Sinds kort komt er een krakend geluid uit de speakers van mijn Denon AVR-X1000 wanneer ik mijn versterker aanzet. Ook wanneer de TV aanstaat of er ander geluid via de versterker wordt afgespeeld, hoor je dit geluid. Alle ingangen geven hetzelfde geluid. Bij TV kijken of muziek spelen verdwijnt dit geluid naar de achtergrond omdat het wordt overstemt, maar een versterker hoort geen geluid uit zichzelf te maken. Loskoppelen van de stroom of internet haalt niks uit. Wat zou dit kunnen zijn?
Vraag
Alle reacties
Waar heb jij het over?Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 07:06:
[...]
Als je dit gekraak ook hoort als de receiver volledig van het stroomnet is losgekoppeld, bel dan de ongediertebestrijding.
Goed formuleren is bij probleembeschrijvingen dus wel een pre.
Nou ja, het geluid is er ook op de koptelefoon, dus aan de speakers kan het niet liggen. Hij heeft het altijd prima gedaan, het geluid was er opeens.
Geen subwoofer, en het geluid komt uit beide speakers.
Bedankt voor het meedenken.
Een reset helpt ook niks. Alle kabels heb ik er ook al van afgehaald.
Vind het wat hoor. Twee jaar oud...
edit: okee, weird...ik schuif de kast naar voren om nog een maal de aansluitingen te bekijken en op het moment dat ik hem naar voren schuif, stopt het geluid! Hmmm. Nou ja, opgelost!
Vind het wat hoor. Twee jaar oud...
edit: okee, weird...ik schuif de kast naar voren om nog een maal de aansluitingen te bekijken en op het moment dat ik hem naar voren schuif, stopt het geluid! Hmmm. Nou ja, opgelost!
[ Voor 50% gewijzigd door RalphZ op 19-11-2016 17:06 ]
Wat Bhagavad zegt. Je verschuift je kast, inhoud rent geschrokken weg, probleem opgelost... Voorlopig 😁.
Maar even serieus, waarscheinlijk liep er een storende bedrading langs een ingang, of een plug heeft niet lekker gezeten/contact gemaakt/geoxideerd, wat door verschuiven/beweging is verholpen. Check alles wat je ingeplugt hebt nog eens extra. Eventueel even alles opnieuw aansluiten na losnemen. Check ook een eventuele coax cabel voor de antenne mocht je dat nog gebruiken en je lan kabel, kan ergens een aardlusje ontstaan.
Maar even serieus, waarscheinlijk liep er een storende bedrading langs een ingang, of een plug heeft niet lekker gezeten/contact gemaakt/geoxideerd, wat door verschuiven/beweging is verholpen. Check alles wat je ingeplugt hebt nog eens extra. Eventueel even alles opnieuw aansluiten na losnemen. Check ook een eventuele coax cabel voor de antenne mocht je dat nog gebruiken en je lan kabel, kan ergens een aardlusje ontstaan.
Hmmm, wat vreemd. Opeens (nadat ik Internetradio inschakel) is het geluid er weer...we gaan maar weer met de aansluitingen aan de gang.
Edit: nu eens alleen de receiver op de stroom gelaten...en het geluid is weg. Nu onderzoeken welk ander apparaat voor de storing zorgt!
Edit: nu eens alleen de receiver op de stroom gelaten...en het geluid is weg. Nu onderzoeken welk ander apparaat voor de storing zorgt!
[ Voor 33% gewijzigd door RalphZ op 20-11-2016 14:48 ]
Opgelost. Ik ben erachter gekomen dat een en ander te maken had met de Draadloze Verbindingsset. Die heb ik nu een stuk verder in de muur gedaan, en dat helpt. Hopelijk blijft het geluid nu weg. Ik ben in ieder geval opgelucht dat het niet aan de reciever zelf lag, al blijft het apart dat het maanden goed is gegaan in de oude situatie. Bedankt voor het meedenken!
Goedemorgen, was het issue definitief opgelost hiermee? Heb precies het zelfde probleem met mijn x1200w. Maakt ook dit geluid met alleen stroom stekker erin. Deze x1200w heeft wel wifi antennes, de x1000 had dat ook? Hoor graag van je.RalphZ schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:09:
Opgelost. Ik ben erachter gekomen dat een en ander te maken had met de Draadloze Verbindingsset. Die heb ik nu een stuk verder in de muur gedaan, en dat helpt. Hopelijk blijft het geluid nu weg. Ik ben in ieder geval opgelucht dat het niet aan de reciever zelf lag, al blijft het apart dat het maanden goed is gegaan in de oude situatie. Bedankt voor het meedenken!
PSN Id : djwaxi
Pagina: 1