Vraag

Anoniem: 840625

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik werk bij een bedrijf waar we bezig zijn met het ontwikkelen van een soundbar. Het is de bedoeling om deze soundbar te richten op de gaming industrie, waarbij het heel gemakkelijk moet zijn om het apparaat aan te sluiten op menig game console. Het idee: ik ga eens na wat de doorsnee gamer voor problemen heeft bij het aansluiten van een reguliere audiobron.

Dus:
Wat zijn minimale eisen aan een soundbar om deze 'gaming-waardig' te maken?
Wat zien jullie graag in zo'n soundbar als jullie hem helemaal zelf mochten ontwikkelen?

Alle tips en trucs zijn welkom :*)

Alle reacties

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-05 08:25
2e vraag snap ik, maar de 1e niet.

Denk dat je zelf moet onderzoeken naar wat voor gamesystemen er allemaal zijn en hoe je daar het geluid vanaf haalt.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-04 16:45
Lijkt me vrij simpel, die minimale eisen. Aansluiten via HDMI, equalizer met presets voor voice, richting (waar schieten ze) etc.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:34
Goede geluidskwaliteit
Een soundbar moet een verbetering bieden op het standard geluid van een TV. Daarom is het belangrijk om op alle vlakken goed te presteren. Aangezien een soundbar meestal niet extreme groot wordt is het handig om eens te kijken naar de Logitech Z10 (stereo speakers) en de Bose Soundlink Mini II (Bluetooth speaker) welke beide een groot geluid weten te realiseren uit een kleine behuizing.

Audio processor
Naast de nodige decoders voor DTS en DD is het prettig om wat effecten te kunnen toepassen aan de sound output. Denk aan virtual surround, equalizer & normalizer.

Input
De volgende input zijn zeker gewenst:
- HDMI
- RCA
- Optical
- Bluetooth
- IR Remote

Prijs
Ik denk tussen de 200 a 300 euro goed zal aanslaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-11-2016 13:07 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Wat mij betreft zal een soundbar nooit goed geschikt zijn. Met een goedkopere headset of 5.1 set hoor je simpelweg veel beter waar tegenstanders vandaan komen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bram1984 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:20:
Wat mij betreft zal een soundbar nooit goed geschikt zijn. Met een goedkopere headset of 5.1 set hoor je simpelweg veel beter waar tegenstanders vandaan komen.
Is natuurlijk afhankelijk van de game die je speelt.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 22:50

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Het is niet toegestaan om zonder toestemming Enquetes, onderzoeken of schoolonderzoeken te starten. Graag hiervoor eerst toestemming aanvragen bij de moderators van de desbetreffende sectie. Zie voor meer toelichting: Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit! en Het algemeen beleid #verbodenspam. Totdat de toestemming gevraagd en verleend is sluit ik het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.