TV, 32 inch, natuurlijke kleuren, geen smart tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-05-2024
Wij willen graag een gewone tv kopen, 32 inch, geen smart tv, Full HD en het budget is €600,=.
Natuurlijke kleuren en contrasten zijn ook belangrijk.
Tv's zijn er in allerlei soorten, allen met hun eigen problematiek zoals motion blur, clouding, artifacting, etc.

Als we een gewone tv willen kopen, met natuurlijke kleurweergave en contrast, Full HD en waar je van de problematiek zo min mogelijk merkt, welk merk zou dan voldoen aan deze wensen?
Als dat niet mogelijk is, welke tv binnen dat budget zou dan wel voldoen aan die wensen?

...
Op het moment kijken we nog een oude Panasonic Quintrix.
Bij het inschakelen verschijnen er dunne schuine strepen op de buis, die weer verdwijnen als het beeld verschijnt.
...

Als we in winkels zoals MM of BCC gaan kijken, zien we voornamelijk grote SmartTV's.
Er zijn nauwelijks gewone (kleinere) tv's te vinden en van de tv's die binnen ons budget vallen, zijn de kleuren niet mooi of je ziet erg storende afwijkingen als bovenvermeld.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Pricewatch al geprobeerd? Noteer er een paar van de bekende merken (Samsung, Philips, LG, Sony) en ga in de winkel kijken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waarom mag het geen Smart TV zijn? Als je de TV niet met het internet verbindt heb je er ook geen last van en kan je hem gewoon als TV gebruiken. Ik snap dat je niet extra wil betalen voor het smart gedeelte maar als er een goede TV binnen budget valt lijkt me dat toch geen probleem te zijn?

Dat gezegd zijnde ben ik erg tevreden van het 40" exemplaar van de Samsung J6200 reeks. Ik was op zoek naar een niet al te dure Full HD TV met een 100Hz paneel. Het is wel een Smart TV maar dat deel gebruik ik gewoon niet. Deze TV bestaat ook in 32" versie.

Het enige nadeel vind ik dat de TV behoorlijk spiegelt. Vergeleken met andere moderne TV's valt het dan wel weer mee maar het is wel jammer dat een gewone matte TV een zeldzaamheid geworden is blijkbaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-11-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Specifiek zoeken naar een televisie zonder smart-functies is niet meer dan het jezelf onnodig moeilijk maken. Fabrikanten hebben nu eenmaal allemaal hun eigen systeem dat ze op hun producten installeren. En ze gaan natuurlijk niet een apart klein productielijntje opzetten om non-smart-modellen te produceren; dat zou alleen maar duurder zijn. Jezelf niet druk om maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

categorie: Televisies

[ Voor 22% gewijzigd door Hegeman op 18-11-2016 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
De meeste TVs hebben speciale modi die alle videobewerking uitschakelen voor lage latency. Bij LG TV's is dit "game-mode". Daarna zelf even de videoinstellingen wijzigen en je hebt een mooie TV.

Die smart-tv functionaliteit is overrated en is niets meer dan gewoon wat apps in de vorm van netflix, youtube, enz. Als je die niet gebruikt zie je ze ook niet. Je hoeft de TV ook geen ethernet aan te sluiten. Doe je dat wel, dan kan je gewoon netflix kijken. Met 4K modellen kan je zelfs netflix in 4K kijken.

pricewatch: LG 32LH604V Zwart

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 18-11-2016 13:49 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
Admiral Freebee schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:18:
Waarom mag het geen Smart TV zijn? Als je de TV niet met het internet verbindt heb je er ook geen last van en kan je hem gewoon als TV gebruiken. Ik snap dat je niet extra wil betalen voor het smart gedeelte maar als er een goede TV binnen budget valt lijkt me dat toch geen probleem te zijn?

Dat gezegd zijnde ben ik erg tevreden van het 40" exemplaar van de Samsung J6200 reeks. Ik was op zoek naar een niet al te dure Full HD TV met een 100Hz paneel. Het is wel een Smart TV maar dat deel gebruik ik gewoon niet. Deze TV bestaat ook in 32" versie.

Het enige nadeel vind ik dat de TV behoorlijk spiegelt. Vergeleken met andere moderne TV's valt het dan wel weer mee maar het is wel jammer dat een gewone matte TV een zeldzaamheid geworden is blijkbaar.
Dank voor je reactie,
We hebben ons laten vertellen dat je bij een smart tv te maken kunt krijgen met niet goed werkende onderdelen als het apparaat niet is aangesloten op het internet, vanwege updates etc.
En inderdaad zien wij het nut niet van onderdelen die in een smart tv zitten die niet gebruikt worden.
Daarnaast zou je privacy geschonden kunnen worden als de tv toch is aangesloten op het internet.
Samsung kleuren die wij zagen vinden wij wat hard en neigt iets naar het blauw.
Maar wat doe jij dan om dat spiegelen tegen te gaan?
Als je de tv buiten een bepaalde hoek draait, veranderd de weergave zodanig dat je haast niets meer ziet.
Dat lijkt me nogal hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
-Muncky- schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:17:
Pricewatch al geprobeerd? Noteer er een paar van de bekende merken (Samsung, Philips, LG, Sony) en ga in de winkel kijken..
Dank voor je antwoord.
We hadden dat idd al gedaan, binnen ons budget valt de keuze dan erg tegen.
Als we dan op Tweakers kijken, dan vinden we relatief weinig antwoord op de zaken die wij graag willen weten.
Wanneer je dan de verschillende gebruikers ervaringen naast elkaar legt, wordt het er ook niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mcp-mario schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:51:
[...]

Dank voor je reactie,
We hebben ons laten vertellen dat je bij een smart tv te maken kunt krijgen met niet goed werkende onderdelen als het apparaat niet is aangesloten op het internet, vanwege updates etc.
En inderdaad zien wij het nut niet van onderdelen die in een smart tv zitten die niet gebruikt worden.
Daarnaast zou je privacy geschonden kunnen worden als de tv toch is aangesloten op het internet.
Samsung kleuren die wij zagen vinden wij wat hard en neigt iets naar het blauw.
Maar wat doe jij dan om dat spiegelen tegen te gaan?
Als je de tv buiten een bepaalde hoek draait, veranderd de weergave zodanig dat je haast niets meer ziet.
Dat lijkt me nogal hinderlijk.
Het is niet zo dat een TV na een bepaalde tijd geen update gehad te hebben niet meer werkt. Ik heb mijn TV wel met het netwerk verbonden maar de internettoegang geblokkeerd in mijn router. Zo kan ik toch de interne mediaspeler films laten afspelen over het netwerk maar word ik niet lastig gevallen met updates en heb ik geen privacyzorgen.

Het spiegelen is voor mij geen dealbreaker aangezien ik zelden overdag TV kijk. 's Avonds heb je er enkel last van als er een directe bron van licht 'in de weg' staat. Ik heb mijn staande lamp een beetje opzij gezet en dan is er geen probleem. Ik ben zelf meer fan van een matte afwerking maar vond weinig TV's in de winkel die nog echt mat zijn. Ik heb er dus maar mee leren leven :)

De kleurweergave vind ik zelf prima op de neutrale stand. Uiteraard is dit een subjectief gevoel en heb ik geen metingen om dit te staven. Ik heb in ieder geval niet de indruk dat de kleuren te verzadigd zijn zoals je wel eens in de winkel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
S1NN3D schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:42:
Specifiek zoeken naar een televisie zonder smart-functies is niet meer dan het jezelf onnodig moeilijk maken. Fabrikanten hebben nu eenmaal allemaal hun eigen systeem dat ze op hun producten installeren. En ze gaan natuurlijk niet een apart klein productielijntje opzetten om non-smart-modellen te produceren; dat zou alleen maar duurder zijn. Jezelf niet druk om maken dus.
Dank voor je reactie.
Je antwoord over tv vs smart tv is duidelijk.

Maar we vinden geen antwoord op de rest van de vraag.
Smaken zijn natuurlijk persoonlijk, met de ervaringen van anderen willen we vergelijken.
Helaas vinden we weinig (nieuwere) items over ervaringen met 32" toestellen qua prestaties van merken als Samsung, Sony, Philips, LG, Panasonic.

High End toestellen zijn vaak van betere kwaliteit maar ver boven ons budget en ook Oled en Quatum Dot technologie van bovengenoemde merken zijn ver boven ons budget en veel te groot.
Wij willen graag weten welke merken (bij benadering) voldoen aan die kwaliteit, maar dan qua afmeting, kwaliteit en prijs binnen ons budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
mcp-mario schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:51:
Dat is vanzelfsprekend natuurlijk niet waar. Denk je serieus dat je TV niet je HDMI-poort uit kan lezen zonder software update? Sterker nog, denk je dat die updates ook maar iets te maken hebben met het uitlezen van signalen? Wie heeft je dat wijs gemaakt?
Afgezien van dat dat behoorlijk 'stel dat...' is - waarom zou je je televee uberhaupt op het internet aansluiten dan? Al doe je het voor software updates; dan haal je hem er daarna toch weer af? :)

Naar mijn mening zit iedere budget-TV (op de onbekende merken na) behoorlijk dicht bij elkaar. Wellicht dat je het ziet als je de boel laat calibreren, maar de echte innovatie voor betere kleuren is wel voorbij. Zeker in het goedkopere segment van de kleinere FHD-televisies. 32" FHD-tv's met een premium paneel bestaan overigens niet echt; in dat segment kan het heel goed zijn dat het €300 en €500 model over eenzelfde paneel beschikt. Vergelijken in de gemiddelde elektronicazaak is ook vaak lastig, omdat ze op de goedkopere TV's vaak content van minder hoge kwaliteit laten zien. Ook de afstelling kan soms anders zijn dan dat je het zelf zou doen.
De vraag naar dergelijke TV's is laag, en bestaat eigenlijk vooral uit mensen die niet teveel geld willen uitgeven. Fabrikanten zien dan ook liever reviews van de grotere modellen waar meer marge op zit, waardoor je weinig reviews zult vinden.

Waarom eigenlijk niet een slagje groter, trouwens? Je budget is meer dan hoog genoeg, en met de dunne bezels van tegenwoordig voelt 32" vrij snel 'klein' aan. Daar heb ik zelfs mijn ouders van kunnen overtuigen :P daar staat tegenwoordig een 40" Samsung van een euro of 400.

Als ik nu een 32" TV zou kopen, zou ik voor pricewatch: Samsung UE32J5100AW Zilver, Zwart of pricewatch: Philips 32PFK5300 Zwart gaan.

Afhankelijk van wat je er precies op wil kijken; je budget is hoog genoeg voor een HDR UHD-TV.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 18-11-2016 15:06 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Richh schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:57:
[...]

Afhankelijk van wat je er precies op wil kijken; je budget is hoog genoeg voor een HDR UHD-TV.
Dat is niet waar. Ook al zou die UHD zijn, wil niet zeggen dat die goed/beter is dan een FHD. Ook met dit formaat heb je er niet veel aan.
UHD heeft pas zin bij een 55inch tv. Of je moet er een meter vanaf gaan zitten.
Wil je echt HDR ervaren, ga je toch flink omhoog kwa prijs.

Met dit budget zou de TS gewoon een goeie FHD tv moeten kopen.
Ik zou dan sowieso voor groter gaan.
De Sony 755 en 805 zijn wel goeie. Bijvoorbeeld de
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 18-11-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
Dat is vanzelfsprekend natuurlijk niet waar. Denk je serieus dat je TV niet je HDMI-poort uit kan lezen zonder software update? Sterker nog, denk je dat die updates ook maar iets te maken hebben met het uitlezen van signalen? Wie heeft je dat wijs gemaakt?
We lezen over buggy besturing systemen van sommige merken, niet over de afzonderlijke hardware onderdelen.

Afgezien van dat dat behoorlijk 'stel dat...' is - waarom zou je je televee uberhaupt op het internet aansluiten dan? Al doe je het voor software updates; dan haal je hem er daarna toch weer af? :)

Naar mijn mening zit iedere budget-TV (op de onbekende merken na) behoorlijk dicht bij elkaar. Wellicht dat je het ziet als je de boel laat calibreren, maar de echte innovatie voor betere kleuren is wel voorbij. Zeker in het goedkopere segment van de kleinere FHD-televisies. 32" FHD-tv's met een premium paneel bestaan overigens niet echt; in dat segment kan het heel goed zijn dat het €300 en €500 model over eenzelfde paneel beschikt. Vergelijken in de gemiddelde elektronicazaak is ook vaak lastig, omdat ze op de goedkopere TV's vaak content van minder hoge kwaliteit laten zien. Ook de afstelling kan soms anders zijn dan dat je het zelf zou doen.
De vraag naar dergelijke TV's is laag, en bestaat eigenlijk vooral uit mensen die niet teveel geld willen uitgeven. Fabrikanten zien dan ook liever reviews van de grotere modellen waar meer marge op zit, waardoor je weinig reviews zult vinden.
Waarom eigenlijk niet een slagje groter, trouwens? Je budget is meer dan hoog genoeg, en met de dunne bezels van tegenwoordig voelt 32" vrij snel 'klein' aan. Daar heb ik zelfs mijn ouders van kunnen overtuigen :P daar staat tegenwoordig een 40" Samsung van een euro of 400.
Op de plek waar dat apparaat komt te staan is er niet meer plaats beschikbaar.

Als ik nu een 32" TV zou kopen, zou ik voor pricewatch: Samsung UE32J5100AW Zilver, Zwart of pricewatch: Philips 32PFK5300 Zwart gaan.
De voornaamste reden waarom wij kiezen voor FHD is dat het aanbod voor UHD nog tamelijk beperkt zou zijn en pas zinvol bij grotere diameters (55" +).

Richh, bedankt voor je reactie.
Het is zeker verhelderend, iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
baronruud schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:26:
[...]

Hoog genoeg wil niet zeggen dat het een goeie tv is een ook niet of je er wat aan hebt.

Ben ik met je eens. Mocht hij/zij puur op bijvoorbeeld Netflix 4K HDR-content kijken, dan is het verhaal misschien anders. Maar gezien hij/zij geen smart-TV wil zal dat zeer waarschijnlijk niet het geval zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp-mario
baronruud schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:26:
[...]

Dat is niet waar. Ook al zou die UHD zijn, wil niet zeggen dat die goed/beter is dan een FHD. Ook met dit formaat heb je er niet veel aan.

BaronRuud, dank voor je uitgebreide toelichting.
Ook dit schept weer wat meer duidelijkheid, we zijn hier erg blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Kleuren in de winkel moet je niet op letten. Ik heb ook een J62xx model en geeft meer dan prima beeld. Alleen dan moet je de kleurweergave op standaard, of beter nog, op film zetten. Op dynamisch krijg je die blauwachtige opgepompte kleuren uit de winkel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mcp-mario schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:27:
Richh, bedankt voor je reactie.
Het is zeker verhelderend, iets om over na te denken.
nog een tipje dan.......omhet even welke TV het straks ook gaat worden, op youtube kun je van veel TV's een clipje zoeken met de beste TV-settings, of in elk geval een startpunt voor wat beter beeld.

zoek ff op " [typenummer] + settings

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1