Oplichting door gadgetwinkeltje.com ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.991 views

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst opzoek naar een PlayStation 4 Slim 1tb.

Via marktplaats kwam ik terecht bij gadgetwinkeltje.com . Na daar wat rondgekeken te hebben heb ik besloten om daar de PS4 te bestellen aangezien de prijs vrij voordelig was (€230). Het zag er allemaal vrij legitiem uit aangezien er contactgegevens en een KvK nummer stond. Het enige aparte was dat het geld handmatig via internetbankieren overgemaakt moest worden. Dit zou na 1 december veranderd worden naar iDeal. Nadat ik de PS4 besteld had kreeg ik een e-mailtje met een factuur. Hier stond bij dat ik het over moest maken naar een rekeningnummer met het ordernummer in de beschrijving. Dit is betaald rond 00:15 op de dinsdag.
Omdat ik dinsdagmiddag nog niks gehoord had besloot ik een mailtje naar ze te sturen. Dit heb ik gedaan door het contact formulier op de website in te vullen. Hier heb ik inmiddels nog geen reactie op gekregen. Doordat ik na de betaling geen reactie heb gehad besloot ik woensdag middag eens te bellen. Hier kreeg ik geen reactie op en werd bij de tweede keer bellen naar de directe voicemail overgeschakeld. Ik heb in het totaal woensdag vier keer gebeld en geen reactie gehad. Vandaag heb ik ook nog een aantal keer gebeld maar nog geen reactie gehad.

Kan iemand mij hier verder mee helpen of ben ik gewoon opgelicht? Zo ja, wat zijn de juiste stappen die ik nu moet zetten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Nouja het is veruit de laagste prijs van Nederland, bij een ondertekende shop zonder ideal en een mobiel nummer. Tevens met een goedkoop mijnwebwinkel tooltje gemaakt.
Komt niet heel betrouwbaar over.

Het lijkt mij dat je bent opgelicht.

Het beste is dan aangifte doen op mijnpolitie.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Dutchdeveloper op 17-11-2016 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:17
Dit krijg ik als ik het kvk nummer check:

Bedrijfsnaam : GADGETWINKELTJE.COM
Adres : *knip*
Bedrijfsactiviteit : Unk trade sector activity

Misschien het adres eens een bezoekje brengen, als je over een paar dagen nog steeds geen reactie heb. Anders aangifte doen bij de politie en een melding maken bij opgelicht op internet pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2016 17:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:42
Heb even voor je gekeken op welke naam het domein staat. Ene Nathan, adres is hetzelfde, telefoonnummer is alleen anders:
https://www.transip.nl/whois/prm/gadgetwinkeltje.com

Wellicht dat je dat nummer kunt proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:55
Zoek 'm op :-)

*knip*

Zonder gein. Ik vind de website alles behalve professioneel en zou hier ook nooit iets bestellen.
Online kun je geen oplichtings verhalen vinden. Wacht het nog even een paar dagen af.

Wellicht is deze net opgestart en gaat alles nog niet zo vlotjes

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2016 17:10 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bel je bank en vraag of ze alsnog de betaling kunnen terugdraaien. Soms lukt het, vaak niet maar nooit geschoten is altijd mis.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Je snapt dat het overmaken per bank ook gewoon tijd kost? als jij iets op dinsdag overmaakt en je gaat dan al meteen vragen waar je spul blijft ben je wel erg ongeduldig. Er zijn nu nog niet eens 48 uur voorbij sinds je betaling en je bent al mensen van oplichting aan het beschuldigen.

Je hebt niet bij een enorme webshop met tientallen mensen personeel besteld, geef ze gewoon even wat tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou gewoon nog even afwachten. Dit lijkt me gewoon iemand die vanuit zijn garagebox verkoopt.
Komt alles behalve proffesioneel over, maar dat wil niet zeggen dat je opgelicht bent.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

redfoxert schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:01:
Bel je bank en vraag of ze alsnog de betaling kunnen terugdraaien. Soms lukt het, vaak niet maar nooit geschoten is altijd mis.
De bank stort nooit geld terug, alleen automatisch incasso. Anders koop ik auto's en laat ik het terugboeken, onmogelijk dus.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

redfoxert schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:01:
Nee, dat lukt niet met normale betaalopdrachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
Bezorging duurt volgens de site 2-5 werkdagen en bankoverschrijving kost ook tijd. Mogelijk werkt deze persoon overdag en kun je daarom geen contact krijgen, Ik zou nog niet gelijk over oplichting willen spreken.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:03:
[...]

Nee, dat lukt niet met normale betaalopdrachten.
Opvallend altijd is dat er in zo'n topic altijd wel één iemand is die de suggestie doet ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Sterker, iDeal is het meest slechte product voor de consument. Je betaald zonder dat je iets hebt, met PayPal of Creditcard heb je bescherming en betaal je achteraf. Plus worden afgeschreven van je rekening met automatisch incasso, welke je twee maanden terug kunt storten _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door NeoMe op 17-11-2016 15:05 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

NeoMe schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:04:
Sterker, iDeal is het meest slechte product voor de consument. Je betaald zonder dat je iets hebt, met PayPal of Creditcard heb je bescherming en betaal je achteraf. Plus worden afgeschreven van je rekening met automatisch incasso, welke je twee maanden terug kunt storten _/-\o_
Waarbij het vermelden waard is dat je wel moet opletten dat je niet Paypal friends en family gebruikt, maar de normale variant :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
  • Laatst online: 07-09 17:04
Het moge duidelijk zijn dat het geen professioneel bedrijf is met tig man personeel. Ik vermoed een student die een eigen onderneming is gestart en ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan. Probeer nog een paar dagen in contact te komen en als je het echt niet vertrouwt kun je e.v.t. gegevens gaan controleren. (naam kvk inschrijving bijv. vergelijken met kadasterdata). Mocht het echt uit de hand lopen: het BTW nummer bevat het BSN nummer van de persoon die zich ingeschreven heeft bij de KvK. Kan altijd van pas komen mocht je er een deurwaarder op af sturen.

Verwijderd

Topicstarter
mark-k schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:02:
Je snapt dat het overmaken per bank ook gewoon tijd kost? als jij iets op dinsdag overmaakt en je gaat dan al meteen vragen waar je spul blijft ben je wel erg ongeduldig. Er zijn nu nog niet eens 48 uur voorbij sinds je betaling en je bent al mensen van oplichting aan het beschuldigen.

Je hebt niet bij een enorme webshop met tientallen mensen personeel besteld, geef ze gewoon even wat tijd...
Het gaat mij er ook om dat ik al verschillende keren contact heb op proberen te nemen maar elke keer direct door werd geschakeld naar de voicemail...

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Maar valt het nu niemand op dat de prijs in de rest van Nederland 60 euro hoger is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoek op zijn BTW nummer, dat is eigenlijk zijn BSN + B01.

Op Google zie je 2 adressen.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dutchdeveloper schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:09:
Maar valt het nu niemand op dat de prijs in de rest van Nederland 60 euro hoger is?
Natuurlijk wel. En ik vraag me daarom sterk af of iemand met een beginnend winkeltje uberhaupt voor dat geld een nieuwe PS4 kan aanbieden.

Verwijderd

Topicstarter
kubuksa schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:06:
Het moge duidelijk zijn dat het geen professioneel bedrijf is met tig man personeel. Ik vermoed een student die een eigen onderneming is gestart en ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan. Probeer nog een paar dagen in contact te komen en als je het echt niet vertrouwt kun je e.v.t. gegevens gaan controleren. (naam kvk inschrijving bijv. vergelijken met kadasterdata). Mocht het echt uit de hand lopen: het BTW nummer bevat het BSN nummer van de persoon die zich ingeschreven heeft bij de KvK. Kan altijd van pas komen mocht je er een deurwaarder op af sturen.
Bedankt voor je antwoord, ik zal de 2-5 werkdagen verzendtijd afwachten en intussen contact proberen op te nemen. Hierna is het slimmer om actie te ondernemen inderdaad.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Maar heb je die voicemail al wel ingesproken? Dat blijkt nergens uit.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:10:
Maar heb je die voicemail al wel ingesproken? Dat blijkt nergens uit.
Ik heb vanmiddag voicemail ingesproken.

• Khallouki
  • Laatst online: 00:42
Heb je het andere nummer geprobeerd van whois?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:11:
[...]

Ik heb vanmiddag voicemail ingesproken.
Dan zou ik even afwachten op zijn belletje terug (afhankelijk van hoe netjes je de voicemail ingesproken hebt ), deze beste man zal ik het beste geval een normale baan hebben of op school zitten naast deze webshop.

Zucht...

• PilatuS
  • Niet online
Dutchdeveloper schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:09:
Dat verschil is inderdaad te groot. If it sounds to good to be true....

Zeker bij electronica zijn de marge's enorm laag. Een verschil dat zo groot is geeft wel aan dat het niet kan kloppen.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Misschien van de vrachtwagen gevallen? 8)7

Hoelang heb ik garantie op mijn bestelling?
De garantie op producten is 30 dagen.

[ Voor 58% gewijzigd door Clavis op 17-11-2016 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Khallouki schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:00:
Heb even voor je gekeken op welke naam het domein staat. Ene Nathan, adres is hetzelfde, telefoonnummer is alleen anders:
https://www.transip.nl/whois/prm/gadgetwinkeltje.com

Wellicht dat je dat nummer kunt proberen.
Dankjewel, ik heb het nummer zojuist gebeld maar er werd niet opgenomen... Ik zal het zo nog een keer proberen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PilatuS schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:18:
[...]

Dat verschil is inderdaad te groot. If it sounds to good to be true....

Zeker bij electronica zijn de marge's enorm laag. Een verschil dat zo groot is geeft wel aan dat het niet kan kloppen.
Waarmee je dus impliciet alle "incorrect prijzen maar wel geleverd" aanbiedingen ook niet vind kloppen, ongeacht of dat van Wehkamp of gadgetwinkeltje is?

En aangezien deze dagen men op internet weer volledig wordt gespamd met Black Friday/Monday aanbiedingen, is een prijsverschil van 50 Euro voor sommige devices echt niet ondenkbaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:15:
[...]

Dan zou ik even afwachten op zijn belletje terug (afhankelijk van hoe netjes je de voicemail ingesproken hebt ), deze beste man zal ik het beste geval een normale baan hebben of op school zitten naast deze webshop.
Ik heb de voicemail netjes ingesproken en gevraagd of hij terug zou willen bellen :). Nu nog maar hopen dat het gebeurd.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Kijk maar eens op pepper.com de prijzen die op kieskeurig staan zijn nooit de laagste hoor. Dat zijn de gangbare prijzen, niet de aanbiedingen of website's die niet mee doen.

[ Voor 45% gewijzigd door NeoMe op 17-11-2016 15:25 ]

• PilatuS
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:22:
[...]

Waarmee je dus impliciet alle "incorrect prijzen maar wel geleverd" aanbiedingen ook niet vind kloppen, ongeacht of dat van Wehkamp of gadgetwinkeltje is?
Ik denk dat het woord incorrect je antwoord is.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:22:
[...]

En aangezien deze dagen men op internet weer volledig wordt gespamd met Black Friday/Monday aanbiedingen, is een prijsverschil van 50 Euro voor sommige devices echt niet ondenkbaar.
Ik heb ergens ook gelezen dat de prijzen zo laag zouden zijn vanwege de opening van een nieuwe webwinkel.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Het klinkt wel een beetje shady, zeker als ze zover onder de marktprijs zitten. 60 euro er onder? Dat is echt veel in de elektronica hoor. De legitimiteit op basis van KVK en contactgegevens bepalen vind ik wat naïef, zeker in combinatie dus met de goedkope prijs. Er zijn hele oplichterssites geweest die zelfs voor duienden euro's in kranten stonden en radiospotjes hadden, dus dat soort dingen maakt ook niet meer duidelijk het onderscheid tussen legitiem en oplichting: nieuws: Telzone.nl offline gehaald na verdenking van iPad-oplichting
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:25:
[...]

Ik heb ergens ook gelezen dat de prijzen zo laag zouden zijn vanwege de opening van een nieuwe webwinkel.
Zo'n verhaal maakt het voor mij des te meer shady. Meteen een extreem verlies draaien door 60 euro onder de marktprijs te zitten voor klanten die daarna echt niet per se terugkomen als je ineens weer normaal geprijst bent. Moet je nagaan wat voor verlies je er mee maakt. Ik denk dat je dag kan zeggen tegen je geld.

[ Voor 29% gewijzigd door MsG op 17-11-2016 15:28 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sander, Je gaat een deal aan met een onbekende shop en laat je leiden door de prijs. Gelijk na betaling krijg je buikpijn en denk je aan oplichting....
Wacht ff paar dagen en ondertussen kan het pakje toch komen, zo niet dan heb je nu genoeg gegevens verzameld.

- Top 5 tips voor veilig handelen
1:Doe online niets wat je in het dagelijks leven ook niet zou doen!
2: Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
3: Bekijk hoe lang de verkoper actief is op Marktplaats, check zijn andere advertenties en maak persoonlijk contact.
4:Controleer de verkoper: Google zijn gegevens, check fora zoals Opgeletopinternet.nl en check telefoon en bankrekeningnummer via het Meldpunt Internetoplichting.
5: Betaal het product via PayPal en je aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd.
Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland en gebruik geen (anonieme) betaalmethoden als Western Union.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik vind het altijd raar dat mensen bij twijfel eerst gaan bestellen en dan pas gaan bellen/mailen. Draai dat nu eens om!

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
bregweb schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:28:
Ik vind het altijd raar dat mensen bij twijfel eerst gaan bestellen en dan pas gaan bellen/mailen. Draai dat nu eens om!
Komt vast door het gevoel dat men het koopje van de eeuw te pakken heeft.

..::System Specs::..

• SgtElPotato
Dit ook, je hoort steeds vaker achteraf: 'ja ik vertrouwde het al niet maar heb toch gewoon betaald, ben ik nu mijn geld kwijt?'.
Niet echt slim..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Die gaan hier geen topic starten, maar zullen er nog véél meer zijn natuurlijk. Probeer hem gewoon te helpen, ook al zijn er hier al duizend topics over. Gaat elke keer om andere bedrijfsjes en jullie hebben die info in no time bij elkaar gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Als hij uiteindelijk wel levert tegen die lage prijs, kan dat een signaal zijn van Btw-carrouselfraude.

Kort gezegd: Btw wordt wel in rekening gebracht aan de klant, maar niet betaald aan de Belastingdienst = ruimte om zaken goedkoper aan te bieden om meer klanten te lokken.
(In dit geval ben je als consument poppetje 'C' in het plaatje op die site, en houdt de keten bij jou op)

[ Voor 19% gewijzigd door Myedvyed op 17-11-2016 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
"Bij Gadgetwinkeltje koop je eenvoudig, goedkoop en vooral veilig je nieuwe elektronische apparaten. Alle apparaten zijn nieuw, origineel en nergens goedkoper!"

- Eenvoudig kopen? Ik kan geen ideal, dan is het al niet eenvoudig.
- Veilig? Ideal is heel veilig en bij mogelijke hacks van de website kun jij je geld terug krijgen. Overmaken van bank naar bank is niet veilig.. Je hebt bijna geen standpunt om op te staan als je je geld terug wilt. Nog nooit gehoord dat een webwinkel niet over ideal of paypal beschikt... Dat is echt te apart voor woorden. Ik kan bestellen bij hem, maar betalen? Nee dat doe ik niet.

zijn algemene voorwaarden zijn ook maar ergens van straat afgehaald. Echter staat erin dat jij 30 dagen de tijd hebt om de koop te ontbinden. Ontbind je koop, krijg je je geld niet? Dan kan die voor de rechter.

Het adres is gewoon een huis? Oke dat kan, maar vaak is dat niet betrouwbaar. Webwinkels hebben vaak geen locatie.

"Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Bij Gadgetwinkeltje.com kunt u betalen door middel van een overmaking via uw bank, via iDeal of met een creditcard (Visa en Mastercard)."

Hij heeft alleen overmaken als optie. Weer een teken.

"Betalen via deze betaalmethodes is geheel veilig en wij doen er alles aan om voor u een veilige manier van afrekenen te creeeren."

Spel fouten (niet echt netjes voor een webshop)

"Mijn product is defect. Wat moet ik nu doen?

Wij vervangen uw product geheel gratis voor u. Mocht u uw geld terug wensen, dan is dit natuurlijk ook mogelijk."

ik koop daar een xbox one S, ik sloop hem, maar hun vergoeden geheel mijn product gratis? Nee dat kan ook niet... Ze bedoelen als die defect aankomt, maar dat beschrijven ze niet. Dus ik kan hem ook zelf slopen.

Het is kut om te zeggen, maar het lijkt erop dat je bent opgelicht.

Verwijderd

Topicstarter
erwin26 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:28:
"Bij Gadgetwinkeltje koop je eenvoudig, goedkoop en vooral veilig je nieuwe elektronische apparaten. Alle apparaten zijn nieuw, origineel en nergens goedkoper!"

- Veilig? Ideal is heel veilig en bij mogelijke hacks van de website kun jij je geld terug krijgen. Overmaken van bank naar bank is niet veilig.. Je hebt bijna geen standpunt om op te staan als je je geld terug wilt. Nog nooit gehoord dat een webwinkel niet over ideal of paypal beschikt... Dat is echt te apart voor woorden. Ik kan bestellen bij hem, maar betalen? Nee dat doe ik niet.

zijn algemene voorwaarden zijn ook maar ergens van straat afgehaald. Echter staat erin dat jij 30 dagen de tijd hebt om de koop te ontbinden. Ontbind je koop, krijg je je geld niet? Dan kan die voor de rechter.

Het adres is gewoon een huis? Oke dat kan, maar vaak is dat niet betrouwbaar. Webwinkels hebben vaak geen locatie.

"Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Bij Gadgetwinkeltje.com kunt u betalen door middel van een overmaking via uw bank, via iDeal of met een creditcard (Visa en Mastercard)."

Hij heeft alleen overmaken als optie. Weer een teken.

"Betalen via deze betaalmethodes is geheel veilig en wij doen er alles aan om voor u een veilige manier van afrekenen te creeeren."

Spel fouten (niet echt netjes voor een webshop)

"Mijn product is defect. Wat moet ik nu doen?

Wij vervangen uw product geheel gratis voor u. Mocht u uw geld terug wensen, dan is dit natuurlijk ook mogelijk."

ik koop daar een xbox one S, ik sloop hem, maar hun vergoeden geheel mijn product gratis? Nee dat kan ook niet... Ze bedoelen als die defect aankomt, maar dat beschrijven ze niet. Dus ik kan hem ook zelf slopen.

Het is kut om te zeggen, maar het lijkt erop dat je bent opgelicht.
Daar heb je inderdaad een aantal goede punten. Na wat onderzoek is eruit gekomen dat de domeinnaam is opgezet door ene *knip* naam weggehaald, met een leeftijd van 18 jaar. Misschien is de reden dat hij zo jong is dat de algemene voorwaarden niet helemaal kloppen? Verder is het ook bijna onmogelijk contact met hem op te nemen (op een bezoek aan zijn huis na) om je geld terug te vragen.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2016 17:06 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:33:
[...]
...Verder is het ook bijna onmogelijk contact met hem op te nemen (op een bezoek aan zijn huis na) om je geld terug te vragen.
Aangifte bij de politie? Die hebben eventueel wel een agent/auto in de buurt die wel langs kan gaan?

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

;w Zeg maar dag tegen je centjes.

Als dat geen oplichter is dan eet ik mijn schoen op. Amateuristische website met prijzen die te mooi om waar te zijn. Als het geen oplichter is dan is hij in no-time failliet en ben je ook je geld kwijt.

Ik zou maar direct aangifte doen. Hoe sneller hoe beter

• erwin26
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:33:
[...]

Daar heb je inderdaad een aantal goede punten. Na wat onderzoek is eruit gekomen dat de domeinnaam is opgezet door ene *knip*, met een leeftijd van 18 jaar. Misschien is de reden dat hij zo jong is dat de algemene voorwaarden niet helemaal kloppen? Verder is het ook bijna onmogelijk contact met hem op te nemen (op een bezoek aan zijn huis na) om je geld terug te vragen.
Kun je hem toevoegen op fb? Misschien heb je dan meer informatie over hem.

Algemene voorwaarden kun je gewoon standaard verkrijgen. Dit is wel de standaard versie, maar legaal en bevatten alles wat je nodig hebt. Zijne zijn dat echter niet en zijn ergens van straat geplukt.

Edit:

ik heb zijn algemene voorwaarden gevonden en bij deze kan ik je bevestigen dat je bent opgelicht.

https://www.webwinkelkeur...ImXpfGPsNACFZUW0wodUswL4w

Hij heeft het voorbeeld document gebruikt. Je kan dit voorbeeld niet gebruiken als legale voorwaarden, want ze kloppen niet helemaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2016 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:37:
[...]

Aangifte bij de politie? Die hebben eventueel wel een agent/auto in de buurt die wel langs kan gaan?
Dat zou een beetje overhaast zijn, nietwaar?

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
erwin26 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:38:
[...]

Kun je hem toevoegen op fb? Misschien heb je dan meer informatie over hem.

Algemene voorwaarden kun je gewoon standaard verkrijgen. Dit is wel de standaard versie, maar legaal en bevatten alles wat je nodig hebt. Zijne zijn dat echter niet en zijn ergens van straat geplukt.
Wie zegt dat dat de juiste persoon is?
Woont niet echt in de buurt van Etten-Leur...

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:40:
[...]

Inderdaad, de enige *knip* die ik op fb kan vinden woont in Drenthe...

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2016 17:07 ]

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Het zou wel extreem dom zijn van een oplichter om je eigen naam en adres te gebruiken. Dus ga er maar van uit dat die gegevens vals zijn.

Die kerel op fb woont in ieder geval niet in Etten-Leur.

Op het adres *knip* Naam + Adres verwijderd. Ik vermoed dat hij nog nooit van gadgetwinkeltje.com gehoord heeft |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2016 17:07 ]

• erwin26
Clavis schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:40:
[...]
Dat weet ik niet, maar je kan wel checken naar zijn telefoonnummer, werkzaamheden etc. Meestal staat dat wel op FB vooral als je bevriend bent met iemand. Zo kun je achter halen of dit de eigenaar is of niet.

• MsG

MsG

Forumzwerver

erwin26 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:28:
iDeal is helemaal niet veilig. Het is gewoon een soort schil/API om een banktransactie heen. Een hack van de website is heel wat anders dan een website die moedwillig op is gezet voor oplichting, dan draait de bank dat niet zomaar terug, want dat geld zijn zij als bank net zo goed kwijt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:39:
[...]

Dat zou een beetje overhaast zijn, nietwaar?
70% van de antwoorden in dit topic "bevestigt" dat je waarschijnlijk opgelicht bent en je geld kwijt bent. Maar als je inderdaad de moeite wil doen om het op een nette/correcte manier af te handelen en mogelijk mensen opzoeken via FB, Instagram, whatever om nog contact te leggen, so be it.

• erwin26
MsG schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:44:
[...]

iDeal is helemaal niet veilig. Het is gewoon een soort schil/API om een banktransactie heen. Een hack van de website is heel wat anders dan een website die moedwillig op is gezet voor oplichting, dan draait de bank dat niet zomaar terug, want dat geld zijn zij als bank net zo goed kwijt.
Voor de consument is het veilig ;) Als de site wordt gehackt en jouw gegevens buit zijn gemaakt dan ben jij niet schuldig en sta jij in je recht om het geld terug te krijgen van de hack. Dus erg veilig voor de consument. Gaat het om oplichterij dan is ideal niet goed genoeg nee. Daarvoor moet je paypal hebben, die heeft daarvoor een standaard een oplossing :).

• MsG

MsG

Forumzwerver

En hoe vaak wordt iDeal op die manier misbruikt doormiddel van een hack? (Kan dat überhaupt? Je moet zelf altijd nog de transactie verifiëren)? Het gaat hier in het topic om vermeende oplichting, in dat kader is iDeal helemaal niet veilig.

• kubuksa
*knip* Namen + adres verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2016 17:08 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het is op Tweakers niet de bedoeling dat er gestrooid wordt met namen en adressen. Deze heb ik dan ook allemaal verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• kubuksa
Hoewel KvK gegevens openbaar zijn geen zin om het tweakers beleid ter discussie te stellen. Mogen de gegevens wel in een PM naar de TS?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En ik gooi dit topic dicht. Een headhunt gaat wat ver en al helemaal in dit stadium. Aan de TS de oproep om bij meer informatie of over gewoon een paar dagen een DM te sturen zodat ik het topic weer open kan gooien. Voor nu dus een, tijdelijk, slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.