Beste Tweakers,
Ik heb altijd al eens zelf een PC willen samenstellen en bouwen en ben nu in de positie dat ik dat ook daadwerkelijk kan. Omdat dit mijn eerste ervaring wordt wat het assembleren van een PC betreft, wend ik me tot jullie voor advies. Na de afgelopen weken veel informatie verzameld te hebben op GoT, de pricewatch, Youtube en in tal van reviews, heb ik een redelijk beeld van wat ik wil. Zie de verplichte vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga vooral gamen op dit systeem, ik heb een Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 256GB die ik voor al het andere gebruik. Met deze Mini-ITX wil ik graag AAA titels op 1080p kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700,- zoals in de titel staat aangegeven, 750,- is de absolute max. Kanttekening hierbij is dat als jullie denken dat het systeem voor minder aan al mijn eisen kan voldoen, dat mooi meegenomen is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, keyboard en muis zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naar aanleiding van mijn eigen research en budget kom ik op de volgende build:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk alleen voor de CPU; Intel. Wat de rest betreft ben ik vooral op zoek naar zoveel mogelijk bang for buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil 'm graag op mijn bureau kunnen zetten, daardoor wil ik graag een klein en stil model (Mini-ITX) met een neutraal uiterlijk.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Alvast bedankt!
Ik heb altijd al eens zelf een PC willen samenstellen en bouwen en ben nu in de positie dat ik dat ook daadwerkelijk kan. Omdat dit mijn eerste ervaring wordt wat het assembleren van een PC betreft, wend ik me tot jullie voor advies. Na de afgelopen weken veel informatie verzameld te hebben op GoT, de pricewatch, Youtube en in tal van reviews, heb ik een redelijk beeld van wat ik wil. Zie de verplichte vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga vooral gamen op dit systeem, ik heb een Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2014) 2,6GHz 256GB die ik voor al het andere gebruik. Met deze Mini-ITX wil ik graag AAA titels op 1080p kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
700,- zoals in de titel staat aangegeven, 750,- is de absolute max. Kanttekening hierbij is dat als jullie denken dat het systeem voor minder aan al mijn eisen kan voldoen, dat mooi meegenomen is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, keyboard en muis zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naar aanleiding van mijn eigen research en budget kom ik op de volgende build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,- | € 183,- |
| 1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 233,50 | € 233,50 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 48,89 | € 48,89 |
| 1 | Corsair CX450M | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 72,93 | € 72,93 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 714,17 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk alleen voor de CPU; Intel. Wat de rest betreft ben ik vooral op zoek naar zoveel mogelijk bang for buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil 'm graag op mijn bureau kunnen zetten, daardoor wil ik graag een klein en stil model (Mini-ITX) met een neutraal uiterlijk.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
- Zijn alle componenten voor een bouwklare build aanwezig en compatible met elkaar? Als ik dit allemaal bestel hoef ik dan niets meer bij te kopen (kabels o.i.d.)? Past alles in de case die ik geselecteerd heb?
- Krijg ik met deze build genoeg performance voor mijn eisen alsmede waar voor mijn geld? Als jullie denken dat het beter kan hoor ik het graag, let wel: streefprijs is 700, absolute max is 750.
- Met mijn huidige build kom ik mooi uit qua prijs, wat GPU betreft is de MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G volgens mijn research een goede kaart in z'n prijsklasse. Echter, voor de zelfde prijs is ook de Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G een optie. Voor 35,- meer is zelfs ook de MSI GeForce GTX 1060 6GT OC een optie. Welke kaart denken jullie dat het beste bij aansluit op mijn eisen en de rest van de build?
- Is de i5 CPU overkill aangezien ik de PC toch 90% van de tijd ga gebruiken voor gamen?
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door J0B op 18-11-2016 04:08 ]