Toon posts:

Burnproof & Superlink ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat lite - on de burnproof techniek heeft en en superlink techniek.
Maar ik vroeg mij iets af ... je hebt de :

lite on 12x10x32
lite on 12x10x40
lite on 16x10x40

De 12x10x32 is burnproof, maar dan is de 12x10x40 ineens superlink en de 16x10x40 is weer burnproof ... waarom ? Waarom wisselen ze de techniek ... en welke techniek is beter ?

edit:

Ik heb een 24x cd-rom drive ... kan dat ook ervoor zorgen dat ik niet op 12x kan brandeb ?

Verwijderd

De Lite-On 12/10/32 heeft inderdaad Burnproof, en de 12/10/40 heeft inderdaad Superlink. Dit is ook Burnproof, alleen een verbeterde versie. De techniek is echter hetzelfde, alleen is deze bij Superlink verbeterd. De Lite-On 16/10/40 maakt gebruikt van Smart Burn, dat is ook weer een vorm van Burnproof, maar welke het beste is weet ik ook niet. Feit is gewoon dat de Burnproof techniek constant aan het verbeteren is, en dat veel fabrikanten met hun eigen techniek komen om buffer-underruns tegen te gaan. Daarom zie je ook zoveel verschillende namen voor, in feite, een en dezelfde techniek (denk hierbij aan Seamless Link etc)

Verwijderd

Ow en dat je niet kan branden op twaalf keer kan door verschillende dingen komen:

-je brander kan niet op twaalf speed branden.
-de cd's die je gebruikt ondersteunen het niet (alhoewel dat me sterk lijkt omdat tegenwoordig bijna alle cd's dat ondersteunen.)
-je harde schijf is niet snel genoeg (voor het geval je van je harde schijf brandt)
-je cd-rom is niet snel genoeg, maar normaal gesproken geldt dat je cd-rom twee keer zo snel moet zijn als je brander om goed te kunnen fikken dus dat zou in principe moeten werken.

Voor de rest ben ik ook nieuw branderland (heb me brander sinds donderdag) dus meer mogelijkheden weet ik ook niet :)

Ow ja trouwens toch wel, je software kan het niet ondersteunen, down dan ff een nieuwe versie.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 12:59
Op zaterdag 30 juni 2001 09:19 schreef korn het volgende:
Ik weet dat lite - on de burnproof techniek heeft en en superlink techniek.
Maar ik vroeg mij iets af ... je hebt de :

lite on 12x10x32
lite on 12x10x40
lite on 16x10x40

De 12x10x32 is burnproof, maar dan is de 12x10x40 ineens superlink en de 16x10x40 is weer burnproof ... waarom ? Waarom wisselen ze de techniek ... en welke techniek is beter ?

...
Superlink? hou het bij JustLink! Toch???

Verwijderd

Jah dat is het nou juist, je hebt tegenwoordig Justlink, Superlink, Seamless Link, en wat al niet meer :)