Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Ik zoek een?
Videokaart. Ik gok dat daar ook een nieuwe voeding bij zou moeten.
Mijn vriendin speelt tegenwoordig relatief simpele games op mijn PC, zoals The Sims. Maar ze speelt nu ook Final Fantasy XIV. Graphics en FPS vallen hierbij wat tegen. Ze vroeg zich af of dit allemaal wat soepeler te spelen kan zijn met een videokaart waar ze niet te veel voor hoeft neer te leggen binnen de huidige samenstelling van mijn pc.

Wat is je budget?
Onduidelijk. Maar het maakt niet uit als dit bijvoorbeeld tweedehands is. Te nieuw lijkt me ook niet nodig voor de wensen die ze heeft.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen bepaalde voorkeuren. Ik zoek gewoon iets wat in de huidige samenstelling past.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb het basissysteem als in de januari Best Buy Guide hier staan. Zie ook hier.

Pentium G4500, Socket 1151 CPU
Crucial BX100 - 250GB
Gigabyte GA-H110M-S2H
Be-Quiet SystemPower 7 300W PSU
Cooler Master N200
Crucial DDR4 2x4GB 2133 CL15

Dat was voor mij goed genoeg om thuis bezig te kunnen met mijn studie toen mijn laptop stuk ging. Nu is het ook nog ruim voldoende voor mijn werk. Maar als er iets mogelijk is om FFXIV soepeler te laten spelen in deze samenstelling, hoor ik het graag.

Beste antwoord (via jjohnnie op 21-11-2016 18:12)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:04
De RX 460 heeft eveneens geen voeding nodig en is nog wat goedkoper : pricewatch: Sapphire Radeon RX 460 2G D5

Mocht dat allemaal nog te prijzig zijn en hoeft het allemaal niet op de hoogste instellingen dan kun je ook nog een gtx 750 ti scoren op V&A.

[ Voor 8% gewijzigd door Baloes op 18-11-2016 14:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik doe eens een gooi: Voor €159 heb je bij Megekko (zeer degelijke winkel) een MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC. Lekker klein, heeft geen voedingsconnector nodig (gebruikt maar 75 watt, dit gaat over de PCIe connector), erg zuinig dus en je kan er prima een spelletje op spelen. Groot voordeel is dat je bij deze kaart geen nieuwe voeding nodig hebt vanwege het lage verbruik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:04
De RX 460 heeft eveneens geen voeding nodig en is nog wat goedkoper : pricewatch: Sapphire Radeon RX 460 2G D5

Mocht dat allemaal nog te prijzig zijn en hoeft het allemaal niet op de hoogste instellingen dan kun je ook nog een gtx 750 ti scoren op V&A.

[ Voor 8% gewijzigd door Baloes op 18-11-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Zojuist de RX 460 aangeschaft, als aangeraden door Baloes :) .
Wat reviews gelezen, benchmarks gezien en filmpjes gekeken van wat de kaart aankan. Eigenlijk ideaal voor de games die hier gespeeld worden. Ook top dat er geen nieuwe voeding nodig is, zo blijft dit mooi binnen budget.

Bedankt jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTTA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 10:40
Ik haak even in op dit topic omdat ik in een soort gelijke situatie zit.
Alleen wilt de vriendin hier rollercoaster tycoon world en planet coaster gaan spelen.

Nu wil ik ook voor de Radeon RX 460 gaan, maar met black Friday en cyber monday in aankomst is
mijn vraag of er Webwinkels zullen zijn die met hardware aanbiedingen zullen komen op deze dagen.
Als ik zelf namelijk zoek zie ik voornamelijk dat deze kortingen van toepassing zijn op elektronica en witgoed apparaten.

Heeft iemand hier misschien van afgelopen jaren ervaring mee ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
De marge op hardware is al klein genoeg dat hier waarschijnlijk maar weinig korting wordt gegeven.
Als daar al sprake van is

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
D3LTTA schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:20:
Ik haak even in op dit topic omdat ik in een soort gelijke situatie zit.
Alleen wilt de vriendin hier rollercoaster tycoon world en planet coaster gaan spelen.

Nu wil ik ook voor de Radeon RX 460 gaan, maar met black Friday en cyber monday in aankomst is
mijn vraag of er Webwinkels zullen zijn die met hardware aanbiedingen zullen komen op deze dagen.
Als ik zelf namelijk zoek zie ik voornamelijk dat deze kortingen van toepassing zijn op elektronica en witgoed apparaten.

Heeft iemand hier misschien van afgelopen jaren ervaring mee ?
Zoals al gezegd marge is klein tot niet aanwezig. Ik weet ook niet wat je huidige hardware is want Planet Coaster leunt zwaar op je CPU. (Rollercoaster tycoon world zou ik niet halen omdat het een zeer matige game is)
Pagina: 1