Laptop scherm geeft alleen backlight.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• StefanNDA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:36
Dag allemaal,

Voor een kennis ben ik bezig met een laptop te repareren. Een Acer travelmate TMP273. Hij had wat laten vallen op de laptop waardoor het scherm kapot was. (zat een grote barst in) geen probleem, dacht ik.. Even een nieuw scherm er in zetten en klaar is kees. Nou niet dus!

Ik heb dus een nieuw scherm gekocht en deze leek niet te werken. Ik zag alleen dat het backlight aansprong en voor de rest heb ik geen beeld. Dus deze geretourneerd en een nieuwe gekregen met precies hetzelfde probleem, dus het lag toch echt aan de laptop.

Daarna heb ik de LVDS kabel vervangen. De flex kabel van het moederbord naar het scherm. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ram gecheckt. Werkt ook.

En nu ben ik dus op het punt dat ik geen idee meer heb.. 8)7 Maar hopelijk weet iemand van jullie nog iets wat ik kan doen. Waarvoor dank alvast!

Alle reacties

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Je hebt wel backlight, maar geen beeld?

(nieuwe?) LVDS goed aangesloten?
(Zowel op het paneel als naar het mobo toe)

Misschien toch je paneel kapot, kan toeval zijn.
Heb je wel beeld op een externe monitor?

• StefanNDA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:36
Bedankt voor je snelle reactie!

Klopt, alleen backlight en geen beeld.

LVDS is nieuw en orgineel van Acer tevens goed aangesloten en alles dubbel gecheckt!

Dit is al mijn tweede LCD en heb de eerste dus terug gestuurd en een nieuwe retour gekregen. De verkoper zij ook nog eens dat met het eerste LCD niks mis was.

Op een externe monitor doet hij het helemaal prima.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Mogelijkheid om het paneel in een andere laptop te testen?

Het ram kun je uitsluiten, als je beeld krijgt op een externe monitor.
Mijn gok is toch ergens iets niet goed met de lvds kabel. Misschien ergens scheef in de aansluiting?
Zelf plak ik eigenlijk altijd een plakbandje eroverheen als deze goed vast zit.

Stuur eens wat fotos, kun je uploaden bij imgur.