Er is al jarenlange een trend gaande van het afschaffen van het gebruik van schuilnamen en verplicht stellen van het gebruiken van je echte naam. Wanneer wordt dit ook bij Tweakers het geval?
Waarschijnlijk de dag dat ik nooit meer zal inloggen op Tweakers. waarom zou je dit willen?
Ik hoop niet dat dat gemeengoed gaat worden bij Tweakers. Ik post hier genoeg zaken die ik niet direct gelinkt wil hebben. In-direct blijft het natuurlijk mogelijk.
Als mensen mijn volledige naam Googelen hoeven ze niet te zien dat ik net Planet Coaster heb gekocht, of een iPhone te koop heb op V&A.
Als mensen mijn volledige naam Googelen hoeven ze niet te zien dat ik net Planet Coaster heb gekocht, of een iPhone te koop heb op V&A.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ben je niet in de war met China?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:06:
Er is al jarenlange een trend gaande van het afschaffen van het gebruik van schuilnamen en verplicht stellen van het gebruiken van je echte naam.
nieuws: China verplicht registratie met echte naam op internet
[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 17-11-2016 13:15 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Heb het op nog geen enkel forum gezien waar dit heeft plaatsgevonden eigenlijk. Heb je voorbeelden?
Wellicht bedoeld hij Facebook?RodeStabilo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:15:
Heb het op nog geen enkel forum gezien waar dit heeft plaatsgevonden eigenlijk. Heb je voorbeelden?
BlizzardRodeStabilo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:15:
www.telegraaf.nl/digitaal...n_op_fora_Blizzard__.html
DVINFO
www.dvinfo.net/forum/
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 13:32 ]
Dat is geen forum zoals dit en zelfs daar kan je echt nog wel een alias gebruiken als je dat echt wil.
Ik denk dat de keuze gewoon vrij moet blijven of je je echte naam wilt gebruiken of een schuilnaam.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Die jarenlange trend is dan een beetje langs mij heen gegaan.
Ik zie wel een trend naar steeds meer privacy-bewust-online-gedrag; overal je echte naam gebruiken past daar niet echt bij.
Ik zie wel een trend naar steeds meer privacy-bewust-online-gedrag; overal je echte naam gebruiken past daar niet echt bij.
If you can see, look. If you can look, observe
Wat je voor het gemak even vergeet is dat daar gigantisch veel protest tegen was, tot op het punt waarop dat helemaal niet is doorgevoerd na die aankondiging. http://kotaku.com/5583405...play-real-names-in-forums
Privacy is een groot goed. Wij hebben als beheerders de tools om bijvoorbeeld oplichters en gebruikers die er meerdere accounts op nahouden terug te vinden. Gebruikers onderling hoeven helemaal niet van elkaar te weten hoe ze heten. Ik denk dat ik met enige zekerheid kan zeggen dat Tweakers dit nooit gaat doen, en mocht dat plan er om wat voor reden dan ook wél komen, dan denk ik niet dat er veel van de vrijwillige crew mee akkoord zal gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 17-11-2016 13:36 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het kan wel, maar het mag niet.RodeStabilo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:32:
[...]
Dat is geen forum zoals dit en zelfs daar kan je echt nog wel een alias gebruiken als je dat echt wil.
Of Facebook vind ik zo'n maatregel wel logisch, omdat het een sociaal netwerk is met 'IRL vrienden'. Schuilnamen lijken me daar niet wenselijk.
Voor een forum geldt dat echter totaal niet. Het is heel ongebruikelijk om op een forum je echte naam te gebruiken, en dat lijkt me ook niet nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 17-11-2016 13:38 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik vind de stellingname ook vrij star. Alsof het al vast staat. Ik denk, in het kader van wat NME zegt, namelijk de wens van privacy een stuk sterker staat dan een verplichte echte naam online. Ik denk dat die 'trend' (voor zover daar sprake van is), if anything, alleen maar minder zal worden. De risisco's voor je werk, prive sfeer en andere zaken is vele malen groter dan de voordelen van een echte naam online gebruiken. Althans, in de meeste zaken.
Niet alleen facebook, in de Apple store in Den Haag eens commentaar gehad dat ik de gebruiksvoorwaarden overtreedt door mij niet met volledige naam te registreren/aanmelden.
De betreffende "genius" kreeg dan ook een welgemeend
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
In mijn ervaring is er sowieso geen sprake van een trend. Wat er wél gebeurt is dat heel veel sites een login via Facebook aanbieden, en die sites nemen standaard gewoon je volledige naam over, en soms heb je niet eens de optie om die te veranderen. Maar dat is gewoon een bewuste keuze die je maakt in het gebruiken van die site. Domweg van anonimiteit switchen naar het verplicht stellen van je echte naam (alsof we die kunnen controleren
) is bijzonder dom voor een site met honderdduizenden bestaande accounts.

En mocht het ooit wel doorgevoerd worden ben ik opeens Jan Poepjes, woonachtig in de Dikkelulstraat 13 te Gaatjegeenreetaanstad 
Mochten ze om een ID vragen dan houdt het op en gebruik ik de dienst niet.
Mochten ze om een ID vragen dan houdt het op en gebruik ik de dienst niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Standeman op 17-11-2016 13:48 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ik zal 't (qua t.net) nog sterker vertellen: we krijgen dagelijks/wekelijks zat "nickchange verzoeken" en in een aantal van die gevallen wil men een "Epic1337Tweker" nick veranderen naar "Jan Janssen"; in élk van die gevallen wordt eerst door crew geïnformeerd of men wel héél zeker weet of men een minder/niet anonieme nickname wil hebben.
Áls er al een trend zou zijn dan is 't juist 't tegenovergestelde (wat anderen hierboven ook al zeggen) en in de gevallen waarin men verzocht/gedwongen wordt een echte naam te gebruiken is dat of niet in goede aarde gevallen of makkelijk te omzeilen (en oogluikend gedoogd) of heeft 't een duidelijk/logisch nut (i.v.m. wettelijke/juridische of wat dan ook regels) en zal die naam niet (snel) ook 'en plein publiek' gebruikt worden.
Áls er al een trend zou zijn dan is 't juist 't tegenovergestelde (wat anderen hierboven ook al zeggen) en in de gevallen waarin men verzocht/gedwongen wordt een echte naam te gebruiken is dat of niet in goede aarde gevallen of makkelijk te omzeilen (en oogluikend gedoogd) of heeft 't een duidelijk/logisch nut (i.v.m. wettelijke/juridische of wat dan ook regels) en zal die naam niet (snel) ook 'en plein publiek' gebruikt worden.
[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 17-11-2016 13:52 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Sinds de komst van Hyves, Facebook en LinkedIn is het gebruik van je eigen naam eerder regel dan uitzondering. Wat heb je te verbergen, de meeste Tweakers zullen vast ook wel op Facebook zitten en een linkedin onderhouden voor hun zakelijke contacten, waarom dan moeilijk doen over je echte naam gebruiken op een internetforum?
Voor de moderatie scheelt het een hoop omdat als mensen met hun echte naam posten er een stuk minder flame- en trollposts worden geplaatst. Wat is het bezwaar, waar ben je bang voor?
Voor de moderatie scheelt het een hoop omdat als mensen met hun echte naam posten er een stuk minder flame- en trollposts worden geplaatst. Wat is het bezwaar, waar ben je bang voor?
Wat zijn de voordelen van het gebruiken van echte namen in plaats van schuilnamen?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:06:
Er is al jarenlange een trend gaande van het afschaffen van het gebruik van schuilnamen en verplicht stellen van het gebruiken van je echte naam. Wanneer wordt dit ook bij Tweakers het geval?
* RobIII kijkt naar "stier" en diens [Verwijderde gebruiker]... Zal ik maar een nickchange doen dan en je volledige naam invullen op je profiel?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
Sinds de komst van Hyves, Facebook en LinkedIn is het gebruik van je eigen naam eerder regel dan uitzondering. Wat heb je te verbergen, de meeste Tweakers zullen vast ook wel op Facebook zitten en een linkedin onderhouden voor hun zakelijke contacten, waarom dan moeilijk doen over je echte naam gebruiken op een internetforum?
[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 17-11-2016 13:56 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ga eens snel Nee, je hebt wél iets te verbergen lezenVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
En er staat genoeg op GoT waarvan ik vind dat mijn moeder het beter niet kan lezen (of aan mij kan koppelen
[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 17-11-2016 13:56 ]
Ik heb niks te verbergen, maar daarentegen hoeft niet iedereen alles te weten.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
Hyves is ter ziele en velen houden Facebook en LinkedIn ver van elkaar.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het verschil is dat ik op LinkedIn in gevonden wil worden als iemand mij zoekt en Facebook af te schermen is en daar niks op staat wat niet openbaar mag worden. Hier op Tweakers staat toch meer persoonlijke informatie.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
Trolling much?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Het is al aangehaald door RobIII, maar waarom heet je dan 'stier'? Bijna je hele profiel is leeg.. Ik probeer je niet belachelijk te maken. Maar je eigen profiel geeft al aan dat je er zelf eigenlijk ook niet achter staat.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
In de buitenwereld is het toch ook niet toegestaan of sociaal geaccepteerd om een fake naam op te geven, waarom wel op het internet?
Als ik op Linkedin of Facebook een pseudoniem zou gebruiken, denk ik dat mensen en bedrijven me eerder zouden wantrouwen dan wanneer ik mijn eigen voor en achternaam + foto zou gebruiken.
Als ik op Linkedin of Facebook een pseudoniem zou gebruiken, denk ik dat mensen en bedrijven me eerder zouden wantrouwen dan wanneer ik mijn eigen voor en achternaam + foto zou gebruiken.
Hypocriet maar ik wil een discussie aanzwengelen, ben zelf helemaal niet actief op social media en wil daar verandering in brengen. Ik balanceer tussen de wens om mijn privacy te behouden en meer openheid naar buiten toe te brengen. Dit ook omdat ik in mijn eigen omgeving zie, mensen die met hun eigen naam erg aanwezig zijn op het internet ze voornamelijk op zakelijk vlak best veel voordelen uit halen.Ircghost schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:57:
[...]
Het is al aangehaald door RobIII, maar waarom heet je dan 'stier'? Bijna je hele profiel is leeg.. Ik probeer je niet belachelijk te maken. Maar je eigen profiel geeft al aan dat je er zelf eigenlijk ook niet achter staat.
De woorden Jarenlange (sic) en trend doen me vermoeden dat er heel wat websites zover zijn inmiddels. Vervolgens noem je twee voorbeelden waarvan er één dus kennelijk niet eens doorgevoerd is en de tweede een vrij bescheiden platform.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:06:
Op sociale media waar precies het doel is om mensen te vinden lijkt het me ook wel prettig om mensen herkenbaar te hebben. Dan is de werkelijke naam van iemand een handig aanknopingspunt (maar zelfs dan niet perfect, er zijn meer mensen die Jan Jansen heten). Voor een discussieplatform waar het doel de discussie is (en dus niet de vindbaarheid van personen) lijkt me je stellingname wel héél fors.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
Sinds de komst van Hyves, Facebook en LinkedIn is het gebruik van je eigen naam eerder regel dan uitzondering.
Er zijn in de grote boze buitenwereld talloze situaties denkbaar waarbij niet eens een schuilnaam nodig is. Denk aan de supermarkt, een winkel, een enquete op straat. Op internet heb je een inlognaam nodig als beveiliging en is er verder volstrekt geen noodzaak om iemand persoonlijk te identificeren. Daarom heb je weliswaar een inlognaam maar mag die prima afwijken van je werkelijke naam.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
In de buitenwereld is het toch ook niet toegestaan of sociaal geaccepteerd om een fake naam op te geven, waarom wel op het internet?
Scherp opgemerkt. Op een sociaal medium is je echte naam datgene wat je onderscheidt. pietje_warlord83@hotmail.com is dan ineens niet zo handig nee. Daarom doe je dat daar wél. Maar op basis van één discussieforum de conclusie trekken dat er een jarenlange trend gaande is. Ehm, nee.Als ik op Linkedin of Facebook een pseudoniem zou gebruiken, denk ik dat mensen en bedrijven me eerder zouden wantrouwen dan wanneer ik mijn eigen voor en achternaam + foto zou gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Carpento op 17-11-2016 14:04 ]
Oh? Vertel....hoe gaan we die echte namen verifiëren? En zelfs als je daar een briljante oplossing voor hebt, hoe is dat dan minder werk dan nu? Anders dan "omdat er zo veel mensen afhaken dat er geen gebruikers overblijven om te controleren."Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
Maar, hoe weet jij dat Henk de Vries op LinkedIn echt Henk de Vries heet en geen Vishwanathan Ridwerthas? Of dat degene achter het account echt degene is die op de foto staat? Gefingeerd vertrouwen is ook niks waard.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
Dat je op je Linkedin je echte naam gebruikt om eventueel zakelijk voordeel op te doen lijkt me logisch maar wat zou volgens jou dan het voordeel zijn om dit ook op fora te gaan gebruiken ? Deze hebben helemaal geen zakelijk draagvlak volgens mij.
Cloud ☁️
In de buitenwereld geef ik idd zelden een valse naam op omdat daar een "Gaat je niks aan" een meer dan voldoende antwoord is. Het is zeker toegestaan en of het al dan niet sociaal geaccepteerd is kan me weinig boeien. Overigens wordt er amper om mijn naam gevraagd in de buitenwereld.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
Het grote verschil is dat wanneer ik iemand in de echte wereld tegen kom ik een inschatting kan maken wie ik vertrouw en wie niet. Alleen mensen die ik vertrouw zal ik mijn echte naam geven (zoals mijn werkgever, vrienden, etc). Via internet is het praktisch onmogelijk omdat je geen non-verbale communicatie hebt waarmee je die inschatting kan maken.
Kopie legitimatie, en uittreksel geboorte register en 1 cent overboeken naar tweakersNMe schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:02:
[...]
Oh? Vertel....hoe gaan we die echte namen verifiëren?
En dan gelijk wat bloed / vingerdrukken afstaat en een GPS tracker laten implanteren.Alternative schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:07:
[...]
Kopie legitimatie, en uittreksel geboorte register en 1 cent overboeken naar tweakers
De buitenwereld is iets anders dan het internet?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
Wanneer je op Facebook een fake-naam gebruikt en dit door iemand wordt gemeld wordt je account 'gesloten' tot je het aanpast.Als ik op Linkedin of Facebook een pseudoniem zou gebruiken, denk ik dat mensen en bedrijven me eerder zouden wantrouwen dan wanneer ik mijn eigen voor en achternaam + foto zou gebruiken.
Ik weet niet hoe dit met LinkedIn zit, maar in de algemene voorwaarden staat vaak of je je echte naam moet gebruiken of niet.Bedankt voor je rapport. Je hebt er goed aan gedaan dit aan ons te laten weten. Na het profiel te hebben bekeken dat je hebt gerapporteerd, hebben we besloten rechtstreeks contact op te nemen met de eigenaar van het account. Als we denken dat een profiel nep is of de eigenaar zich voordoet als iemand anders, vragen we diegene om zijn/haar identiteit te bevestigen. Als we iets zien in een profiel wat in strijd is met de richtlijnen voor de community van Facebook, verwijderen we het.
We waarderen je hulp. Hierdoor blijft Facebook veilig en prettig voor iedereen.
Verder vind ik de reacties van sommige mensen geniaal.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
En als iedereen met zijn echte naam bekend is
vallen we onder de privacywetten
Een forum wil dat niet.
Je dan verantwoorden bij deze regering
Een forum wil dat niet.
Je dan verantwoorden bij deze regering

[ Voor 0% gewijzigd door beascob op 17-11-2016 14:21 . Reden: typo ]
gewaarwordingshorizon
En toch denk ik er steeds meer aan om ook bij winkels en dergelijken schuilnamen te gebruiken. Waarom moeten zij perse al mijn gegevens hebben?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
We slaan al persoonsgegevens op hoor. Onder meer je IP-adres is óók een persoonsgegeven omdat wij het kunnen verbinden aan jou als persoon. En ook je e-mailadres is er een.beascob schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:20:
En als iedereen met zijn echte naam bekend is
Een forum wil dat niet.
Je dan verantwoorden bij deze regering![]()
Tweakers voldoet dan ook aan alle voorwaarden voor dataopslag, zelfs tot op het punt waarop zelfs wij vrijwilligers een verklaring moeten ondertekenen dat we netjes met die gegevens om zullen gaan, voordat we rechten krijgen om die gegevens in te zien.
Oh? Als ik bij de starbucks of domino's pizza sta vragen ze ook altijd m'n naam, of ik nou elke keer een andere opgeef interesseert ze niet hoor.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
Sowieso, mijn roepnaam verschilt met mijn voornaam.

[ Voor 14% gewijzigd door Rmg op 17-11-2016 14:25 ]
Ik weet niet of dat helemaal correct is wat je zegt, we zien in het dagelijks beeld best vaak mensen die onder een schuilnaam werken. Artiesten, kunstenaar, schrijvers, wetenschappers, gamers, etc etc.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
Schuilnamen komen vaker voor en vormen volgens mij al eeuwen een gemeen goed.
(https://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudoniem)
Ik zou wel mijn bedenkingen hebben als ik iemand zou ontmoeten, zich voorstelt met een fake naam die achteraf anders blijkt te heten. Had laatst wat meuk via Marktplaats verkocht, had bij tweede ontmoeting erg lang moeten zeuren om een id kaart. Uiteindelijk kwam dan de aap uit de mouw, bleek de persoon in kwestie anders te heten dan hij zich voorstelde.
Een fake naam is iets anders dan een pseudoniem.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:40:
Ik zou wel mijn bedenkingen hebben als ik iemand zou ontmoeten, zich voorstelt met een fake naam die achteraf anders blijkt te heten. Had laatst wat meuk via Marktplaats verkocht, had bij tweede ontmoeting erg lang moeten zeuren om een id kaart. Uiteindelijk kwam dan de aap uit de mouw, bleek de persoon in kwestie anders te heten dan hij zich voorstelde.

Mvg,
Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg.
[ Voor 10% gewijzigd door FiXeR.nl op 17-11-2016 14:42 ]
Als iemand mijn ID-kaart wil zien voor een Marktplaatsverkoop maak ik subiet rechtsomkeert.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:40:
Waarom heb je van iemand die je in persoon ziet een ID-kaart nodig als je zelf de verkoper bent?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:40:
Ga je trouwens ook nog eens serieus in op de tegenargumenten of blijf je steeds nieuwe troll-berichtjes de ruimte in schieten?
Duizende euro's aan horloges:Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
Wat heb je te verbergen...
Het algemeen horloge topic - deel 7
Als je een vermogen hebt aan horloges wil je natuurlijk wel low profile blijven en niet met je naam op het internet staan. Met je naam op internet zijn je adres gegevens ook veel makkelijker te achterhalen. Met die NAW gegevens word het voor criminelen ineens een stuk makkelijker om een roofoverval te plannen.
Overigens valt mijn horloge collectie nog mee. Maar er zijn mensen in het boven genoemde topic die makkelijk boven de 25.000 euro uitkomen...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Niet alleen dat. Veel van ons hebben ook een inventaris op onze gallerypagina staan, met daarop ook voor duizenden euro's aan PC's, laptops, tv's, consoles, games, etc.ChojinZ schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:45:
Overigens valt mijn horloge collectie nog mee. Maar er zijn mensen in het boven genoemde topic die makkelijk boven de 25.000 euro uitkomen...
Overduidelijke troll is overduidelijk zeg 
Stier als je geen troll bent kan je alvast wat geloofwaardiger worden door jezelf voor te stellen, je profielnaam te veranderen (tenzij je hele naam 'stier' is...) en een kopie van je ID kaart naar mij te mailen
Stier als je geen troll bent kan je alvast wat geloofwaardiger worden door jezelf voor te stellen, je profielnaam te veranderen (tenzij je hele naam 'stier' is...) en een kopie van je ID kaart naar mij te mailen

Fixing things to the breaking point...
Ik ga er van uit dat dit alleen zou komen wanneer het wettelijk verplicht wordt.NMe schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:35:
Ik denk dat ik met enige zekerheid kan zeggen dat Tweakers dit nooit gaat doen, en mocht dat plan er om wat voor reden dan ook wél komen, dan denk ik niet dat er veel van de vrijwillige crew mee akkoord zal gaan.
Dus jouw volledige naam is alleen "stier" ?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:51:
waarom dan moeilijk doen over je echte naam gebruiken op een internetforum?
Iedereen die om een naam vraagt tijdens het stappen, krijgt altijd 100% de echte en volledige naam terug? Of en "enquetes" om 5 tot 10 % korting te krijgen in een supermarkt waar men het hemd van je lijf vraagt die wordt natuurlijk door iedereen ook 100% ingevuld (salaris, auto, leningen, inboedel, wat doe je in het weekend, etc. etc.).Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:58:
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik voel er niet veel voor om hier mijn naam te gaan posten. Zoals ik eerder zei ben ik goed aan het denken hoe ik de balans moet vinden tussen privacy en openheid.Qwerty-273 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:57:
Dus jouw volledige naam is alleen "stier" ?
Hoe doen jullie dat in het dagelijks leven, bedrijf starten, contracten tekenen, solliciteren etc. kan dat onder een pseudoniem?
Wacht even, heb ik dit nou goed? Je stelt hier ter discussie of leden zich met volledige naam moeten registreren en bent vervolgens niet bereid om zelf openheid van zaken te geven?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:03:
[...]
Ik voel er niet veel voor om hier mijn naam te gaan posten. Zoals ik eerder zei ben ik goed aan het denken hoe ik de balans moet vinden tussen privacy en openheid.
Hoe doen jullie dat in het dagelijks leven, bedrijf starten, contracten tekenen, solliciteren etc. kan dat onder een pseudoniem?

* P_Tingen nomineert hierbij stier voor de troll-award 2016
... en gaat over tot de orde van de dag
Wait wut..?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:03:
[...]
Ik voel er niet veel voor om hier mijn naam te gaan posten. Zoals ik eerder zei ben ik goed aan het denken hoe ik de balans moet vinden tussen privacy en openheid.
Maar je wilt zelf je echte naam niet vrijgeven? Waarom vraag je dan wel wanneer het 'veranderd' wordt? Ligt het aan mij of ben je nu gewoon ontzettend aan het trollen?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:06:
Oh, wat mij betreft verdient dit topic wel het 'grappigste topic van de dag' prijsje!
Of een slotje. Ongeveer 2 pagina's terug al...Markimoo schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:09:
Oh, wat mij betreft verdient dit topic wel het 'grappigste topic van de dag' prijsje!
If you can see, look. If you can look, observe
Je voorbeelden zijn natuurlijk wel compleet anders, waar het wel van belang is wie jij bent! Waarbij je dan ook vaak moet bewijzen wie je bent. Dat in tegenstelling tot een gesprek in een kroeg met onbekenden, of een enquete in een winkelstraat, of zelfs een grote vriendengroep (weet jij van iedereen de volledige naam?).Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:03:
Maar omdat je solliciteren noemt, stuur je in jouw eerste contact gelijk je volledige data door (bevat jouw CV all jouw persoonlijke data die niets met de functie van doen heeft, burgelijkestaat, exact woonadres, geboortedatum,etc.)? Of stel je eerst vragen bijvoorbeeld over de salarisbandbreedte etc? En pas als het blijkt dat sollicitatie zinvol is, een CV met alleen werkgerelateerde data door te sturen?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Wat is hier het probleem? Je hebt het over een ontmoeting, dus ik ga ervan uit dat het dan face to face was.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:40:
Je staat tegenover elkaar, jij hebt een product, hij heeft cash, hij bekijkt het product en zegt ja en geeft cash.. daar heb je geen naam voor nodig toch? Laat staan een id kaart... ik geef mijn ID echt niet af aan een random marktplaats verkoper..

Heb zat zooi via marktplaats verkocht, nog nooit een naam onthouden of mee gekregen (fake of echt). Wel een keer onderhandeld met profielnaam X (geen idee meer wat). Stond er later voor de deur een vriend van de middelbare school die ik al 18 jaar niet had gezien ofzo, maar dat is geheel of topic
Wat vinden jullie dan van mensen die op Facebook een pseudoniem gebruiken? Niemand die zich afvraagt waarom diegene als één van de weinigen zijn echte naam en foto afschermt?
Dat het zijn of haar keuze is, maar je echte naam dient gebruikt te worden op Facebook.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:27:
Wat vinden jullie dan van mensen die op Facebook een pseudoniem gebruiken? Niemand die zich afvraagt waarom diegene als één van de weinigen zijn echte naam en foto afschermt?
Nee, waarom zou het mij ook maar iets moeten schelen?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:27:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Een leuke discussie voor de HK of AZ. Maar dan breder dan alleen Tweakers. In ieder geval in deze vorm geen onderwerp voor LA.
[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 17-11-2016 15:33 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.