Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik zoek een email client voor een grote mailbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59
Mijn vraag
Voor een kennis met een vereniging zoek ik een email client die een grote mailbox aan kan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
De computer is een AMD x64 dual core met 3 GB intern geheugen en 2 traditionele harddisks en het OS is windows 7. Er wordt nu gebruik gemaakt van office 2007 met de bijbehorende outlook als mailclient, maar deze is zo vol gelopen dat de mail zeer traag wordt binnengehaald.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het probleem is zo vreemd voor mij dat ik geen idee heb waar ik moet zoeken. Wel heb ik al geprobeerd om de bestaande mail te exporteren uit outlook maar na 24 uur bezig te zijn heb ik dat maar afgesloten. Het .pst file was op dat moment al ~60GB en 1 core van de processor werd constant volledig gebruikt.
De schijf zit niet vol waardoor outlook trager zou kunnen worden, ook het interne geheugen was nog niet voor 100% in gebruik.

Welk mail programma kan met zulke grote hoeveelheden omgaan?
En kunnen die ook de mail converteren uit outlook 2007?

Alle reacties

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 22:04
Moet alle mail direct on-the-fly beschikbaar zijn? Anders gewoon alle items na X periode archiveren of iets dergelijks. Houdt je inboxfile wat compacter.

De wijzen komen uit het Oosten!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is Gmail geen simpele optie? 100 GB voor EUR 1,99 per maand, 1 TB voor EUR 9,99. Nooit meer klooien met disken, en goed doorzoekbaar.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Outlook 2016 zou normaal moeten werken (wij hebben hier tig grote mailboxen).
Outlook 2007 is namelijk nogal outdated en ook out of support (of in ieder geval hooguit in de extended support fase).

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

Qwerty-273

Meukposter

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2768656
Aanbevolen limiten, als je hier overheen gaat kan Outlook 2007 heel langzaam worden:
50,000 items per folder
500 folders total

Met Outlook 2010 of hoger wordt dat dan:
100,000 items per folder
500 folders total

Dus als alle mail in 1 folder staat, en je gaat over de limiet heen, dan kan Outlook heel traag zijn. Dus dat wordt of splitsen in meerdere folders, of gebruikmaken van verschillende archiefbestanden (.pst's) waar je de mail oververdeelt.

Maar als je een 60GB bestand al krijgt, wat voor onmogelijke attachments zitten er dan tussen?

Of en ook https://support.microsoft.com/en-us/kb/982577
default .pst file size limit in Outlook 2007 and in Outlook 2003 is 20 GB
default .pst file size limit in Outlook 2010 and in Outlook 2013 is 50 GB
(dus hoe kom je dan al bij 60GB of zijn er al register wijzigingen geweest op die machine?)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59
Ik zal office/outlook 2016 eens proberen.
Kijken hoe de mail wisseling dan gaat.

Is office 2016 als update over 2007 te zetten, met behoudt van instellingen?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Begin eens bij het begin, waar staat de mail? Welke provider, is het IMAP/POP enz.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En gooi de verwijderde items eens leeg. Ik heb ooit een PST file moeten repareren die >90% vol zat met weggegooide items die nooit permanent verwijderd waren.

Maar 60 GB is wel belachelijk groot voor een vereniging. Vol met scans of foto's of filmpjes? Die hoeven toch niet continu beschikbaar te zijn, gewoon archiveren.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 18-11-2016 12:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:57
wagenveld schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:11:
Begin eens bij het begin, waar staat de mail? Welke provider, is het IMAP/POP enz.
Ga er maar van uit dat het Pop is.

Daarna de PST idd archiveren. Eventueel elk (half) jaar.
Denk dat geen één mail client overweg kan met een pst van 60GB.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
Je kan meerdere PST-files tegelijkertijd gebruiken. Maak desnoods voor elk jaar een PST-bestand aan en gooi daar alle ingekomen en verzonden mails in.

MS Outlook 2010 en hoger bevat een aardige search engine met indexering. (MS Outlook 2007 kan dat ook met een plug-in)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1