Vraag

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 11:13

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Mijn dochter zit in groep 8 van de basisschool en gebruikt de oude iPhone 4 van oma. Als ze volgend jaar naar de brugklas gaat, krijgt ze een sim-only abo van Youfone of vergelijkbaar.

In de tussentijd is het toch wel praktisch als ze kan bellen / whatsappen als er iets is. Voorheen heb ik ooit een Lebara-kaartje actief gehad, maar dan verdwijnt binnen korte tijd opeens zonder vooraankondiging je beltegoed, kaart wordt definitief de nek omgedraaid en de klantenservice is onbereikbaar. Die komt er dus bij mij niet meer in.

Nu zag ik deze

https://www.simyo.nl/prep..._term=2234321596905239552

Wat mij heel goedkoop lijkt. Ik kom echter wel op internet wat negatieve ervaring tegen over onverklaarbaar hoge internetkosten bij hun abonnementen. Daar heb ik niet zo'n trek in, want dat zou betekenen dat de telefoon opeens onbruikbaar is bij het overschrijden van het beltegoed. Iemand hier ervaringen met Simyo pre-paid?

Heeft iemand nog betere alternatieven?

Beste antwoord (via neanderthaler op 18-11-2016 09:28)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Waarom niet KPN prepaid? Dan kun je voor 7,50 onbeperkt internetten. 128kbps is voor WhatsApp snel zat.

Ja, echt onbeperkt.

https://www.kpn.com/prepaid/onbeperkt-online.htm

[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 17-11-2016 20:31 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
neanderthaler schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:41:
Pre-paid = op = op. Dus gewoon de goedkoopste uitzoeken lijkt me?

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10 18:47
Niet echt een prepaid maar Hollandsnieuwe een optie?
300 mb (of 300 minuten) per maand voor € 9. of voor een euro meer heb je 500mb/maand. Hier geldt ook op=op (automatisch opwaarderen uitzetten)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je pre-paid gaat gebruiken, zou in ieder geval de telefoon zo instellen dat er nauwelijks mobiele data gebruikt mag worden. Die 27,50 een beltegoed is immers op na zo'n 180MB, en da's behoorlijk prijzig.

Whatsapp gebruikt nauwelijks internet, met 20MB per maand kun je heel veel whatsappjes versturen. Maar, ik weet niet hoe makkelijk zo'n data-limiet te regelen is met een iPhone.

Een abbo kan ook, maar is pas rendabel als ze iedere maand die 27,50 opstookt. Doet ze dat niet, dan is pre-paid goedkoper.

People as things, that’s where it starts.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:13
rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:49:
[...]
Ja dat zou je wel denken he, ware het niet dat je bij Simyo diep in de min kunt gaan bij pre-paid.

My favorite programming language is solder.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:04:
[...]
Ja dat zou je wel denken he, ware het niet dat je bij Simyo diep in de min kunt gaan bij pre-paid.
Ik zie dat inderdaad staan:
Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.
Maar zo ver de min zal je niet toch niet gaan. Als ik naar mijn eigen internet verbruik kijk heb ik heel veel sessies van maar een aantal MB.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:49:
[...]

Snap ik. Maar ik was benieuwd of mensen nog van addertjes onder het gras wisten. Of slechte / goed ervaringen.
BB-One schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:53:
Niet echt een prepaid maar Hollandsnieuwe een optie?
300 mb (of 300 minuten) per maand voor € 9. of voor een euro meer heb je 500mb/maand. Hier geldt ook op=op (automatisch opwaarderen uitzetten)
Ik ga nog even voor pre-paid. Het is niet de bedoeling dat ze elders gezellig gaat zitten zwatelen met vriendinnen. Thuis en bij bekenden / familie gebruikt ze wifi.
RobinHood schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:54:
Als je pre-paid gaat gebruiken, zou in ieder geval de telefoon zo instellen dat er nauwelijks mobiele data gebruikt mag worden. Die 27,50 een beltegoed is immers op na zo'n 180MB, en da's behoorlijk prijzig.

Whatsapp gebruikt nauwelijks internet, met 20MB per maand kun je heel veel whatsappjes versturen. Maar, ik weet niet hoe makkelijk zo'n data-limiet te regelen is met een iPhone.

Een abbo kan ook, maar is pas rendabel als ze iedere maand die 27,50 opstookt. Doet ze dat niet, dan is pre-paid goedkoper.
Ik was van plan de goedkoopste optie (7,50) te nemen en dan gewoon in de gaten te houden of de limiet in zicht komt.

Whatsapp is wel tricky met foto’s en filmpjes. De thumbnails zijn geen probleem, ze moet dan gewoon niks extra’s openen als ze geen wifi verbinding heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:04:
[...]

Dat zou hooguit betekenen dat je als pre-paid gebruiker wordt afgesloten. Als er dan opeens een flink bedrag in de min staat, is het gewoon sim-kaartje de prullenbak in en er een van een andere aanbieder halen ;)

-edit: niet als ik hem via internet aanschaf, betaal en laat versturen natuurlijk :/

[ Voor 9% gewijzigd door neanderthaler op 17-11-2016 15:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Waarom niet KPN prepaid? Dan kun je voor 7,50 onbeperkt internetten. 128kbps is voor WhatsApp snel zat.

Ja, echt onbeperkt.

[ Voor 26% gewijzigd door krakendmodem op 17-11-2016 20:31 ]

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:20
simpel. 10 euro onbeperkt bellen en sms en 1 gig data op 3G

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 21:59
neanderthaler schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:41:
Mijn dochter zit in groep 8 van de basisschool en gebruikt de oude iPhone 4 van oma. Als ze volgend jaar naar de brugklas gaat, krijgt ze een sim-only abo van Youfone of vergelijkbaar.

In de tussentijd is het toch wel praktisch als ze kan bellen / whatsappen als er iets is. Voorheen heb ik ooit een Lebara-kaartje actief gehad, maar dan verdwijnt binnen korte tijd opeens zonder vooraankondiging je beltegoed, kaart wordt definitief de nek omgedraaid en de klantenservice is onbereikbaar. Die komt er dus bij mij niet meer in.

Nu zag ik deze

https://www.simyo.nl/prep..._term=2234321596905239552

Wat mij heel goedkoop lijkt. Ik kom echter wel op internet wat negatieve ervaring tegen over onverklaarbaar hoge internetkosten bij hun abonnementen. Daar heb ik niet zo'n trek in, want dat zou betekenen dat de telefoon opeens onbruikbaar is bij het overschrijden van het beltegoed. Iemand hier ervaringen met Simyo pre-paid?

Voor kleine hoeveelheden data en goedkoop bellen / sms'en(5cent/st) zou je *Bliep kunnen nemen. Wil je goedkoop klaar zijn en geen omkijken hebben naar dataverbruik, dan kun je KPN prepaid met 7,50 onbeperkt internet bundel kunnen nemen. Van een tientje gaat er dan 7,50 af voor het internet, de resterende 2,50 kun je dan gebruiken voor sporadisch bel of sms-verkeer of om de 4e maand niet te hoeven opwaarderen. Ik heb dit zelf tijden gebruikt, je kunt er lage kwaliteit YouTube of Spotify of Tunein mee gebruiken en ik heb zonder opmerkingen ~4GB per maand kunnen verbruiken zonder er iets van te horen.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 17-11-2016 21:08 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• krakendmodem
timmie1 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:07:
[...]

Voor kleine hoeveelheden data en goedkoop bellen / sms'en(5cent/st) zou je *Bliep kunnen nemen. Wil je goedkoop klaar zijn en geen omkijken hebben naar dataverbruik, dan kun je KPN prepaid met 7,50 onbeperkt internet bundel kunnen nemen. Van een tientje gaat er dan 7,50 af voor het internet, de resterende 2,50 kun je dan gebruiken voor sporadisch bel of sms-verkeer of om de 4e maand niet te hoeven opwaarderen.
Aanvulling hierop: als je bij KPN je beltegoed opwaardeert, dan krijg je - afhankelijk van het bedrag- ook nog extra gratis bonustegoed. 15 euro extra als je 10 euro opwaardeert. Dan kan ze dat opbellen.

• timmie1
HvanderT schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:11:
[...]

Aanvulling hierop: als je bij KPN je beltegoed opwaardeert, dan krijg je - afhankelijk van het bedrag- ook nog extra gratis bonustegoed. 15 euro extra als je 10 euro opwaardeert. Dan kan ze dat opbellen.
Dat heb ik nou weer nooit gehad. En ik heb heel wat keren opgewaardeerd...

Edit: is dus afhankelijk van het gekozen tariefplan. Ik heb altijd standaard tarief bij aankoop ingesteld gehad, daarmee heb je dus geen bonustegoed.

[ Voor 15% gewijzigd door timmie1 op 17-11-2016 21:13 ]

• krakendmodem
Dan heb je waarschijnlijk het bonus tarief niet geactiveerd. https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
HvanderT schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:29:

Ja, echt onbeperkt.

Is zo'n sim ook ergens te halen? Bij AH toevallig? Mediamarkt? Of alleen via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
neanderthaler schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:17:
[...]

Is zo'n sim ook ergens te halen? Bij AH toevallig? Mediamarkt? Of alleen via internet?
Bij Kijkshop hebben ze die, net als in de KPN winkels, Mediamarkt en de meeste andere grotere electronicazaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neanderthaler schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:17:
[...]

KPN winkel heeft ze wel, maar je kan ze ook online bestellen, dan heb je em morgen in de bus.

Kijkshop, expert, etc verkopen ze ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Zojuist gekocht bij MediaMarkt! We gaan het uitproberen en kijken hoe het bevalt met die internetoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02:29
Tip: bij het activeren van de volgende bundel, doe dit 1 dag voordat je bundel afloopt, met een beetje mazzel zit de snelheidscap er niet op (niet te vergeten bundel is ook geldig in EU)
Pagina: 1