Windows 7 alleen installeren voor upgrade naar windows 10pro

Pagina: 1
Acties:

• Ballzz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-05-2021
Hallo

Kan ik een reeds gebruikte windows 7 versie even op een pc installeren om daarna te upgrade naar een legale versie van Windows 10 Pro academic (via schoolinstelling verkregen).

De windows 7 versie wordt wel nog gebruikt op een pc. Maar als ik gewoon deze installeer, geen connectie maak met internet op mijn nieuwe pc en dan direct upgrade lijkt mij dat geen problemen te gaan geven of toch wel? :)

Edit: deze windows 7 home is tevens ook een legale versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ballzz op 17-11-2016 18:28 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

waarom niet gewoon meteen W10 clean install doen.
Je hebt toch een code/licentie er bij gekregen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Waarom maak je niet gewoon drect een installatie medium voor windows 10? Voor de academic version kun je op de volgende pagina kijken:

https://www.microsoft.com...re-download/vlacademicISO

200 fish found!

• Ballzz
Ik beschik alleen over ene upgrade versie en dus geen volledige versie. Vandaar dat ik dus een andere versie van windows geinstalleerd moet hebben.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ballzz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:24:

Kan ik een reeds gebruikte windows 7 versie even op een pc installeren om daarna te upgrade naar een legale versie van Windows 10 Pro academic (via schoolinstelling verkregen).
Nee, zie uitleg hieronder.
De windows 7 versie wordt wel nog gebruikt op een pc. Maar als ik gewoon deze installeer, geen connectie maak met internet op mijn nieuwe pc en dan direct upgrade lijkt mij dat geen problemen te gaan geven of toch wel? :)
Eén licentie op de DVD die je hebt bij Windows 7 is één licentie voor één computer. Je kan een licentie niet meerdere malen tegelijk gebruiken. Ook als je het zonder internet doet is het niet toegestaan lijkt me. ;-)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Ballzz
Markimoo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:31:
[...]

Nee, zie uitleg hieronder.

[...]

Eén licentie op de DVD die je hebt bij Windows 7 is één licentie voor één computer. Je kan een licentie niet meerdere malen tegelijk gebruiken. Ook als je het zonder internet doet is het niet toegestaan lijkt me. ;-)
Hallo Markimoo, maar deze wordt erna dan door de upgrade naar Win10 pro overschreven of niet?

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ballzz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:35:
[...]

Hallo Markimoo, maar deze wordt erna dan door de upgrade naar Win10 pro overschreven of niet?
Daar doe ik geen uitspraak over omdat het niet is toegestaan zoals jij het wilt doen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Ballzz
Zeehond schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:29:
Waarom maak je niet gewoon drect een installatie medium voor windows 10? Voor de academic version kun je op de volgende pagina kijken:

https://www.microsoft.com...re-download/vlacademicISO
Kan ik mijn licentiecode ook gebruiken als ik een code heb gekregen voor een upgrade versie?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ballzz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:31:
Ik beschik alleen over ene upgrade versie en dus geen volledige versie. Vandaar dat ik dus een andere versie van windows geinstalleerd moet hebben.
Als je een upgrade-licentie hebt dan moet je dus eerst een geldige Win7-installatie hebben. Die heb je niet als je installeert met een elders al gebruikte key en dan niet activeert.. Stap 1 is dus een geldige Win7-licentie krijgen. (edit: of Win8, natuurlijk)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ballzz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:39:
[...]

Kan ik mijn licentiecode ook gebruiken als ik een code heb gekregen voor een upgrade versie?
Nee bij mij wetende niet. Als het een upgrade versie betreft is wat F_J_K schrijft van toepassing

200 fish found!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En al zou je het doen, dan vervangt de Windows 10 upgrade licentie je Windows 7 licentie en mag je geen Windows 7 meer gebruiken. Oftewel, de andere computer raakt dan z'n licentie kwijt. Je vervangt het een voor het ander, maar wil het eerste nog wel blijven gebruiken. Dat kan (mag) niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballzz
Iedereen bedankt voor de reply's

Heb mij dan toch maar een gewone windows 10 versie bij mijne nieuwe desktop gekocht.
Pagina: 1