Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 08:49
Mijn vraag
Ik heb een oude asus tablet de Asus eee pad transformer TF101, kon zelfs het juiste product hier niet aan hangen. Het gaat dus niet om de sleeve maar om de tablet zelf. Het is een antiek apparaat tegenwoordig maar toch een dergelijke tablet. Nu ben ik erachter gekomen, na het opzoeken en afstoffen ervan, dat hij alleen nog maar aan gaat wanneer hij aangesloten is op het stroomnetwerk. Zodra ik hem afkoppel valt hij uit.

Zou het nog de moeite waard zijn deze weer werkend te krijgen? Zou hij nog goed meekomen met de app's van tegenwoordig? Of...... zou het zonder van de tijd zijn?

Wat is de beste manier om erachter te komen of de tablet's accu defect is of het mechanisme dat de accu op laad?

Afbeeldingslocatie: http://laptoping.com/wp-content/uploads/Asus-Eee-Pad-Transformer-TF101-X1.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SlwR schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:33:
Zou het nog de moeite waard zijn deze weer werkend te krijgen? Zou hij nog goed meekomen met de app's van tegenwoordig? Of...... zou het zonder van de tijd zijn?
Zonde van je tijd zijn zulke projecten in mijn ogen zeker niet, aangezien het altijd een leerzaam proces is. De kosten van de onderdelen zijn het wellicht niet waard, maar dat hangt er dus vanaf wat er defect is.

Het toestel is in ieder geval niet echt een snelheidsmonster meer, processor is niet geweldig, ram is niet groot en het scherm is niet bijster mooi. Maar hij zal wellicht nog prima werken. Overigens als het toestel het wel doet met lader, kan je toch zelf beoordelen of het toestel snel genoeg is.
Wat is de beste manier om erachter te komen of de tablet's accu defect is of het mechanisme dat de accu op laad?
Ik verwacht dat de accu zelf de boosdoener is. Het laadmechanisme en de stroom toevoer zit meestal in één circuit, aangezien het apparaat wel werkt met de lader, verwacht ik dus dat de accu defect is. Na 4/5 jaar is dat ook niet heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Dat is natuurlijk zo, niet echt meer een jong model en heeft lange tijd stilgelegen. Zou heel goed kunnen dat het inderdaad gewoon de accu is. Ik kan hem natuurlijk even open schroeven om te kijken wat voor type accu er precies in zit en wat zo'n model zal kosten. Het is natuurlijk altijd leuk om even te kijken hoe hij er van de binnenkant uit ziet :P

Weet je toevallig of het mogelijk is een nieuwe versie van android erop te zetten? Nu ik er toch mee aan de gang ga, eens kijken wat er mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

SlwR schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:31:
Dat is natuurlijk zo, niet echt meer een jong model en heeft lange tijd stilgelegen. Zou heel goed kunnen dat het inderdaad gewoon de accu is. Ik kan hem natuurlijk even open schroeven om te kijken wat voor type accu er precies in zit en wat zo'n model zal kosten.
Is altijd prima te doen. Daarna gewoon de accu bestellen op ebay o.i.d.
Weet je toevallig of het mogelijk is een nieuwe versie van android erop te zetten? Nu ik er toch mee aan de gang ga, eens kijken wat er mogelijk is!
Je zou eens op XDA kunnen kijken, daar staan er wel een aantal zo te zien.

• SlwR
Dag Rens-br,

Ik heb de tablet nu een aantal dag achter de oplader gehouden en wat apps getest. De meeste apps lopen prima en zonder problemen. Loop er wel tegenaan dat Android niet meer up-to-date is of bij lange na niet meer.... Maar het opvallende is, hij valt uit niet wanneer ik de stroom eraf haal. Wonder boven wonder, had het namelijk al een aantal keren getest.

Via de website XDA kom ik eigenlijk niet zo ver. Het rooten is allemaal gelukt alleen het installeren van de nieuwere Android versie werkt maar niet mee. Heb jij hier toevallig ervaring mee?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

SlwR schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:30:
Via de website XDA kom ik eigenlijk niet zo ver. Het rooten is allemaal gelukt alleen het installeren van de nieuwere Android versie werkt maar niet mee. Heb jij hier toevallig ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met roms installeren op de TF101, maar heb het wel meerdere malen op andere apparaten gedaan.

Het belangrijkste is: Volg de instructies letter voor letter!

Kun je me een link geven van hoe je de tablet hebt geroot?

Het idee van een nieuwe versie installeren is een rom kiezen in deze sectie en de instructies volgen. Deze Rom staat toevallig bovenaan en bevat zo te zien geen noemenswaardige bugs en ondersteund multiwindow, handige en nuttige functie op een tablet.

Ik zal voor jou een stappenplan maken (ook een stukje gekopieerd uit de bron)
  1. Maak een backup;
  2. Downoad EasyFlasher;
  3. Download APX Driver en installeer;
  4. Reboot je laptop;
  5. Open EasyFlasher;
  6. Kies SBK1 of SBK2 (hangt van jou versie af);
  7. Selecteer onder 'Recovery' TWRP;
  8. Start je tablet op in APX mode door middel van 'power + vol up';
  9. Druk op Flash;
  10. Download TWRP 2.8.1.1, zet op een SD kaart en stop deze in je tablet;
  11. Ga naar de recovery;
  12. Druk daar op 'Install' -> 'Select Zip to Install' -> en kies TWRP 2.8.1.1;
  13. Reboot in recovery, als het goed is heb je nu versie 2.8.1.1 geïnstalleerd staan.;
  14. Nu kan er begonnen worden met het installeren van de [url="http://forum.xda-developers.com/eee-pad-transformer/development/rom-t3318496"]rom[/url].
  15. Download, SuperSu, gapps, en rom en zet op SD kaart;
  16. Format /data (full wipe doesn't format);
  17. Installeer via Recovery: rom zip;
  18. Installeer via Recovery: SuperSU zip;
  19. Installeer via Recovery: gapps zip;
  20. Wipe cache/dalvik;
  21. Reboot

• SlwR
Ik was inmiddels zelf ook aan de gang geweest en kwam maar steeds niet in de "APX mode". Nu weet ik dat het "- volume" + "power" is, daarna krijg je tekst met de vraag of je door wil. Mocht je dat willen dan moet je op de "+ volume" toets drukken. Ook zie ik dat m'n versie niet overheen komt met die van jou, kan het nu jammer genoeg niet meer aanpassen. Dacht trouwens wel dat ik dezelfde had, heb nu zoveel van die bestandjes voorbij zien komen. Nu me dat is gelukt ben ik verder gegaan met, in jou lijst, stap 9. Alleen, geen idee waarom leest de tablet mijn SD kaartje niet....

Dus nu heb ik een tablet met alleen de software die hieronder te zien is. Via de SD kaart kan ik geen nieuwe software installeren en de USB pakt hij ook niet meer. Als oplossing heb ik gevonden dat je de SD kan formatteren en dan opnieuw de data erop kan zetten. Hij zou het dan moeten doen, niet dus. Morgen weer een drukke dag, ik hou het even voor gezien |:(

Nog tips? :?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/zvu6gy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vrxzcx.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SlwR op 24-11-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

SlwR schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:16:
Als oplossing heb ik gevonden dat je de SD kan formatteren en dan opnieuw de data erop kan zetten.
Hoe formatteer je de SD kaart? Zet je overigens ook de tablet uit en aan nadat je de SD kaart hebt geplaatst?

Verder kan je ook de tablet aansluiten en dan via Mount in TWRP je interne geheugen 'mounten' op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Heb weer even de tijd gevonden ermee bezig te zijn. Ik formatteer de SD kaart dmv NTFS, FAT, FAT32 en heb exFAT ook maar getest. Dat heb ik gedaan met SD kaartjes van 2, 8 en 18 GB. Bij alle dezelfde bekende melding 'Unable to mount'.

Uiteindelijk op internet aan het zoeken geweest of het anders mogelijk is de interne opslag te benaderen. Tablet open schroeven en aansluiten aan de PC. Dit bleek niet mogelijk te zijn, zou wel een leuke oplossing zijn geweest!

Bij het 'mounten' van het interne geheugen loop ik tegen de melding aan 'MTP USB drivers not found'. Wat ik ook installeer op m'n PC (Win10) of laptop (Win7), het werkt niet.

What to do.... what to do.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

SlwR schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:08:
Bij het 'mounten' van het interne geheugen loop ik tegen de melding aan 'MTP USB drivers not found'. Wat ik ook installeer op m'n PC (Win10) of laptop (Win7), het werkt niet.
Probeer deze drivers eens te installeren: http://developer.samsung....view.do?v=T000000117#none. Ze zijn bedoeld voor Samsung toestellen, maar werken eigenlijk perfect op alle andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Ik heb de drivers geïnstalleerd maar weer zonder succes. Internet had eigenlijk ook niet heel veel andere opties. Het begint nu toch echt een probleem te worden 8)7

Zijn er nog andere opties?? Als we geen andere dingen kunnen proberen ga ik me registreren bij XDA, hopelijk hebben hun nog ideeën. Er zal toch nog wel iets mee gedaan kunnen worden.... toch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:39

MsG

Forumzwerver

Probeer eens verschillende versienummers van de recoveries. Heb ook weleens gehad dat flashen of mounten alleen werkte op een oudere, of juist een nieuwere bijvoorbeeld.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Dat zou ik graag doen maar ik heb geen mogelijkheid meer om data op de tablet te krijgen. Hij maakt op geen enkele manier verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:39

MsG

Forumzwerver

Je kan toch in de bootloader komen? Dan kan je met fastboot nog genoeg er naartoe flashen hoor. Zelfs hele roms kun je vanuit fastboot installeren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
De eerste foto die ik heb gestuurd is wat ik krijg. Maar als ik daar ben kan ik dus op geen enkele manier data erop zetten. Niet via een geheugenkaart of via USB. Ik ben wel heel benieuwd hoe zo'n fastboot werkt.

Heb hier wel iets over gevonden: http://www.howtogeek.com/...tloader-the-official-way/ Probleem bij stap 2 is dat ik geen android meer op m'n tablet heb staan en hem dus niet zo kan instellen.

Is er nog een andere manier of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlwR
Om toch nog even een mooie afsluiting van dit bericht te maken. Ik heb inmiddels de tijd gevonden om het probleem hoger op te pakken. Direct daar waar het mis is gegaan! Hehe

Hopelijk heeft daar nog iemand een idee voor me. Mocht je geïnteresseerd zijn en ook daar iemand mij willen helpen, kan je het in het forum van xda-developers verder volgen.

Jullie alsnog bedankt voor de hulp, we zijn een eind gekomen!
Pagina: 1