Ik zit nu al 5 jaar (als het niet langer is) met een Laptop Asus G73 en deze begint het een beetje te begeven,
maar door een huisje te kopen moet ik mijn budget wat balanceren tussen zaken zoals een computer en de renovaties zelf
dus daarvan ben ik aan het kijken voor een nieuwe PC dat beetje mijn verwachtingen kan waarmaken (welke nu toch zeer laag zijn
)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn max prijs zal toch €1.700 zijn, deze is ong de BBG wat het ook gemakkelijk maakt voor wat die hardware op te volgen als het geld nog niet volledig aanwezig is, en er komt een nieuwe beter uit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zit al met 2x 24"schremen (gamen moet maar op 1), toetsenbord en zo heb ik ook al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik denk dat het voorlopig wel zal trekken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1 iets kleins dat handig is en zeker niet nodig. Ik heb gezien dat mijn domotica systeem (Domoticz) Wake-on-lan ondersteund, dus zou wel handig zijn dat als ik in de buurt ben dat mijn PC zo al kan opstarten. Maar dit is zeker niets waar ik €50 meer voor betaal.
Voor de rest geen speciale eisen, hij zal elke avond uitgaan, maar misschien als ik verhuis, dat deze wel enkele weken aan kanstaan, ik weet niet hoe dit kan helpen, maar beter te veel info dan te weinig
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel, niet initieel. maar als ik eens tijd heb
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is voornamelijk om eens te controleren of mijn systeem mijn wensen kan vervullen en goed kan werken met elkaar.
Maar bv ook welke van deze 2 ik moet kiezen ze zien er voor mij gelijkaardig uit (compare):Het kan ook dat de pc pas binnen een paar maand zal gekocht worden, dus als je voorstellen hebt van opkomende hardware dan wel in mijn systeem past maar nog te duur is en tegen dan waarschijnlijk niet, mag je ook altijd voorstellen!
Alvast enorm bedankt voor het lezen!
Update 18-11 @ 13:40
maar door een huisje te kopen moet ik mijn budget wat balanceren tussen zaken zoals een computer en de renovaties zelf
dus daarvan ben ik aan het kijken voor een nieuwe PC dat beetje mijn verwachtingen kan waarmaken (welke nu toch zeer laag zijn
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Voornamelijk programeren (.net + node) maar dus niet ongebruikelijk dat er meerdere visual studio's openstaan met wat 5 ~6 command promps dat ook scripts aant draaien zijn (dus veel ram zuipers)
- Naast programeren ben ik bezig met 3D (3ds max, maar ook renders van huizen), dus hij moet toch een beetje kunnen renderen aan deftige snelheid (keep in mind, huidige pc is traaaag, dus verwachtingen zijn laag)
- Viideo bewerking is beetje het zelfste verhaal van 3D moet lukken, aan cva snelheden, dit zijn gewoon hobby filmpjes gemaakt met de GoPro
- En dan wat casual gaming, Transport fever, Minecraft (wohoo high end graphics!! xD), Civ games, ...
Mijn max prijs zal toch €1.700 zijn, deze is ong de BBG wat het ook gemakkelijk maakt voor wat die hardware op te volgen als het geld nog niet volledig aanwezig is, en er komt een nieuwe beter uit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zit al met 2x 24"schremen (gamen moet maar op 1), toetsenbord en zo heb ik ook al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik denk dat het voorlopig wel zal trekken
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 358,99 | € 358,99 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 | € 146,85 | € 146,85 |
| 1 | Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB | € 473,50 | € 473,50 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 101,95 | € 203,90 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 119,95 | € 119,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.609,14 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1 iets kleins dat handig is en zeker niet nodig. Ik heb gezien dat mijn domotica systeem (Domoticz) Wake-on-lan ondersteund, dus zou wel handig zijn dat als ik in de buurt ben dat mijn PC zo al kan opstarten. Maar dit is zeker niets waar ik €50 meer voor betaal.
Voor de rest geen speciale eisen, hij zal elke avond uitgaan, maar misschien als ik verhuis, dat deze wel enkele weken aan kanstaan, ik weet niet hoe dit kan helpen, maar beter te veel info dan te weinig
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel, niet initieel. maar als ik eens tijd heb
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag is voornamelijk om eens te controleren of mijn systeem mijn wensen kan vervullen en goed kan werken met elkaar.
Maar bv ook welke van deze 2 ik moet kiezen ze zien er voor mij gelijkaardig uit (compare):Het kan ook dat de pc pas binnen een paar maand zal gekocht worden, dus als je voorstellen hebt van opkomende hardware dan wel in mijn systeem past maar nog te duur is en tegen dan waarschijnlijk niet, mag je ook altijd voorstellen!
Alvast enorm bedankt voor het lezen!
Update 18-11 @ 13:40
- SSD vervangen van pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB naar pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
- GPU vervangen van pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G naar pricewatch: Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB
[ Voor 5% gewijzigd door cskiwi op 18-11-2016 13:40 ]