil je nog wel een keer onkundige student aan de lijn krijgen)

Dus voor mij is het een erg goede overstap geweest. Let wel dat dit voor iedereen anders is. Iedereen vindt andere dingen belangrijk. De één heeft storingen omdat de coax compleet versleten is, de ander heeft nooit internet omdat er van de koperdraad niets meer over is.

Aan het begin van je post zeg je dat je al twee jaar naar alle tevredenheid een abonnement hebt gehad bij Ziggo. Neem dat wel mee in je beslissing. Don't fix it if it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als je op dit moment tevreden bent dan is het misschien slimmer om nog even te wachten tot je Vodafone/Ziggo kan gaan vergelijken met KPN.

Zelf al meer dan 10 jaar Ziggo (en daarvoor UPC). Welgeteld 3 keer een echte storing gehad. In meer dan 10 jaar is dat niet veel. Overigens kan KPN hier maximaal 38 Mbps leveren en vanaf Q4 2017 70Mbps...... Ja toen was de keuze snel gemaakt. Nu gewoon 300Mbps... 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Jay-B op 18-11-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ach, in Zwolle hadden we maximaal 32Mb over de kabel. Ja, dat lees je goed.

Dan was KPN met 100Mb internet dus wel ietsje sneller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HvanderT schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:49:
Ach, in Zwolle hadden we maximaal 32Mb over de kabel. Ja, dat lees je goed.

Dan was KPN met 100Mb internet dus wel ietsje sneller :+
wtf :') en uh ja dan is zelfs een slechte VDSL verbinding nog sneller :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 08:40
Het aanbod van KPN vind ik persoonlijk wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

Speedmaster

Make my day...

robcoenen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:04:Kijk even op deze website naar de leverbare snelheid op jouw postcode. Als je met 20/2 uit de voeten kunt, prima, maar wellicht wil je in de toekomst toch nog over naar een hogere snelheid. Wellicht een puntje om rekening mee te houden. ;)
Dat dus, KPN bied je een snelheid aan TOT 20Mbps, het zou dus lager kunnen zijn. Controleer dus echt even de gegevens via de link hierboven, post dat desnoods even hier om te laten beoordelen of je niet het schip in gaat met een te lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:12:
[...]

wtf :') en uh ja dan is zelfs een slechte VDSL verbinding nog sneller :-)
Slecht?

Werkt hier uitstekend. Zeer stabiel, daar kan Ziggo nog niet aan tippen hoor. (in onze regio stoort Ziggo af en toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Als er glasvezel aanwezig is op je adres dan is overstappen van Ziggo alleen aantrekkelijk.
DSL is toch een mindere techniek. (mijn mening) Of je moet in een gebied wonen met een centrale dicht bij je huis dan kan het te doen zijn maar Ziggo blijft sneller. ( al is Ziggo volgens sommige ook traag als het druk is op het netwerk maar dat heb ik zelf niet zo ervaren en zo te horen jij ook niet.)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
robcoenen schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:04:

Kijk even op deze website naar de leverbare snelheid op jouw postcode. Als je met 20/2 uit de voeten kunt, prima, maar wellicht wil je in de toekomst toch nog over naar een hogere snelheid. Wellicht een puntje om rekening mee te houden. ;)

Onthou wel dat bij Ziggo de televisies aangesloten worden op COAX en bij KPN op UTP.
Iedereen bedankt voor alle reacties tot dusverre! Bij deze meer informatie over de leverbare snelheid. Ik ben geen expert dus ik weet niet hoe ik dit moet duiden. Is dit goed / gemiddeld / slecht en heeft het invloed op mijn opties?

Ziggo levert momenteel 50/5 mbit (gebruik nog een ouder abonnement) en dat bevalt goed. Ik ben niet van plan om achteruit te gaan. Ik ga zeker eens de mobiele opties van Ziggo bekijken. Als ik het goed begrijpt werken hun samen met Vodafone?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2kggw3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Overigens, er is nu een hele mooie aanbieding i.c.m. KPN Compleet.
De eerste 6 maanden (i.p.v. 3 maanden) €35,- per maand voor het instap en het standaard abonnement. Misschien het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

Speedmaster

Make my day...

ShDT schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:52:
[...]

Iedereen bedankt voor alle reacties tot dusverre! Bij deze meer informatie over de leverbare snelheid. Ik ben geen expert dus ik weet niet hoe ik dit moet duiden. Is dit goed / gemiddeld / slecht en heeft het invloed op mijn opties?
Concreet betekend dit dat je snelheid 15/2 gaat worden, aangezien het TOT snelheid is en ik nergens vermeld zie staan dat je VDSL krijgt. Mocht het wel VDSL zijn dan haal je die 20/2 wel met gemak
Vraag dus even na wat je krijgt, ADSL of VDSL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:58
Als er bij VDSL staat dat je 100 haalt, dan haal je dat ook bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08

hellknight

Medieval Nerd

[...]
Ziggo levert momenteel 50/5 mbit (gebruik nog een ouder abonnement) en dat bevalt goed. Ik ben niet van plan om achteruit te gaan. Ik ga zeker eens de mobiele opties van Ziggo bekijken. Als ik het goed begrijpt werken hun samen met Vodafone?
Ja, Ziggo Mobiel gebruikt Vodafone netwerk. Ik kan niet voor anderen spreken, maar we hebben thuis al jaren Ziggo, en zelden problemen gehad. Beloofde snelheid is altijd gehaald, en soms zelfs overschreden. Ook Ziggo Mobiel gebruik ik al een aantal jaar naar tevredenheid.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
robcoenen schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:44:
Overigens, er is nu een hele mooie aanbieding i.c.m. KPN Compleet.
De eerste 6 maanden (i.p.v. 3 maanden) €35,- per maand voor het instap en het standaard abonnement. Misschien het overwegen waard?
Waar is dat? iig niet op www.kpn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

mcg_nl schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:54:
Als er bij VDSL staat dat je 100 haalt, dan haal je dat ook bij KPN.
Ik zou fourstack toch niet 100% vertrouwen als ik jouw was, op mijn adres staat ook 100mbit maar haal in de praktijk toch echt maar 38 (Door brakke bekabeling ondergronds) En ik ben niet de enige die de aangegeven snelheden niet haalt hier in de buurt. Ziggo is gewoon volle mep, 300/30 en werkt als de brandweer.

Zelf jarenlang ADSL->ADSL2+->VDSL gehad, en in die tijd genoeg gezeur gehad met KPN. Ik zou eerst als je b.v. buren hebt die xDSL hebben daar gaan vragen wat ze werkelijk halen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

100 Mbits is een mooie snelheid via koper, en dus heb je daarmee geluk. Jouw woning staat dus vlakbij een straatkast. Als Fourstack 100Mbits aangeeft zul je dit maximaal halen bij alle providers die diensten via koper aanbieden (in principe alle providers behalve Ziggo). Je geeft aan dat je nu een 50/5 abonnement hebt, en dat dit prima bevalt. Een dergelijk abonnement is dus ook af te sluiten via koper, en deze snelheid zul je ook gewoon strak halen.
prutser001 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:02:
[...]

Ik zou fourstack toch niet 100% vertrouwen als ik jouw was, op mijn adres staat ook 100mbit maar haal in de praktijk toch echt maar 38 (Door brakke bekabeling ondergronds) En ik ben niet de enige die de aangegeven snelheden niet haalt hier in de buurt. Ziggo is gewoon volle mep, 300/30 en werkt als de brandweer.

Zelf jarenlang ADSL->ADSL2+->VDSL gehad, en in die tijd genoeg gezeur gehad met KPN. Ik zou eerst als je b.v. buren hebt die xDSL hebben daar gaan vragen wat ze werkelijk halen.
Niet correct. Fourstack is namelijk wel betrouwbaar. Als jouw modem gedurende lange periode lager intraint dan die 100 Mbits, dan zal Fourstack automatisch wijzigen. Deze database is gekoppeld aan de snelheden die de consument daadwerkelijk haalt.

Als Fourstack 100 Mbits aangeeft zul je dit ook halen. Mits je een 100 Mbits abonnement afsluit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Ik zie dat deze aanbieding alleen van toepassing is i.c.m. KPN Compleet. ;)
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/tsbo0qh5p/KPN_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robcoenen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:05:
[...]

[afbeelding]
En alleen geldig bij xDSL verbindingen, en niet voor glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:31:
[...]

En alleen geldig bij xDSL verbindingen, en niet voor glasvezel.
Jawel hoor. Hier wordt de korting gewoon verrekend met (100/100) glas. Snelheidsverhoging kost altijd geld.
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/6zyrp7m9p/KPN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
robcoenen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:05:
[...]

[afbeelding]
Kunnen jullie me vertellen hoe jullie dat doen?

Heb afgelopen maand KPN verlengd met compleet (2 mobiele abo's) en in Mijn KPN staat gewoon 3 maanden €35! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
Update vanuit de TS:

Gisteren met Ziggo gebeld en heb daardoor wel een beter gevoel te gekregen, maar ik weet niet of de telefonische verkoper (want dat zijn ze uiteindelijk) wel gelijk heeft. Allereerst beweert hij dat Ziggo in mijn regio (Rotterdam) al lang glasvezel heeft uitgerold en dat ik daar ook gebruik van maakt. Dus gegarandeerd 50/5 mbit snelheid. KPN zou dit volgens deze meneer niet hebben gedaan. KPN zou achterlopen in de uitrol van glasvezel. Kan iemand dat bevestigen?

Overigens vind ik de stap van 50/5 naar 20/2 niet acceptabel, dus KPN lijkt sowieso wel af te vallen (tenzij ik meer ga betalne). Qua kosten zit het overigens allemaal dicht bij elkaar in de buurt. Bij Ziggo kan ik voor €25 euro per maand onbeperkt bellen en data gebruiken via het Vodafone netwerk. Klinkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 15:42

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

androids schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:39:
[...]

Kunnen jullie me vertellen hoe jullie dat doen?

Heb afgelopen maand KPN verlengd met compleet (2 mobiele abo's) en in Mijn KPN staat gewoon 3 maanden €35! :F
Als je het niet automatisch krijgt, dan ff bellen. Gisteren ook afgesloten en 6 mnden korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
ShDT schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:58:
Update vanuit de TS:

Gisteren met Ziggo gebeld en heb daardoor wel een beter gevoel te gekregen, maar ik weet niet of de telefonische verkoper (want dat zijn ze uiteindelijk) wel gelijk heeft. Allereerst beweert hij dat Ziggo in mijn regio (Rotterdam) al lang glasvezel heeft uitgerold en dat ik daar ook gebruik van maakt. Dus gegarandeerd 50/5 mbit snelheid. KPN zou dit volgens deze meneer niet hebben gedaan. KPN zou achterlopen in de uitrol van glasvezel. Kan iemand dat bevestigen?

Overigens vind ik de stap van 50/5 naar 20/2 niet acceptabel, dus KPN lijkt sowieso wel af te vallen (tenzij ik meer ga betalne). Qua kosten zit het overigens allemaal dicht bij elkaar in de buurt. Bij Ziggo kan ik voor €25 euro per maand onbeperkt bellen en data gebruiken via het Vodafone netwerk. Klinkt prima.
Ziggo levert geen volledige glasaansluitingen voor particulieren. Het overgrote gedeelte is glasvezel maar het laatste stukje tot in je woning is kabel. Bij KPN zie ik op je Fourstack afbeelding dat ze ook geen glasvezel leveren.

Je geeft aan dat je een 50/5 abonnement hebt. Je kan bij KPN gewoon een 60/6 of een 100/10 abonnement aanvragen. Als je de komende 7 dagen een bestelling doet bij KPN dan betaal je €35,- voor 6 maanden. Wellicht dat Ziggo alsnog goedkoper uit de bus komt.

- Een paar vragen. Welke internetsnelheid wil je hebben? (i.i.g. 50 of hoger volgens mij)
- Hoeveel tv-ontvangers wil je gebruiken? (nogmaals, Ziggo = COAX / KPN = UTP, dus evt. rekening houden met kabels trekken)
- Hoeveel minuten / data / smsjes wil je hebben voor je mobiele bundel?
- Vind je een 2-jarig telefoon abonnement schappelijk of liever 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
robcoenen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:34:
[...]

- Een paar vragen. Welke internetsnelheid wil je hebben? (i.i.g. 50 of hoger volgens mij)
- Hoeveel tv-ontvangers wil je gebruiken? (nogmaals, Ziggo = COAX / KPN = UTP, dus evt. rekening houden met kabels trekken)
- Hoeveel minuten / data / smsjes wil je hebben voor je mobiele bundel?
- Vind je een 2-jarig telefoon abonnement schappelijk of liever 1 jaar?
- 50/5 is nu voldoende voor me. Er is geen behoefte om meer snelheid te hebben.
- 1 tv-ontvanger
- Minimaal 750 minuten bellen en 2 gig aan data
- 1 of 2 jaar maakt mij niet uit! Zolang het maar Sim Only is, want een combo abonnement met een telefoon is belachelijk prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
ShDT schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:14:
[...]

- 50/5 is nu voldoende voor me. Er is geen behoefte om meer snelheid te hebben.
- 1 tv-ontvanger
- Minimaal 750 minuten bellen en 2 gig aan data
- 1 of 2 jaar maakt mij niet uit! Zolang het maar Sim Only is, want een combo abonnement met een telefoon is belachelijk prijzig.
KPN Alles-in-een Standaard
- 60/6
- 2 tv-ontvangers (incl. opnemen)
- Gratis extra tv-pakket i.c.m Compleet
- Gratis Spotify Premium abonnement zolang je klant blijft
6 maanden x €35,- + 6x €62,50 = €585,-

KPN Sim-Only (incl. de Compleet korting)
- 2GB (door heel Europa)
- Onbeperkt bel/sms
- 2 jaar abonnement
24 x €20,- per maand = €480,-

Totaal: €1065,-

Ziggo Alles-in-een Start
- 40/4 (moet je ook redden als ik zo de informatie begrijp)
- 1 tv-ontvanger (excl. opnemen) (weet niet of opnemen van belang is)
- 6 maanden x €34,95 + 6 maanden x €45,95 = €485,40

Ziggo Enorm 4G
- 4.5GB
- Onbeperkt bel/sms
- Maandelijks opzegbaar
24 x €25,- per maand = €600,-

Totaal: €1085,40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShDT
robcoenen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:30:
[...]

- 60/6

- 2GB (door heel Europa)
- Onbeperkt bel/sms
- 2 jaar abonnement

Ziggo Alles-in-een Start

Ziggo Enorm 4G
- 4.5GB
- Onbeperkt bel/sms
- Maandelijks opzegbaar

Hartelijk dank! Mooi overzicht.

Puntje bij paaltje maakt het weinig uit. Ik kan mijn huidige pakket behouden (50/5) en een mobiel abonnement á €25 per maand toevoegen. Meer data vind ik wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
[...]

- 60/6

- 2GB (door heel Europa)
- Onbeperkt bel/sms
- 2 jaar abonnement

Ziggo Alles-in-een Start

Ziggo Enorm 4G
- 4.5GB
- Onbeperkt bel/sms
- Maandelijks opzegbaar

Ik zou eens naar tele2 kijken voor het bellen:

Onbeperkt /2 GB 24 x 19 per maand = 456
Onbeperkt /4 GB 24 x 21 per maand = 504
Onbeperkt /8 GB 24 x 25 per maand = 600

Om jou format even over te nemen:
Ziggo Alles-in-een Start

Tele2
- 2GB
- Onbeperkt bel/sms
- Maandelijks opzegbaar na 2 jaar
24 x €25,- per maand = €456,-

Totaal: €941,40

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Overigens. Ik weet niet of het van belang is, maar bij KPN krijg je zolang je abonnement loopt een Spotify Premium abonnement erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShDT schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:50:
[...]

Hartelijk dank! Mooi overzicht.

Puntje bij paaltje maakt het weinig uit. Ik kan mijn huidige pakket behouden (50/5) en een mobiel abonnement á €25 per maand toevoegen. Meer data vind ik wel fijn!
Ziggo Mobiel werkt gewoon top! Ik heb hier 2 aansluitingen en ga binnenkort naar zo'n familiepakket om de kinderen ook aan te sluiten die nu nog prepaid hebben. Tevens heb ik al, ik denk, 20 jaar vanuit @home tijd, internet en wel geteld 3x een storing gehad.

Nooit, maar dan ook nooit ga ik naar KPN. Zakelijk gehad, gezeur en ellende. Schoonvader was overgestapt van Ziggo naar KPN want was fractie goedkoper, gezeur en ellende. Tevens voor de tv kijkers, slechter beeld door een lagere bitrate (destijds, weet niet hoe het nu is. Moet eerlijk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robcoenen schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:34:
[...]

Jawel hoor. Hier wordt de korting gewoon verrekend met (100/100) glas. Snelheidsverhoging kost altijd geld.
[afbeelding]
Excuus, hier hadden wij het in een ander topic ook al over, en nu maak ik dezelfde fout gewoon weer :')

De postcodecheck laat de 6-maanden korting niet zien als je op dit moment al een abonnement bij KPN afneemt. Wel of geen glasvezel staat hier inderdaad los van.
[...]

- 60/6

- 2GB (door heel Europa)
- Onbeperkt bel/sms
- 2 jaar abonnement

Ziggo Alles-in-een Start

Ziggo Enorm 4G
- 4.5GB
- Onbeperkt bel/sms
- Maandelijks opzegbaar

Mooi overzicht! Bij KPN kun je zelfs nog beter het Instap abonnement nemen met de snelheidsverhoging naar 100/10, aangezien TS aangeeft maar 1 TV decoder te gebruiken. Heb je geen Spotify, maar betaal je na die 6 maanden slechts 50 euro.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Als je geluk hebt is er glasvezel beschikbaar en kun je qua snelheid nog wat. Gewoon ADSL (van KPN of welke provider dan ook) kan super stabiel en storingsvrij zijn, maar de snelheid laat vaak te wensen over. We hebben hier XS4ALL en dat bevalt goed, maar snel is het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nDzHY9XrJRKMR6Boy1iRtRDX/full.png

Hier ligt ook nog eens geen kabel, dus helaas is Ziggo geen alternatief en zitten we met ADSL opgescheept. Er ligt wel glasvezel van een coöperatie, maar met een starttarief van 90 euro per maand ben je nergens. Als je 20/20 afneemt zit je al op ruim 130 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zou die aanbieding met KPN voor 6 maanden €35 absoluut nemen als je dan ook op je mobiel compleet wordt. Geniet je ook meteen van 24/7 klantenservice, wat wel prettig is *als* er een keer iets gebeurd.
En die service is echt *heel* erg goed. Ze hadden bij mij met het aansluiten van glasvezel een fout gemaakt waardoor ik een week moest wachten op oplevering mede omdat een monteur opeens niet kwam opdagen (ik was speciaal naar het nieuwe huis gereden voor de monteur...) - ter compensatie kreeg ik meteen een maand gratis en kreeg ik 6 maanden voor €35 (Normaal: €97,50) in plaats van 3 maanden voor €35. Dat is echt heel erg netjes.
Ziggo wilde niet eens een monteur sturen toen hun wijkkast elke nacht urenlang offline ging. -_-

Ik zou dan trouwens met 1 ontvanger inderdaad voor Instap gaan in plaats van Standaard. En dan kan je eventueel voor €5 het opnemenpakket erbij nemen. Tenzij je Spotify gebruikt, is Instap *altijd* goedkoper (ook met dat opnamepakket erbij) als je maar 1 ontvanger gebruikt!

Overigens, gezien Ziggo tegen je liegt over dat glasvezel zou mijn vertrouwen in hen ook meteen geschaad zijn. Dat is gewoon pure misleiding.

[ Voor 44% gewijzigd door WhatsappHack op 23-11-2016 17:20 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
sdk1985 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:40:
[...]

Ik zou eens naar tele2 kijken voor het bellen:

Onbeperkt /2 GB 24 x 19 per maand = 456
Onbeperkt /4 GB 24 x 21 per maand = 504
Onbeperkt /8 GB 24 x 25 per maand = 600

Tele2
- 2GB
- Onbeperkt bel/sms
- Maandelijks opzegbaar na 2 jaar
24 x €25,- per maand = €456,-

Totaal: €941,40
Hoe is het bereik van Tele2 in Nederland? Goede dekking?

Op de website van Tele2 zie ik de volgende aanbieding:

Onbeperkt bel/sms: €6
4GB data: €15
Iphone 6s 32 GB: €22

Dit lijkt me best netjes?! Voor de Iphone betaal je uiteindelijk 24 (maanden) x 22 = €528.
In de pricewatch is een los toestel minstens €585.

[ Voor 21% gewijzigd door ShDT op 23-11-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:24:
[...]

100 Mbits is een mooie snelheid via koper, en dus heb je daarmee geluk. Jouw woning staat dus vlakbij een straatkast. Als Fourstack 100Mbits aangeeft zul je dit maximaal halen bij alle providers die diensten via koper aanbieden (in principe alle providers behalve Ziggo). Je geeft aan dat je nu een 50/5 abonnement hebt, en dat dit prima bevalt. Een dergelijk abonnement is dus ook af te sluiten via koper, en deze snelheid zul je ook gewoon strak halen.

[...]

Niet correct. Fourstack is namelijk wel betrouwbaar. Als jouw modem gedurende lange periode lager intraint dan die 100 Mbits, dan zal Fourstack automatisch wijzigen. Deze database is gekoppeld aan de snelheden die de consument daadwerkelijk haalt.

Als Fourstack 100 Mbits aangeeft zul je dit ook halen. Mits je een 100 Mbits abonnement afsluit natuurlijk.
Onzin, dan had hij nu op 28Mbit gestaan want dat heb ik voor meer dan 2,5 maand niet gehaald voordat ik overstapte, daarbij komt ook dat ik niet de enige was in de straat met problemen. Andere gingen van 45 naar b.v. 22mbit zo waren er nog meer voorbeelden (In totaal 7). De KPN monteur gaf zelf aan dat de ondergrondse kabels ruk waren en vervangen moesten worden want de metingen in de portiek waren gewoon goed, de metingen van de Stap58N kast naar de wijkcentrale waren zeer slecht. KPN gaf geen gehoor en nu zijn alle 7 over naar Ziggo en dat werkt gewoon goed. Andere mensen in de omgeving zijn nu ook nog aan het vechten met KPN om het opgelost te krijgen. Een aantal mensen hebben/hadden b.v. 2 ontvangers in huis voor 2 tv's en dit werkt niet meer vanwege de te lage snelheden.

Ja ik geloof best wel dat het voor andere wel een goede meting is maar voor mijn omgeving totaal niet, ik zeg niet dat het overal zo is, maar ik zou er zeker niet van uit gaan dat het 100% klopt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ShDT schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:32:
[...]

Dit lijkt me best netjes?! Voor de Iphone betaal je uiteindelijk 24 (maanden) x 22 = €528.
Dus als ik het goed lees is je totaalprijs €43 per maand?
€1032 over 2 jaar.

Bij KPN zou het voor 10GB (5 + 5GB gratis met compleet) en onbeperkt bellen €43 per maand kosten plus eenmalig €94.
Ben je dus €94 over 2 jaar "duurder" uit, maar heb je wel 6GB extra mobiel internet (dat ook geldig is door heel de EU), zit je op het KPN netwerk dat superieur bereik heeft ten opzichte van Tele2 (al zal Tele2 in de komende 2 jaar vast gaan uitbreiden :)) - zeker nu T-Mobile de 2/3G frequenties begint af te knijpen (en 4G nog niet helemaal uitgerold is bij Tele2) en stabieler is, geniet je van 24/7 KS, en krijg je gratis extra zenderpakketten op je TV.

Dat is wel iets om in overweging te nemen dunkt mij. :)
Ik persoonlijk vind de KPN deal veel beter - maar dat komt omdat ik dat extra dataverkeer ook echt nodig heb, en 6GB extra voor slechts €94 (omgerekend €4 per maand extra) vind ik een hele goede deal - zeker gezien dat op het KPN netwerk is.
Als je op dit moment los Spotify betaald per maand kan je trouwens ook nog flink compenseren als je een ander abonnement pakt van KPN; en is het even duur als bij Tele2 met los Spotify betalen - alleen krijg je dan 20GB data van KPN. :') Maar gezien me dat overkill voor je lijkt en ik niet weet of je Spotify betaald hebt ga ik die berekening nu niet maken.

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 23-11-2016 18:43 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:37:
[...]

Onzin, dan had hij nu op 28Mbit gestaan want dat heb ik voor meer dan 2,5 maand niet gehaald voordat ik overstapte, daarbij komt ook dat ik niet de enige was in de straat met problemen. Andere gingen van 45 naar b.v. 22mbit zo waren er nog meer voorbeelden (In totaal 7). De KPN monteur gaf zelf aan dat de ondergrondse kabels ruk waren en vervangen moesten worden want de metingen in de portiek waren gewoon goed, de metingen van de Stap58N kast naar de wijkcentrale waren zeer slecht. KPN gaf geen gehoor en nu zijn alle 7 over naar Ziggo en dat werkt gewoon goed. Andere mensen in de omgeving zijn nu ook nog aan het vechten met KPN om het opgelost te krijgen. Een aantal mensen hebben/hadden b.v. 2 ontvangers in huis voor 2 tv's en dit werkt niet meer vanwege de te lage snelheden.

Ja ik geloof best wel dat het voor andere wel een goede meting is maar voor mijn omgeving totaal niet, ik zeg niet dat het overal zo is, maar ik zou er zeker niet van uit gaan dat het 100% klopt.
Goed dat jij hier ook jouw mening deelt en een tegengeluid geeft. Alleen ga je iets te kort door de bocht door mijn bericht af te doen als onzin. Dit is namelijk gewoon hoe Fourstack werkt. Fourstack wijzigt de gegevens aan de hand van de werkelijk behaalde snelheid. Een brakke lijn resulteert simpelweg ik een lagere geschatte snelheid via de Fourstack tool.

Dat is de reden dat ik vermoed dat er bij jou iets anders aan de hand was. Misschien stond jouw profiel niet goed ingesteld, en maakte jij destijds nog gebruikt van ADSL2 ondanks dat er VDSL mogelijk was, om zo maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
ShDT schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:32:
[...]

Bellen en 3G gaat via T-Mobile, 4G netwerk heeft buiten de randstad vooral buiten dekking.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:16:
[...]

Goed dat jij hier ook jouw mening deelt en een tegengeluid geeft. Alleen ga je iets te kort door de bocht door mijn bericht af te doen als onzin. Dit is namelijk gewoon hoe Fourstack werkt. Fourstack wijzigt de gegevens aan de hand van de werkelijk behaalde snelheid. Een brakke lijn resulteert simpelweg ik een lagere geschatte snelheid via de Fourstack tool.

Dat is de reden dat ik vermoed dat er bij jou iets anders aan de hand was. Misschien stond jouw profiel niet goed ingesteld, en maakte jij destijds nog gebruikt van ADSL2 ondanks dat er VDSL mogelijk was, om zo maar iets te noemen.
Ok daar heb je wel gelijk, maar ik heb gewoon 55mbit gehad toen ik net VDSL2 had. Dit heeft +/- 1,5 jaar goed gewerkt, tot op een dag dat ik iets aan het downloaden was en ineens maar 3.3Mb/s haalde.

Toen ik in mijn modem keek stond de snelheid ineens op 33000 ofzo, modem reset maar hielp niets. Gebeld, nieuwe modem, testje dit, testje dat, KPN erbij, monteur langs etc. Na al dit gedoe was het ineens nog maar 28000 en de lijn was onstabiel/klapperende lijn. Toen ik bij mijn buurman langs ging gaf hij aan steeds meer storing te hebben met digitale tv. (Een aantal bewoners zitten in de bewoners commissie en die vroegen waarom ik al 2 keer een KPN monteur had gehad) Toen ik bij andere langs ging en daar de snelheid ging controleren bleek dat iedereen in de buurt ver onder de originele snelheid zat toen ze net hun internet hadden. Mensen met 2 ontvangers die niet meer wilde werken etc.

Fourstack gaf gewoon nogsteeds 50mbit aan, nu zelfs 100mbit maar dat is gewoon niet te halen hier in de buurt. Mijn beneden buurvrouw heeft nu ook problemen klapperende lijn etc. Al 2 keer KPN monteur langs gehad en ik heb doorgegeven dat het gewoon ruk is hier en verouderd.

Ik zeg niet dat Fourstack altijd 'fout zit' maar zeker wel in mijn geval.

Ik heb hetzelfde gehad met ADSL2+, kwam hier wonen had 20mbit, 3 jaar later nog maar 8.

Als ik alleen bij mijn 'portiek' kijk, 8A, 8B, 8C dan heeft 8A - 75 mbit, 8B - 100 mbit, 8C - 90 mbit. Dit klopt gewoon niet. Bij andere is het verschil nog groter, 50 mbit to 90 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:57
Tweakers, even een vraag.

Ons huis is ingericht op het ziggo netwerk, dat hebben wij ook al 6 jaar. Nu hebben wij toch een mooi aanbod gekregen van KPN om over te stappen ( wij hebben ook onze gsms bij kpn ) .

Echter hoe zit het met de televisie boven ? Ik heb overal in iedere kamer UTP liggen welke centraal uitkomt in de meterkast in een switch.

Het probleem is dat onze telefoonaansluiting in de woonkamer zit. Daar zal dan dus ook het modem van KPN komen. Nu kan ik wel vanaf het KPN modem een snoertje leggen naar het datapunt in de muur in de woonkamer en zo de switch in de meterkast voorzien van data, maar geeft deze dan ook daar het tv signaal door ? Anders wordt tv kijken op de slaapkamer lastig denk ik haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Ja, in de meterkast een switch aansluiten en dan heb je als het goed is direct beeld op alle tv,'s. Maakt tegenwoordig niet meer uit hoe je het aansluit.

Wat je ook zou kunnen doen is de kabel vanaf Isra doorverlengen naar de meterkast, kan je daar je modem ophangen. Dan gebruik je die UTP die er nu ligt als kabel vanaf de Isra tot in de meterkast.

[ Voor 24% gewijzigd door krakendmodem op 04-12-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
HvanderT schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:23:
Ja, in de meterkast een switch aansluiten en dan heb je als het goed is direct beeld op alle tv,'s. Maakt tegenwoordig niet meer uit hoe je het aansluit.

Wat je ook zou kunnen doen is de kabel vanaf Isra doorverlengen naar de meterkast, kan je daar je modem ophangen. Dan gebruik je die UTP die er nu ligt als kabel vanaf de Isra tot in de meterkast.
Idealiter gezien is dit gewenst, echter zitten de buizen die vanaf de woonkamer naar de meterkast lopen allemaal vol om er ergens nog een telefoonlijn bij te trekken helaas, hier had ik naar gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Heb je vanuit de meterkast geen UTP liggen naar de woonkamer kamer waar het ISRA punt zich bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Ja dat wel, echter als ik die utp kabel op offer als dsl lijn naar de meterkast kan ik geen netwerk meer terugsturen naar de woonkamer :+ .

Edit ; ik zie nu dat ik in een verkeerd topic zit, kan iemand mijn reacties verplaatsen naar het KPN dsl topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Galaxis schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:55:
Ja dat wel, echter als ik die utp kabel op offer als dsl lijn naar de meterkast kan ik geen netwerk meer terugsturen naar de woonkamer :+ .

Edit ; ik zie nu dat ik in een verkeerd topic zit, kan iemand mijn reacties verplaatsen naar het KPN dsl topic ?
Ah op die fiets. Ja dat gaat dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Echt grappig om te lezen dat mensen die nu KPN hebben je maar wat graag willen laten overstappen en de mensen met Ziggo je liever 'behouden'. Wij zijn in ieder geval weer blij om bij Ziggo terug te zijn, na een uitstapje naar KPN voor 5 maanden. Bij KPN werkte het allemaal ook wel goed, maar wij misten toch het gebruiksgemak van de Horizon en gewoon de simpele dingen... bijvoorbeeld opnames hervatten gebeurde 9 van de 10 keer niet. Niet kunenn zien aan welke opname je reeds begonnen bent. Een app die verder niets met de iTV-ontvanger kan zoals de Ziggo Go-app van je telefoon een afstandsbediening voor de Horizonbox maakt. Ja, we moeten de 500/500 missen en weer terug naar 300/30... maar uploaden doe ik sowieso sinds de laatste verhalen niet meer. Volgend jaar de mobiele abonnementen van KPN overhevelen naar Ziggo (Familiepakket) en dan is alles weer in orde.

Denk goed na. Het gras is zeker niet altijd groener bij de 'buren'.

Wat ik overigens wel grappog vond om te horen van een a-technische vriendin: "Is dat beeld nou scherper?'... wij zijn weer blij.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mwah, als je geen tv kijkt zou ik liever 500/500 hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 08:40
Ik denk altijd waarom veranderen als het nog werkt. Heeft KPN iets wat Ziggo je niet kan bieden?
En als het nu allemaal werkt zou ik geen reden hebben om over te stappen.
Pagina: 1