Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies nieuwe desktop pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, videobewerking en fotobewerking. Streaming moet ook mogelijk zijn. Allen op amateur niveau, maar wel met het oog dat dit een iets serieuzere hobby kan worden. Daarnaast wordt de pc ook gebruikt voor werk, maar dit is behoorlijk basic (web development en dergelijke).

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik denk dat de limiet voor mezelf rond de 2000 euro ligt. Dit is wel inclusief alles, voornamelijk dus ook monitor. Het kan meer als dit echt duidelijke voordelen met zich meebrengt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles eigelijk. Monitor, toetsenbord, muis, windows licentie. Buiten de monitor moeten deze hier niet echt opgenomen worden, denk dat er te veel mogelijkheden zijn om hier eenduidig advies over te krijgen :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ergens wel intel en nVidia, maar eigelijk niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)

Ik denk zowat alles te spelen, maar met nadruk op grafische spellen en veel minder op bv. FPS of MMO. Wil de opties wel breed genoeg laten. Ik wil graag op 1440p spelen, 144hz lijkt me momenteel geen prioriteit. In eerste instantie wil ik een goed IPS scherm met goeie kleuren, later kan daar dan nog een scherm bij dat meer op gaming focust (bv. 144hz met gsync - als de prijzen misschien wat meer dalen)

Ga je overklokken?

Nee.

Wat verwacht je van ons?

Past alles wel mooi in elkaar? Is er genoeg ruimte in de kast? Is de koeler goed genoeg? Ik zal het zelf in elkaar steken (eerste keer) en ben niet onhandig, maar wil hier geen dagen mee bezig zijn - eenvoud is dus wel een pluspunt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 323,51€ 323,51
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 471,-€ 471,-
1Fractal Design Define C€ 86,90€ 86,90
1Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart€ 445,-€ 445,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 97,-€ 97,-
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 121,50€ 121,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.753,81

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Zou je aan een i5 niet al genoeg power hebben? Scheelt een hoop centen in ieder geval.

Ik zou persoonlijk liever een moederbord met een H170 chipset nemen dan eentje met een B150.. Zie ook deze link voor een overzichtje van de belangrijkste features van diverse intel chipsets.

Ik las in enkele reviews op t.net dat die videokaart wat last van coil whining heeft? Misschien even kijken naar een alternatief die dat niet of minder heeft? Als ik het zo uit mijn hoofd goed heb hadden MSI kaarten daar iets minder last van dan Asus en Gigabyte. Maar dat moet je even nakijken of dat klopt!

Qua ssd zou ik bijvoorbeeld een Samsung evo nemen, die zijn een stukje sneller voor niet al te veel meer :) Eventueel een kleinere ssd combineren met een hdd?

Wat inbouwen betreft moet goedkomen! Je hebt een aardig grote kast uitgekozen en zoveel onderdelen zitten er niet in. Die koeler is wel redelijk groot en zwaar, dat is misschien het enige wat even lastig kan zijn als je voor het eerst een pc bouwt. Maar als je van te voren even een tutorial kijkt/leest hoe alles in elkaar moet, dan ben je een avond/middag zeker klaar!

Succes! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kapitein Edward op 17-11-2016 16:42 ]

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Kapitein Edward schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:38:
Zou je aan een i5 niet al genoeg power hebben? Scheelt een hoop centen in ieder geval.

Ik zou persoonlijk liever een moederbord met een H170 chipset nemen dan eentje met een B150.. Zie ook deze link voor een overzichtje van de belangrijkste features van diverse intel chipsets.

Ik las in enkele reviews op t.net dat die videokaart wat last van coil whining heeft? Misschien even kijken naar een alternatief die dat niet of minder heeft?

Qua ssd zou ik een Samsung evo nemen, die zijn een stukje sneller voor niet al te veel meer :) Eventueel een kleinere ssd combineren met een hdd?

Wat inbouwen betreft moet goedkomen! Je hebt een aardig grote kast uitgekozen en zoveel onderdelen zitten er niet in. Die koeler is wel redelijk groot en zwaar, dat is misschien het enige wat even lastig is. Als je van te voren even een tutorial kijkt/leest hoe alles in elkaar moet, dan ben je een avond/middag zeker klaar!
Streamen, fotobewerken en videobewerken met een i5? Ik zou een i7 nemen..
H170 heeft misschien meer functies dan een B150. Maar aan een B150 heb je meer dan zat
Over de samsung SSD. Het enige voordeel is de snelheid? Die 20 mb/s? Dat ga je niet merken. Hooguit 1 a 2 seconden. Bovendien heeft de MX300 25GB meer geheugen voor een goedkopere/ ongeveer dezelfde prijs.

Over 1440p en in de toekomst 144Hz. Dit gaat een GTX 1070 niet redden. De GTX 1070 heeft al moeite met 60/75 FPS op 1440p. Ik zou een GTX 1080 nemen en dan 75Hz 1440p. Maar 144Hz 1440p gaan de nieuwe games niet redden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de (beetje tegenstrijdige?) reacties tot dusver. Effe kort ingaan op de vragen/aanbevelingen:

- heb nog een oude externe hdd van 1 tera, vergeten vermelden
- op tweakers wordt bijna altijd b150 aangeraden als je niet OC, zie op andere sites (bv reddit) dat wel erg vaak direct naar z170 gekeken wordt. Voor mezelf lijkt er geen reden om min 50 euro meer neer te leggen, daar ik niets zie dat ik nodig heb (maakt hoger hz dan 2133 op je ramm bv echt een verschil?)
- dat van die coilwhining heb ik ook op bepaalde reviews gelezen, maar idd meer bij de asus. Toch wordt deze hier vaak aangeraden.. twijfel of msi het extra geld waard is of dat er nog betere opties zijn. Had er al 7 naast elkaar gezet, maar nu doe je me wel terug twijfelen..
- kast is niet zo heel groot trouwens, is het nieuwe C model. Lijkt me wel perfect voor wat ik wil. Ik dacht dat deze processorkoeler net eenvoudig te installeren was.. alternatief in zelfde prijsklasse of zou stockkoeler eigelijk meer dan genoeg moeten zijn (wil het wel graag stil)
- i7 staat wel al redelijk vast. Lijkt me beter toekomstgericht + voor de combinatie van taken die ik wil uitvoeren toch wel zn geld waard
- voor de toekomst 144hz, het is niet gezegd dat dit 1440p moet zijn, of dat dit zelf met deze videokaart moet gebeuren. Andere optie is dat ik dan niet op ultra speel, maar bv op high. Min 200 euro meer voor een kaart die 25% (?) beter presteert lijkt me momenteel wat overkill. Aangezien ik dit scherm niet direct zal aankopen, kijk ik dan liever wat de toekomst brengt en koop dan een nieuwe gpu in jaar of 2.

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:38:
Bedankt voor de (beetje tegenstrijdige?) reacties tot dusver. Effe kort ingaan op de vragen/aanbevelingen:

- heb nog een oude externe hdd van 1 tera, vergeten vermelden
- op tweakers wordt bijna altijd b150 aangeraden als je niet OC, zie op andere sites (bv reddit) dat wel erg vaak direct naar z170 gekeken wordt. Voor mezelf lijkt er geen reden om min 50 euro meer neer te leggen, daar ik niets zie dat ik nodig heb (maakt hoger hz dan 2133 op je ramm bv echt een verschil?)
- dat van die coilwhining heb ik ook op bepaalde reviews gelezen, maar idd meer bij de asus. Toch wordt deze hier vaak aangeraden.. twijfel of msi het extra geld waard is of dat er nog betere opties zijn. Had er al 7 naast elkaar gezet, maar nu doe je me wel terug twijfelen..
- kast is niet zo heel groot trouwens, is het nieuwe C model. Lijkt me wel perfect voor wat ik wil. Ik dacht dat deze processorkoeler net eenvoudig te installeren was.. alternatief in zelfde prijsklasse of zou stockkoeler eigelijk meer dan genoeg moeten zijn (wil het wel graag stil)
- i7 staat wel al redelijk vast. Lijkt me beter toekomstgericht + voor de combinatie van taken die ik wil uitvoeren toch wel zn geld waard
- voor de toekomst 144hz, het is niet gezegd dat dit 1440p moet zijn, of dat dit zelf met deze videokaart moet gebeuren. Andere optie is dat ik dan niet op ultra speel, maar bv op high. Min 200 euro meer voor een kaart die 25% (?) beter presteert lijkt me momenteel wat overkill. Aangezien ik dit scherm niet direct zal aankopen, kijk ik dan liever wat de toekomst brengt en koop dan een nieuwe gpu in jaar of 2.
B150 heb je genoeg aan.
Hoger geheugen dan 2133Mhz heeft geen effect/nut. Alle moederborden op de Z170 na klokken het geheugen terug naar 2133Mhz.
Over de videokaarten. Zou je in een lijstje kunnen zetten over welke videokaarten je twijfelt?
Kast lijkt me een prima keus. Fractal is een goed merk.
In principe zou een GTX 1070 het goed moeten doen voor als je 1440p wilt. Maar op 1080p weet je wel zeker dan een GTX 1070 minimaal met de nieuwe games 60 FPS zou kunnen halen. Ikzelf heb alleen niet heel veel ervaringen met high-end kaarten. Ik heb gewoon een simpele AMD HD7950 :p. Over je 144Hz. Ik zou niet weten welke videokaarten grafische games op 144 fps kunnen spelen. Op zowel 1080 en 1440p op high settings. Medium zou ik ook niet weten