• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-04 09:11
Goeieavond Tweakers!

Onlangs kreeg ik de iPhone 5C van m'n nichtje voor het herstellen van een gebroken front. Het was niet de eerste maal dat deze iPhone een nieuw schermpje zou krijgen dus gelijk eentje bij Phonegigant besteld (net zoals het scherm dat er al sinds bijna een jaar op stond). Ik heb telkens een heel nieuw front besteld, glas + scherm + digitizer + homebutton + camera etc.

Eens geplaatst, werkte de iPhone volledig normaal. Toch kreeg ik daags nadien melding van ghosting: de GSM deed volledig z'n eigen willetje. Ik heb dan maar een nieuw scherm bestel bij Phonegigant en het andere teruggestuurd. Het nieuwe scherm vertoonde geen ghosting meer.

Kort nadien volgde hetzelfde liedje. Opnieuw last van ghosting. Dan maar een schermpje besteld bij Amazon en deze geplaatst, waarop die enige tijd later ook ghosting begon te vertonen. Ondertussen heeft ze een iPhone SE besteld (en terecht ook, met die 5C met ghostingproblemen valt niet te werken). Daarom heb ik de iPhone 5C nu in mijn bezit, om tests uit te voeren.

Gisterenavond heb ik nògmaals een nieuwe display geplaatst dewelke uitstekend werkte. Ik kon vlotjes navigeren, smsjes sturen, alles ging goed. Vanochtend kon ik de phone niet ontgrendeld krijgen en ik kan nu nauwelijks nog iets getypt krijgen...

Iemand ervaring met dit soort problemen? Iemand die een verklaring kan geven waarom de digitizer perfect werkt, maar dan enkele uren later plots vreemd gedrag begint te vertonen?

Alle hulp is meer dan welkom! Het zou zonde zijn om deze iPhone te moeten weggooien terwijl die eigenlijk nog perfect werkt.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:49
Probeer eens een orgineel scherm. Ik heb ook allerlei vreemde problemen gehad met oa de schermen van phonegiant en alle problemen waren ineens verdwenen na het plaatsen van een orgineel scherm. De problemen waren onder andere ghost touches en plotseling wit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Bestel eens een lcd bij. Voputech.nl
Heb goede ervaringen met hun Lcds ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-04 09:11
Bedankt voor alle reacties!

Inmiddels nog een een schermpje laten komen via Amazon, en wederom hetzeflde. Na enkele uren treedt ghosting weer op.

Ik vermoed dus niet dat het aan schermen ligt, of ik moet al viermaal pech hebben gehad met het scherm... Iemand mogelijks nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat je zou kunnen proberen :

De connector op het moederbord even goed schoonmaken met een tandenborstel.

Ik durf niet te zeggen dat het aan de schermen ligt, zou heel toevallig zijn. Wat doet het oude scherm als je deze aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860565

Er al achter waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:19
ik had hetzelfde . toen ik orginele gebroken scherm terug plaatste werkte de telefoon weer normaal.
Ik heb niet echt een verklaring kunnen vinden. maar ik plaatst nooit meer een imitatie schermpje meer, die vertrouw ik niet meer

Een theorie van een vriend was dat door de val , de telefoon een beetje verbogen was en daardoor problemen zou veroorzaken. Maar waarom werkt het wel goed bij het originele scherm dan? Ben benieuwd of iemand hier meer van weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 860565

Op de amerikaanse sites is hier heel veel over te leZen.
Pagina: 1