De laatste maanden zie ik steeds vaker advertenties opduiken van GPS Tracking Horloges voor kinderen die je middels een app vertellen waar je kind uithangt. Met allerlei leuke opties zoals SOS bellen en tekst berichtjes sturen naar je kind.
Allemaal heel leuk, maar wat ik me afvraag is het volgende:
1. Hoe stuurt zo'n horloge z'n GPS locatie door naar de app?
-- lijkt mij via een internet verbinding te gaan, wat zou betekenen dat er een SIM in moet met een data-bundel.
-- worden die GPS gegevens eerst door een server van de ontwikkelaar verwerkt? (GPS data zal toch naar de juiste app / smartphone moeten worden gestuurd)
2. Als 't horloge verbinding maakt via internet, hoe weet ik dan zeker dat de GPS data niet opgevangen kan worden door een ander persoon?
-- en ze dus exact weten waar mijn kinderen uithangen?
3. Heeft iemand ervaring met deze apparaten?
-- en kan hopelijk wat informatie bieden m.b.t. de technische werking en veiligheid van deze horloges.
Alvast bedankt.
Allemaal heel leuk, maar wat ik me afvraag is het volgende:
1. Hoe stuurt zo'n horloge z'n GPS locatie door naar de app?
-- lijkt mij via een internet verbinding te gaan, wat zou betekenen dat er een SIM in moet met een data-bundel.
-- worden die GPS gegevens eerst door een server van de ontwikkelaar verwerkt? (GPS data zal toch naar de juiste app / smartphone moeten worden gestuurd)
2. Als 't horloge verbinding maakt via internet, hoe weet ik dan zeker dat de GPS data niet opgevangen kan worden door een ander persoon?
-- en ze dus exact weten waar mijn kinderen uithangen?
3. Heeft iemand ervaring met deze apparaten?
-- en kan hopelijk wat informatie bieden m.b.t. de technische werking en veiligheid van deze horloges.
Alvast bedankt.
life is like programming - you can code and debug all you want, but in the end you have no idea why it doesn't work