Mijn vraag
Ik probeer in Windows 10Pro File history te activeren maar als ik in het start menu zoek naar "Backup", krijg ik "Backup settings" te zien. Ik klik erop maar niets gebeurt. Het Startmenu blijft gewoon staan. Als ik dan in control panel zoek op backup en klik op "Save backup copies of your files with File History" dan zie ik dat de link geselecteerd wordt maar er gebeurt verder niets.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro op een workstation die in een Samba Domein zit. De backups gaan naar een up-to-date Synology NAS die een netwerkschijf met smb protocol geëxporteerd heeft beveiligd met username password. Ik geraak er ook effectief op. Of het relevant is weet ik niet want ik geraak zelfs nog niet in het beginscherm van file history om een disk eventueel toe te voegen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik probeer in Windows 10Pro File history te activeren maar als ik in het start menu zoek naar "Backup", krijg ik "Backup settings" te zien. Ik klik erop maar niets gebeurt. Het Startmenu blijft gewoon staan. Als ik dan in control panel zoek op backup en klik op "Save backup copies of your files with File History" dan zie ik dat de link geselecteerd wordt maar er gebeurt verder niets.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro op een workstation die in een Samba Domein zit. De backups gaan naar een up-to-date Synology NAS die een netwerkschijf met smb protocol geëxporteerd heeft beveiligd met username password. Ik geraak er ook effectief op. Of het relevant is weet ik niet want ik geraak zelfs nog niet in het beginscherm van file history om een disk eventueel toe te voegen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Het is me al een maal met 1 client gelukt om naar betreffende NAS te backuppen met huidige settings, dus het moet kunnen werken met m'n huidige setup.
- Van verschillende startpunten in Windows geprobeerd om aan de settings te geraken maar telkens ik naar de settings van file history probeer te gaan en klik, gebeurt er niets. Lijkt alsof de optie op een of andere manier geblokkeerd is.
- Ondertussen probeer ik ook op een 3e Windows 10 pro client maar heb ik hetzelfde gedrag. Deze PC is deze week nog helemaal gereset, niet al te veel mee geknoeid dus.
- Backup and Restore (Windows7) eens geprobeerd te draaien, ook op betreffende NAS met zelfde credentials, dat lijkt wel te werken.
edit:
toevoeging van wat ik al geprobeerd heb
toevoeging van wat ik al geprobeerd heb
[ Voor 8% gewijzigd door bucovaina89 op 17-11-2016 16:17 ]