• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 18:43
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe Android telefoon om mijn Xperia Z1 Compact te vervangen

Wat is je budget?
< 300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een vrij standaard gebruiker: WhatsApp, internet, Netflix/Youtube... En foto's natuurlijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals in de topic, ik overweeg met name de Nexus 5X.
Alternatieven zijn de Moto G4+ (heeft momenteel een nette cashback waardoor die op 232 euro uitkomt) en de A5, want Amoled

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik erger me momenteel groen en geel aan de camera in de Z1C. Dat is de belangrijkste reden om naar een nieuwe telefoon te zoeken. Ik heb er in 2014 zo'n 500 euro aan uitgegeven en had gehoopt dat 'ie 3 jaar relevant zou blijven, maar da's helaas niet het geval geweest. Vandaar nu het idee om een midrange te kopen.

Ik vraag me met name af of de Nexus camera 50 euro beter is dan de G4+.
Verdere plus voor de 5X is de NFC (ik neem aan dat Android pay en "OV chipkaart op mobiel" de komende tijd meer relevant gaan worden). En de Moto schijnt te 'overheaten'

De A5 staat er ook bij ivm Amoled scherm. Ik ben benieuwd naar de camera kwaliteit (in vergelijking met de 5X). Een groot nadeel vind ik het update beleid van Samsung. Er is nog niet duidelijk of en wanneer dit toestel naar 7 gaat.

Ik neig vrij sterk naar de 5X (32gb), maar hoor graag jullie mening! _/-\o_
Mis ik nog een interessante optie? (wel graag te koop in een NL winkel!)

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Nexus 5x is een prima toestel. De camera is ook zeker goed. Het enige nadeel wat je vaak hoort is dat de accu niet fantastisch is, maar het is dan ook een midrange toestel. Hij beschikt dan wel weer over snelladen, dus even aan de lader en je bent weer voorzien. Rest van de toestellen heb ik geen ervaring mee.

Waar je ook naar zou kunnen kijken is een tweedehandse Oneplus of misschien een Samsung. Als je echt een nieuwe wilt hebben zou ik voor de 5x gaan. Je krijgt ook gegarandeerd updates en zelfs wanneer Google stopt zal de community vast nog wel een tijdje actief blijven.

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 22:11
Accu is prima hoor. Ik kan er makkelijk een dag mee doen, met licht gebruik.

Camera is top. On par met Samsung S6, diverse reviews geven dat aan. Was voor mij reden om de 5X te kiezen. En ben daar heel blij mee.

Toestel reageert vlot, goede camera, prima accuduur, goed scherm. De A5 heeft een mooi scherm, maar kleuren zijn wel verzadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Dat klinkt als een bevestiging van mijn eigen research :)
En het klinkt alsof er ook niet écht een goed alternatief is voor die prijs. @Drumstick3: ik heb gekeken naar 2e hands-opties, maar ik vind garantie eigenlijk ook best prettig (mijn z1c is al 3x voor reparatie geweest...). Bovendien leg je nog best veel neer voor een 2e hands en dan is de 5x nog steeds aantrekkelijk.

Ik kijk nog even aan of iemand anders nog met suggesties komt en anders: 5x it is!

Heel erg bedankt Pegasus en Drumstick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 00:09
Als je veel foto's gaat maken moet je wel even rekening mee houden dat de 5x geen SD slot heeft waardoor je het met ongeveer 25GB moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 14:26
Waarom niet de Sony Z3 compact?
Zelfde formaat als je huidige telefoon (gaat de 5x niet te groot zijn?), goede camera (heb er zelf toch nog geen problemen mee gehad), en als ik het ervaringen-topic mag geloven; een goede service-afhandeling bij problemen.
Zelf heb ik er nog geen problemen mee gehad, maar het scherm blijkt soms los te laten, of touch-problemen duiken af en toe op ... Maar zo heeft elk toestel wel zijn problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
De Z3C heeft inderdaad een fijner formaat. Maar hij is ook 100 euro duurder.
Mijn vrouw heeft de Z3C, en ik ben ook niet heel sterk overtuigd van de camera. Sony zou beter moeten zijn, ik snap niet waarom ze het niet goed krijgen.

En hij heeft geen vingerafdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 22:11
Die vingerafdruk scanner is briljant. Ff inloggen op de ING app of je telefoon ontgrendelen. Super snel en werkt altijd. Behalve met natte vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
En hij is besteld :) Bedankt allen!
Pagina: 1