Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 21:09
Hey,

Ik ben al langere tijd aan het overwegen om over te stappen van ios naar android.
Toch blijf ik twijfelen en daarom wil ik hier advies vragen.

Waarom ik het wel wil:
Ik ben een stuk goedkoper uit qua toestel
Betere camera
Sneller
Meer opslag
NFC
Betere accu
Sneller opladen
Meer vrijheid in android

Waarom ik het niet wil:
Google.
Ik gebruik de iCloud agenda functie veel
Ik heb een iPad voor school waardoor de berichten, agenda's, en contacten goed samenwerken

Oplossingen voor nadelen:
OnePlus lijkt een android versie te draaien waarin het gebruik van google's shit niet al te erg is.
Ik vond op internet dit als oplossing voor de agenda's en contacten: SmootSync (smoothsync.com).

Verder wil ik graag als ik naar android ga mijn whatsapp chats overzetten. Iemand ervaring met WazzapMigrator?

Verder wil ik als ik ga overstappen graag een OnePlus 3T in gebruik nemen. Ik bezit nu een iPhone 5s. Is dit verstandig?

Ten slotte vroeg ik mij ook nog af of de Apple oortjes werken in de OnePlus.

Alvast dank voor jullie hulp!

Thom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Th0m14 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 01:17:
Verder wil ik als ik ga overstappen graag een OnePlus 3T in gebruik nemen. Ik bezit nu een iPhone 5s. Is dit verstandig?
Wat bedoel je met verstandig? De overstap van iOS naar Android is altijd een hele klus. (andersom ook) Zeker met behoud van gesprekken, app gegevens e.d. Maar persoonlijk vind ik Android veel fijner werken van iOS, dus in dat opzicht is het verstandig.
De Apple oortjes hebben 3,5mm aansluiting en de OnePlus heeft een 3,5mm aansluiting, dus dat gaat inderdaad gewoon werken.

Het zou eventueel kunnen zijn dat de 'afstandsbediening' van de oortjes wat andere functies heeft / krijgt, dat heb ik een keer ervaren met een HTC toestel.

Je kan dit testen door jou oortjes even in iemand anders zijn Android toestel te stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 18-11-2016 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:13

OnePlus lijkt een android versie te draaien waarin het gebruik van google's shit niet al te erg is.
Ik vond op internet dit als oplossing voor de agenda's en contacten: SmootSync (smoothsync.com).
Wat bedoel je met Google shit? Als ik hier onder versta Google, Foto's-, Agenda etc dan zit dit nog steeds op de OP3. Zonder Google kom je helemaal nergens op Android. Verder word WhatsApp automatisch overgezet. Tenminste elke keer dat ik whatsapp op nieuwe installeer gaat hij alle gesprekken terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Puddi Puddin schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:35:
Verder word WhatsApp automatisch overgezet. Tenminste elke keer dat ik whatsapp op nieuwe installeer gaat hij alle gesprekken terug zetten.
Dat komt omdat je waarschijnlijk een lokale of Google backup van je Whatsapp gesprekken hebt. Bij de overstap van iOS -> Android heb je geen van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09
Hey,

Ik ben al langere tijd aan het overwegen om over te stappen van ios naar android.
Toch blijf ik twijfelen en daarom wil ik hier advies vragen.

Waarom ik het wel wil:
Ik ben een stuk goedkoper uit qua toestel
Betere camera
Sneller
Meer opslag
NFC
Betere accu
Sneller opladen
Meer vrijheid in android

Waarom ik het niet wil:
Google.
Ik gebruik de iCloud agenda functie veel
Ik heb een iPad voor school waardoor de berichten, agenda's, en contacten goed samenwerken
ja kan je ipad makkelijker omzetten naar google agenda en contacten dan android naar iCloud, dan ben je ook nog steeds met alles in sync
er zit op een oneplus niet veel bloatware van de fabrikant, maar wel gewoon redelijk wat standaard google apps (Google Foto's, Play Film, Play Music, Chrome, Hangouts, Maps, etc)
Verder wil ik graag als ik naar android ga mijn whatsapp chats overzetten. Iemand ervaring met WazzapMigrator?
nee, maar volgens mij werkt het prima
super verstandig, ik heb een OP3, en die bevalt prima, een 3T zal nog beter zijn (maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening is mogelijk gaat het niet voor jou op)
ja, wellicht niet alle knopjes, maar muziek zal er uitkomen
Alvast dank voor jullie hulp!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-06 21:09
rens-br schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:28:
[...]

Wat bedoel je met verstandig? De overstap van iOS naar Android is altijd een hele klus. (andersom ook) Zeker met behoud van gesprekken, app gegevens e.d. Maar persoonlijk vind ik Android veel fijner werken van iOS, dus in dat opzicht is het verstandig.

[...]

De Apple oortjes hebben 3,5mm aansluiting en de OnePlus heeft een 3,5mm aansluiting, dus dat gaat inderdaad gewoon werken.

Het zou eventueel kunnen zijn dat de 'afstandsbediening' van de oortjes wat andere functies heeft / krijgt, dat heb ik een keer ervaren met een HTC toestel.

Je kan dit testen door jou oortjes even in iemand anders zijn Android toestel te stoppen.
Dank voor je reactie, ik ga straks de oortjes testen op een andere OnePlus haha.
Puddi Puddin schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:35:
[...]

Wat bedoel je met Google shit? Als ik hier onder versta Google, Foto's-, Agenda etc dan zit dit nog steeds op de OP3. Zonder Google kom je helemaal nergens op Android. Verder word WhatsApp automatisch overgezet. Tenminste elke keer dat ik whatsapp op nieuwe installeer gaat hij alle gesprekken terug zetten.
Jaa dat weet ik, maar ik hoorde dat het volg gedrag minder is.
Prulleman schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:56:
[...]

ja kan je ipad makkelijker omzetten naar google agenda en contacten dan android naar iCloud, dan ben je ook nog steeds met alles in sync
Ik gebruik de agenda ook met familie die alleen ios heeft en bij de iCloud agenda wilt blijven...
er zit op een oneplus niet veel bloatware van de fabrikant, maar wel gewoon redelijk wat standaard google apps (Google Foto's, Play Film, Play Music, Chrome, Hangouts, Maps, etc)
Dat snap ik.
nee, maar volgens mij werkt het prima
Dan zal ik dat zelf moeten uitvinden.
super verstandig, ik heb een OP3, en die bevalt prima, een 3T zal nog beter zijn (maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening is mogelijk gaat het niet voor jou op)
Snap ik maar ik denk dat ik er heel tevreden mee zal zijn. Wou ook even meer meningen horen.
ja, wellicht niet alle knopjes, maar muziek zal er uitkomen
Dat ga ik dus zo testen!

Thom

Pagina: 1