gebrande cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:39
Hoe komt het dat veel cd spelers en met name de autoradio-cd spelers en de walkman-cd spelers, geen gebrande cd's kunnen afspelen?

En voor dat sommige gaan roepen dat gebrande cd's illegaal zijn; samenstellen van je orginele cd's is niet illegaal.

En ook graag niet reageren als jouw cd speler wel gebrande cd's kan afspelen.

Verwijderd

Sommige schijfjes weerkaatsen het "licht" van de laser niet goed terug je kunt bijv. wel een beetje het potmetertje bijdraaien zodat ie het wel gaat doen

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Vooral Sony's hebben dat probleem

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
m'n sony autoradio/cd speler en een 6 jaar oude sony CD wisselaar speelt alle CD's af die ik ooit gebrand heb, en ik gebruik echt geen kwaliteits CD's.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat komt omdat een cd-r een minder grote reflectie heeft als een originele cd. Als je die op 100% zou zetten, dan zou een cdr zoiets als 35% van het licht reflecteren. Een cdrw reflecteerd nog minder, daardoor konden sommige cd-romspelers in het begin ook geen cd-rw's afspelen. :)

BTW:
Op zaterdag 30 juni 2001 09:22 schreef Artwido het volgende:
En ook graag niet reageren als jouw cd speler wel gebrande cd's kan afspelen.
En dan:
Op zaterdag 30 juni 2001 10:30 schreef sverzijl het volgende:
m'n sony autoradio/cd speler speelt alle CD's af die ik ooit gebrand heb.
|:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Op zaterdag 30 juni 2001 10:35 schreef JvS het volgende:

En dan:
[..]

|:(
Was een reactie op zak

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Gebruik je misschien no-name cdr?
Probeer het eens met wat philips gold label, of iig eentje met een goud-achtige onderkant.
De groene/blauwe reflecteren het minst, dan zilver en dan goud. Als je dus zekerheid wilt hebben zou ik minimaal silver cd's nemen maar het liefts natuurlijk gold label.

Verwijderd

tja ik heb ook zo'n kieskeurige discman, mar mijn philips cd's leest hij altijd :y) , en met arita, noname en that's write heeft hij erg veel moeite

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:39
Dus het ligt aan de reflectie.

En niet zoals ik ook wel eens gehoord heb aan de dikte of gewicht van de cd zodat hij niet dicht genoeg bij de laser komt?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ligt volgens mij gewoon aan de laser van je cd speler

sommige lasers zijn gewoon niet sterk genoeg.

ik had met me philips cd speler (in toren) eerst wilde ie niet meer gebrande cd's afspelen nu ook geen normale cd's meer.

gewoon die laser verneukt :(

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het kan ook dat je de cd op een te hoege snelheid brand. Als ik bijvoorbeeld een cd voor mezelf brand doe k dat op 8 speed, doe ik deze cd bij mezelf in de wisselaar dan werkt ie perfect. Pak ik nu dezelfde cd en stop ik deze in de wisselaar bij mijn kameraad in de auto dan doet ie het niet.
Bij hem in de wisselaar gaan alleen cd's die op 1 of 2 speed zijn gebrand.

Greetz,

Verwijderd

Bij mij doen ze het wel (hele ouwe Discman) maar wel met moeite, zodra de accu maar een beetje leger is heeft ie er moeite mee, ik gebruik over het algemeen wel merk cd's (veel Verbatim, TDK en flips)

Verwijderd

klopt sommige autoradio's speler gewoon geen cdr af.

[narmode]
mijn sony wel
[/narmode]

als je er een koopt gewoon even vragen in de winkel. blijkt ie het later toch niet te doen, dan kun je hem lekker terugbrengen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 30 juni 2001 10:36 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Was een reactie op zak
Dan is zak ook |:( Net als iedereen hier die gaat roepen dat de zijne het wel- of niet doet. :Z >:) Lekker boeiend!
Op zaterdag 30 juni 2001 12:03 schreef vinkie het volgende:
ligt volgens mij gewoon aan de laser van je cd speler

sommige lasers zijn gewoon niet sterk genoeg.
Nou, die lasers vallen gewoon binnen de juiste specificatie om cd's af te spelen. Ze moet wat sterker zijn om cdr's af te kunnen spelen (niet echt moeilijk te maken ofsow :P ). Bijna alle huidige cd-apparaten kunnen cdr's afspelen behalve een enkele DVD'speler. Het zijn dus echt de "oudjes" die er problemen mee hebben. (2jaar is oud >:) ).
Op zaterdag 30 juni 2001 11:02 schreef Artwido het volgende:
...En niet zoals ik ook wel eens gehoord heb aan de dikte of gewicht van de cd zodat hij niet dicht genoeg bij de laser komt?
Nee, dat klinkt wel heel erg :O Die cd's zijn gewoon allemaal 1,2mm dik volgens mij...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1