Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernetkabel splitten

Pagina: 1
Acties:

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-11 14:24
Ik heb een ruimte waar er slechts 1 ethernetkabel toekomt. Deze is rechtstreeks verbonden aan een switch (HP ProCurve) die op zijn beurt weer aan de router/modem hangt.

Momenteel is deze ethernetkabel verbonden met een desktop PC, maar ik zou graag het signaal in twee delen zodat er eveneens een smart TV kan aan koppelen. Is dit mogelijk door in de ruimte waar de ethernetkabel toekomt er gewoon een tweede switch aan te koppelen of gaat dit problemen geven (packet collision???) aangezien je dan een rechtstreeks verbinden hebt tussen 2 switches?

Situatie zou dan zijn:

Router (modem) -> Switch -> Ethernet -> Switch -> 2x Ethernet

Wat gebeurt er trouwens met de bandbreedte? Het ene OF het andere apparaat zal trouwens aanstaan, ze zullen nooit op hetzelfde moment aangeschakeld staan.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25
Werkt prima. Beide apparaten achter 2e switch delen idd een enkele uplink naar de eerste dus ze zullen niet gelijktijdig 1gbps kunnen doorvoeren.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:41

allure

Titaan fase 2/3

Ik zou een switch aan die kabel koppelen... niet gaan lopen knooien met UTP...

Te snel gelezen... je moet inderdaad die hele verbinding (1GB/s) delen tussen alle apparaten.

[ Voor 39% gewijzigd door allure op 18-11-2016 10:26 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 20:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hier is een switch voor bedoeld. Geen enkel probleem.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
De Titel doet mij vermoeden dat je de kabel wilt opsplitsen, maar uit de tekst lees ik dat je een switch wilt.

Wanneer je de kabel ipv in jou pc gewoon in de switch stopt, hierna weer 2 kabels doortrekt naar de apparatuur die je wilt aansluiten hebben ze allemaal "netwerk verbinding"

in grote bedrijven zitten b.v. alle pc's op één 48 poorts switch met een uplink naar een ander switchje. niet veel anders dan jou situatie:)

[ Voor 29% gewijzigd door Paradox op 18-11-2016 10:27 ]

• SanderH_
Paradox schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:26:
De Titel doet mij vermoeden dat je de kabel wilt opsplitsen, maar uit de tekst lees ik dat je een switch wilt.

Wanneer je de kabel ipv in jou pc gewoon in de switch stopt, hierna weer 2 kabels doortrekt naar de apparatuur die je wilt aansluiten hebben ze allemaal "netwerk verbinding"

in grote bedrijven zitten b.v. alle pc's op één 48 poorts switch met een uplink naar een ander switchje. niet veel anders dan jou situatie:)
Klopt, is eigenlijk wat ik zou doen.

Ethernetkabel die nu in de desktop zit ingeplugd in een switch pluggen, en ernaast dan 2 kabels die naar de desktop en Smart TV lopen.
De switch detecteert vanzelf waar het internetsignaal zit en geeft het dan door? De smart TV heeft trouwens zelfs geen internetsignaal nodig maar moet gewoon aan netwerk hangen om verbinding te kunnen maken met een NAS.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25
De switches zullen hun topology zelf ontdekken inderdaad.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:41

allure

Titaan fase 2/3

Neem dan wel een switch en niet een router/accesspoint... om het makkelijk te houden.

• SanderH_
Jup, heb hier nog zo een "domme" 5-poorts TP-Link switch liggen.

Bandbreedte blijft trouwens gelijk? Indien ze niet beiden tegelijk "online" zijn?

[ Voor 35% gewijzigd door SanderH_ op 18-11-2016 10:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beschibare bandbreedte per link is gewoon de bandbreedte van die link, bandbreedte van de hele keten is even groot als van de smalste bottleneck.

Maak het jezelf niet onnodig ingewikkeld door allerlei complexe delingen van bandbreedte over poorten te verzinnen. Klopt niets van, alles is voor iedereen beschikbaar totdat de totale vraag de capciteit van de zwakste schakel overtreft.

Oslik blyat! Oslik!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

SanderH_ schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:41:
heb hier nog zo een "domme" 5-poorts TP-Link switch liggen.
Er tussen hangen en het werkt, niet te moeilijk gaan denken.
Pagina: 1