Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc voor progameren, video, 3D (budget €1.700)

Pagina: 1
Acties:

• cskiwi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08-2022
Ik zit nu al 5 jaar (als het niet langer is) met een Laptop Asus G73 en deze begint het een beetje te begeven,
maar door een huisje te kopen moet ik mijn budget wat balanceren tussen zaken zoals een computer en de renovaties zelf

dus daarvan ben ik aan het kijken voor een nieuwe PC dat beetje mijn verwachtingen kan waarmaken (welke nu toch zeer laag zijn :p)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Voornamelijk programeren (.net + node) maar dus niet ongebruikelijk dat er meerdere visual studio's openstaan met wat 5 ~6 command promps dat ook scripts aant draaien zijn (dus veel ram zuipers)
  • Naast programeren ben ik bezig met 3D (3ds max, maar ook renders van huizen), dus hij moet toch een beetje kunnen renderen aan deftige snelheid (keep in mind, huidige pc is traaaag, dus verwachtingen zijn laag)
  • Viideo bewerking is beetje het zelfste verhaal van 3D moet lukken, aan cva snelheden, dit zijn gewoon hobby filmpjes gemaakt met de GoPro
  • En dan wat casual gaming, Transport fever, Minecraft (wohoo high end graphics!! xD), Civ games, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn max prijs zal toch €1.700 zijn, deze is ong de BBG wat het ook gemakkelijk maakt voor wat die hardware op te volgen als het geld nog niet volledig aanwezig is, en er komt een nieuwe beter uit

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zit al met 2x 24"schremen (gamen moet maar op 1), toetsenbord en zo heb ik ook al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik denk dat het voorlopig wel zal trekken
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,99€ 358,99
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3€ 146,85€ 146,85
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB€ 473,50€ 473,50
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 85,-€ 85,-
1Phanteks Enthoo Pro Window Zwart€ 98,-€ 98,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 101,95€ 203,90
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 119,95€ 119,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.609,14

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1 iets kleins dat handig is en zeker niet nodig. Ik heb gezien dat mijn domotica systeem (Domoticz) Wake-on-lan ondersteund, dus zou wel handig zijn dat als ik in de buurt ben dat mijn PC zo al kan opstarten. Maar dit is zeker niets waar ik €50 meer voor betaal.
Voor de rest geen speciale eisen, hij zal elke avond uitgaan, maar misschien als ik verhuis, dat deze wel enkele weken aan kanstaan, ik weet niet hoe dit kan helpen, maar beter te veel info dan te weinig

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel, niet initieel. maar als ik eens tijd heb :)

Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is voornamelijk om eens te controleren of mijn systeem mijn wensen kan vervullen en goed kan werken met elkaar.

Maar bv ook welke van deze 2 ik moet kiezen ze zien er voor mij gelijkaardig uit (compare):Het kan ook dat de pc pas binnen een paar maand zal gekocht worden, dus als je voorstellen hebt van opkomende hardware dan wel in mijn systeem past maar nog te duur is en tegen dan waarschijnlijk niet, mag je ook altijd voorstellen!

Alvast enorm bedankt voor het lezen!

Update 18-11 @ 13:40

[ Voor 5% gewijzigd door cskiwi op 18-11-2016 13:40 ]

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Niets mis met het lijstje, misshien een goedkopere ssd met meer gb? Zoals de MX300? Aan de gainward gtx 1070 heb je genoeg

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

cskiwi schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:54:

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1 iets kleins dat handig is en zeker niet nodig. Ik heb gezien dat mijn domotica systeem (Domoticz) Wake-on-lan ondersteund, dus zou wel handig zijn dat als ik in de buurt ben dat mijn PC zo al kan opstarten. Maar dit is zeker niets waar ik €50 meer voor betaal.
Voor de rest geen speciale eisen, hij zal elke avond uitgaan, maar misschien als ik verhuis, dat deze wel enkele weken aan kanstaan, ik weet niet hoe dit kan helpen, maar beter te veel info dan te weinig
Bijna elk moederbord ondersteunt dit wel en dat gaat dus geen probleem zijn. Ik gebruik het zelf ook om de PC boven aan te zetten terwijl ik beneden ben via Domoticz.
(Alvast een tip: Indien je WOL niet werkend krijgt en je draait windows 10: Zet Fast boot uit in de power options.)

• cskiwi
iChris schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:09:
Niets mis met het lijstje, misshien een goedkopere ssd met meer gb? Zoals de MX300? Aan de gainward gtx 1070 heb je genoeg
Bedankt! enige reden waarom de EVO's van samsung zoveel duurder waren?
Hann1BaL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:13:
Bijna elk moederbord ondersteunt dit wel en dat gaat dus geen probleem zijn. Ik gebruik het zelf ook om de PC boven aan te zetten terwijl ik beneden ben via Domoticz.
(Alvast een tip: Indien je WOL niet werkend krijgt en je draait windows 10: Zet Fast boot uit in de power options.)
Bedankt alvast voor de tip!

• cskiwi
Beste lezer,
Ik ben aan het overgaan naar kopen van de PC.
Ik kon bijna alles vinden op Megekko op de pricewatch: Arctic Freezer i32 na
is er een alternatief dat iemand me kan voorstellen voor deze te vervangen?

En opmerkingen over de PC zijn nog altijd meer als welkom!

Dit is de voorlopige lijst met bedragen van hun: http://i.imgur.com/r4SjJLQ.png

mvg Glenn!

Verwijderd

Binnenkort is die i7-6700K verleden tijd en is die i7-7700K HOT 😁

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

RvL

En niet lang daarna is er alweer sprake van een i7-8700K en zo blijf je aan de gang :). Natuurlijk zal de i7-7700K beter presteren maar de vraag is of je daar op wil wachten.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• cskiwi
Ik ga mijn vraag stellen zoals waarschijnlijk verwacht, is de i7-7700K de moeite waard om te wachten? of is het zo'n nieuwe release waar 99% het zelfste is en de prijs +€100 is? :)

moest ik veel over de spec's van CPU's weten zou dit genoegd geweest zijn, maar mss weet iemand hier er meer over, en kan me er iets over zeggen of het de moeite waard is?
http://cpu.userbenchmark....-Core-i7-6700K/3647vs3502

[ Voor 43% gewijzigd door cskiwi op 29-11-2016 14:04 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Lijkt me vreemd om bijna 500€ uit te geven aan een GPU als je geen high end games gaat spelen.
Welke resolutie hebben die 24" schermen? Full HD neem ik aan?
Dan zit je met een GTX1060 ook wel goed.

Overclocken moet je ook niet te veel van verwachten. Als je die optie laat vallen spaar je ook een pak uit op mobo (en toch nog 4 slots voor RAM) en CPU...

Wachten kan je altijd, beter om gewoon nu iets prijs/kwaliteit te kiezen aangepast aan je eisen voor de volgende 2-3 jaar (niet langer) en later te upgraden indien nodig. Gezien je aan het renoveren bent kan je misschien je geld wel in iets anders kwijt ook. In je productiviteit ga je het alvast niet echt merken.

Ook maar een opzichtige en lelijke case, maar goed das persoonlijk.
Heb nooit begrepen wat de meerwaarde is van een window.

[ Voor 20% gewijzigd door Inrage op 29-11-2016 14:19 ]

• cskiwi
Inrage schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:17:
Lijkt me vreemd om bijna 500€ uit te geven aan een GPU als je geen high end games gaat spelen.
Welke resolutie hebben die 24" schermen? Full HD neem ik aan?
Dan zit je met een GTX1060 ook wel goed.

Overclocken moet je ook niet te veel van verwachten. Als je die optie laat vallen spaar je ook een pak uit op mobo (en toch nog 4 slots voor RAM) en CPU...

Wachten kan je altijd, beter om gewoon nu iets prijs/kwaliteit te kiezen aangepast aan je eisen voor de volgende 2-3 jaar (niet langer) en later te upgraden indien nodig.
Ik heb die gekozen voor eigenlijk 2 zeer simpele redenen:
1) Sterkere GPU helpt voor mijn 3D renders
2) Ik speel momenteel idd games die grafisch niet veel vragen (in verhouding met sommige) maar dit is volgens mij ook door een gevolg van dat mijn pc ze nooit aankon :) dus mocht ik tg willen switchen naar wat grafisch zwaardere games kan ik dit dan wel doen :)

Maar wel een goede en terechte opmerking!

en voor de mensen dat twijfelen waarom ik zoveel ram pak; dit is mijn pc op het werk in normale omstandigheden kwa RAM verbruik :)

En nu ben ik niets ram intensief aan het doen, gewoon mijn basis programma's staan open.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mh5R08w.png

[ Voor 10% gewijzigd door cskiwi op 29-11-2016 14:30 ]

• Inrage
Dat er weinig RAM op "Free" staat is niet zo speciaal hoor...
Dat je niet je volledige 16GB ter berschikking hebt is iets anders ... ;)

Toevallig een Kit van 2x4 + 1x8 ofzo die niet in de juist slots zit?

[ Voor 21% gewijzigd door Inrage op 29-11-2016 14:40 ]

Verwijderd

cskiwi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:01:
Ik ga mijn vraag stellen zoals waarschijnlijk verwacht, is de i7-7700K de moeite waard om te wachten? of is het zo'n nieuwe release waar 99% het zelfste is en de prijs +€100 is? :)

moest ik veel over de spec's van CPU's weten zou dit genoegd geweest zijn, maar mss weet iemand hier er meer over, en kan me er iets over zeggen of het de moeite waard is?
http://cpu.userbenchmark....-Core-i7-6700K/3647vs3502
Wachten is zeker de moeite waard.
Release 5 Januari maar waarschijnlijk al leverbaar midden December.
Nieuwe chipset Z270 dus ook tal van nieuwe moederborden.
Ik wacht nog even...mijn sandy-bridge loopt nog wel snel genoeg 😉
Als die uitkomt de i7-7700K ga ik over tot aanschaf van zo'n nieuwe build.
Prijs van de i7-6700K zal dan wel zakken.

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 17:44
cskiwi schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:24:
[...]

Ik heb die gekozen voor eigenlijk 2 zeer simpele redenen:
1) Sterkere GPU helpt voor mijn 3D renders
In mijn beleving helpt een krachtige processor jou bij het 3D renderen en niet de grafische kaart.
Correct me if i'am wrong.

Its alive Jim, but not as we know it

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
xsienix schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 22:17:
[...]

In mijn beleving helpt een krachtige processor jou bij het 3D renderen en niet de grafische kaart.
Correct me if i'am wrong.
Misschien gebruikt hij een gpu renderer, maar dat moet hij zelf even verduidelijken.

specs

Verwijderd

Bij Adobe applicaties is een CPU vele malen belangrijker met renderen als een GPU.
Cuda Cores zijn leuk maar ik render toch een stuk sneller op mijn CPU.
In After Effects of via Media Encoder CC.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:08:
Bij Adobe applicaties is een CPU vele malen belangrijker met renderen als een GPU.
Cuda Cores zijn leuk maar ik render toch een stuk sneller op mijn CPU.
In After Effects of via Media Encoder CC.
Ik heb het over renderen in 3ds max in relatie tot een gpu; als hij iray/vrayrt/redshift/octane/etc gebruikt dan heeft bijv een high end gpu daarvoor weer wel zin.

Ook bij video in PrPRO / AE is (effecten etc) renderen sneller op de gpu, voorzover mogelijk. Encoden gebeurd op de cpu. Aangezien de cpu vaak de bottleneck is hoeft je voor video niet snel een high end gpu te halen.

specs

• cskiwi
Zoals maratropa al aanhaalde, ik zit met VRay te renderen, welke op GPU gebeurde,
veel zaken zullen idd nog op de CPU gebeuren.
Inrage schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:38:
Dat er weinig RAM op "Free" staat is niet zo speciaal hoor...
Dat je niet je volledige 16GB ter berschikking hebt is iets anders ... ;)

Toevallig een Kit van 2x4 + 1x8 ofzo die niet in de juist slots zit?
De slots zitten allemaal goed.

maar je moet maar eens proberen en visual studio solution met een reeks projecten er in te hebben en die debuggen, de ram gaat dan plots zeer snel omhoog :p

[ Voor 67% gewijzigd door cskiwi op 30-11-2016 10:01 ]

• Inrage
cskiwi schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:57:
Zoals maratropa al aanhaalde, ik zit met VRay te renderen, welke op GPU gebeurde,
veel zaken zullen idd nog op de CPU gebeuren.

[...]

De slots zitten allemaal goed.

maar je moet maar eens proberen en visual studio solution met een reeks projecten er in te hebben en die debuggen, de ram gaat dan plots zeer snel omhoog :p
Dan zou het ook nog kunnen dat er een latje kapot is, of in het slechtste geval een slot op je mobo.
Of gewoon een instelling fout in de BIOS, maar kaar ken ik te weinig van.

[ Voor 10% gewijzigd door Inrage op 30-11-2016 11:03 ]

• cskiwi
Inrage schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:02:
[...]

Dan zou het ook nog kunnen dat er een latje kapot is, of in het slechtste geval een slot op je mobo.
Of gewoon een instelling fout in de BIOS, maar kaar ken ik te weinig van.
Lijkt me sterk dat er een config verkeerd is, aangezien iedereen hier opt werk (+100 developpers) met het zelfste probleem zit :D

hoe dan ook, voor wat het maar meer kost kan ik toch niet echt sukkelen :p

• Inrage
cskiwi schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:29:
[...]

Lijkt me sterk dat er een config verkeerd is, aangezien iedereen hier opt werk (+100 developpers) met het zelfste probleem zit :D

hoe dan ook, voor wat het maar meer kost kan ik toch niet echt sukkelen :p
Als 100+ dev's maar 12GB van hun 16GB ram beschikbaar hebben, dan loopt er toch iets mis op grote schaal denk ik ;)

Geen idee waar die laatste comment op slaat.

Maar goed, maakt me ook niet uit hoor ;)

• cskiwi
Hello,

De i7-7700K begint nu uit te komen, maar ik zie dat deze 100€ duurder is dan de i7-6700K.
En de 6700 zal waaarschijnlijk dalen in prijs met de release van een nieuwe.

Dus ik herstel mijn vraag, is het de moeite waard om dit meer te betalen?
mvg Glenn

Verwijderd

Een 25% hogere prijs voor een paar % beter prestaties. Lijkt mij de meerprijs niet waard.
Prijsdaling van de 6700K verwacht ik ook niet. Kijk eens wat een i5-4460 pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed tov van de opvolger pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed nog kost. Ik verwacht wel een prijsdaling van de 7700K als deze beter leverbaar is.

• cskiwi
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:01:
Een 25% hogere prijs voor een paar % beter prestaties. Lijkt mij de meerprijs niet waard.
Prijsdaling van de 6700K verwacht ik ook niet. Kijk eens wat een i5-4460 pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed tov van de opvolger pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed nog kost. Ik verwacht wel een prijsdaling van de 7700K als deze beter leverbaar is.
Aight, dus jij denkt waarschijnlijk best voor de I7-6700K te gaan? of nog een paar maanden wachten?

Verwijderd

Wachten heeft met hardware weinig zin. Sta je over een paar maanden op het punt een 7700K te halen wordt er weer iets nieuws aangekondigd. Ga je dan weer een paar maanden wachten?

• cskiwi
Dan ga ik overschakelen op het aankopen, dit is mijn lijstje op megekko, zou iemand eens kunnen dubbel checken of alles compatibel is met elkaar?

Wat ik over alles terug kon vinden, lijkt het wel zo. maar je weet maar nooit :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e6iftND.png

• cskiwi
Ik zou vandaag bestellen, om dan morgen alles in huis te halen, momenteel is alles beschikbaar voor levering morgen op megekko op het moederbord na.

is er toevallig een moederbord dat je op megekko kan vinden dat evengoed is voor mijn systeem dat wel morgen kan geleverd worden?

bv: pricewatch: Asus B150 Pro Gaming/Aura
https://www.megekko.nl/pr...Asus-B150-PRO-GAMING-AURA

de vergelijking: https://tweakers.net/pricewatch/compare/457394;471598/

hij is wat goedkoper, maar zorgt dit voor problemen?

mvg Glenn

[ Voor 72% gewijzigd door cskiwi op 06-01-2017 17:46 . Reden: foute suggestie ]

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
Persoonlijk zou ik niet zo'n dikke kast kopen. Je kan misschien de P400S aanschaffen?

• Jeanke117
En ja! De een is een Z170 moederbord waarmee je kan overclocken. Opdie van Asus, de B150, kan je niet overclocken!!

• Jeanke117

• cskiwi
Jeanke117 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:56:
En ja! De een is een Z170 moederbord waarmee je kan overclocken. Opdie van Asus, de B150, kan je niet overclocken!!
Als ik de P400S check in de parts, krijg ik een warning dat die er maar nipt in past, en opzich maakt het voor mij niet zoveel uit dat er wat te veel ruimte is :p

https://pcpartpicker.com/list/JNZnXH

en ga eens kijken voor die MSI Z170A

• Jeanke117
De moederborden hebben allemaal één grote. De ATX standaard. De een kan natuurlijk net wat groter zijn dan de ander.

Verwijderd

De 7700K is er en de prijs valt mee. pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed. Mooi moederbordje erbij pricewatch: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 en dan ben je meteen helemaal up to date.

• cskiwi
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:09:
De 7700K is er en de prijs valt mee. pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed. Mooi moederbordje erbij pricewatch: Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 en dan ben je meteen helemaal up to date.
Oh, de cpu was goedkoper dan verwacht :*)
alleen ben ik nu aan het twijfelen of de volgende boxed of niet is? :)

https://www.megekko.nl/product/1975/271165/

Verwijderd

Volgens mij verkoopt Megekko geen tray versies.

• cskiwi
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:29:
Volgens mij verkoopt Megekko geen tray versies.
Sorry maar daar ontbreek ik nog wat kennis, dus tray versie = niet boxed? :)
of simpeler, moet ik als ik op megekko bestel nog een CPU cooler kopen? :)

[ Voor 13% gewijzigd door cskiwi op 06-01-2017 18:38 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

cskiwi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:37:
[...]

Sorry maar daar ontbreek ik nog wat kennis, dus tray versie = niet boxed? :)
Klopt :)
of simpeler, moet ik als ik op megekko bestel nog een CPU cooler kopen? :)
Als je gaat overclocken, altijd losse koeler. Ik weet niet of er nog standaard coolers geleverd worden bij K processors.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• cskiwi
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:50:
[...]

Klopt :)

[...]

Als je gaat overclocken, altijd losse koeler. Ik weet niet of er nog standaard coolers geleverd worden bij K processors.
Dus in short: Ik heb de extra koeler niet nodig, maar voor de €30 euro, is het toch een betere oplossing?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

cskiwi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:52:
[...]

Dus in short: Ik heb de extra koeler niet nodig, maar voor de €30 euro, is het toch een betere oplossing?
Juist, al weet ik niet of er nog bij de processor een koeler meegeleverd wordt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• cskiwi
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:58:
[...]

Juist, al weet ik niet of er nog bij de processor een koeler meegeleverd wordt.
Och ja we zien wel, nog enige opmerkingen over de PC?
Ik ga hem binnen 20 min bestellen ^^

het zal de volgende zijn:

ARCTIC Freezer i32 1 € 29,95
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15 2 € 213,90
Corsair RM550x 1€ 95,95
Crucial SSD MX300 525GB 1 € 144,95
Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB 1 € 473,95
Gigabyte GA-Z270-Gaming K3 1 € 158,95
Intel Core i7 7700K 1 € 375,95
Microsoft Windows 10 Home 64bit NL OEM 1 € 85,95
Phanteks Enthoo Pro Black Window 1€ 100,00
Razer Ornata Chroma 1€ 100,95
Toshiba HDD 3,5" 3TB DT01ACA300 1€ 85,95

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 21:36
BIj mijn boxed i7-6700k zat geen koeler. Volgens diverse webwinkels zit er geen koeler bij.

[ Voor 31% gewijzigd door falconxp op 06-01-2017 19:59 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

falconxp schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:55:
BIj mijn boxed i7-6700k zat geen koeler. Volgens diverse webwinkels zit er geen koeler bij.
Ik dacht ook al gehoord te hebben dat er geen koolers meer geleverd worden bij de K processors.

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Maar TS koopt ook een i32 dus dat zal verder geen probleem zijn.
Bedoel je trouwens met RAM 2x16GB i.p.v. 2x8GB want 16GB voor 213€ is een ripoff.
Verder ziet het er goed uit! Veel plezier ermee

[ Voor 14% gewijzigd door Finntasy op 06-01-2017 20:04 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Finntasy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:03:
Maar TS koopt ook een i32 dus dat zal verder geen probleem zijn.
Bedoel je trouwens met RAM 2x16GB i.p.v. 2x8GB want 16GB voor 213€ is een ripoff.
Verder ziet het er goed uit! Veel plezier ermee
Niet helemaal, want voor de prijs staat een 2 van twee keer. Ik moest zelf ook al even kijken. Hij bestelt 4*8GB.

• cskiwi
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:45:
[...]
Niet helemaal, want voor de prijs staat een 2 van twee keer. Ik moest zelf ook al even kijken. Hij bestelt 4*8GB.
Yep dat is correct het is 4*8GB.

en de PC zit ineen en werkt perfect (gelukkig) :D

de kast was groter dan verwacht, maar is dus wel enorm ruim, dus gemakkelijk voor goede kabel management, en airflow.

het enigste dat ik mss nog zou aanpassen zijn de voedings kabels van de grafische kaart in de video van de eerste opstart zijn die geel, maar ik kreeg geen andere er in geplugd. Dus zal voor later eens zijn.

En moet nog eens checken of mijn fan van de CPU in de juiste richting draait :p
maar normaal wel.

Alvast bedankt aan iedereen die me geholpen heeft, of zelfs proberen helpen!
Maybe tot mijn volgende build!

eerste opstart:

Verwijderd

De cpu koeler zit een halve slag gedraaid. De lucht wordt nu naar voren door de heatsink geblazen. Ff omdraaien.

Waarom heb je verloopjes voor de PCI-e voedingskabels gebruikt en niet één 6+2 pins van de voeding aabgesloten?
Pagina: 1