Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 839405

Topicstarter
Mijn vraag
Tijdens het bedienen van de zoomhendel reageert de lens vaak niet of gaat een andere kant op. De lens zit niet vast want bij in- en uitschakelen gaat hij wel goed in en uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Dan lijkt het me dat het probleem in de zoom-knop zit.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 839405

Topicstarter
Zou kunnen maar zijn er meer gebruikers die dit probleem herkennen? Het lijkt soms wel met AF functie te maken te hebben alleen kan ik dit niet echt goed reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Hoe oud is dat toestel? Met hoeveel zorg behandeld?
Allemaal moeilijk te beoordelen zonder enige info...

Zowiezo als het buiten garantie is gaat het duur zijn om het gewoon nog maar op te sturen en te laten testen, dan zijn ze nog niet eens aan de herstelling begonnen... Zelf eens proberen kijken of er vuil in/rond het zoomhendeltje zit ofzo. Eens proberen met een papiertje of wat perslucht proper maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Inrage schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:03:
Hoe oud is dat toestel? Met hoeveel zorg behandeld?
Allemaal moeilijk te beoordelen zonder enige info...

Zowiezo als het buiten garantie is gaat het duur zijn om het gewoon nog maar op te sturen en te laten testen, dan zijn ze nog niet eens aan de herstelling begonnen... Zelf eens proberen kijken of er vuil in/rond het zoomhendeltje zit ofzo. Eens proberen met een papiertje of wat perslucht proper maken.
Lumix TZ6 model stampt uit 2009 en zat in de 250 euro prijsklasse. Indien het probleem niet zelf op te lossen is, zal het een reparatie niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik heb hier heel af en toe ook wel eens last van bij mijn TZ6, voornamelijk als ik in de galerij in foto's zoom dus lijkt mij idd in het knopje te zitten
Pagina: 1