Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 16:02
Hallo allemaal.

Een paar weken geleden heb ik de oude HTC one M8 van mijn vader gekregen toen hij een nieuwe telefoon kocht.
Ik was van plan om deze te rooten voordat ik hem in gebruik nam, aangezien dat veel makkelijker om te doen als je niet de moeite hoeft te doen om bestaande data te behouden.

Ik heb hiervoor deze tutorial gevolgd.

Dit gaat prima tot en met het flashen van TWRP, waarmee ik een nandroid backup gemaakt heb van de ongeroote staat van het OS.

Na het instaleren van TWRP en maken van de backup ben ik nog in het OS gekomen om vervolgens de bestanden voor SuperSU op de telefoon te zetten om daarna met TWRP root te krijgen.

Hier gaat het echter fout. Na het instaleren van SuperSU met TWRP werd de melding in de bootloader bovenaan: *** Software status: Modified ***.
Sindsdien start de HTC niet meer voorbij de eerste witte boot splashscreen met de groene letters HTC op een witte achtergrond.
Het terug zetten van de gemaakte nandroid backup heeft geen effect, ik vermoed aangezien deze flag dan nog steeds op modified staat.
Mijn vraag is dus of iemand weet wat ik moet doen om een geroote versie van android aan de praat te krijgen, dan wel de normale android installatie weer aan de praat te krijgen.

Het gaat in mijn geval om een HTC die meegeleverd was bij een Vodafone abonnement, en die dus een animatie van Vodafone geeft bij opstarten en een boel Vodafone bloatware heeft (een van de redenen waarom ik de telefoon wou rooten, die zooi er volledig af te kunnen gooien).
Ik vraag hier om hulp in plaats van online door te zoeken, aangezien het voor mij duidelijk lijkt dat hier een vorm van lock door Vodafone op zit, en de online tutorials voor dit model HTC die ik heb kunnen vinden alleen cases hebben voor locks van AT&T/T-mobile, Verizon en Sprint.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wild_dog
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 16:02
Ik weet dat schop acties (binnen 24 uur tegen de regels) niet gewenst zijn, maar ik heb hier toch wel een serieus probleem en heb nu 3 dagen later 0 reactie gekregen.
EDIT: ben hier na veel gepruts zelf alsnog uit gekomen. Als nog iemand interesse heeft in wat ik deed, mijn vraag en uitwerking is hier te vinden

[ Voor 45% gewijzigd door wild_dog op 22-11-2016 02:07 ]