Hoi Tweakers,
Ik ben van plan om van een 17'' laptop over te stappen op een kleinere (2-in-1) laptop en ik zou wat advies erg kunnen waarderen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een Zwitsers zakmes onder de notebooks. Een notebook die degelijk genoeg is om mee te nemen, die je ook kunt gebruiken als e-reader/tablet en die ook nog eens de capaciteiten heeft om SPSS te draaien.
Wat ga je met je laptop doen?
Internetten, Netflix, muziek luisteren, eventueel e-books lezen (een 2-in-1 laptop/tablet zou ideaal zijn), gebruiken tijdens DIY projectjes/koken (tutorials/recepten) en hij zou ook geschikt moeten zijn voor SPSS Statistics.
Wat is je budget?
Tot €700, maar dat is geen harde grens.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een laptop die redelijk multifunctioneel is en hij gaat mogelijk ook mee op reis. Een goede bouwkwaliteit/stevige behuizing is dus wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf de volgende notebooks gevonden.
De Lenovo ThinkPad Yoga 11e lijkt me ideaal en hij ziet er stevig uit, maar ik ben bang dat hij SPSS niet kan draaien. De N3150 is 1.60 GHz (max. 2.08 GHz), maar hij heeft wel vier cores. Ik weet dat ik deze niet zonder meer met elkaar kan vermenigvuldigen (4 x 1.60 = 6.40 GHz!), maar ik vind het moeilijk in te schatten hoe sterk deze processor dan wel is. De HP x360 is ook een 2-in-1 notebook, maar de reviews op het internet zijn niet echt positief.
Ben ik op zoek naar een onmogelijke combinatie?
Alvast bedankt in ieder geval!
Ik ben van plan om van een 17'' laptop over te stappen op een kleinere (2-in-1) laptop en ik zou wat advies erg kunnen waarderen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een Zwitsers zakmes onder de notebooks. Een notebook die degelijk genoeg is om mee te nemen, die je ook kunt gebruiken als e-reader/tablet en die ook nog eens de capaciteiten heeft om SPSS te draaien.
Wat ga je met je laptop doen?
Internetten, Netflix, muziek luisteren, eventueel e-books lezen (een 2-in-1 laptop/tablet zou ideaal zijn), gebruiken tijdens DIY projectjes/koken (tutorials/recepten) en hij zou ook geschikt moeten zijn voor SPSS Statistics.
Het scherm en de beeldkwaliteit vind ik iets minder belangrijk aangezien ik hem thuis waarschijnlijk aansluit op de TV of een andere monitor. Hij moet dus wel HMDI hebben. De grootte van de harde schijf en het uiterlijk van de laptop zijn ook niet zo belangrijk. Ik ga hem niet meenemen naar de Starbucks.System requirements voor SPSS zijn:
- 2 gigabytes (GB) of available hard-disk space
- 1024*768 or higher screen resolution.
- 4 gigabyte(GB) of RAM or more is required, 8 gigabyte(GB) of RAM or more is recommended for 64-bit Client platforms.
- 2 GHz or faster
Wat is je budget?
Tot €700, maar dat is geen harde grens.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een laptop die redelijk multifunctioneel is en hij gaat mogelijk ook mee op reis. Een goede bouwkwaliteit/stevige behuizing is dus wel belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf de volgende notebooks gevonden.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Acer TravelMate B117-MP-001 | € 498,90 | € 498,90 |
1 | HP x360 310 G2 P5S93EA | € 661,87 | € 661,87 |
1 | Lenovo ThinkPad Helix 20CG006KMB | € 686,07 | € 686,07 |
1 | Lenovo ThinkPad Yoga 11e 20GB000XMH | € 424,50 | € 424,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.271,34 |
De Lenovo ThinkPad Yoga 11e lijkt me ideaal en hij ziet er stevig uit, maar ik ben bang dat hij SPSS niet kan draaien. De N3150 is 1.60 GHz (max. 2.08 GHz), maar hij heeft wel vier cores. Ik weet dat ik deze niet zonder meer met elkaar kan vermenigvuldigen (4 x 1.60 = 6.40 GHz!), maar ik vind het moeilijk in te schatten hoe sterk deze processor dan wel is. De HP x360 is ook een 2-in-1 notebook, maar de reviews op het internet zijn niet echt positief.
Ben ik op zoek naar een onmogelijke combinatie?
Alvast bedankt in ieder geval!