Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ja, dit werkt voor facebook.com op de mobiel.rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:34:
Werkt deze functionaliteit dan ook op mobiele browsers? Daar zou ik de functie namelijk een stuk nuttiger vinden dan op mijn desktop.
Ik krijg dan op http://www.facebook.com/settings/notifications/push/ de optie om notificaties op dit apparaat in te schakelen. Dit kan per website toegestaan of geblokkeerd worden.
Ook is het bij facebook mogelijk om aan te geven waarvoor je wel en waarvoor je geen meldingen wilt ontvangen.
Voor op de desktop interesseert het me inderdaad niet, voor de mobiel is het op dit moment de enige reden waarom ik een T.net app interessant zou vinden.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik zie het inderdaad! Heb dit aangezet. Ben benieuwd hoe het werkt verder.JDVB schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:14:
[...]
Ja, dit werkt voor facebook.com op de mobiel.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Zoek even op het forum naar tweakers app en je weet direct waarom hij er niet isMarkimoo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:34:
Kan er dan niet direct een mobiele app komen voor Tweakers?
Cloud ☁️
reviews: Responsive web design: Tweakers-rwd onder de loep
Daarom dus dat het helemaal top zou zijn wanneer de website de push notificaties naar de telefoon kan sturen. Dit was m.i. de enige reden waarom een app leuk zou zijn.Al die tijd bleven er echter twee grote aanpassingen achterwege. Zowel de mobiele website als de smartphone-apps bleven achter op de grote veranderingen die met, maar ook na Tweakers 7 werden geïntroduceerd. Niet alleen de lay-out was toe aan een update, ook qua functionaliteit lieten de huidige apps en de mobiele website te wensen over. Dit probleem is niet onopgemerkt gebleven en was ook menig gebruiker een doorn in het oog. Om deze reden is in de afgelopen maanden hard gewerkt aan een alternatief voor zowel de apps als de mobiele website, in de vorm van een responsive design.
[ Voor 6% gewijzigd door JDVB op 17-11-2016 16:39 ]
Commandline FTW | Tweakt met mate
Het gaat hier om een feature activeren van Chrome en jij komt met 'kan er niet even een app gemaakt worden'?Markimoo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:34:
Kan er dan niet direct een mobiele app komen voor Tweakers?

Chrome moet wel in de achtergrond blijven draaien, maar de site hoeft niet open te staan.Hero of Time schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:08:
Maar dan moet de browser wil blijven draaien. En moet je dan ook niet de site open hebben om 't te laten werken?
The devil is in the details.
Is dat zo? Ik zou verwachten dat ook zoiets via FCM zal lopen. Bij het klikken op de notificatie zou chrome pas weer open hoeven lijkt me.Hahn schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:11:
Chrome moet wel in de achtergrond blijven draaien, maar de site hoeft niet open te staan.
Naast Chrome heeft ook Firefox er ondersteuning voor. Apple heeft helaas een eigen variant voor Safari op de desktop. Ondersteuning in iOS ontbreekt.
Ik wil hiermee niet zeggen dat het niet gedaan moet worden, maar als je dit dan toch gaat uitvoeren, neem dan dat ene regeltje voor dat ene betere icoontje ook gewoon mee.
Er is nog geen keuze gemaakt over hoe we push notificaties gaan implementeren. Het is dus nog maar de vraag of we Safari Push Notifications gaan implementeren.Hero of Time schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:59:
Krijg je weer vendor-specific code. Jullie zijn er al zo fel op tegen om een enkel regeltje in de <head> van de site te zetten voor iOS iconen. Wat maakt dit dan zo veel anders om het mogelijk wel te implementeren? Ook omdat maar twee browsers het ondersteunen en niet eens volledig cross-platform is (niet op de desktop, niet met andere browsers, niet op iOS, niet op Windows Phone, etc).
Ik wil hiermee niet zeggen dat het niet gedaan moet worden, maar als je dit dan toch gaat uitvoeren, neem dan dat ene regeltje voor dat ene betere icoontje ook gewoon mee.
Dus bestaat de kans dat er nog meer fragmentatie plaats gaat vinden als er wel Android Chrome ondersteund wordt en geen Safari Push.Femme schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:41:
[...]
Er is nog geen keuze gemaakt over hoe we push notificaties gaan implementeren. Het is dus nog maar de vraag of we Safari Push Notifications gaan implementeren.
Nogmaals, ik wil het niet afkraken of wat dan ook, maar als het wordt gedaan, maak het dan volledig en niet half dat bij maar een handvol situaties wordt ondersteund (je moet Android gebruiken, je moet Chrome gebruiken of een browser die de Chrome/Android view engine gebruikt, etc).
Die fragmentatie is er al, en die veroorzaakt Apple zelf door de push api standaard niet te implementeren...Hero of Time schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:55:
[...]
Dus bestaat de kans dat er nog meer fragmentatie plaats gaat vinden als er wel Android Chrome ondersteund wordt en geen Safari Push.
Firefox, Chrome, en Chrome For Android ondersteunen het al, en voor Edge is het in ontwikkeling.
Bron: http://caniuse.com/#feat=push-api
Lijkt mij prima dat Tweakers alleen de officiële standaard implementeert, dat het dan niet werkt voor Safari is jammer.
[ Voor 7% gewijzigd door _David_ op 23-11-2016 09:42 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Goed om dat te horen!Femme schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:04:
We willen binnenkort research doen naar de implementatie van Web Push Notifications.
Naast Chrome heeft ook Firefox er ondersteuning voor. Apple heeft helaas een eigen variant voor Safari op de desktop. Ondersteuning in iOS ontbreekt.
Edge heeft er sinds de anniversary update volgens mij ook ondersteuning voor.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 23-11-2016 09:03 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
We gaan hier binnenkort mee experimenteren in de vorm van een proof of concept. Daar zal verder uit moeten blijken hoe we dit verder het beste kunnen vormgeven in ons huidige notificatiesysteemMaverick schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:46:
Is er al besloten dit al dan niet te implementeren? Zou het wel een mooie feature vinden
Intentionally left blank
Hoe staat het er inmiddels mee, als ik vragen mag?crisp schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:57:
[...]
We gaan hier binnenkort mee experimenteren in de vorm van een proof of concept. Daar zal verder uit moeten blijken hoe we dit verder het beste kunnen vormgeven in ons huidige notificatiesysteem
Ik zou deze feature ook wel fijn vinden op de pc namelijk. Dan kan ik misschien wel email notificaties uitzetten en dit ook direct zien als ik de website niet geopend heb.
Volgens mij zijn inmiddels de firefox en chrome notificaties vrijwel gelijk aan elkaar qua code. En ze zijn nou ook niet dermate ingewikkeld uitgerust. Vrij basic eigenlijk.
Ben erg benieuwd. Als ik me ergens aan kan melden voor beta, laat maar weten.
Wordt dit een publiek experiment?Zvennn schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:10:
Dan is het nog maar de vraag of het voldoet en of het werkbaar is en dus of dat experiment geslaagd is.
Bedankt voor je reactie. Ik ben benieuwd naar de resultaten!Zvennn schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:47:
In eerste instantie wordt er intern geëxperimenteerd op de testomgeving. Klein beginnen dus. Als we vinden dat het goed genoeg is om meer mensen te betrekken dan doen we dat. Mogelijk wordt het dan klein releasen en dan verder itereren indien nodig.
Mede daardoor hebben we zelfs wel eens overwogen om de url gathering.tweakers.net op te heffen en alles te verplaatsen naar tweakers.net/forum. Maar ook dat was nogal complex, dus is vooralsnog van de baan.
Buiten dat om. Wordt het ook mogelijk om per notificatie aan te geven of je deze gepusht wilt hebben? Of wordt het een gevalletje van alles-of-niets?
licht offtopicDownloader_NL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:36:
[...]
Zoek even op het forum naar tweakers app en je weet direct waarom hij er niet is
Als 'oude' tweaker valt mij de trend op van apps > mobile browsers > apps
Grappige is dat na WAP het internet kwam voor mobieltjes en alles ineens via apps op mobieltjes ging.
Zelf heb ik ook nog ontwikkeling gedaan voor Windows Mobile 5.0/5.5/6.0.
Daarna werd alles ineens beschikbaar via mobile browsers (responsive & adaptive), en nu gaat alles ineens weer naar apps
[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 03-05-2017 09:42 ]
Vooralsnog is in onze implementatie de huidige 'on page' notififcatie-instellingen ook gebruikt om notificaties via web push aan te bieden. Dus het wordt meer een 'via je browser'-instelling dan een 'op de site'.rens-br schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:34:
Buiten dat om. Wordt het ook mogelijk om per notificatie aan te geven of je deze gepusht wilt hebben? Of wordt het een gevalletje van alles-of-niets?
Thx. Dat is helder!ACM schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:04:
Vooralsnog is in onze implementatie de huidige 'on page' notififcatie-instellingen ook gebruikt om notificaties via web push aan te bieden. Dus het wordt meer een 'via je browser'-instelling dan een 'op de site'.
Maar @ACM: jullie zijn vergeten de instelling op https://tweakers.net/instellingen/notificaties te zetten. Het is niet logisch om een instelling over notificaties niet (ook) daar te hebben staan (als derde optie naast site/mail?)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik had ook een derde optie hiernaast verwacht eigenlijk.F_J_K schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:29:
plan: Web Push Notifications en Community Pick - Development iteratie #106 \o/
Maar @ACM: jullie zijn vergeten de instelling op https://tweakers.net/instellingen/notificaties te zetten. Het is niet logisch om een instelling over notificaties niet (ook) daar te hebben staan (als derde optie naast site/mail?)
Dat het dezelfde is stoort me op dit moment niet zo, al kan ik me voorstellen dat ik op termijn bepaalde dingen wel op de website wil zien maar niet als notificatie naar mijn telefoon toe.
Wel top dat dit nu allemaal werkt. Hoe is het technisch nu opgelost met het verschil met gathering?
Mocht je de vraag om toestemming op je mobiel verkeerd ingevuld hebben kun je die in chrome zelf aanpassen.
[ Voor 40% gewijzigd door JDVB op 15-05-2017 14:32 ]
Of Firefox.JDVB schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:31:
Op de mobiel moet je dus android hebben en gebruik maken van chrome als browser.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Heb iets anders dan Android? Dan heb je pech, omdat de standaarden niet ondersteund worden.stier schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:21:
Ik ontvang de notificaties wel in mijn browser op de desktop, alleen niet op mobiel.
Gebruik je Android, maak dan gebruik van de Google Chrome of Firefox browser. Als het al op de website werkt is het een kwestie van inloggen op tweakers.net en de pop up toestaan.
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 15-05-2017 14:43 ]
Er wordt ook naar die pagina gelinkt als je op het instellingen drukt bij een notificatie (op android dan), lijkt mij dus inderdaad wel de bedoeling dat die instelling ook op die pagina komt.F_J_K schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:29:
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dit topic is gesloten.