Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keizerrob1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:24
Na veel versies van Office Outlook gebruikt te hebben, waarbij het (redelijk) eenvoudig was je verzonden IMAP-mail op de server (eigen of van hosting provider) op te slaan voor je verschillende email accounts, nu in de problemen gekomen met een recente overgang naar Office 365.

Na lang zoeken (MS help, technet, google) niets zinnigs gevonden. Bij Microsoft vind je bij zoeken onder Office 365 met als zoektermen: sent, verzonden, lokaal, server, etc. grappig genoeg (eigenlijk niet grappig maar een grove schande) alleen onzin (hoe stel ik een mailaccount in en dergelijke). Je komt na wat doorklikken uit bij hoe je verzonden mail op server te storen in een advies voor Office 2007 (!), dus ook als je specifiek zoekt onder Office 365. (Vinkje "opslaan verzonden mail" wegklikken bij lokaal en aanklikken bij server). Alleen, dat werkt niet in Office 365. En dat wist ik al.

MS gebeld. Die gaven aan: 1) dat niemand dat gebruikt en dat die optie er dus niet meer is, 2) dat het aan de provider ligt (gek, in Outlook 2007 werkt het prima, nog steeds), 3) dat het IMAP protocol veranderd zou zijn (nog gekker). 4) het zou wel kunnen als ik even Exchange server aanschafte 5) misschien zou het ook in de Business versie weer wel mogelijk zijn, maar dat wisten ze eigenlijk niet zeker. Ik kan er ook niets over vinden.

Fraai.

Dit is behoorlijk irritant. (Ik bedoel: @@@##!!&@@). De grap van IMAP is nou net dat je op meer devices zowel je verzonden als je ontvangen mail on- en offline kan lezen. Zodat je niet je telefoon(s), laptops en alle PC's waarvan je gereplyd hebt (ooit) moet checken. En ik voel helemaal niets voor alles doorrouteren naar online-oplossingen op servers van anderen.(Google, MS, etc etc)

Weet iemand de oplossing (ik heb al wat zitten spelen met regels, maar die zijn vooral bedoeld voor inkomende mail)? Office 365 dumpen?

Sowieso is Outlook 365 er niet erg op vooruit gegaan. Importeren pst (met met meerdere accounts; zowel POP3, Online als IMAP) gaat erg moeizaam of helemaal niet; eigenlijk importeert het niet maar kopieert de PST, evt OST naar een soort lokale kopie. In plaats van een schone pst neem je dus ook de oude rommel mee.

Ook veel te veel klikken in die idiote linten. Je hebt helemaal niet zoveel lintopties nodig om de normale Outlook dingen te kunnen doe. Kortom Office 365 heeft me niet erg blij gemaakt.

Beste antwoord (via keizerrob1 op 21-11-2016 11:50)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet jouw schuld, maar je gebruikt een hoop termen door elkaar, Outlook 365, Office 365, Office Outlook enz. Hebben we het nou over Office 365 als email oplossing of alleen de Office client (dus Outlook, Word enz)? En dan heb je nog Outlook.com als email oplossing natuurlijk.
Maar er even van uitgaande dat je het hebt over een IMAP account van een andere partij in Outlook 2016, dan is mij nog steeds niet duidelijk wat je precies wilt. Je wilt verzonden email van al je accounts centraliseren?

edit: Dit bedoel je? https://www.msoutlook.info/question/736

[ Voor 6% gewijzigd door wagenveld op 18-11-2016 12:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Niet jouw schuld, maar je gebruikt een hoop termen door elkaar, Outlook 365, Office 365, Office Outlook enz. Hebben we het nou over Office 365 als email oplossing of alleen de Office client (dus Outlook, Word enz)? En dan heb je nog Outlook.com als email oplossing natuurlijk.
Maar er even van uitgaande dat je het hebt over een IMAP account van een andere partij in Outlook 2016, dan is mij nog steeds niet duidelijk wat je precies wilt. Je wilt verzonden email van al je accounts centraliseren?

edit: Dit bedoel je? https://www.msoutlook.info/question/736

[ Voor 6% gewijzigd door wagenveld op 18-11-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Je kunt gewoon met het exchange protocol verbinden. Waarom IMAP of pop3?

En je gooit inderdaad vanalles door elkaar. Het verhaal komt zo wat onsamenhangend over.

[ Voor 39% gewijzigd door m3gA op 18-11-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Voorzover ik weet wordt IMAP gewoon ondersteund bij Office365 (in ieder geval wel bij E3).
Overigens snap ik niet waarom je voor IMAP zou willen gaan ipv ActiveSync wat door zo goed als ieder apparaat gewoon ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Volgens mij heeft TS het over het Office pakket:
https://www.microsoftstor...-Home/productID.289161200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keizerrob1
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik realiseer me niet termen door elkaar te gooien. Ik bedoel (en dacht dat ook te schrijven): Outlook, zoals dat in het pakket Office 365 aanwezig is. Dus de desktop app. Die zou overigens gelijk moeten zijn aan de eenmalige koopversie van Outlook 2016. (Net zoals Word in Office 365 gelijk is aan Word 2016, enzovoort). Dus <wagenveld> heeft gelijk.

MS is zelf overigens niet erg consistent en vrij verwarrend in naamgeving (net zoals in de verschillende OS-versies tav slaapstand, standby, sluimerstand. Of outlook.com vs outlook local. Etc etc).

En IMAP wordt inderdaad in Outlook 365 gewoon ondersteund, maar er lijkt een functie weg, die er in elk geval tot en met Outlook 2007 inzat. Het probleem is nu, dat voor je verzonden email niet meer via het pakket (opties account etc) kan kiezen voor:

"sla alle verzonden mail per IMAP-emailaccount apart op in de map 'verzonden' of 'sent' op de server ipv lokaal (in één grote trog)".

Dat kon altijd wel. En heeft erg grote voordelen. Ik gebruik meerdere afzonderlijke IMAP mailaccounts, een enkele POP3, en wat online accounts zoals gmail, outlook.com. Die moeten gewoon gescheiden blijven. Door het verdwijnen (tenzij iemand weet waar hij gebleven is) van die functie kan ik niet, als ik bijv op een laptop hier of daar bezig ben, mijn verzonden mail van bijv de werk-PC meer lezen. (Ja, of heel omslachtig via een inlog op de server per account per provider). Tot Outlook 365 ging dat altijd probleemloos.

Onder het kopje IMAP in onderstaande link kan je zien wat MS zelf aangeeft als oplossing voor het implementeren van deze toch feitelijke standaard instelling onder Outlook 365. Hun info klopt dus niet (ze geven aan hoe het in Office 2007 kòn), want de functie is nu, in 365, foetsie. Maar het geeft wel aan wat ik zoek:

https://support.office.co...L&rs=nl-NL&ad=NL&fromAR=1

[ Voor 16% gewijzigd door keizerrob1 op 19-11-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ok, houdt de productnamen toch even consistent aub.

Office 365 is een verzameling diensten waarbij je door het betalen van een maandelijks/jaarlijks abonnement een aantal producten kunt gebruiken, afhankelijk van de gekozen abonnementsvorm.

1 van die producten is Office Professional waarbij je bij Office 365 gebruik kunt maken van de meest recente office versie of 1 versie daarvoor.
De huidige Office suite (een verzameling desktop applicaties) is Office 2016 en Outlook 2016 is hier een onderdeel in.
Je maakt dus gebruik van de applicatie Outlook 2016 en geeft aan dat een functie die voorheen in ieder geval in Outlook 2007 zat, nu niet meer beschikbaar is, namelijk de mogelijkheid om bij een ingesteld IMAP account ook de verzonden items te synchroniseren met een map op de IMAP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
De reden erachter is dat IMAP implementatie in Outlook 2013/2016 veranderd is, zie mijn edit hierboven voor wat suggesties.
Outlook 2013’s IMAP implementation has changed quite dramatically when compared to previous versions of Outlook and has remained mostly the same in Outlook 2016. While it does do a better job at getting the special folders correct more often, there sadly is no more option to change it manually in case Outlook gets it wrong.
When Outlook 2013 or Outlook 2016 can’t find the correct folder for the Sent Items or Deleted Items folder, it will create a folder within your mailbox which doesn’t sync with the mail server. This is why the folder holds “This computer only” behind its name.
Correcting this is a little less obvious as it was in Outlook 2010 but still possible for most IMAP mail servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Aha, ja dat beschrijft wel een dingetje. Ik heb net nog een IMAP account even ingesteld (gebruik dat nooit) maar IMAP synchroniseerde keurig de mail naar de juiste Sent items map. Het zal dus kunnen verschillen per IMAP provider / client / account of het goed werkt?

Verder kan ik de opmerkingen met betrekking tot PST niet goed plaatsen. Ik heb geen problemen met het werken met PST bestanden, kan importeren / exporteren etc. Wat niet meer werkt sinds Outlook 2013 is het verplaatsen van items uit een PST bestand naar Outlook.com als je dat account via ActiveSync had ingesteld. Dat werkte daarvoor met Outlook 2010 en de Hotmail connector wel en op dit manier heb ik verschillende accounts met POP3/IMAP juist omgezet naar Outlook.com en ActiveSync.

PST is kreupel, het bewaren van je email lokaal is zo 1999. Het levert alleen maar gezeik op. Ik ben al 20 jaar Exchange beheerder en PST's komen er bij mij al jaren niet meer in.

Andere optie:

Je kunt ook IMAP en POP3 accounts instellen in Gmail of beter nog Outlook.com dan haalt de webdienst je email voor je op. Vervolgens kun je Outlook instellen om te verbinden met je outlook.com account en je hebt binnen 1 client alle boxen/mappen bij de hand. En dat werkt op alle devices. Kun je gelijk gebruikmaken van 1 Adresboek.

Nadeel is dat je niet meer zomaar kunt versturen vanaf elk email adres dus met replies zal de reply vanuit je primaire account worden verstuurd. Dus als je hecht aan veel aparte email adressen en deze totaal gescheiden wilt houden zul je altijd blijven klooien met eender welke mailclient.

Toch even een apart email adres om te registreren op een forum of reclame actie maar naderhand het email adres weer verwijderen? Creëer een alias in Outlook.com of Gmail.com en gebruik dat om de registratiemail te ontvangen. Daarna verwijder je alias weer. Opgeruimd staat netjes. Of gebruik zo'n alias juist voor diensten waarbij je voorziet dat je bergen reclame mail gaat krijgen maar waar je toch gebruik van wilt blijven maken.

Je kunt er dus ook op een andere manier naar gaan kijken: wil ik al die rompslomp nog wel of wordt het tijd om eens afscheid te nemen van al die verschillende providers en mailadressen en integreer ik mijn berichten mooi in 1 dienst? Dat kost even wat moeite maar later pluk je er de vruchten van.

Zoals gezegd, ik ben Exchange / o365 admin dus mijn voorkeur gaat altijd uit naar Outlook.com / Exchange / Office 365 / ActiveSync 8) maar er zijn ook andere diensten.

[ Voor 11% gewijzigd door akimosan op 19-11-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keizerrob1
Akimosan, je hebt het "Office 365" namengehussel prima en scherp verwoord. THX.

Even snel van achter naar voor: het grootste deel van mijn klanten vraagt me contractueel (!) geen bestanden op te slaan of diensten zoals email te gebruiken op Amerikaanse servers. Je ziet dat dit bijv ook in de zorgsector van toepassing is bij privacygevoelige informatie (zodra het over clienten gaat, om precies te zijn). Ikzelf ben ook niet happig op gmail en outlook.com. Gebruik het wel, maar nooit zakelijk of bij vertrouwelijke info.

Eigenlijk heb ik het werken met verschillende IMAP clients nooit als rompslomp ervaren; heb nu gewoon simpel overal de nieuwe en verzonden mail realtime aanwezig, onafhankelijk van het device. Alles doorrouteren (krijg ca 100-150 mails per dag) naar één plek is juist erg verwarrend. Nog los van het feit dat ik verschillende mailadressen moet gebruiken. Ik weet ook, dat je IMAP en POP via gmail etc kan laten lopen. Maar dan kom ik weer op MS etc servers terecht.

In grotere projecten word je ook vaak geacht de projectmail te gebruiken (meestal op de server van één van de grote partijen, vaak op hun eigen Exchange server, nog vaker een IMAP). Dat ging dus keurig in aparte mapjes in Outlook 2007 of 2010.

Heb dus ook nooit hoeven klooien. Instellen in een half minuutje: klikkerdeklak, alles strak.

Bij jou werkte je IMAP sent wel, zei je. Maar ook als je vanaf een andere laptop/Pc/tablet inlogt? Dus zie je dan op PC 1 wat je op laptop 2 hebt verzonden? Ik moet vaak terugkijken (bijv bij grote projecten, naar veranderde afspraken in het begin van zo'n meerjarig project), dus is dat erg belangrijk.

En ja, .pst is een gedrocht, of .ost afhankelijk situatie. Maar soms handig om complete histories van een project snel te migreren. De bewaarplicht is 7 jaar hiervan en ze kunnen verdomd groot zijn. Overigens bij voldoende serverruimte kan je erg veel kwijt daar en hoef je het niet lokaal te bewaren. Behalve een safety copy voor fiscus en (in mijn geval de EC).

Overigens, met excuus aan <Wagenveld>, ik heb over zijn linkje in de eerste reactie heen gekeken (zat wrs op mijn laptop precies onder een hulpbalk). Ja inderdaad; het is precies dat probleem. Ik ga dit goed lezen en nazoeken, wellicht helpt dat. En inderdaad onder Outlook 2010 is het probleem er ook niet.

Vroeg me af (lijkt me niet) of Active sync ook werkt op een makkelijke manier zonder MS-servers?

Ik kom hier snel op terug (even twee drukke projectdagen)(zonder sent mail).

NB Het lijkt misschien lastig al die IMAPs enzo, maar niet iedereen heeft hetzelfde perspectief. Sommigen gebruiken de mail alleen voor wat snelle berichten met vrienden en bekenden, een gedeelde agenda en wat netbestellingen. Ik ben wel een stevige gebruiker, maar ik verwacht van een prijzig product als Office dus ook wel iets. Zeker geen achteruitgang.

Allen bedankt, zover.

[ Voor 32% gewijzigd door keizerrob1 op 19-11-2016 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

keizerrob1 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:23:
...het grootste deel van mijn klanten vraagt me contractueel (!) geen bestanden op te slaan of diensten zoals email te gebruiken op Amerikaanse servers.
Opzich kun je met mail routing nooit garanderen hoe (lees via via) het op de eindbestemming terecht komt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keizerrob1
Klopt, maar zaken met zekerheid opslaan en/of sturen via MS (etc) servers is in elk geval niet goed.

Heb tussendoor even wat zitten puzzelen aan de link van <wagenveld> ;

https://www.msoutlook.info/question/736, maar ben daar zo snel nog niet uit. Geen goede zaak dat MS goede functies uit Outlook sloopt. Het vermoeden komt op, dat ze gebruikers/klanten willen dwingen EAS te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keizerrob1
Ik heb het zaakje werkend. Enig gepuzzel en geschuif in mail-rootmaps op server(s), wat queries in de mailmappenstructuur lokaal leverde na enig gepeuter, zonder dat ik nu echt een bewuste actie kon aanmaken of aanvinken, een actieve sync met de -respectievelijke- mappen 'sent' op de verschillende servers op.

Wat nu precies de zaak oploste, is me onhelder. Iets heeft activiteit getriggerd. Ik denk dat het volgende de situatie is: kennelijk heeft men bij MS gekozen voor een zelfstandig zoekende oplossing naar mappen (wrs vanwege de achterliggende reden zoveel mogelijk mailtraffic via MS-servers te laten lopen). Daarbij is gebruikerscontrole moeilijk gemaakt/uitgezet. Alleen werkt de auto-functie kennelijk niet goed.

Doel in elk geval bereikt. Outlook blijft wel lokaal een verzamelmap 'Verzonden' aanhouden (en uiteraard in *.pst proppen). Maar daar hoef ik me niets van aan te trekken. Dank voor jullie reacties. Erg nuttig was de Wagenveld-link (die ik aanvankelijk over het hoofd zag). Leidde me naar het goede spoor.

Naschrift: vind het geen beste zaak van MS, om een stevig geprijsd product aan te bieden waar een zo essentiële functie voor serieus gebruik zo lastig te bedienen is. En dat terwijl het eerst erg gebruiksvriendelijk en simpel was. Een echt alternatief is er ook niet, tenminste als je weg wil blijven bij servers in het buitenland en ongevraagde mixen van accountgegevens.

Ik heb in het verleden MS Exchange gedraaid; ik heb dat op de zaak (al circa 10 jaar geleden schat ik) stopgezet. We hadden er bijna fulltime iemand voor nodig uiteindelijk om het draaiend te houden; het was veruit het meest storingsgevoelige pakket dat we ooit hadden. En ook duur. Dus naar Exchange verhuizen was ook geen optie, nog even los van de vaak verplichte IMAP's van partijen met hun eigen servers waar we ook mee moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:50

ralpje

Deugpopje

Als je een Office 365-tenant aanmaakt als Nederlands bedrijf, staat je data netjes in Europa. Voor jou nu geen oplossing van je probleem, maar handig om in je achterhoofd te houden als je ooit tóch overweegt de stap naar de cloud te maken.
http://aka.ms/nltrust

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
We zijn nu op een zij-discussie beland en ik vind het fijn dat keizerrob1 zijn probleem heeft kunnen oplossen.

@keizerrob1: Exchange is in 10 jaar absoluut een ander en beter pakket geworden hoewel elke versie weer zijn eigen nukken heeft. Het is een zeer robuust pakket maar heeft zeker goed beheer nodig. Als dat gewaarborgd is door het beheer te laten uitvoeren door mensen met kennis van zaken en het goed in te richten en onderhouden (juist hardware, software) is het een solide product.
En tja, Microsoft zet zwaar in op diensten onder brengen in "de cloud" met Office 365, Exchange Online, Sharepoint Online, Lync Online, Azure en maakt het steeds makkelijker en in veel gevallen kosten efficiënter om on-premise omgevingen te migreren.

De kracht van Outlook zit en heeft hem altijd gezeten in de combinatie met Exchange Server (of tegenwoordig Office 365 met Exchange Online en Sharepoint online)
Protocollen als IMAP/POP3/NNTP en dergelijke werden altijd al niet best ondersteund in Outlook en worden een beetje als "legacy" zaken gezien. En juist van dat backward compatibility en slepende legacy verhaal wil Microsoft zo langzamerhand af omdat het (hun) innovatie zo in de weg staat.
Dat zie je in hun office en server applicaties, en in hun OS. Op nieuwere hardware met Intel Kaby Lake of AMD Zen wordt straks enkel Windows 10 ondersteund door Microsoft en geen oudere versies meer, ook geen Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keizerrob1
Akimosan: Nog een beetje verder opzij met de discussie, moet nog net kunnen :) Het valt me vaak op dat MS (ik loop al lang mee) moeite heeft met het segment tussen Home en Enterprise. Je ziet dat ook hier. Met Outlook.com kunnen de meeste Home-users prima uit de voeten, Outlook 2016 gaat lekker met Exchange. Daartussenin wordt het lastig. Ik moet Outlook 2016 gebruiken (vergaderverzoeken etc van derde partijen die Exchange en meestal ook Sharepoint gebruiken), maar -voor zover ik weet- is het nog steeds (en dat is best bizar anno 2016) niet mogelijk om je (Android) telefoon qua taken, agenda, etc rechtstreeks met Outlook 2016 (jaja ik doe mijn best na mijn start met Outlook365) te laten synchroniseren (email gaat wel). Tenzij je je telefoon koppelt aan Google, dat je weer koppelt met, etc etc etc). Ik gebruik daar bijgevolg nog steeds software van derden voor. Inderdaad: zó 1999. Je zou eigenlijk verwachten dat Onedrive hiervoor ingezet zou kunnen worden.

Mijn klanten vragen NL-servers van bedrijven met de hoofdvestiging (ook dat) in de EU; ikzelf ben wantrouwend naar Google etc. MS vertrouw ik wel in principe (je betaalt altijd voor data,met geld of je privacy, dus gratis diensten.....).

Maar het was sjiek geweest als MS van Outlook 2016 ook echt een modern connected pakket had gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Het segment tussen Home en Enterprise als je daarme bedoelt: SoHo / MKB / Small Business en daar zie je juist veel verschuiving naar cloud diensten omdat het voor die bedrijven vaak eenvoudiger is om hun over het algemene kleinere infrastructuur over te zetten en ze kunnen besparen op hardware, licenties en beheer.

Server kant: SBS Server van MS is vervangen door Essentials, mist dan inderdaad SQL / Sharepoint en Exchange. Dat soort complexere applicaties vereist gewoon de juiste kennis en ervaring om goed ingezet te worden. Maar nog steeds heeft MS een productlijn die aansluit. Windows Intune voor eenvoudiger device beheer en gaan met die banaan in kleinere organisaties.

Als opslag van data in Nederland een vereiste is, zijn er natuurlijk diverse partijen die zelf Hosted Exchange / Sharepoint / Cloud werkplek aanbieden.

Op zich heb je dan voor een groot deel de mogelijkheden die je wilt: je data in Nederland.
Agenda, Taken, Contactpersonen, Email en dit kun je syncen op praktisch elke modern mobiel OS
(Android? je bedoelt natuurlijk Windows Phone /Mobile :) ).

Outlook uitbreiden met plugins is natuurlijk mogelijk:CalDAV, CardDAV, daar heb je dan je agenda en je contactpersonen, richt even je eigen OwnCloud in of pleur het op een Synology als je dat wilt. Veiligheid en dergelijke ben je dan zelf voor verantwoordelijk uiteraard.

https://www.ohdoejedatzo....nc-met-caldav-en-carddav/
Maar je hebt gelijk, dan krijg je toch weer gedoe met software van derden.

Eh, OneDrive? Je wilde toch geen data in de cloud (buiten NL dan..) ?

• keizerrob1
(Beste moderator: ik blijf nog net on topic hoor). Jij bent een iets grotere fan van MS dan ik; alhoewel mijn beste telefoon ooit een HTC HD (HD2?) met WPhone 6.5 was. Naadloos syncen met alles (van MS). Nu helaas, kan ik niet meer zonder Android-apps. MS had beloofd (een jaar geleden of zo) dat ze Android Apps op WPhone gingen ondersteunen; ik was al bijna naar de winkel gerend. De mix die Samsung (heb een S7) maakt met Google, allerlei ongewenste "hangouts", Health-shit en 5 agenda's, nee daar word ik ook niet blij van.

Toch blijf ik vinden dat SoHo tot MKB plm 70 medewerkers te complex en te duur uit is met MS. Met een dikke NAS (en dan bedoel ik niet de hobby-modellen) kan je ongelooflijk veel doen voor een fractie van de kosten. Dat is wat ik ook dagelijks zie om me heen. Ondernemers haten maandlasten.

Exchange heb ik zelf beheerd in de jaren rond Server 2000-2003; toen overgedragen (met wisselend succes) aan anderen. Kende het vrij goed. Ik durf niet hardop te zeggen welke versies van MS ik allemaal ken; dan ga je vreemde dingen over mijn leeftijd denken.

Ik heb de indruk dat MS dat zelf ook ziet (voor de markt <70 medewerkers te dure en complexe oplossingen) en met moderner (cloud en intuitief) denken is gestart. En dan hebben ze dus de pech van de "remmende voorsprong". Zie inderdaad een achaïsch Outlook maar eens compatibel te houden met jezelf.

Onedrive gebruik ik alleen voor niet-gevoelige docs etc. Het is ook (veel) te traag voor grote of veel bestanden. Maar het werkt (heel) erg goed, overzichtelijk en makkelijk over allerlei devices (enige wens is dat je zelf synchronisatietijden, snelheid en frequentie kan instellen)(heb wel work-aroundje ontdekt). Voor de kritische & snelle toepassingen gebruik ik mijn eigen cloud. Op eigen server. Overigens heb ik een stukje van mijn cloud weer embedded in Onedrive. En mijn server backupt Onedrive weer. Safety first. Het is tenslotte een keer goed misgegaan bij MS, wereldwijd.

Maar dat gedoe met Outlook, nee, kunnen ze niet maken. En ook niet (stokpaardje) dat ik nog steeds soms van Word of Excel moet uitwijken naar andere programma's, omdat die progs bepaalde dingen niet kunnen. Liever functionaliteit dan linten!

Voorlopig ga ik maar syncen (telefoon met de verschillende Outlooks via MyphoneExplorer). Dat werkt goed. Maar een beetje gek en 1999 is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

keizerrob1 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:57:
...Liever functionaliteit dan linten!
...
Tja, da's dan weer een beetje 2009

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeluce
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-02-2024
Workaround:

Login op je webmail en maak een map "Verzonden Items" aan indien je de nederlandse versie gebruikt. Neem de hoofdletters ook zo over. Vervolgens moet je even zoeken naar speciale mappen en daar aangeven dat de map bedoeld is om verzonden items in op te slaan.

Open je outlook, klik met de rechtwermuisknop op de "Postvak IN" map en selecteer "IMAP mappen" en abonneer je op de oude map sent of verzonden. Kopieer alle items naar de lege map "sent" of verzonden (je ziet inderdaad niet staan verzonden Items maar ziet outlook hem ondergronds nu wel)

Verzend een test mailtje en controleer of het mailtje nu inderdaad in de map verzonden of sent komt.

Deze oplossing heb ik meerdere malen toegepast nadat melding was gedaan dat mailtjes in het postvak uit bleven staan ondanks dat ze wel waren verzonden.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom en dank voor de update. Maar: om te voorkomen dat men niet door heeft dat het een ouder topic is en verder gaan discussieren, sluit ik het topic tijdelijk. Als het een beetje is weggezakt open ik het wel weer :)
En weer open. Dan kan het incl bovenstaande weer wat beter worden teruggevonden door anderen.

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 24-11-2018 11:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1